Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Jævla late mannfolk!
03:38 10.05.2008
Jeg har stått opp med minsten vår hver natt siden hun ble født, ukedager og helger, siden han jo var i jobb og trengte hvile. Spurte om han kunne ta henne i natt siden han har fri og jeg skal tidlig på jobb, og jaaaada, det skulle han. Så våkner hun. Står han opp? neida. Etter 10 minutter der jeg har ristet i ham, snakket til ham og frustrert meg står jeg opp selv og tar henne. nå er klokka halv fire, jeg har sovet 5 timer og skal på jobb om 5 timer. men får jeg sove igjen? ikke faen!
Anonym
Sv: Jævla late mannfolk!
06:58 10.05.2008
At det går an. Barn skal de ha, men stå opp med dem skal de ikke. Mannen min har heller aldri stått opp med jenta vår, hun er 3 år til sommeren.
Hvor gammel er jenta di?
Anonym
Sånn er absolutt ikke mannen min.
10:26 10.05.2008
Jeg hadde gått opp og røsket skikkelig i han, om nødvendig helt en bøtte isvann over han. Om du ikke gidder stresset med å presse han opp nå, hadde jeg notert ned en liste med punkt for en skikkelig oppvasksamtale. Det er så lett å la det koke ut i kålen, om man ikke tar tak i det ganske kjapt. Helt til neste gang han skuffer. (Jeg hadde også en eks som var håpløs).
Når barnet har lagt seg i kveld, er det på tide med en skikkelig oppvask. Hvorfor i all verden er det du som skal ta hele ansvaret for nattevåk? Mangel på søvn er jo ofte den største utfordringen når barna er små, og da skulle det jo bare mangle at man ikke samarbeider for at begge to skal klare å holde seg oppegående. Greit nok at man behøver søvn når man skal på jobb, men det behøver man jo også om man er hjemme med små barn. Og er man 2 om barnet, så skulle det jo bare mangle at ikke begge bidro litt på dette området. Dessuten biter han jo seg selv kraftig i halen, når han selv ikke står opp når du skal på jobb.
Si klart fra om at neste gang får han stå for det han lover, og at ingen unnskyldninger er gode nok for å la være. Han må rett og slett ta ansvar, og ikke oppføre seg som en umoden guttehvalp. Jeg hadde også krevd at dere tok nattevåket annenhver dag i helgene, og at han i ekstreme perioder stilte opp litt på ukedager også. Det går faktisk an å legge seg litt tidligere, når man vet at man har en liten som kan komme til å forstyrre nattesøvnen.
Lykke til, og ikke la han slippe unna med sånne tendenser. Da vil han aldri bli voksen.
Hvis du har mulighet til å overnatte hos ei venninne eller et familiemedlem, så gjør det!
Gi han HELE ansvaret, da har han ikke noe valg og du kan sove godt og reise frisk og opplagt på jobb:)
Og ja, en skikkelig oppvasksamtale trengs nok, det der går ikke an.
Det ble en sliten dag på jobb i dag, sovnet ikke igjen før i 6-tiden og sto opp med småen klokka 7... (Mens gubben snorka)
Har snakket med ham nå, han lover han skal ta henne natt til mandag, da skal jeg på jobb og han har fri. I morgen må vi begge jobbe litt så da må vel jeg ta henne i natt...
HI
Anonym
Sv: Sånn er absolutt ikke mannen min.
22:48 10.05.2008
Håper han holder det han lover da. Må være slitsomt å stå opp hver eneste dag. Hvor gammel er henne?
Anonym
Sv: Sånn er absolutt ikke mannen min.
22:53 10.05.2008
Hun er 9 mnd :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem