Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Hadde termin i går og mini har lagt seg på tvers nå siste uken!!!!!!
11:36 10.05.2008
Håper ingenting skjer i helgen for da blir det ekstra styr og mest sansynlig keisersnitt.
Skal møte opp på sykehuset tirsdag morgen (fastende), da skal de prøve å snu samtidig som de setter fødselen i gang.
Har født 3 barn før den normale veien og håper jeg kan gjøre det nå også.
Det bilr noen nervepirrende dager fram til tirsdag. de ville ikke sette igang før siden jeg skal føde på et lite sykehus med lite bemanning i pinsen (en fødeavdeling på den størrelse som politikerne vil legge ned)
Sv: Hadde termin i går og mini har lagt seg på tvers nå siste uken!!!!!!
11:52 10.05.2008
ikke for å skremme deg, men de bekjente jeg har som har prøvd å snu babyen sa det var det jævligste de noen gang har vært med på, og de besvimte utallige ganger under det hele. 2 jordmødre lå oppå magen og dro og slet. Jeg har også hørt at dette kan være dødelig for barnet, uten at jeg har noe kunnskap om dette.
23:51 10.05.2008
Synes det var totalt unødvendig informasjon av deg 1 jente.. Ang at det kan være dødelig.. Spes siden du som du sier har null kunnskap om det.. jeg tror neppe jordmødrene vrir og vender på et barn om det kan være dødelig.....
21:42 10.05.2008
Jeg opplevde det samme som deg for tre mnd siden. Hadde to uker rundt termindato hvor hun lå på tvers hvor de prøvde å snu henne uten hell og det ble planlagt keisersnitt. I siste sekund snudde hun seg med hodet ned og det ble en vaginal hodefødsel som med nr 1.
Jeg var skikkelig fortvilt da det stod på - håper det går like bra med deg. Selve snuingsforsøket var ubehagelig, men pustet dypt og klarte å slappe av. Ikke direkte vondt for meg, men oppleves sikkert forskjellig fra person til person. I forhold til ev. fosterskade som det blir nevnt over her, fulgte de nøye med med både UL og registrering av forsterlyd.
23:49 10.05.2008
Jeg tror ikke det er spesielt stor fare for at barnet skal dø.
Jeg hadde også en som holdt på å snu seg 360 grader inni magen frem til over termin. Var inne å snudde han også, men han snudde seg rett rundt igjen. Jeg nektet å ta den sprøyta som en vanligvis får under snuing. Det var ikke vondt å snu, men jeg var helt ødelagt i over 1 døgn etterpå. Vondt i bekken, rygg og mage og bein. Så jeg ville ikke snu flere ganger. Han lå rett vei når fødselen startet, heldigvis så jeg slapp ks.
00:05 11.05.2008
Jeg har opplevd akkurat det samme ved begge mine svangerskap, baby på tvers etter termin. Første gangen så var jeg inne til vending av babyen to ganger, og det gikk veldig greit, ikke vondt eller dramatisk på noe vis. Man blir jo nøye overvåket når de utfører en vending, så jeg følte meg veldig trygg på at de passet godt på babyens tilstand. Etter at de fikk henne på plass andre gangen så tok da vannet og satte fødslen i gang. Andre svangerskap hadde jeg også en baby som ikke ville ligge riktig, så da skulle jeg også inn til vending noen dager over termin. Heldigvis så la han seg riktig dagen før, så da tok de bare vannet da jeg kom på sykehuset, slik at han ikke skulle rekke å snu seg igjen. Det eneste som kan være greit å vite når man har baby på tvers, er at man må legge seg ned hvis vannet går. Dette fikk jeg streng beskjed om av min gynekolog (som også er fødselslege), man skal legge seg ned, og bli transportert liggende til sykehus.
Lykke til med fødsel!
17:36 11.05.2008
Takk for ettervert nyttig info.
Det er godt å høre fra dere som hadde førstehåndskjenskap til problemet. det er altid lettere å forholde seg til de som vet hva de snakker om.
Kjenner meg rimelig trygg på at de vet hva de gjør når de vil snu.
Håper jeg ikke får vannavgang før, liker ikke slik dramakikk som det da vil bli.