Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Det virker som om noen tror pinsen varer i 3 uker...
11:48 10.05.2008
Herregud, for en hamstring?!? Var på butikken kl 09 for å være tidlig ute, men der var det jo horder av eldre folk med desperasjon i blikket.

Hva i all verden skal de med 15 liten melk og 10 brød? Lurer på om de har egne kjølerom ;-)
Blir litt matt....
Spetakkel
Sv: Det virker som om noen tror pinsen varer i 3 uker...
11:49 10.05.2008
så enig,så enig
T-M sin mamma med en inside
11:51 10.05.2008
Tenkte akkurat på det samme da jeg var (tidlig!) i butikken i dag. Nordmenn tror det bryter ut krig og matmangel foran hver helligdag, kan det synes som= )
Og hvis vi mot enhver formodning skulle slippe opp for mat en -1- stakkars dag, har vel strengt tatt de færreste nordmenn vondt av det...
prebs
11:52 10.05.2008
Uff ja det er utrolig irriterende!!

Det er EN ekstra fridag liksom. Herrefred!!
fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
11:54 10.05.2008
Ja... Fristet å slenge en kommentar, men de hadde nok ikke tatt poenget ;-)

Den sinnsyke køen. Glad vi er ferdig med å handle...
Spetakkel
11:57 10.05.2008
Hehe, du kan jo bare kommentere sånn rolig til mannen din så de hører det ;-) Det hender det jeg gjør og en gang var det noen som la tilbake en god del varer
12:00 10.05.2008
He he, ja det gjør jeg jo ofte ;-)
Spetakkel
12:00 10.05.2008
Hehe, det er egentlig litt vemmelig men jeg klarer ikke å dy meg alltid, dessverre. ;-)
12:24 10.05.2008
Syntes alltid det er sånn når butikken er stengt en eller 2 dager ekstra.

Her hvor jeg bor var det tydeligvis øl som ble hamstra da, Står alltid massevis med øl i butikk lokalet men var innom istad og da var det jaggu nesten tomt og de som jobba drev på spreng for å fylle opp fra lagret.
Men karnsje ikke så rart det var tomt når du ved kassa finner de som har vogna 3/4 full av øl og så bittelitt mat på toppen.
(og nei var ikke 18-20 åringer )

Jaja de skal jo kose seg da, skulle ikke ha øl jeg så var ikke problem for meg da hehe.

En annen ting er at folk nesten ser rart på deg for at man tar bare en kurv og ikke handlevogn på disse dagene.
Tia har fått jente
12:26 10.05.2008
Synes egentlig alltid folk hamstrer på butikken jeg... Blir like satt ut hver gang folk kommer med de sykeste handlevognene (gjerne to også) fylt av alt mulig merkelig...
Siklerotte
12:26 10.05.2008
hahaha.. ja.. jeg så ei som hadde hele handlevogna fullt istad på prixen .. tenkte hva i alle dager er det som skjer? er jo verdenskrise hvis man har en dag fri!! gudbedre.. helt patetisk mener jeg :p må "hamstre" litt jeg også men det er nødvendig da (nan) :p og skal ikke ha noe annet..
Gothica83-2jenter
14:14 10.05.2008
I prinsippet er jeg enig med deg, men jeg var på butikken her for et par timer siden, og de med de fulleste vognene var mødrene til elevene mine. Det er nemlig konfirmasjon her i helga. Det blir fort noen munner å mette om det kommer mange tilreisende. Gjelder liksom ikke bare selve konfirmasjonsdagen, men gjerne fredag til mandag...
piano♫
14:44 10.05.2008
Ja, da blir det jo noe annet :-)
Det var mest folk i 60 og 70-årene som hamstret der jeg var. Tviler på om de har konfirmanter...
Spetakkel
14:56 10.05.2008
Kanskje de skulle holde konfirmasjon for barnebarna sine;-)
Monajenten
15:03 10.05.2008
Ha ha, ja sikkert ;-)
Var på Obs! på Lagunen...
Spetakkel
21:35 10.05.2008
var oxo på obs på lagunen i dag.. var jo de sykeste køene!!! har selv jobbet 4 år i butikk. aldri forstått hvorfor folk tar sånn av hver gang det skal være stengt 1 eller 2 dager ekstra. greit at da må folk gjerne ha litt ekstra. men er jo søren meg de samme folkene som nesten står og tripper uten for butikken når den åpner igjen, for så å handle like mye som de gjorde et par dager før... hehe, ler for meg selv jeg da:)
soleie med baby lucas:)
15:26 10.05.2008
Jamen tenk om de sulter i hjel da på 3 dager, kan jo skje det. Neppe når de hamstrer. Av erfaring så vet jeg at maten til eldre ofte blir for gammel for de tror at mat holder seg til evig tid i fryseren.
Verdens peneste gutter er mine
15:35 10.05.2008
Fordelen med Oslo er at matbutikkene er åpne samma faen. Søndager og helligdager.
Småsporvinj gjeng på tryne
15:42 10.05.2008
Jammen de blir fort noen fulle poser da.Vi skal ha besøk i kveld,grillings.Vi holder maten og drekke.Grillmat til 4 voksne og 2barn med tilbehør,brus,øl og snacks,middag til søn og man og vips 4poser gitt.
Blir faktisk mektig imponert over dem som bare kommer ut med en pose jeg.
muselusa
16:43 10.05.2008
Jeg synes dette er et temmelig arrogant innlegg. For det første, hvorfor i alle dager gidder dere virkelig å bruke energi på å ergre dere over hva andre mennesker har i handlevognene sine?? Og for det andre og tredje så kan det jo hende at folk har besøk, eller så enkelt som hos oss, at man faktisk både har besøk og handler inn for hele uka. Hvis det er feks brød på tilbud så kjøper jeg rimelig mange og hiver i fryseren.

Jeg har nå aldri noen gang stått og glodd ned i andre menneskers handlevogner og irritert meg over hvor mye de kjøper inn av ditt og datt. Nei, takke meg til................
InnMariSterk
16:47 10.05.2008
Herregud, ta nå en spøk da...
Var ikke til å unngå å se det når jeg måtte stå o 20 minutter og vente mens alle de gamle damene (som sikkert har huset fullt) tok de 15 melkekartongene sine oppå båndet i slow motion.

Godt mulig jeg er arrogant - det er helt greit for meg ;-)
Spetakkel
16:50 10.05.2008
ja du var nå ikke den verste i tråden :-) Jeg var også på obs på lagunen, men alle de gamle damene må ha gått hjem før jeg kom, for da krydde det av barnefamilier
InnMariSterk
17:15 10.05.2008
Ja, poenget var jo at vi var der kl 09 for å slippe kaoset, men neida... ;-)
Spetakkel
21:25 10.05.2008
HMM. Er det å hamstre når man fylle handlevogna da??
Jeg fyller handlevogna full HVER gang jeg handler. Det vil si hver fredag. Vi er en familie på 4, hvorav ett bleiebarn som skal ha grøt og middagsglass. Vi handler kun 1 dag i uka, så da må vogna fylles opp skal det holde ei hel uke. Er 16 km til butikken, så vi gidder ikke kjøre så langt så veldig ofte.
Men var nede i dag istedet for fredag, og da var jammen meg mange hyller på Prixn TOMME!!!
Fritt for masse kjøttpålegg bla.
Jaja.
Æ skal nok overleve til neste fredag likevæl æ.
God Pinse
Tralle Tone Troll
17:39 10.05.2008
synes folk får gjøre som de vil jeg. selv tankte jeg ikke på at det stengte tidlig så er tomt for både det ene og andre...

finnes jo mange grunner til at folk hamstrer på helligdagene og spesielt nå:
-folk tar fri og reiser hjem til slekta noen dager
-det er mye feiringer av konfirmasjoner, dåp, runde tall osv som blir lagt til denne tida
- noen handler ikke hver dag, men tar en storhandling av og til
- noen liker rett og slett ha litt mat i huset og kose seg når de har litt ekstra fri
osv
grå :)
17:44 10.05.2008
og noen reiser kanskje til hytta?
1kar&1møy&meg™
17:45 10.05.2008
Det kan jovære at noen av disse storhandlerene får besøk av barn og barnebarn i helga?
Odine
17:47 10.05.2008
Vi pleier alltid og ta storhandel på lørdager vi. (Rakk ikke idag, fordi mor måtte ut og shoppe).
Og når vi handler for hele uka,så blir det jo gjerne en full kurv..
Palmesus
20:57 10.05.2008
Ja, det ser jeg helt og tydelig for meg. Ingen vits i å forsvare pensjonistene. De hamstrer og venter på at godtfolket skal komme.

Det er en god unnskyldning også det, skal jeg si deg. At de har kjøpt så mye mat at de neppe rekker å spise det opp før siste forbruksdato. Men, man må for all del ikke komme dersom man ikke har tid. Det er bare det at...

Og jada, de har all verdens av tid til og pyntelig og rederlig -og på verdens mest bedagelige måte legge det opp på rullebåndet.

'Tenkt til å slikke båndet før dere er ferdige'? har jeg tenkt av og til..
For jeg har like stor tålmodighet som deg når det kommer til sånt. Nemlig!
Tøysetipp
21:16 10.05.2008
Tøysetipp, for ikke å snakke om når de skal betale alt med kronestykker, og teller eeeeeeeen, toooooo, hmm, treeeeeeeeee..osv. :S OG forresten, den brunosten der kostet faktisk 49 kr, ikke 52 kr!!
lupp og prompefisen
21:32 10.05.2008
Akkurat da får jeg litt ambvialente følelser. Og tenker at de kanskje har dårlig råd og 'må telle på kronestykkene'. Det er ille, synes jeg.

Men, sånn ellers så prøver jeg å gjøre handleprosessen så kortfattig som overhodet mulig -for jeg hater å stå i kø..
Tøysetipp
20:59 10.05.2008
tenkte akuratt det samme da jeg var på butikken i dag... er ! ekstra dag der butikkene er stengt....... jiiiises!!
idas mamma-HØYGRAVID=)
21:04 10.05.2008
Jeg var oppriktig sjokka når jeg var på butikken i sted jeg.
Tenkte å grille litt i dag så vi valgte Maxi, som er byens største og har best ferskvareavdeling.

Det var TOMT, for alt av grillpølser (jeg fant en bortgjemt pakke dog), det var tomt for alt av grillmat, nesten for kjøttdeig, ja for ALT.
Det var til og med tomt for bananer, salat og tomater! It`s unbelievable!
tillab ™ føkkings fødeklar
Her på landet har det vært veldig avslappet helgehandel i dag.
21:17 10.05.2008
Var først innom en matvarebutikk klokken 1330, og der var det 1 foran meg i køen. De fleste hadde små korger på hånden, og ingen hadde mer enn 1 brød så vidt jeg kunne se. Senere var jeg en kjapp tur før klokken 16, siden det ble litt flere til grilling enn planlagt. Også på den butikken var det veldig avslappet.

Da jeg bodde i Oslo, kunne jeg imidlertid ofte se de tendensene du påpeker. Spesielt da det var transportarbeiderstreik. Da måtte jeg nesten kaste meg over brødkorgene, for å sikre meg ett brød. He he.
Synnøve F
21:24 10.05.2008
Jeg skjønner heller ikke det der. Av og til lurer jeg på om folk tror det er verdens undergang dersom butikken er stengt i to dager. Samma hvilken dag det er, og hva jeg handler inn til - jeg klarer faktisk aldri å fylle en hel handlevogn! Basic-varer fyller jeg jo på med, litt hver gang jeg handler, og da blir det jo bare ferskvarer jeg kjøper i tillegg. Og det er da begrensa hvor mye som går? Nå skal det sies at det er sjelden vi har huset fullt av folk, men om jeg skulle hatt noen på middag og kanskje overnatting, så klarer jeg likevel ikke å fylle handlevogna.

Husker med gru tilbake på påskeaften der jeg bodde før; typisk hyttested. Da gjaldt det å være på butikken til åpningstida, ja, for å slippe vanvittige køer av folk med stappfulle handlevogner. Jeg garanterer at de enten kasta enorme mengder mat, eller så hadde de rester av påskemat med hjem og hadde mat hele første uka etter påske. To dager på hytta - hvor mye greier man å trøkke igjennom, egentlig!
Kakao™
21:41 10.05.2008
15 liter melk er helt vanlig lørdagshandel her i huset i hvert fall. Brød baker vi selv da. ;-)
oktaviastar
21:59 10.05.2008
Føler meg truffet:D Vi skulle ta vår vanlige ukes handling i går... ble 2000kr..Holdt på å stupe!!!!!!!!!!!!!!!! Har aldri handlet for så mye i mat før..
sannamin*
22:23 10.05.2008
faren min er slik! han er liveredd for at vi ikke skal ha alt

han har til en vær tid minst 10 tankermer. og kjøper sikkert 20 liter melk i uka. og 6 brød vær lørdag. vi har 4 frysere og 3 kjøleskap....

jeg har aldri opplevd at vi er tomme for melk. at vi har 10 ekstremt gammle børd derimot. det har jeg opplevd en rekke ganger... hehe
mortilgunnar loves Mersell
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------