Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
på fylla 2 uker etter fødsel.....
20:12 10.05.2008
bare meg som reagerte på det???
idas mamma-HØYGRAVID=)
Sv: på fylla 2 uker etter fødsel.....
20:12 10.05.2008
Det var jo kanskje bittelitt tidlig...
Monajenten
20:15 10.05.2008
Jeg var ikke på fylla akkurat, men drakk et par øl da lille var 3 uker. Mamma passet henne, og jeg var rett borti veien på grilling og øl. Ble klink edru i det øyeblikket jeg så henn.
lillemaven og Adriana *070707*
20:17 10.05.2008
Syns det er helt annerledes enn FYLLA;-)
Som du sier, var du jo bare rett borti veien også, og ikke på flatfylla på byn liksom;-)
Monajenten
20:13 10.05.2008
Jeg reagerer veldig, for fytti styggen DET HAR JEG LYST TIL!
*flire*
Går nok over når jeg endelig KAN ta et glass vin;)
tillab ™ føkkings fødeklar
20:13 10.05.2008
Det hadde jeg hverken klart eller orket..... men det er meg da.
mamma søker barn-har fått 2
Må berre seie at det hadde ikkje eg orka.

Men ammar ein ikkje og føler seg i form, så kvifor ikkje? Er det eit visst tidsrom ein MÅ vente?.... fordi andre synst det? ;)
makken
Jeg var ute å tok noen øl i en bursdag 7 uker etter fødsel. Var i toppform da :) Men 2 uker etter fødsel var jeg ikke i så god form.
Men nå er det forskjell å dra på FYLLA å gå en tur ut å drikke litt, mener jeg da.
Charlie22
20:21 10.05.2008
jeg var i bursdag når mini var 3 uker( og ja jeg drakk). men siden det var første gang på 10 mnd, så tenkte jeg på det alle sier om at man blir fortere full da, så drakk liksom ikke like mye som jeg pleide før da så kaller det ikke "på fylla". men uansett så synes jeg det må være opp til hver enkelt å bestemme. man er ikke noe dårligere forelder selv om man velger å ta seg en tur ut.
soleie med baby lucas:)
20:50 10.05.2008
hvem som gjør det? :-o
Gothica83-2jenter
20:58 10.05.2008
Hvis mannfolket kan dra ut på fylla rett etter fødseln, hvorfor kan ikke kvinnfolk også da?
altså, hvis man føler seg i form og ikke ammer/pumper/whatever så ser jeg ikke problemet?
er jo ikke akkurat som at du tar med deg barnet ut heller...og barnet er vel enten hos far/farmor-farfar/mormor-morfar? eller andre man stoler på....

jeg var ute tre uker etter fødselen mens elias var hjemme med pappa og hadde kvalitets tid...lå å pratet sammen, han leste for elias(haha, tre uker gammel baby som baaaaare sover ble lest Ole Brumm til...hihi)
men da han ringte og sa at ''elias savner deg'' så kom jeg hjem...meni gjen...jeg var jo ikke på ''fylla'' da...tok meg to øl ilamme venner....men igjen....føler du deg i fin form og alt det der så hvorfor ikke?
Støvsuger-Karina&Smule-Elias
21:00 10.05.2008
Hehe, der har du et poeng:-p
mizzdea
20:58 10.05.2008
neida, det jeg reagerer på er folk som gidder å bry seg om at andre ikke gjør det som en selv ville gjort.... la folk få bedømme selv når de er klar for alkohol etter en fødsel!
1kar&1møy&meg™
21:01 10.05.2008
Men er det ikke viktigere for dere å være hjemme å kose dere med den nyfødte babyen?Knytte bånd?Bli kjent?Er vel ingen som leverer en nyfødt baby til besteforeldre vel??For selv å gå ut å drikke???
lillegutt mars o7
21:03 10.05.2008
Å dra på fylla to uker etter fødsel er vel ikke akkurat noe jeg hadde prioritert...
Honningmelon
21:03 10.05.2008
lillegutt mars07, jo noen gjør det....men jeg ser faktisk ikke problemet...det er en kveld....
hvorfor kan ikke pappa knytte båndt til babyen en kveld?
eller besteforeldre for den saks sykld...hvis de vil passe ungen.....sorry, jeg ser ikke problemet.
21:08 10.05.2008
Av den grunn at når en har valgt å bli foreldre,så har de aller fleste lagt "party-tiden" bak seg.
At for babyen er mamma sin stemme og lukt det tryggeste og beste som finnes.

For meg blir det egoistisk.Hadde følt meg fæl hadde jeg gått fra babyen min når han var så liten.Ikke alle som tenker som meg,men ikke alle tenker som deg heller.

Pappaen kan fint knytte bånd til babyen selv om mammaen er der..
Og det er forskjell på en kveld hvor en drikker,og en kveld hvor en er edru og på besøk hos ei venninne f.eks.Selv om jeg synes en ikke skal gå ifra babyen sin når de er så små.
lillegutt mars o7
21:14 10.05.2008
hva er forkjellen på om man er ute på byn en kveld, eller om man er hos en venninne da?? er jo vekke uansett.
Livet er faktisk ikke slutt selv om man har fått barn. og man må ikke være med de 24 timer i døgnet heller helt til de er voksne liksom. Respekterer at ikke alle klarer å gå fra babyene sine nesten rett etter de er født. eller har lyst til det. men.. til og med du skjønner vel at det ikke blir det samme for far om mor er der som om han får litt tid alene med barnet sitt???? eller går det kanskje på at du ikke stoler på at fedre klarer den jobben like bra som mor???
21:22 10.05.2008
Nå må du ikke vri på ting..Er snakk om 2 uker etter fødsel,ikke 2 år..!!!
Skrev jo òg at jeg synes ikke en burde gå fra babyen sin uansett når den er så liten.
Pappaen kan jo f.eks ha ansvaret en dag eller to,hvor mammaen får hvile godt ut,og bare kommer med matfatet når babyen er sulten?
At pappaen kan trille en lang tur mens mammaen får ta seg en god og laaang dusj og spise frokost i fred og ro?
Er mange ting fedrene kan gjøre alene,men samtidig i nærheten av moren.
Mannen min gjorde mye slikt for meg.Jeg pumpet meg gjerne på kvelden før jeg la meg,slik at det sto masse god melk i kjøleskapet.Så tok han Lillegutt og matet og stelte han,gikk og bar på han og koste seg glugg ihjel =)
Da fikk de god kvalitetstid,(samtidig som jeg,som faktisk var den tryggeste og beste personen for Lillegutt) var i nærheten.
lillegutt mars o7
21:27 10.05.2008
herregud!!! stakkers mannen din hvis du virkelig mener at du var den som var den beste og tryggeste personen for babyen din.. mannen min var like god og trygg for mini her som jeg var. kunne aldri tenk om meg selv at jeg var den som var den aller beste for ham, og at pappaen hans kom undre meg... vi er like verdige og like gode, viktige og trygge begge 2.. og at han HJALP deg??? var vel med på å få det barnet han oxo så da er det jo like mye hans ansvar som ditt. selv om du var matfatet.
21:47 10.05.2008
Trodde nå mammaene var de tryggeste omsorgspersonene for babyer jeg???Eller har det ikke noe å si hvem som av mor og far som tar seg av barnet?Trodde alle kvinner er nødt til å ha minst 6 ukers permisjon?Kan være jeg tar feil altså..Hvorfor blir som regel moren den som har hovedomsorgen i f.eks et samlivsbrudd da?..
Selvfølgelig er vi likeverdige,men enkelte ting faller ganske naturlig....
Jeg har bært babyen inne i meg,født,vært våken mange netter osv..enkelte ting ville vært UMULIGE for pappaen å gjøre!Og ja,han har like mye ansvar,men som sagt,enkelte ting faller naturlig..Forstår ikke at noen har problemer med å forstå det.
Folk burde være litt mindre egosentriske..
lillegutt mars o7
22:11 10.05.2008
det kommer fra gammelt av det kjære deg. du er klar over at ved samlivsbrudd nå til dags så er det faktisk mest normalt at omsorgen blir delt 50/50. men det finnes jo fortsatt noen personer tydeligvis som mener at det er mor som er den beste.. det eneste mor kan gjøre som ikke far kan, er å amme. og eneste grunnen til at det derfor er mor som er hjemme i begynnelsen er at morsmelken er viktig for babyen. men er ikke alle som av forskjellige grunner kan amme. og det går ann å pumpe å gi mm av flaske. og for de som ikke ammer, så er de helt like stilt med fedrene. og uten om de da første 6 ukene som er forbeholdt mor, så kan far ta hele resten av permisjoen han hvis han vil. hadde det da vært mor som var den viktigste tryggeste osv. så hadde det jo vært lengre permisjon forbeholdt mor.

Nei er glad jeg ikke har så gammeldags syn på familie livet jeg..
22:15 10.05.2008
Og i dette innlegget var det faktisk snakk om når en baby var bare 2 uker..Altså før de 6 første ukene er unnagjort.
Folk prioriterer forskjellig.Noen vil drikke og feste,andre vil være med den nye familien sin!
lillegutt mars o7
22:32 10.05.2008
jepp, og jeg skrev at jeg prioriterte at noen ikke ville gå fra de når de var så liten. men blir irritert når du kommer med at det bare er mor som duger da. og at far ikke skal få være alene med baby når den er så liten osv osv............... for det der er bare bull... kanskje ikke alle fedre hadde klart det det vet jeg ingen ting om for kjenner ikke alle i hele verden. men da hadde nok mor visst om det og heller ikke gått ut. helt grit at du ikke kunne gjord det. men du kan ikke komme å disse andre bare for at de gjør det. og du kan faktisk ikke komme å si at fordi om man velger å ta en tur ut en kveld så prioritere vi ikke familien vår. det er gjerne snakk om 5 timer, av 24 timer det ene døgnet du velger å gå ut. hva med de andre døgnene da. hva tror du vi gjør på da?? og med ditt syn hva hadde du da gjort om far kom å sa at han ville ha en kveld hjemme alene med babyen deres. hva hadde du sagt da.. "nei han trenger meg for jeg er den beste for han så det går ikke"???? du har ikke kanskje tenkt på at noen fedre har lyst å være alene med baby og synes det er stas. ?? og at de kanskje ikke synes det er noe kjekt hvis mor skal være der når de har kvalitets tid med den lille. for at de kanskje blir utilpass for de er redd for å gjøre ting på sin måte i fare for at mor da kommer løpende..

Derfor, opp tilhver enkelt familie å bestemme selv hva de synes er greit og hva som fungerer for dem. ingen som er noe bedre eller dårlige foreldre av den grunn.. men høres jo sånn ut på deg!!
22:43 10.05.2008
Du legger ord i munnen på meg og det er ikke riktig!
Mener ikke at far ikke skal være alene med babyen,men at moren godt kan være både i nærheten og tilgjengelig.Spesielt viktig dersom en ammer kanskje??
Og far kan vel få være alene med babyen uten at mor drikker?
Ser du ikke at mange vil reagere på at mor går på byen og drikker når babyen er bare 2 uker gammel?

Har ikke sagt et ord om å være dårlige foreldre jeg...men jeg synes ikke noe om å prioritere slik,har vel lov til det?
lillegutt mars o7
22:54 10.05.2008
ja du kan fint si at du ikke ville gjort det , men kan ikke komme å si du du mener andre ikke burde. er sikkert mange ting du gjør som mange andre her inne ikke ville gjort. men vi kan ikke dømme deg eller si noe på det. uten om at vi selv ikke ville gjort det. du har kanskje fått med deg at er oxo mange her som ikke synes det hadde gjort noe. eller at det er opp til hver enkelt å finne ut selv.. og ikke kom med prioriteringer, det blir for dumt. og du skriver at far kan vel få være alene med baby uten at mor drikker. så virker da som om det er det det står på. drikkingen. hva er gale med å ta seg noen øl eller noe vin da??

Og ja selvfølgelig hvis mor ammer så må jo hun nesten være der, hvis ikke hun vil pumpe seg da. igjen må det være opp til hver enkelt.
22:58 10.05.2008
og du kan jo telle innpå tråden her hvor mange som reagerer og hvor mange som kanskje ikke ville gjort det selv men som mener at det ikke er noe gale og hvor mange som ikke ser noe problem i det hele tatt. siden du skrev at det var så mange som reagerte på det..
21:09 10.05.2008
signerer deg jeg støvsuger!!! dessuten er det viktig at pappaen kan få være litt alene med babyen oxo. tenk. husk forde om vi er mammaene så har ikke vi ene rett på babyene. pappaene er like viktige faktisk.

Er rart det der med at det ikke er noen som reagerer eller lurer på hvorfor fedrene tar seg en tur ut etter babyen er kommet.
21:05 10.05.2008
Hehe etter lange uker med kolikk så følte jeg for å IKKE knytte mer bånd de timene jeg var ute, da følte jeg for å knytte litt bånd med mine venner igjen. Når man knytter bånd 24 timer i døgnet hver dag så syns jeg ikke at det gjør noe at mor tar seg en tur ut innimellom.
Viktig å la far\besteforeldre få slippe litt til også :)
Charlie22
21:05 10.05.2008
men er ikke pappa og en god forelder?? jeg drikker så og si aldri, men mener at dersom jeg hadde gått ut sammen med venninner å hatt en middag med god vin skulle min mann fint ha klart å ta seg av barnet vårt....?
1kar&1møy&meg™
21:10 10.05.2008
Selvfølgelig skal pappaen og besteforeldre slippe til,og kose seg masse med babyen alene.Men selv synes jeg det er for tidlig når babyen er bare 2 uker!
lillegutt mars o7
21:12 10.05.2008
Mannen min gikk ikke noe særlig ut under svangerskapet mitt,eller mens jeg ammet.Vi liker å finne på ting sammen,og spesielt nå som vi har Lillegutt liker vi å gå ut SAMMEN =)=)=)Storkoser oss,danser,ler og skåler!Men sammen =)
lillegutt mars o7
21:11 10.05.2008
Reagerer jeg ikke på! Hallo, er vel gøy og ta en fest når hvis man føler seg opplagt etter fødsel?
Er nok ikke noe for meg..men tar gjerne en liten fest med litt alkohol 2 uker etter fødsel hvis formen er fin:-)))
Nydelige Christina+spire!
22:47 10.05.2008
Trenger vel ikke levere til besteforeldre? Pappan ekan vel være hjemme?
Dunder
21:15 10.05.2008
Det syns jeg var vel tidlig ja. Hadde aldri kunne gjort det selv ihvertfall, var altfor nyforelsket i den nydelige babyen, fest var det siste jeg tenkte på. Ville være mest mulig sammen med babyen min. Dessuten ammet jeg hver andre time, litt slemt å stikke av med maten. ;o)
*JoSo*
21:19 10.05.2008
haha, ja litt slemt å stikke av med maten!

men jeg ammet ikke da...så det jegmener er...har du mulighet, og nerver til å dra ut så hvorfor ikke?
jeg gjorde det. jeg ringte jo hjem hvert kvarter da....*tra lalala* men jeg koste meg jo ute.
og var hjemme igjen når hanringte og sa jeg måtte komme hjem.
21:28 10.05.2008
folk får virkelig gjøre som de vil. at noen har behov for en fest kan jeg forstå. jeg hadde sikkert hatt det selv, men jeg turte ikke forlate romet selv om han sov før han var 4 måneder (selv om jeg måtte det før da, pga at småen har en far, men pokker så vondt det gjørde de 2 timene i strekk faren hadde han hjemme hos meg 2 ganger i uka, og jeg måtte gå ut)
mortilgunnar loves Mersell
22:50 10.05.2008
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være "for tidlig" å la pappaen ta seg av babyen alene når den er 2 uker. Pappaen må da klare den oppgaven strålende? hvis man har lyst og ikke ammer er det vel ikke noe problem?
Rebel & frøken ledning
23:09 10.05.2008
Sier som ei over her, at når man har fått barn er det på tide å sette sine egne behov til side en stund. Festing og alenetid bør da være sisteprioritet. Mener jeg.

Tenk på den stakar lille forsvarsløse babyen som har ligget trygt inne i mammas mage, og hørt hennes stemme og hennes hjerteslag i mange måneder, og som plutselig har kommet ut i en stor, kald og skummel verden! Selvfølgelig kan man ikke bevise at barnet "tar skade" av å være borte fra mammaen sin en stund den første tiden, men man kan virkelig ikke BEVISE (eller mene?) at det BESTE for barnet er å være borte fra den tryggeste personen i sitt liv, heller?

Noe av det værste jeg hører er utsagn som "de har bare godt av å bli selvstendige/uavhengige av mamma"
Selvfølgelig har de ikke det!
De har godt av å være TRYGGE!!!! Og tryggest ER mamma. Ikke minst de første ukene. Senere kan far bli en minst like god omsorgsperson som mor, men ikke helt i starten!

Jeg synes det å dra fra en to uker gammel baby er hårreisende, og det kunne aldri ha falt meg inn!

Man vet som sagt ikke om det kan være skadelig, men man kan heller ikke vite om det IKKE er skadelig. Jeg velger å ikke drive risikosport med mitt eget barn, og drar derfor ikke fra et spedbarn mer enn strengt tatt nødvendig. På lik linje med at jeg ikke drikker under svangerskapet velger jeg å være føre var når det kommer til det aller kjæreste jeg har.

"Først og fremst mor, deretter menneske."
studentmamman og ERLEND :)
23:23 10.05.2008
herregud sier bare jeg!!!!!!!!!!!!!! dere er egoistiske som mener at dere er de eneste som er trygge i begynnelsen. synes synd i mennene deres virkelig!!!!!!!!!!!!!!!!
23:40 10.05.2008
Helt enig med deg soleie..Noen mødere trenger kanskje og få litt tid for seg selv ,for og bli en enda bedre mor .Det trenger ikke og være det og gå ut og drikke ,men dra til frisøren ,slappe av ,sove osv...Og babyer har faktisk godt av litt privatliv.De blir fort slitene av alle de nye inntrykkene.Og de kan føle seg like trygge av og bli pakket stramt inn i et teppe og bli lagt i sengen sin .
mamma`n til william
23:27 10.05.2008
Personlig ville jeg nok ikke dratt på flatfylla 2 uker etter fødsel. Jeg husker godt at 2 uker etter fødsel var jeg knapt menneske.. Hehe..

Det jeg reagerer litt på her er at det er flere som mener at mor er den tryggeste og "beste" for barnet.
Ja, man har gått og bært på dette barnet, og ved fødselen er det mor som er barnets tryggeste holdepunkt, MEN de fleste fedre har 2 uker perm etter fødsel (betalt eller ubetalt varierer jo litt). Under disse 2 ukene er det jo ingenting som er viktigere enn å sørge for at far blir et vel så trygt holdepunkt som mor?
Hvordan man gjør det er jo enkelt og greit å sørge for at far og barn er sammen og koser seg sammen. I begynnelsen bør nok mor være der også, men etter 2 uker er det INGENTING i veien for at far og barn kan være sammen aleine noen timer.
Om man ammer vil kanskje alkohol bli litt upraktisk med mindre man pumper seg. Om man ikke ammer er det jo da ingenting i veien for å ta seg et par øl eller litt vin sammen med noen venner...

"Først og fremst mor, deretter menneske" er jeg i for seg enig i, men det gjelder vel så mye: først og fremt far, deretter menneske.
Karine og Eivind
23:39 10.05.2008
er bare 2 som mener det da. har prøvd å forklare det samme som du nettopp skrev, kanskje du fikk forklart litt bedre.. hehe:)
Men heldigvis ser jeg at de fleste mener at det er opp til hver enkel å bestemme. synes folk blir så dømmende til hva andre gjør hvis de ikke gjør det selv. men er jo helt sikkert alltid noe noen gjør som ikke andre ville gjort, folk er forskjellig. man kan ikke dømme for det!!

Jeg sluttet å høre på alt å alle om hva som var best og ditt og datt når jeg gikk gravid.

Har helt fint klart å finne ut hva som er best for min lille familie uten andres innblanding:)
23:14 10.05.2008
Ser ikke noe problem med det.Gikk selv ut på byn 2 når William var 2 uker . Og jeg syns det var veldig deilig og få litt tid for meg selv.Trengte det..
mamma`n til william
23:27 10.05.2008
Om man orker så. Eneste grunnen til at jeg mulignes kunne ha stusset på det, var at jeg aldri i livet hadde orket å gå på fylla to uker etter fødsel. Men det er da forskjell på folk.
Småsporvinj gjeng på tryne
23:35 10.05.2008
Blir utrolig provosert av dere bedrevitere som mener det er forkastelig at mor går ut noen timer EN kveld, mens småen mest sannsynlig sover trygt og godt hjemme hos pappan sin! Pass på dere selv og ikke gidd å bry dere med hva andre "prioriterer"! Makan til freidighet å kritisere andre på den måten! Hvorfor vet dere best?! Nei nå ble jeg provosert!!
Happymami
23:42 10.05.2008
Happymami, er en grunn for at jeg har diskutert lengre oppe i tråden:)
Men mest provoserende er det at noen faktisk tenker så gammeldags og egoistisk at de mener at de er best for babyen og at ikke far kan være alene med de når de er såååååå små osv osv!!!! arg!!!
23:30 10.05.2008
Folk får vel gjøre som de vil? Så lenge de ikke drikker seg snydens for så å ta seg av barnet når de kommer hjem, så er det vel ikke noe galt i å ta seg en tur ut og kose seg når man føler seg i form til det. Alt med måte. Hadde nok ikke orket 2 uker etter selv kanskje, men jeg driter ærlig talt i hva andre gjør! Om noen er i så god form etter fødsel, så er vel det bare bra?
MissT *is pregnant*
23:41 10.05.2008
Du er ikke alene om å reagere på det!
En jeg kjenner var på fylla etter en mnd. og det resulterte i at hun sluttet å amme=(
Aprilgirl
23:43 10.05.2008
Ikke overraskende at mange her inne reagerer på det... Her inne reagerer jo man på ALT!!!

Jeg reagerer ikke på det nei, det finns nok andre ting i verden å bry hodet sitt med...
KOzy K og Nikolai
23:44 10.05.2008
en du kjenner ja.. 1..... tror du det er tilfelle med alle da?? og fordi at hun sluttet å amme så bør ikke mødre kunne gå ut etter fødsel??
23:57 10.05.2008
man er ingen dårlig mor om man går ut på en fest kort tid etter fødsel, det er egentlig opp til hver enkelt hva man velger og om man er i form til det eller at babyen er ett trygt sted.. foreldre er jo mennesker de oxo og trenger sosial omgang selv om de er blitt foreldre, er ikke akkurat snakk om hver helg man går ut.. så syns ikke det er så ille jeg da..
Elise & Ella-Marie *250107* <3
00:14 11.05.2008
Skjønner ikke hva noen skal "på fylla" for,.jeg.
Før,etter eller nårsomhelst når man er mor,far,farmor,farfar,mormor,morfar,tante,onkel,søster,bror,svigermor,svigerfar,gammelonke l,oldemor,gammeltante....ja, osv.

Var på fylla en gang. Og den opplevelsen vil jeg ALDRI ha en gang til.
Æsj.
Northernlights
00:18 11.05.2008
som sagt tidligere her. vi er jo ikke på fylla da, kaller det ikke å gå på fylla når vi er på fest. går ann å drikke med måte. fylla var sånt man gjorde når man var 16 liksom. men regner med hi siktet til å gå ut å drikke selv om hun skriver fylla.
00:20 11.05.2008
Nei, det blir noe annet. Jeg leser overskrifta. Og "på fylla" gir meg barndomsminner jeg synes jeg kunne vært foruten.
Les:dritings, skitafull,daufull,såfullatduikkevethvadugjør-full
Northernlights
00:28 11.05.2008
jepp forstår hva du mener. men regner med hun mente å drikke som i å ta seg en fest. siden hun ikke har rettet på noe av det vi har skrevet:)
forøvrig så var ikke jeg på fylla før jeg fikk mini heller ( sånn fylla som du mener) er enig med at man ikke trenger å drikke seg så dritings at man ligger i en grøft å spyr eller ikke vet hvor du er osv. MEN, ser overhode ikke noe problem i å gå ut å ta seg en fest selv om man har fått barn, barnebarn, oldebarn og hele remsen din:)
00:25 11.05.2008
Nei absolutt ikke. Ikke FYLLA. Jeg for min del drikker meg aldri full, nyter et par glass rødvin thats it... Mannen min drikker seg heller aldrig full, men brisen ja. Men så tåler han mye mer enn meg da...Vi drar heller nesten alrdi på byen. kun hvis det er noe spesielle lag.Han er ganske familiekjær av seg også jeg..
sannamin*
08:01 11.05.2008
I middelalderen var det vanlig at kvinnene samlet seg til fest rett etter fødsel. Da skjenket de den nybakte moren til hun ble ganske på druen. Feiret at svangerskapet og fødselen hadde gått bra, og at både mor og barn hadde livet i behold.
Bare for å sette spørsmålet inn i et historisk og kulturelt perspektiv.
Vi er adskillig strightere av oss i dag.
Loglady
11:45 11.05.2008
Kan ikke fatte at det er om å gjøre å forsvare å gå på fylla med en 2 uker gammel baby jeg?....
Er vel andre ting en kan gjøre alene når babyen er nyfødt?
Folk her inne er litt vel raske til å hoppe i taket,skrike ut "jeg er ikke en dårlig forelder,ikke kall meg det" osv..ingen har da sagt det heller?..
Høres mer ut som dårlig samvittighet når folk å forsvare slikt til de grader altså!
Og forresten,jeg skravler!
lillegutt mars o7
12:02 11.05.2008
Det eneste jeg synes er interessant i denne sammenhengen, er holdingsendringer gjennom tiden.
Loglady
12:06 11.05.2008
2 uker etter fødsel hadde jeg aldri orka tanken på å gå ut på fylla! Da var jeg sliten, trett og hadde absolutt nok med meg selv, ammingen og babyen, og vi sov når det passa seg slik og hodet mitt var nok bare med babyen.
Når yngste jenta mi var 3 mnd følte jeg meg litt mer klar for en tur på fest. Ble ikke dritfylla, men var i utdrikningslag til ei venninne, og det gikk kjempefint. Ungene var hjemme med pappaen sin, og det var null stress. kosa meg masse og det gjorde mannen og ungene også.
Pølsa med to prinsesser!
12:47 11.05.2008
hvorfor i h******* må man på fylla 2 uker etter fødsel?? er det ikke viktigere åprioritere det nye barnet istedenfor alkohol?? egoistisk om du spør meg.
Gothica83-2jenter
13:06 11.05.2008
har overhode ingen dårlig samvittighet!!!!!!!! *skyt meg*
Det jeg synes er egoistisk er mødre som tror de har eierett på barnet bare for at det er de som har bært på det i 9 mnd. og som mener at far heller kan knytte bånd senere, men ikke første tiden( alene altså)

og lillegutt mars 07. kan du fortelle meg hvorfor du har så mye i mot at folk nyter litt alkohol??? kom med saklige grunner nå. for du sier det er greit å finne på andre ting alene men ikke gå ut. mens du startet i går egentlig med å si at det ikke var greit å gå fra de i det hele tatt. men nå er du kommet frem til at det er greit så lenge det bare er snakk om til frisøren eller noe sånn??????
13:04 11.05.2008
hver sin lyst,, :-)
børdi
13:14 11.05.2008
Jeg gidder overhodet ikke bry meg om hva andre gjør. Men, jeg synes det er tidlig, ja - og ikke opp til meg å forstå.
Tøysetipp
13:15 11.05.2008
Og jeg synes det er en forskjell på mor og far her.
Tøysetipp
13:16 11.05.2008
og forskjellen er???? ( uten om amming for det vet alle fra før)
13:27 11.05.2008
Jeg mener det er en åpenbar forskjell på menn og kvinner der. Siden det er kvinnene som bærer frem og føder barnet.

Feministene sier vel at det ikke bør være slik, men det er min mening.
Men, folk må gå på fylla etter to dager for hva det bryr meg. Det har jeg ingenting med.
Tøysetipp
13:19 11.05.2008
hvorfor er det forskjell på mor og far,,
bortsett fra at det ikke er far som har gått gravid og født da.. hehe

venter spent på forklaringen :-)
børdi
13:28 11.05.2008
Oi.. Var det et avhør det her?
Jeg må nok skuffe med et ganske enkelt svar. Og jeg synes ikke det tar seg ut. Rett og slett.
Tøysetipp
13:30 11.05.2008
hehe,, måtte bare spørre. ;-)

børdi
13:43 11.05.2008
forskjell på fylla og å ta seg noen øl..

&#9825;Kine&#9825;
14:26 11.05.2008
hva andre gjør er ikke min sak, men jeg hadde personlig ikke dratt på fylla, selv om jeg har hatt flaskebarn.
Var ut å spiste middag sammen jobben da mini var 3 uker, pappan var hjemme, jeg drakk ikke(ville ha mulighet til å komme meg hjem fort som f... hvis jeg trengtes der) men ser i ettertid at jeg godt kunne ha kost meg med en øl eller ett glass vin, de storkoste seg.
var vel borte i 4t tilsammen tenker jeg, med mobilen på bordet:)
armagedon
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------