Sv: hvordan vet man at man har lite melk på kvelden ?
20:30 10.05.2008
bolla her er generelt utilfreds på kvelden, og i går etter pupp (bare en halv), da hun selv trakk seg vekk, gav jeg henne 80 ml mme på flaske. det må nevnes at hun kastet opp femten min etter måltidet...
det er vanskelig å vite, dette.
hun er super søvnig hele kvelden, søker puppen ofte, og sovner ikke om så bysser i timesvis. Selv om hun glipper med øynene og slumrer litt.
gråter endel gjør hun også.
21:09 10.05.2008
anbefaler deg å kontakte en ammehjelper jeg. ammehjelpen.no (både expat og fjummsi er der tror jeg).
her rota de veldig med puppen om kvelden og viste at de var misfornøyde hvis det var smått med mat.
det at hun kasta opp kan jo rett og slett være fordi det ble litt mye mat?
husk at hun er veldig lita og at det er lite rutiner og sånt den første tida. hyppige måltider og hele pakka.
får du i deg nok mat og drikke ( og hvile) selv da? det har mye å si for melkeproduksjonen.
det går jo an å tilby noen ml mme etter puppen for å se om det hjelper, men det vil også si at hun kanskje etterhvert foretrekker flaske ( maten kommer lettere) og puppen ikke øker matmengden slik den er ment å gjøre.
men som sagt, kontakt en ammehjelper. de kan mye rundt dette.
21:15 10.05.2008
Det skal jeg gjøre. kan man nå dem på mail ? Skal prøve å få tak i Expat.
Jeg får ikke nok hvile , og sikkert ikke nok og bra nok mat.
Jeg prøvde å gi henne mme nå, men hun drakk bare 20 ml etter puppen - så da vil jeg kanskje anta at hun har fått nok fra meg. Uansett var mme-dråpene kanskje det lille ekstra hun trengte, for hun sloknet utrolig nok etter fem minutter - noe som er veeeeldig uvanlig.
Men ja, det er viktig å huske på at hun er veldig ung enda, og ikke en programmert maskin:-)
Tusen takk for innspill, Grå! :-)
Vært i bryllup ?
21:19 10.05.2008
jeg kan sende en melding til fjummsi om å logge seg innom her en tur hvis du vil?
reiser den 20. denne måneden. bryllupet står den 24. Gleder meg vilt:) ser ut til at vi kanskje får låne en leilighet i katowice noen netter + låne en bil noen dager så får se om vi muligens pendler litt mellom krakow og katowice:) blir der nede en ukes tid så dette skal bli gøy :)