Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Far på fylla to uker etter fødsel?
21:30 10.05.2008
Er det greit?
Dunder
Sv: Far på fylla to uker etter fødsel?
21:31 10.05.2008
Her skal far ha krympelag første helga etter jenta er ute...
Og det er helt vanlig i vår vennekrets dersom det ikke er komplikasjoner...

De må jo få ferie nyankomsten litt!
tillab ™ føkkings fødeklar
Jeg syns ikke.
Så nei, jeg har ikke forskjellig syn på mor og far ang. det;-)

Er ikke vanskelig å vite hva du sikter til:-)
Monajenten
Nei, ikke her i huset ihvertfall. Han hadde aldri prioritert fest med en helt nyfødt baby i huset uansett. :o)
*JoSo*
21:33 10.05.2008
Jeg skjønner ikke hvorfor man må feire sin nye sønn eller datter med en alkohol og kompiser. Hvorfor ikke være hjemme med familien sin som faktisk har blitt større?

Mulig jeg er sær på dette, men jeg ser virkelig ikke poenget.
Monajenten
21:34 10.05.2008
Ikke greit her i huset, nei. Og det hadde han ikke prioritert heller.
Honningmelon
21:34 10.05.2008
Monajenten; hans kompiser er litt lite, tja, deltagende på familiefronten og han er sjelden sammen med dem, derfor synes jeg det er en fin anledning egentlig, at de får samles og feire at de nå skal se hverandre ENDA mindre:p
*hahaha, onde tanker bak serru*
11:58 11.05.2008
helt enig med deg..
2_prinser
11:58 11.05.2008
Med monajenten altså:)
2_prinser
21:35 10.05.2008
Ja, du kan jo spørre hva han som sitter ute på verandaen og har invitert folk uten å rydde synes?????????????????
Twintipp
21:35 10.05.2008
*skyte på`n*
21:37 10.05.2008
jeg synes at far må få velge selv jeg!
mor_til_Kristoffer
21:37 10.05.2008
Er vel greit det, livet stopper jo ikke opp selv om man får barn.
Lurer på hva du mener med "på fylla"? Vi pleier ikke å kalle festene vi er på for det, "på fylla" var noe vi var når vi var 16 år.
Våryr ☼
21:45 10.05.2008
helt greit for meg:) mannen her fikk reise til england fra torsdag morgen til søndag kveld han når mini var rundt 3 uker, så snill er jeg:) han turde egentlig ikke å spørre meg, men visste han hadde fått tilbud om å være med for å se fotball, og sa at han kunne få reise. vi har begge 2 reist mye rundt for å se fotball, er en stor del av livet vårt. og selv om det blir mindre av det nå som mini er kommet. så synes jeg ikke at vi trenger å stoppe helt opp liksom. vi deler på å gjøre ting vi nå:) og så har vi barnevakt innimellom sånn at vi kan få gjøre ting sammen oxo. mini er nå snart 5 mnd, og synes vi har det kjempe flott både som familie, sammen med venner og som bare kjærester:)
soleie med baby lucas:)
21:47 10.05.2008
men som over her, så kaller ikke vi det å gå på fylla når vi er så gamle som vi er nå. det var når vi var ungdommer det.
21:50 10.05.2008
Krympelag du mener? (heter det, det?)

Hadde sikkert ikke hatt noe problemer med det, sett at alt var i sin skjønneste orden.
Tøysetipp
21:53 10.05.2008
Nope!
Her i huset støtter vi hverandre og feirer ting sammen!Når begge to er klar for det!
Dessuten var vi for opptatt av å nyte den første tiden med vår herlige sønn =)=)=)
lillegutt mars o7
21:57 10.05.2008
her i huset kunne han feste så mye han vil, så lenge han klarte å være edru de 2 * 2 timene han så småen i uka.... hehe... men det er vel ikke normen
mortilgunnar loves Mersell
22:19 10.05.2008
Nope.
Uaktuelt her.
Alba34
22:25 10.05.2008
Hvis noen lurte: Min mann gdriver ikke med sånt tull.

og grunen til at jeg brukte uttrykket "på fylla" var at det var det som sto i det andtre innlegget om mor kunne dra på fylla..

Dere skjønner vel alle hvor jeg ville med dette innlegget, og dobbelmoralistene: Ja, dere vet jo selv hvem dere er, og får velge selv om dere vil fortsette dobbeltmoralen..
Dunder
22:29 10.05.2008
Typen min dro vekk lørdag til mandag når jenten vår var rundt 3uker, men han drikker ikke så det var ikke noe fylla tur. syntes det gikk greit jeg. livet ta jo ikke slutt selv om man har fått barn
Ungmor & Emily Jeanette:D
22:31 10.05.2008
Hvem er det som har dobbeltmoral?Har vært i både denne og den andre debatten,men har nok gått glipp av noe her nå?
lillegutt mars o7
22:33 10.05.2008
Jeg har ikke sjekket om det var forksjellige svar fra samme nick på disse to trådene. Det jeg mente var at hvis noen leste begge og vet at de ville syntes det var greit at far gjorde det men ikke mor, ja da er de dobbeltmoralister, og kan ikke nekte for det.

Litt klønete froklart, men, get my point?
Dunder
22:36 10.05.2008
Å ja,sånn ja! Nå forsto jeg =)
ps.ingen av gikk ut ;-) thihii ;-)
lillegutt mars o7
09:05 11.05.2008
Jeg kunne aldri ha tenkt meg å gå ut to uker etter fødsel - ikke i nærheten av det engang. Men jeg dømmer heller ikke de som velger å gjøre det. Bf var ute 2 uker etter fødsel, fordi det var årsfest med jobben. Selv hadde jeg ikke villet gå, hvis jeg var i hans sko.
Alene med barn
22:30 10.05.2008
Vet om en far som var på fylla på kvelden etter at barnet var født, for å "feire"..:-S

Ikke svar på spm ditt, men jeg syns det var litt spesielt..
mpb♥
22:33 10.05.2008
Greit nok for meg, jeg klarer meg mer en bra en kveld, natt og morgen alene:))
bente69;)
23:49 10.05.2008
I min gjeng er det vanlig at de nybakte fedrene tar seg en fest når mor ennå ligger på barsel, så lenge alt har gått fint såklart.
~våken~drøm~
23:58 10.05.2008
Min kjære var på byn dagen etter william var født.Lå på barselavd og der fikk ikke han lov til og være på kvelden / natta. Så om han lå hjemme og sov eller var en tur på byn spilte ingen rolle.
Ser ikke helt problemet jeg...
mamma`n til william
08:04 11.05.2008
Jeg ser heller ikke problemet, dersom det ikke er av den praktiske sorten. Et moralsk problem? Hallo.
Loglady
09:14 11.05.2008
Jeg tenker ikke at det er et moralsk problem. Jeg tror bare jeg ville synes det var veldig merkelig. Hvis jeg og mannen min har fått et barn sammen, så tenker jeg at det vil være naturlig å feire dette sammen og at vi er sammen den første tiden.

Man har jo så mange anledninger til å feste, bare tenk over hvor ofte man egentlig blir invitert på fest. Hvis jeg skulle gått på alt, hadde jeg ikke fått gjort annet. Det er jo stadig bursdager, utdrikninslag, brylluper, jobbfester osv. Å få barn trenger vel ikke feires med fyllefest?

Dersom mannen min hadde sprunget rett fra fødestua og på puben ville det vært litt som om han dro på bryllupsreise uten meg.
Dunder
10:02 11.05.2008
Kom på at barnefar var ute og feiret samme dag som datteren vår ble født (mens jeg var på sykehuset). Hva synes dere om det?
Alene med barn
10:06 11.05.2008
har det noe å si hva vi mener om det da. er jo hva du synes om det som har noe å si da. hvis du synes det var greit så hvorfor ikke??:)
10:09 11.05.2008
Jeg mener ikke noe spesielt om hva din mann gjør., så lenge det er greit for deg.

Men jeg synes absolutt ikke man er urimelig dersom man forventer av mannen si at han kan holde seg hjemme de første ukene.
Dunder
11:02 11.05.2008
Nei, jeg syntes ikke det var greit. Han sa det ikke til meg før dagen etterpå, og jeg likte den slett ikke.
Alene med barn
11:07 11.05.2008
men hvorfor var han ikke på sykehuset med deg da?? og hvis han alikevell ikke var der. hadde det da noe¨å si om han satt hjemme eller var en tur ute da?? jeg tenkte mer sånn hvis han faktisk valgte å heller gå på byn istede for å være på sykehuset.
11:07 11.05.2008
Åja. Er vel en grunn til at du pælma han ut da? (jf. nicket ditt).

:)
Dunder
09:09 11.05.2008
Nei, absolutt ikke! Her hadde det ikke blitt akseptert eller foreslått for den del. Heldigvis har jeg en fornuftig og snill mann! :)
Mummys Muffin & Nakenfis
09:53 11.05.2008
så da mener du at våres menn ikke er fornuftig å snill da eller????? bare for at de har fått gå på fest 2 uker etter baby kom, og at de valgte et par timer ute på byn istede for å være hjemme som de har vært 24/7 frem til denne kvelden?? skal si deg at min mann er både fornuftig, snill og hensynsfull han. har ikke noe å si om han var en tur ute....
11:11 11.05.2008
Åj, så hårsår! Jeezez! Jeg snakker for meg selv og sier bare at her er det ikke aktuellt å gå på FYLLA 2 uker etter fødsel. Hadde han gjort det og jeg ikke ville at han skulle det, synes ikke at han hadde vært snill eller fornuftig. Han hadde jo ikke orket å hjelpe med barna dagen etter eller på natta etter ei fyll. Jeg synes det er stygt gjort å gå på fylla så kort tid etter fødsel og med flere barn hjemme og la meg sitte med alt ansvaret og nattevåken. HELDIGVIS er ikke dette et problem hos oss.
Mummys Muffin & Nakenfis
10:10 11.05.2008
Jeg synes aldri det er greit å gå på fylla!!
Mrs McDreamy
10:15 11.05.2008
hva med at han går ut å tar noen øl mens du og den lille ligger på sykebhuset:) så slipper han å feste etter at dere har kommet hjem :)
jeg hadde ikke akseptert at min samboer hadde dratt på byen 2 uker etter fødselen.....men jeg hadde ikke nekta han å gjøre det mens jeg var på sykehuset :)
s@nder & Linnea
11:36 11.05.2008
Å feire det nybakte farskapet med gutta er en tradisjon i mange land, og har så vidt jeg vet vært det her også. Igjen ser jeg ikke problemet.
Jeg stemmer for litt generøsitet i forholdet. Ikke bare litt heller.
Loglady
11:43 11.05.2008
Det er jo forskjell på et par øl med en kompis for å feire og å gå på fylla... Et par øl er jo ok. :)
Mummys Muffin & Nakenfis
11:59 11.05.2008
Han kunne tatt fem for min del. Det hadde jeg gjort hvid jeg var han.
Loglady
12:37 11.05.2008
NEI! helt uaktuelt her i huset. Jeg var så sliten etter fødsel..Han feiret sammen med oss.. Vi var vel generelt litt slitne begge to. Godt å bare ta det m ro. Vi hadde besøk både fra hans venner og mine. Like koslig det. Vi er ganske måteholden på alkohol, men koser oss med det av og til i helgene. Men aldri på FYLLA. Det er vi ferdig med for lenge siden.
sannamin*
12:43 11.05.2008
Helt uaktuelt her i huset, og heldigvis ingen problemstilling heller. Den delen av livet er vi begge ferdige med, nå er det familielivet som gjelder :)

Men av og til er det selvsagt godt å ha det litt sosialt, da inviterer vi venner på god mat og drikke og koser oss. Når det gjelder den nevnte fylla, så er det kun ved spesielle anledninger at det er aktuelt, julebord o.l.
Lillegullet&mamma
13:20 11.05.2008
Her gikk far på fylla da mini var 6 dager, Ikke enig i den tradisjonen.
Reflex gutt 02 og gutt 07
14:18 11.05.2008
ser ikke noe problem med det så lenge mor i huset synes det er ok,
husk det finnes folk der ute som må jobbe offshore f. eks som drar bort i 2 uker når babyen er bare 2 uker (sånn som her) så da ser jeg ingenting negativt i at mannfolka tar en runde sammen gode kompiser, klarer meg helt fint alene et halvt døgn. men så var jeg i toppform etter fødselen da:)
Husk det kan bli mye til en mann også, kanskje godt å få noe annen innputt enn bleier, gulp, vonde pupper, hormonforstyrra kvinnfolk, hehe

OG vi må for all del ikke glemme alle de fantastiske alenemødrene der ute som klarer seg helt alene fra dag 1:)
armagedon
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------