Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Jeg skjønner ikke hvorfor folk kler på barna så mye, når det er kjempevarmt ute.
21:35 10.05.2008
Var og handlet i går, og det var kjempevarmt. Da så jeg ei som trillet en baby. Den lå oppi ullpose, hadde svart myggnettingover med helseteppe over åpningen. Der blir jo kjempevarmt inni den vogna.
Minime82 venter nr.2
Sv: Jeg skjønner ikke hvorfor folk kler på barna så mye, når det er kjempevarmt ute.
21:38 10.05.2008
redd jeg kledde på for lite i dag jeg, kun en tynn linkjole. var godt over 20 grader i skyggen da.
enig i at mange har på for mye..
lupp og prompefisen
Sv: Jeg skjønner ikke hvorfor folk kler på barna så mye, når det er kjempevarmt ute.
21:43 10.05.2008
ull er greit uansett temp, ull holder den temp'en barnet har når den blir lagt oppi. men det derre med helseteppe over skjønner ikke jeg. de må jo få luft!!

kledde på dattra mi shorts, golfjakke, sokker, og kjyse i dag. trodde ungen hadde svetta ihjæl jeg ass. hun hadde ingenting over seg i bilsete, men hun voknet og hylte til. hun var så varm stakkars. så nå må vi kutte litt ned på antall plagg tror jeg.
dina maréne 07
21:46 10.05.2008
Her hadde vi tkjorte og piratbukse, samt sandaler...
Og det endte uten bukse, i bare bleia, barbeint;)
tillab ™ føkkings fødeklar
21:52 10.05.2008
Ja det er altfor mange som kler på dem for mye. Jeg kan ikke bruke ull på babyen min for da svetter han så fælt. I dag har jeg bare hatt på han bleie og kortermet body her hjemme på verandaen. Han har faktsk sovet mye inne i vogna også fordi det var kaldere inne enn ute. Det er ikke så farlig om de skulle bli forkjølet, det er mye farligere å bli overopphetet.
Chrijoline
21:56 10.05.2008
Uff, det verste jeg ser er når en dekker vogna med tepper foran.. Stakkars lille som må ligge der med lite luft og mye varme...

Jeg har holdt igjen med å kle av for mye på jenta vår. HUn har nettopp hatt lungebetennelse og går på medisin enda..

Det har vært litt trekk her selv om det har vært varmt... Men idag har vi virkelig hatt sommer og da har det ikke vært mye klær...
Ole Brumma
21:56 10.05.2008
Jeg håper de som bruker ull på barna sine nå, går med ull selve også. Sånn at de kjenner hvordan det er.
tante grusom
22:02 10.05.2008
heelt enig! syns så synd på dissa stakkars varme barna som ligger totalt innpakka..hakke foreldra vett i hue eller? jeg mener hadde di vært i syden (og like varmt som i oslo) så hadde di jo ikke pakka inn barne så mye (snakker av erfaring) men her prakker di jo unga inn så voldsomt at jeg blir heelt sjokka..

flere tilfeller jeg har sett i oslo i det siste: unger med vinterdress,lue inn i ullteppe,unge med masse klær tykke luer og voxi pose gjerne med lammeskinn under midt i solsteika osv osv..kunne nevnt maange "tortur-tilfeller" jeg har sett i det siste...

huff..her i huset kler jeg tulla etter meg selv og tar heller med extra tøy om det skulle bli kaldt (noe jeg ikke har hatt bruk for)
Mamacita88
23:00 10.05.2008
her var det kortarment body me en tynn bommuls kjole over var kun en tynn stropp på hver arm å gikk til ca knerene så va det et par me sokker.
Ungmor & Emily Jeanette:D
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------