Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
HJELP! Synes dere det er greit å ta med babycallen og dra ut ikke så langt fra huset?Svar raskt..
21:47 10.05.2008
Er bedt på gapahuk lag her.. i kveld. Mannen skal dra men har ikke fått barnevakt... Tanken min er at jeg kan ta med babycallen som kriseløsning. Snuppa ligger trygt i sengen sin og sover søtt nå... Huff dette ble et skikkelig dilemma for.. Liker absolutt ikke tanken på at ho ligger alene..Selv om dette er på landet og i et lite nabolag.. Hva hadde dere gjort?? svar meg fort!!
Sv: HJELP! Synes dere det er greit å ta med babycallen og dra ut ikke så langt fra huset?Svar raskt..
21:50 10.05.2008
hvor langt er det da ca?? jeg bor i 4 mans bolig, og tante bor over oss. jeg har hatt med babycallen der et par ganger når mannen har vært vekke og mini har sovet. men vet ikke om jeg hadde gjort det hvis det var langt bort i et annet hus liksom.
Sv: HJELP! Synes dere det er greit å ta med babycallen og dra ut ikke så langt fra huset?Svar raskt..
21:55 10.05.2008
hmm ikke lett å vite det der. kan du se huset fra der du skal da?? du kunne ikke tatt med snuppa da, latt henne ligge og sove der på et rom, og så bært henne hjem igjen når du skal hjem???
22:04 10.05.2008
Jo har fått tilbud om at ho kan sove huset nedenfor der vi skal være.. Vogna sover ho ikke så godt desverre.. Nei.. ikke lett. de som bodde her tidl brukte en sjelden gang å ta med seg bebycallen sa ho naboen ovenfor oss.. Det gikk bra. Føler jeg sier "nei" til alt som skjer her og når de ber oss på noe... Men bedre at pappaen drar da tror jeg. Jeg er liksom ikke den typen som bare forlater ungen min heller. Men på en annen side så tenker jeg at hva er det som kan skje...her liksom. Men... nei....huff blir vel hjemme...Være der og ha rådårlig samvittighet og redd..Nei..
23:36 10.05.2008
Når man har barn er det ikke bare bare å få alt til å klaffe for sosialt samvær,sånn er det bare..
Det må jo naboene forstå...istedefor å tenke negativt for at du ikke har mulighet?!
Hadde definitivt ikke gått i fra ungen min på den måten nei...
23:41 10.05.2008
enig. Så her sitter jeg og koser meg med et glass rødvin og DIB....:))) Stakkars lille vennen min, nei skal aldri gå fra henne for å ha det sosialt selv.... Ikke så lang unna. Godt å være hjemme:))
22:00 10.05.2008
Jeg hadde ikke gjort det... Jeg strekker rmeg til ut i hagen, og på trappa til nabo'n på andre siden av gjerdet... Men lenger går jeg ikke når hun sover, nei...
22:01 10.05.2008
Vi har tatt med babycall og gått til naboen vi hvertfall.Går når barna sover og låser alt som er.Brannvarslinganlegget har vi også hørt i babycallen i tilfelle brann.
22:18 10.05.2008
Jeg går ikke til naboen som bor over meg engang jeg.Og der hadde jeg hørt henne uten baby call.Jeg er livredd noe skal skje i leiligheten og så ligger hun der alene og jeg ikke kan nå henne kanskje.Huff....Mange slike eksempler.
22:23 10.05.2008
Ja sant. Hjertet mitt sa at jeg ikke skulle. Hodet ville " bare en liten tur ut og vise trynet mitt" maks 2 timer.. NÆÆÆI, ingen vits.. Selv om de tidl naboan gjorde dette, setter jeg standaren og sier nei. Føler det blir feil når jeg virkelig kjenner etter..
22:36 10.05.2008
Hmm, føler meg veldig uansvarlig nå,men vi går av og til til naboen over veien, med babycallen med. Føler det går helt greit,
Snuppa sover på eget rom, så hører hun jo forsåvidt bedre når jeg er våken og har på babycallen, enn når jeg sover i et rom og hun i et annet.
Og når vi er hjemme hos mamma og pappa er det faktisk lengere fra der hun sover til stua enn til naboen.
Men ser at våre tanker ikke er den gjengse, så du får kjenne på hva som er rett for deg.
22:36 10.05.2008
ville nok ikke gåt noe serlig unna. men kan fint sitte utenfor rekka her vi bor selv om tassen sover. har sånn fellesområde her og det er rett uten for døra vår. må gå såvidt 10 skritt. hvis det er grilling på kvelden med alle i rekka gjør ikke det meg noe for det blir nesten det samme som om vi skulle sitte på terrassen om kvelden, bare at det er på inngangssiden.
men sånn ellers så går vi ikke lenge unna enn det nei.
23:41 10.05.2008
hadde aldri gjort det!
Og en annen ting: enn hvis babycallen slutta å virke/fritt for batteri?
det opplevde vi her en dag, men heldigvis så var vi i huset og alt så vi hørte han da... :)