Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Nu er jeg dritt lei... (syteinlegg ja)
22:08 10.05.2008
Jeg opererte i lysken i fjor August.., og enda så samler det seg opp verk rundt der de har operert.. Ser ut som det har dannet seg et hulrom av noe slag hvor det bare samler seg opp helt til det er fullt og det plutselig sprekker.. Da renner det blod og verk.. Ikke noe rent blod.. bare lyserød/rosa aktig blod og masse du ser er rent verk ( gulaktig)
Det er 2 steder verket finner veien ut ( hvor det sprekker) og det har vært de samme 2 åpningene i alle mnd... Nå sprakk det igjen i dag og jeg har vært nødt til og gå med bandasje i hele dag.. Har byttet 2 ganger pga full av verk.. Ganske tomt for verk igjen nå virker det som.., men så sinnsykt slitsomt.. Vet jo aldri når det begynner og verke .. og nå på sommeren når det gjerne skal litt lettere og lysere plagg på kroppen.. Tirsdag bestiller jeg time hos legen..
men hva kan de gjøre?? jeg har allerede gått på 2 pencilin kurer som jeg tok inntil 3 mnd etter operasjonen da også pga innfekjson..
Det er forresten der de har sydd hvor det ikke vil gro.., er på en måte et hull der.. =(
Så rart!! gule stafylikokker?Infeksjon etter opreasjon..ikke lett! Det er tydelig at bakterien samler seg i dette hulrommet..Grobunn for bakterier. Er det et hulrom der burde du på en eller annen måte fått skylt dette gjennom med sterilt saltvann. Med en sprøyte med evt et kateter. Deretter puttet i en slags type " sølv" bandasje ( husker ikke hva den heter:))- bare en lite bit som har den effekten at den drar ut pusset.. Og at du kan følge denne prosedyren i allefall 3 ganger daglig-Kanskje holder 2 ganger..Men dette må være en steril prosedyre..Sterile hansker osv.. Mulig dette kan knekke bakteriene.. og dette kan begynne å få gro. Hør med legen om dette!! Er sykepleier og har vært borti type postoperative sår.. LYKKE TIL!!!
tror kanskje det var gule stafylokokker eller noe jeg hadde etter operasjonen.., men ikke sikker.. ble det aldri tatt prøver av verket-.. Selvom det var sykehuset som så på det i etterkant og ga meg pencilin.. Husker ikke hva pencilinen heter.., men når jeg søkte den opp på felleskatalogen sto det at den ble brukt bla på gule stafylokokker..
Trodde de måtte ta prøver av pusset for at de skal se hvilke type pencillinkur du må ta for å knekke den konkrete bakterietypen... De burde ta prøver, absolutt!! Denne type bakterier kan være harde å ta, ja..
Jeg fikk 2 pencilin kurer.. Den samme begge gangene.. begge gangene av sykehuset.. det ble aldri tatt verken puss eller blodprøve..
Jeg reagerte på dette selv..
Jeg var på sykehuset igjen etter henvisning fra lege ca 4 mnd etter operasjonen.. Sykehuset sa da at de ikke ville gjøre noe siden det var såpass lite puss på det tidspunktet..¨
jeg har derfor siden desember/januar prøvd og presse ut verket selv ca en gang i mnd når det først har sprukket.. men nå må jeg få legen til og se ordentlig på det.. Nesten så det er fristende og ta med glass fra jobben og sende med puss prøve ned til helsehuset for og se hva de sier..
Krev å få tatt en puss prøve! Lurer på om det skal være et spesielt reagensglass eller en slags Q-tip lignende sak som de sender til dyrkning. usikker.Uansett du MÅ få tatt en prøve- koster så lite-for sikkerhets skyld:) Nå må de få gjort noe med dette. Virker som du har gått lenge med dette nå så det begynner å bli på tide å ta en skikkelig evaluering over hva de skal gjøre. Få høre hvordan det gikk da!:)
men trooor vi har sånne på jobben.. hehe.. Jobber på sykehjem.., har ihvertfall reagensglass av mange slag.. men uansett så er jo det legens jobb.., så han få den jobben.. Takk for hjelpen.. =)
Har du prøvd Diclocil? Det er for betennelsar i huda/underhuda osv... Det er ofte sånn at når ein har hatt betennelse i lysken ein gang, så får ein det lett igjen på samme plassen. Det er fordi der ligg "restar" etter forrige betennelse. Og at det kjem der dei har sydd igjen, er også vanlig. Det vanlige(ved små opr.sår) er å la det gro innanfrå, nettopp for å unngå betennelse.
Det bør kanskje åpnast igjen, og la det gro innanfrå. Kanskje det vil hjelpe:)