Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Foreldre ved hjelp av donorsæd eller donoregg

På oppfordring: Her kan dere som er foreldre via donorhjelp diskutere og utveksle erfaringer.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Lage baby hjemme!!! - Ka é det for nokke tøys?!
22:14 10.05.2008
Storesøster (snart 3 år) har "alltid" visst at hun ikke har pappa, og i forbindelse med at lillesøster kom til verden for tre måneder siden snakket vi mye om at de var laget i København begge to. Vi har også snakket om alle de andre vi kjenner som ikke har pappa og er laget på samme sted.

Vi satt i bilen og jeg prøvde å forklare at jeg ikke levde da morfar var liten (lang eksistensiell historie som jeg ikke skal gå inn på her - har en svært filosofisk anlagt datter :-). " ... og så fikk mormor og morfar meg da han ble voksen". "Ja" kom det kjapt fra baksetet " de dro til København". "Nei - de laget meg hjemme i huset sitt". Sjokkert minibergenser: HÆ - hjemme??? - ka é det for nokke tøys?!

Neste kommentar gikk på det nye bilsetet, men senere har jeg fortalt at de fleste lager babyene hjemme og at det går an når det er en mann og en dame. Siden jeg ikke hadde noen mann å lage baby med måtte jeg dra til København. Hun har ikke bedt om detaljer på "lagingen" ennå. Gir henne bare svar på det nivået hun befinner seg på. Har boken om babyfrøet i bakhånd. Nå er hun fornøyd med Karsten og Petra drar til København og peker ivrig på kartet og sier "der er jeg laget og der er lillesøster laget" (klinikken flyttet mellom nr 1 og nr 2).

Jeg synes dette er lettere å snakke om en jeg trodde før storesøster ble født. Utfordringen blir å finne begreper som er aldersadekvate.
yolanda
Sv: Lage baby hjemme!!! - Ka é det for nokke tøys?!
23:39 10.05.2008
ha, ha, ha... så herlig!!

Men, du er en heldiggris! Vår største som nå er passert 4 ( for 5 dager siden) er skikkelig sur på oss. Innimellom da. Hun VIL OGSÅ HA EN PAPPA!!!! Så det så. Vi har hele tiden vært åpne om hennes tilblivelse. I barnehagen dukker det stadig opp spørsmål fra de andre barna også. Det skjer oftere og oftere. Når vi henter spør de hvem vi er, sånn type: er du ****`s mormor?, tante?. Hææææ... har ho TO mammaer???? (ja hun har det, og det vet du faktisk, for vi har svart deg på det i to uker nå, din kranglefant).

Arg. Har du noen tips???
Regnbuemor til 2
21:01 18.05.2008
Barna i barnehagen vet at datteren min ikke har pappa og et par av dem konstanterer innimellom at "X har ikke pappa" - ingen spørsmål ennå. Tror jeg ville gjort som dere og bare vært tålmodig og svart det samme igjen og igjen. Kanskje de går lei en gang :-)

Ellers uttrykker ikke storesøster noe savn etter noen pappa så langt i hvert fall - det nærmeste var da vi så barnetv om en gutt som ville ha en bestemor. Da sa hun: "Jeg trenger ikke bestemor, det har jeg. Jeg trenger pappa og farfar". Farfar fordi jeg har forklart at en ikke kan få farfar uten å ha en pappa. Jeg sier da at pappa kan hun aldri få.

Etter et bursdagsbesøk hvor det var mange donorbarn m to mammaer erklærte hun at hun ville ha en mamma til. Det kan jo kanskje la seg gjøre en gang...

yolanda
08:07 19.05.2008
da eldste var 3 proklamerte hun at hun ville ha en pappa som X sin. da måtte jeg glise inni meg - hun har ihvertfall god smak! han ser bra ut, er veldig hyggelig, flink med familien sin og unger osv.

håper det holder seg! (marerittet er jo at de finner seg en dust fordi de ikke har hatt tilstrekkelig med gode rollemodeller.)
"charlie"
16:47 19.05.2008
Åååå, så nydelig!! Ja, disse små kan si og tenke de utroligste ting! Fint at dere deler disse erfaringene med oss som snart er der, altså: pappa-spørsmålene. Fint med både erfaringer og tips.
Skjønnere enn skjønnest
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------