Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Ang å ramle på FYLLA:o)
23:54 10.05.2008
Hehe,vet ikke hvorfor jeg skriver det...men følte plutselig for det.
Mannen min var på party da minsten var 5 dager gammel han.Avsluttningsfest for en kollega.Syntes det var helt greit jeg....han hadde aldri dratt om jeg hadde sagt nei.Men nå har dette med FYLLA aldri vært noe problem her i huset...! Jeg klarte meg helt fint jeg med to unger en kveld/natt/morgen.....skulle bare mangle.Men skal sies at jeg var i fin form da.
Og hold dere fast...da mini var 6 uker dro jeg på fest.(utdrikningslag)
Barna var hjemme med pappan sin og alle tre hadde det så fint atte.
Hehe,må flire litt jeg når jeg leser svarene på et annet innlegg her....Om mannen hadde FÅTT lov til å havne på fylla?
NEEEI aldri i verden osv....eier dere gubbene deres eller?
Ikke krangling...bare meg i et nøtteskall på en ironisk måte ;o))
Enig med deg, jeg også. Vi er to voksne mennesker, som bestemmer over oss selv. Og så er vi voksne nok til at vi tar hensyn til hverandre, og dermed gjør vi sjelden (aldri?) noe som partneren er helt i mot. Men det er ikke fordi noen bestemmer over den andre.
Hvis vi tar oss en fest (eller en av oss) er ikke FYLLA ordet til å beskrive det. Vi tar oss gjerne en dram eller to, men er da i stand til å passe på oss selv, oppføre oss greit og komme oss hjem på riktig vis (ikke alle som gjør det, har jeg skjønt). Og vi ligger ikke hele dagen og drar oss etterpå. Vi kan gjerne gjøre en avtale på at f.eks. jeg står opp med ungene, men det er sjelden mannen sover til over 10 uansett, da har liksom dagen vår starta :-)
Hadde lyst å lage et slikt innlegg selv jeg, hehe. men tenkte det var best å ikke tirre opp noen rett før de skulle legge seg *flirer*
Så henger meg heller på denne tråden her. Lurer oxo på om dere som sier" nei hadde ikke vært aktuelt" osv. Er det dere som bestemmer over mennene deres???? ( og da tenker jeg ikke på de sammenheng der mannen selv ikke vil, men der hvor gjerne mannen hadde kommet og spurt og dere hadde nektet de)...
Jeg syns det er litt lattelig.
Hadde jeg nekta sambo noe sånn ,tror jeg han hadde flyttet ganske fort .( satt litt på spissen da).Men sambo er voksen og bestemmer over seg selv.Trenger ikke og spørre om lov til ting...Jeg er ikke mora hans!!!
Det kan jo være at de bare bruker uttrykket "å få lov". I et sunt forhold er det naturlig å spørre partneren sin om hva som er greit og ikke. Og i hverfall hvis man skal på fest rett etter fødsel!
Jeg har i alleall ikke nektet mannen min noe som helst, og han spør aldri "om lov" til noe. Hvis det hadde vært aktuelt for han å dra på fest hadde han sannsynligvis spurt meg hva jeg syns. Jeg hadde da svart at det syns jeg ikke noe om, og da ville han ikke dratt. Det vet jeg.
(Nå ville han aldri foreslått det - han har jo ikke vært ute av huset siden mini ble født, det var kjærlighet ved første blikk der gitt).
jepp er enig med at det er normalt å forhøre seg med sin kjære. men hadde aldri sagt nei til han hvis han hadde spurt om å få gå på fest så sant det ikke er 4 helgen på rad liksom. men det har aldri skjedd så..
Når man lever sammen i et parforhold mener jeg det faller seg helt naturlig å spørre ens respektive om det er greit "å ramle på fylla" som du sier. Det innebærer jo at ansvaret på barnet\a faller på deg og den ene parten er jo avhengig av at du kanskje legger deg tidlig, ikke har lagt andre planer, står opp tidlig osv.
Jeg nekter jo såklart ikke mannen min å gjøre ting, men jeg sier min mening om saken og han spør jo meg om det er greit at han tar en tur ut..
hadde sikkert ikke synes det var så greit hvis det var dagen etter fødsel liksom. men det hadde han ikke villet selv heller.. men når det var gått noen uker så var vi begge ute, og det synes jeg var helt greit:)
hihihi... tolket først overskriften LITT feil ja... som å ramle på fylla... d føler jeg vi er for gammal til hehe..
men når det kommer til å ta seg en real fest så er det noe jeg syntes er både kjekt og "nødvendig"... etter 9mnd med bare sofasitting og tidlige kvelder, kvalme og vagging var det godt etter at minien var blitt et par mnd å pynte seg skikkelig og stikke ut med venninner...¨
etter d har d blitt en del kjekke turer ut sammen med både venner og sambo... syns d e godt å koble av litt innimellom jeg ...
når d e sagt så er d en helt annen sak dersom babyen eks sover dårlig eller andre grunner som gjør at man bør være to i hjemmet for å avlaste hverandre. HAdde syntes lite om at sambo stakk ut rett etter fødsel om babyen hadde kolikk eller noe sånn. Man er jo liksom ikke bare borte om natten, blir jo strengt talt nødt å la han sove ut også dagen etterpå også :))
men alt i alt så heier jeg på en fest i blant når det er rom for det :)))
Sambo dro ut etter fødselen han. Da hadde jeg ligget i fødsel i over 30 timer, det endte i hastesnitt kl 18. Han hadde sønnen vår mens jeg lå på oppvåkningen i 3 timer. Da ble han kastet ut, sønnen vår ble sendt ned på barsel og jeg måtte ligge på oppvåkningen til dagen etter (fikk ikke ha sønnen min der inne), så han dro ut og feiret, men kom frisk og opplagt tidlig dagen etter. Har ikke tenkt tanken å at det var teit engang, hva skulle han gjøre da ? Bare gå hjem og vente til han kunne få komme tilbake igjen ?