Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 2-3 år

Hvor lenge sikler de?
13:03 11.05.2008
Gutten min sikler fortsatt enormt. Blir 2 år snart. Det er jo 2-års jeksler på gang da. Har brukt siklesmekker bestandig hittil.
traviata
Sv: Hvor lenge sikler de?
13:25 11.05.2008
min blir to år på tirsdag, og har begynt å sikle skikkelig nå, aldri siklet før..
Så er nok to års jeksler på gang her og ja,,,,
børdi
13:26 11.05.2008
snuppa blir snart 3 og sikler fortsatt.. er helt grusomt mye men siklesmekke vil hu ikkje ha på så jeg slite litt.. må heile veien bytte klær på henne.
Gothica83-2jenter
20:06 11.05.2008
det er vel veldig forskjellig, jenta mi har ikke siklet noe særlig bortsett fra da de første tennene kom i halvtårsalderen, mens kusinen hennes er 6 år og sikler fortsatt når hun snakker, kaver seg opp o.l.
Anonym
21:53 11.05.2008
Dere som har barn som sikler hele tiden, har dere fått vurdert om det kan være noe falsk mandel som plager barnet? Sønnen min (2 1/2) ble nylig operert, hadde en falskmandel som helt blokkerte nesa, og han kunne dermed bare puste med munnen. Han var mye trøtt og sliten, men det var siklingen som "avslørte" det. Han sikler fortsatt mye, men det er nok mest fordi det er en dårlig uvane å gå med åpen munn. To-årsjekselen fikk han for 1 år siden, slik at det er ikke tenner. I barnehagen trener de munnmotorikk med han, samt at de (og vi) minner han ofte på å svelge spyttet. Men det er heftig med sikling, særlig etter at han har spist. Håper det går over snart.
Anonym
04:52 12.05.2008
Siklingen kan vare lenge, avhengig av hva den kommer av. Det kan skyldes at han ikke har lært å svelge/holde spyttet inne i munnen. Da kan det fortsette til han er fire, sikkert lenger også (men det vet jeg ingenting om).
blond
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------