Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
********** IKM uke 21 - skravletråd **********
09:04 12.05.2008
Hei!

Åpnet en egen skravletråd for oss med IKM i uke 21. Den forrige skravletråden er lett blanding med resultat og skravle....
Så, hvordan går det med alle sammen? Er det noen med ikm i begynnelsen av uke 21 som begynner å få noen tegn?

Tror jeg leter litt for mye, men uansett... Her er mine forløpige tegn:
- mye irritert den siste uken (sambo påpekte dette i går, men har merket det selv også. Blir irritert over småting jeg ikke reagerer på ellers)
- Kjenner meg av og til litt småkvalm
- I går hadde jeg litt halsbrann (har det aldri ellers)
- Svake smerter nederst i magen, spesielt hvis jeg vrir eller strekker meg.

Tror jeg er litt paranoid på dette. Er jo litt vel tidlig å kjenne symptomer. Jeg har i alle fall tenkt til å teste på 17. mai. Da er det to dager før IKM, og jeg håper jeg og sambo kan gå med de bredeste smilene i 17. mai-toget.
"Liten" lykke ønskes 1pp
Sv: ********** IKM uke 21 - skravletråd **********
09:07 12.05.2008
Glemte å skrive at jeg også er veldig trøtt. Må som regel ta meg en lur midt på dagen.
"Liten" lykke ønskes 1pp
09:19 12.05.2008
Hei!

Her er det for tidlig med symptomer, dessuten har jeg tenkt å droppe å kjenne etter symptomer denne pp (er det mulig tro?!) for jeg ble litt lurt sist.
Hadde EL i helga, og IKM rundt den 23.mai. Så her blir det testing først om 2 uker.

Veldig spennede dette her :)
NewMom
09:58 12.05.2008
Jeg ble også lurt sist pp. Hadde da ømme pupper, som jeg bare har hatt når jeg er gravid. Men er vist vanlig å få det i mellom el og tr, men jeg hadde aldri hatt det før. Pluss at jeg hadde mens murringer. Denne gangen har jeg ingen tegn, eneste at jeg klør litt på magen, men kan jo komme av at jeg er tørr i huden. Jeg prøver også å ikke lete etter symtomene, men ikke lett alltid. Stikker det litt her og der, kommer fort tankene inn på graviditet..hehe. Jeg har ikm 21 og kommer til å vente til jeg evt går over, noe jeg håper jeg gjør, men er vel ikke trolig...
Men tenk om da.... jeg hadde litt rosa slim i el perioden, og er jo tegn på at jeg var veldig fruktbar, men om noen ville feste seg kan man jo ikke vite.....tvi tvi!
suzy84
10:08 12.05.2008
Skulle ønske jeg ikke tenkte så mye på det. Skal jo litt til for at det klaffer i første pp, så det er lett å bli skuffet. Likevel er det ikke lett å la være. Prøver å tenke at det like gjerne kan være slik det kjennes ut uten prevensjon. Er så lenge siden jeg gikk uten, at jeg ikke kan huske hvordan kroppen oppførte seg da.

Men, jeg lever jo i håpet, og da er det vanskelig å la være å tenke symptomer....
"Liten" lykke ønskes 1pp
10:19 12.05.2008
Jeg har også ikm i uke 21, men først helt på slutten.
Tror den skal være rundt 25 mai.
Kan det stemme tro?
Første dag i siste mens var 26 april, og har en syklus på ca 28 dager.
Er første prøving etter at jeg sluttet på pillen, så ting er litt usikkert.
Regner med jeg kommer til å teste lørdag om 2 uker, har 10 tester liggende klare...hehehe.
Er veldig spennende dette:)
kanINA *1 pp*
11:33 12.05.2008
Jeg hadde EL etter fertility friend på tirsdag forrige uke, etter de signalene kroppen gir meg så tror jeg at det egentlig var på torsdag men men får gå ut fra at fertility friend kan sakene sine, første mnd jeg temper. Pos ELtest på mandag 5. (for aller første gang en ordentlig pos EL test). Jeg fikk på lørdag fryktelig ømme brystvorter, det gjorde vondt å dusje. De er slik fortsatt, men ikke så ille på morgenene. Jeg er jo litt ekstra spent denne mnd fordi at EL testen ble så pos, men jeg forventer vel egentlig at tanta kommer i slutten av uke 21, for det er ei trofast uvelkommen tante jeg har:-)
Ema73
13:03 12.05.2008
Noen av dere som har prøvd lenge? Dere som har prøvd lenge bruker dere noen "hjelpemiddler" for å bli gravide?

Dette er 2.pp for oss, og jeg har bestemt meg for om det ikke klaffer denne gangen skal jeg prøve Wild yam neste mnd. Hadde to pp sist gang jeg ble gravid så jeg satser på at jeg slipper å vente så mye lenger denne gangen heller.
NewMom
13:09 12.05.2008
Jeg har prøvd siden juli da min datter var 6 mnd! Tok nesten et halvt år før noen spire festet seg men som jeg igjen mistet(MA) i februar 08! Fortsatt ingen spire som vil melde sin ankomst. Er i min 4 pp etter MA`en!Håper på denne pp da, så blir spennende å se! Det fester seg nok når den vil!
suzy84
14:29 12.05.2008
Jeg har ingen symptomer ennå, men tror det er litt tidlig. Har IKM rundt den 22 mai, så gleder meg til da. Har noen graviditetstester (strimler) liggende så kommer garantert til å teste før den 23 ;)
blåpingvin
14:49 12.05.2008
Hei! :)

Jeg hadde SA i mars, så dette er den første pp etter utskrapningen.

Jeg har IKM cirka 19. mai, men tror jeg også tillater meg å ta en test på selveste nasjonaldagen ;) Klarer ikke vente lenger!! Av symptomer har jeg hatt litt stikkinger i magen et par dager nå, så jeg krysser fingre og tær for at det er vår lille som holder på å flytte inn!!! Prøver å ikke kjenne altfor mye etter, men når det er noe som rører seg der inne, er det veeeldig vanskelig å la være... :)

Synes det er en fryktelig spennende tid vi har i vente, jenter! Tvi tvi!!

Blomsterpiken80 :)
21:05 12.05.2008
Hei hei:) Var først inne på uke 20, men så fort vi skulle begynne å produsere, så vrei syklusen seg et par dager gitt. Hadde eggløsning ca 5/5. Skal teste 19/5.

Har dukket opp litt potensielle symptom, som helt sikkert kan bortforklares:
-sprengfølelse/sårhet i brystene (bhen sin feil...)
-stramning og stikning nederst i magen (sikkert bare noe fordøyelsegreier)
-trøtt og slapp (garantert pollenallergi)
-vekselvis rasende på/nyforelska i sambo, uten noen grunn (bare blitt dramaqueen)

Krysser fingrene for alle oss og alle mennene som henger med på berg og dalbanen som best de kan ;)
Kossteligste76
10:59 13.05.2008
Heihei

Nå er det 6 dager igjen til IKM, 19 mai, og tiden går sakte til tross for at jeg prøver å tenke minst mulig på disse graviditetsgreiene. Den første uka etter EL hadde jeg mens-smerter og ømme brystvorter, men det virker som det har gitt seg litt nå. Det var nok EL-symptomene som hang igjen, ikke graviditetssymptomer :o)

Jeg tror ikke jeg har noen særlige symptomer nå, bortsett fra:
* litt mensmurringer av og til og litt ømme brystvorter, men det er vel bare EL-smertene som ikke har gitt seg helt enda.
* Litt trett, men det kan jo være 100 andre grunner til det enn at jeg er gravid. F.eks at jeg stod opp tidligere enn vanlig i dag ;o)
* Litt mer sulten enn vanlig, men så har jeg vært ganske aktiv i det siste, og det krever vel litt mer mat?
* Litt grinete, ble kjempesur når jeg måtte pumpe opp sykkelen fordi samboeren (i et forsøk på å hjelpe) dro løs gummipakninga på ventilen. Ja, generelt litt mer hissig. Men har jo slutta på p-pillene nylig, så det er vel heller hormonenes inntogsmars :o)

Dette blir spennende, vet ikke helt hva jeg skal gjøre mtp. testing. Hadde vært gøy å testa 17 mai eller 18 mai (vår jubilemusdag), men IKM er 19, kanskje jeg bare skal vente på tanta? Har kun 1. test liggende, nemlig...
mumifrøken
20:48 14.05.2008
hei alle! jeg har IKM 20 mai. når er det greit å begynne å teste?
jeg går bare her å tripper. har ingen symptomer bortsett fra mensmurringer... kanskje egget driver å fester seg?
krysser tær og fingre for oss alle her :)
godårund
11:07 13.05.2008
Hei hei..

Jeg har IKM 20.mai, og har egentlig ikke tenkt så veldig mye på om jeg har blitt gravid eller ikke. Har akkurat sluttet med prevansjon, dette er første mnd uten..

Men side El har jeg hatt murring i magen, og øm. Får stadig stikninger, og små kramper i magen.. Men tenkt at det er fordi jeg har tatt ut hormonspiralen..

Men nå begynner jeg å lure, og håpe for nå de siste dagene har jeg hatt en konstant sultfølelse, små kvalm, kort lunte og idag er jeg ganske trøtt også.. Men alle disse symtomene kan jo selvsagt være noe annet også, regner vel egentlig med det.. Men det er jo lov til å håpe..

Jeg har egentlig ikke tenkt noe på testing, men hvis ikke TR kommer rundt den 20. så tester jeg den 23, for vi skal en tur til london 24. så greit å vite hvordan det ligger ann da..

Vi får ha lykke til alle sammen...
moniki
19:33 13.05.2008
Da har jeg fått det bekreftet. Jeg er ikke paranoid, JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!!

Klarte ikke å la være å svi av en CB digital i dag. Hadde vært oppe på do veldig tidlig i dag. Gikk å la meg igjen, og tok testen da jeg sto opp fire timer senere. Hadde ikke drukket noe i mellomtiden. Det lyste gravid mot meg i displayet. Trodde først det var noe galt med testen, for det kom opp etter kun få sekunder. Men jeg rakk å se timeglasset først, og da skal testen ha virket..... :)

Mine symptomer har vært småkvalme av og til, litt halsbrann, stikking og strekking i magen, ampert humør, går ofte på do, veldig trøtt......

Så, nå har jeg bestilt legetime. Har regnet meg frem til at jeg er 4+1. Litt tidlig for test da egentlig (har ikm mandag 19. mai). Tror jeg har hatt eggløsning ganske umiddelbart etter at jeg sluttet med prev. Men, det er helt utrolig at det gikk på første forsøk.

Lykke til til alle andre, så sklir jeg sakte men sikkert over i 1. trimester.
"Liten" lykke i magen
19:57 13.05.2008
Gøy at i hvertfall noen i uke 21 tester positiv, håper flere etterhvert vil følge etter deg! Men lurer på om du kjenner noe i puppene??Kom symtomene med en gang eller kom de snikende?
suzy84
19:57 13.05.2008
jøss....ikm 19. mai og du testet positivt allerede....det er jo 6 dager igjen...har du syklus på 35 dager da?
Sanna32
22:01 13.05.2008
Har ikke så lang syklus. Hadde første mens dag sist 21.04. Skulle da hatt mens igjen 19.05 etter kalkulatoren. Men iom at jeg har testet positivt allerede, og sluttet med prev 21.04 antar jeg at jeg har kortere sykluser.

Kjenner lite i puppene. Litt ømme brystvorter bare.
23:05 13.05.2008
men det er bare 3 uker siden 21.4.....tror kanskje du har hatt en tidligere el eller noe...:) ellers ville du bare være 3+1....
Sanna32
14:52 14.05.2008
Ojsann, testa positivt allerede. GRATULERER!!!

Men dette demper jo testelysten min framover mot IKM førstkommende mandag.. eh.. nei. Men må nok beherske meg, for vil heller vente enn å bli skuffa av en falsk negativ test fordi jeg er for utålmodig. Denne ventetida er ganske uutholdelig. Har ikke så mange symptomer som ikke kan bortforklares med andre ting, eller at jeg innbiller meg dem, så jeg tør ikke håpe noe som helst. Men dette blir jammen spennende :o)

De symptomene jeg kjenner (men som like gjerne kan være innbildning, håp eller komme av helt andre årsaker):
- merkelig følelse nederst i magen. Av og til som menssmerter, men som regel bare en underlig følelse, litt stikking, men ikke smerter. Jeg syns på en måte at jeg kjenner livmora mer enn før.
- trøtt
- sulten
- har merkelige drømmer (så noen nevnte det som et symptom, men jeg vet ikke)
- mye hvit kremete utflod
- litt halsbrann
- blir lett svimmel når jeg reiser meg
- blir litt kvalm når jeg er sulten. Men på langt nær så ille at jeg må kaste opp
- litt kløe på magen
mumifrøken
16:11 14.05.2008
Tror nok jeg hadde el rett etter at jeg var ferdig med forrige mens. Kan umulig ha gått mange dagene i alle fall. Skal jo egentlig ikke merke noe eller får positiv test hvis man er 3+1. Vet at det ikke kan ha skjedd forrige måned. Testet med vanlig CB på fredag, for jeg kjente symptomene da også. Den var negativ.

Lykke til alle sammen! Kommer til å følge med på resultatlista for å se hvordan dere ligger an. Håper alle sammen møtes i terminklubben for januar 2009
"Liten" lykke i magen
19:16 14.05.2008
Jeg har også IKM mandag 19.mai. Ikke 100 % planlagt at det ble prøving denne måneden, men men...Nå sitter jeg nå her og prøver å overbevise meg selv om at det selvfølgelig ikke har klaffet på første forsøk...men kan ikke la være å lete etter symptomer og ønske meg at det var klaff allikevel....har litt rar følelse i puppene...men sikkert innbildning. Samtidig så hadde det vært greit å slippe å bli kvalm nå mot slutten av skoleåret...har mitt første år som lærer på vgs. og ser for meg å skulle sitte der superkvalm og drit nervøs som eksaminator på muntlig eksamen...eller sensor...

Tenker litt på om jeg skulle ha testet på morgenen 17.mai, bare for å ha det avkreftet sånn at jeg kan drikke vin med god samvittighet på kvelden....Får se hva jeg gjør.
satser på baby09
20:21 14.05.2008
Jeg blir sprø av denne ventinga...Jeg har egentlig hatt en god følelse denne pp, jeg har for første gang fått en klar tydelig pos EL test. Jeg har etter blodprøve hatt EL nesten hver pp det siste halve året, men det har ikke slått ut på EL tester.

Jeg har også proppa i meg E vitaminer, sink, m.m og etter EL har jeg brukt babyklister og Wild Yam (kan godt hende dette er en dum kombinasjon) etter å ha prøvd i over 2 år er jeg villig til å prøve alt. Nå er det en uke igjen til IKM, og nå begynner jeg å bli negativ, fryktelig negativ.
Jeg har hatt EL det viser tempene mine og de er fortsatt høye og fine, de stiger faktisk enda over en uke etter EL. Men jeg skulle så gjerne visst noe nå:-/
Det var litt sutring fra meg
Ema73
20:54 14.05.2008
Er det ikke bra at de stiger da? Har aldri brukt slike el tester så kan fint lite, men ville jo trodd at hvis tempen stiger så er det et godt tegn?!?
Kjenner du noe til puppene?
Jeg hadde også en god følelse denne pp, men blirr gradvis negativere, for kjenner ikke noe til puppene!! Og man sammenligner jo veldig med de andre svangerskapene man har hatt ømme pupper 3 ganger før ikm dagen og var gravid(2 endte i sa), men 4 gangen hadde jeg ikke ømme pupper og mistet da i ma, så det med å ikke kjenne noe i puppene er dårlig tegn for meg! Enn hos du da??
suzy84
22:24 14.05.2008
Nå har ikke jeg noen andre event graviditeter å sammenligne med. Men jeg har litt ømme pupper nå bare hvis jeg tar på de, men det har jeg som regel før IKM også så...
Ja det skal være bra at tempen stiger så jeg er fornøyd så lenge den holder seg høy.

Ema73
21:00 14.05.2008
Jeg melder meg på her jeg. Vi har ikke prøvd denne mnd, skal egentlig ikke begynne før på slutten av sommeren. Allikevel så begynner jeg å lure litt på om det kan ha skjedd noe. Har ikke så mange symptomer, men:
- stikker MYE i eggstokkene
- har vært oppblåst i magen i over en uke
- brennende følelse midt på magen
- tisser KONSTANT
- puppene har på en måte blitt strammere :D

Har IKM rundt 20, men vet ikke om jeg klarer å vente med å teste til da. Får tester i posten i morgen.

Dette er fryktelig spennende!!!

Må få ønske alle sammen lykke til!
¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
11:10 15.05.2008
Hjelpes, dere har jo masse symptomer da=) Jeg, som vanlig, klarer ikke å fine et eneste ett!! Men nå er det kanskje for tidelig oxo da...?

Begynte med EL tester denne måneden, og fikk positiv test to dager på rad, og prøvde så klart å utnytte det max=) Tok èn test et par dager tidligere, bare sånn for å se hvordan de funket, og den var helt hvit. Så det tyder hvertfall på at de funket=)

Jeg har IKM ca 24 mai, så da er da bare å vente å se...

Dere må ha masse lykke til alle sammen, jeg krysser fingrene for dere alle, og meg selv:) Håper våren og sommeren bringer store lykkelige overraskelser til oss alle!!

JulieF*9pp*
11:28 15.05.2008
Melder meg inn her jeg også!

Har IKM rundt 22 mai. Er super utålmodig!
Har et barn fra før som er ca 1 år nå. Da ble jeg gravid med èn gang jeg sluttet med p-pillene. Er veldig spent nå! Har masse små EL tester på strimler, så jeg har testet litt. Som forventet ingen utslag - alt for tidlig :) Så vet jeg også at EL tester er ikke så bra for å teste graviditet
Paprikka
17:43 15.05.2008
Har ikm ca 24-25 mai, men vil helst vite det med en gang.
Har flere tester liggende klar.
Har ei lita ei på 1 1/2 år og hun satt på første forsøk.
Er veldig spent nå.
Har ikke testet på el, men kommer til å gjøre det neste mnd hvis ingen spire fester seg.
Symptomer jeg har merket i det siste er:

Sterke mensmurringer.
Masse luft i magen.
Hadde brekkningstendenser på morgenen i dag (hadde det hele forrige svangerskap)
Veldig trøtt for tiden
Og kjempesulten
kanINA *1 pp*
20:07 15.05.2008
Noen som har planlagt å smugteste? Tenker jeg skal ta en billigstrimmel på søndag, fire dager før IKM. Dagene går jo så sakte=0)

Når tenker dere ellers å teste?

Krysser fingrene for oss alle nå=0)
MilleMamma84 1.pp
20:11 15.05.2008
Jeg har testa i dag (IKM 20.) og fikk en svaaak positiv strek på billigtest. Skal på apoteket nå og kjøpe meg noen CB som nok svis av i løpet av kvelden eller i morgen tidlig.

Krysser fingre for alle sammen:)
Becca84 1pp, "kanskje"
20:20 15.05.2008
Ojojoj! Spennende! :) Syns du må teste iløpet av kvelden Becca! ;)

Jeg skal ikke teste før tidligst på IKM (23). Keeping strong! (derfor du må teste i kveld Becca, så kan jeg leve litt på din test)
NewMom
20:26 15.05.2008
Kjenner jeg utolmodige meg rett blir det nok testing i kveld ja;)
Skal drikke minst mulig og vente lengst mulig før jeg går på do :)
Becca84 1pp, "kanskje"
20:31 15.05.2008
Ojoj, så spennende. Jeg prøver også å holde meg sterk og ikke teste før mandag (IKM-dagen) eller aller helst tirsdag... Så jeg lever på andres tester for tida, og blir ekstra sugen på å teste når jeg ser alle positive resultatene som popper fram for tida :o) *sukk* veeeeeente
mumifrøken
20:20 15.05.2008
Masse lykke til Becca 84!

Har vært hos gynekologen på KK/fødepoliklinikken i dag og fått konstantert muskelknuter på livmora. Han sier det ikke trenger bety noe som helst i forhold til graviditet, men prøver vi seks måneder uten resultat så blir det fjerning av knuter. Visstnok en udramatisk affære.
Han kunne også fortelle meg at i løpet av ett års prøving blir 65% gravide. Så jeg som bare er i min første pp kunne bare slappe godt av og nyte denne spennende tiden. Skulle ønske han kunne fortelle brysta mine det - for enten er jeg gravid allerede - eller så har jeg innbilt svangerskap i puppene :D
Kossteligste76
20:44 15.05.2008
Jeg kommer til å være pålogget hele kvelden, og venter spent Becca! :)
NewMom
20:50 15.05.2008
åhhh....jeg vil også teste snart, men må vente minimum 1 uke til.
Lykke til da becca.
kanINA *1 pp*
21:02 15.05.2008
Jeg melder meg også på her, har vel IKM 19. eller 20. mai. Dette er bare 2pp, og denne mnd har jeg faktisk vært veldig rolig. LItt sånn "Ikke noe å stresse med for det skjer snart nå" følelse. Har kun hatt sex 2 ganger rundt El, så skulle det klaffe må vi ha truffet godt...likevel, her er mine symptomer (som selvfølgelig vil være der uansett, hehe)
Første uke etter El var helt symptomfri, kjente ingenting, selv om jeg kjente etter. Så, forrige lørdag fikk jeg et skikkelig stikk i det området livmoren ligger og etter det kom symptomene.

- veldig stram i nederste del av magen, føles som om jeg er stiv i magemuskelen der.
- En type smerter som ikke er mens smerter, bare litt ubehagelig egentlig. Også nederst i magen.
- Er stort sett varmere enn jeg pleier hele dagen, på kvelden derimot må jeg under et pledd.
- Jeg spiser ALLTID frokost, denne uka har den ikke smakt noe særlig. Kvalmen kommer og går hele dagen, men er verst på morgenen og kvelden.

Skal bli spennende å se om dette er virkelig eller bare innbildning, hehe. Nesten så man gleder seg til den uka mensen egentilg skal komme i håp om at den ikke kommer.

Lykke til alle sammen!
endeligprøver
22:06 15.05.2008
Hei!!! Her kommer jeg i siste øyeblikk ;-)
Jeg har IKM 19. eller 20. ...er ikke helt inne i den regninga ennå. Prøver ikke veldig seriøst, men jeg kjenner nå at det innerst inne hadde vært veldig hyggelig om det ble napp denne måneden. Kan vel si at vi er i 1.pp. Hadde sex rundt EL.
Kunne ikke dy meg; måtte ta en test i dag pga symptomer (murringer, småkvalm, kjempetrøtt, litt ømme pupper). Vanlig CB: en veldig svak strek, har åpnet den og kikket mot lyset for å være helt sikker. Det er jo for tidlig å teste, men...skal ta en ny med morgenurin imorgen, så få vi se. Nesten utrolig hvis det virkelig er sant!Kan man få en svak strek selv om man ikke er gravid? Hmmm. Tør ikke helt å håpe ennå, har ikke hatt noen festeblødning.
Odontina
22:11 15.05.2008
Ikke alle har festeblødning, de fleste har det faktisk ikke. Og jeg har lest flere plasser på ulike forum at CB er ekstremt pålitelig, og at en strek er en strek, og at den kommer ikke uten at man er gravid dersom man har fulgt bruksanvisningen (eller nettopp har hatt sa/ma).

Noen får ikke positiv test før flere dager etter IKM, mens andre (som du) får dem før IKM.

Hipp hurra! :)
NewMom
22:14 15.05.2008
Henger meg på her IKM på tirsdag tror jeg.Har testa allerede:PBare negativt.
4 dager til en g-test kan være positiv…utolmdig jeg…ingen symtomer utenom at jeg har litt mensmurringer…
Tingelinge*prøver
22:41 15.05.2008
Så spennende med alle dere som tester svakt positivt!!!! Får bare enda mer lyst til å smugteste nå=) Får, som andre her sier, leve litt på andres historier og vente i det lengste=) Venter tester i posten i morgen, så målet er å holde ut til søndag=) Har heller ingen symptomer enda=(
MilleMamma84 1.pp
23:25 15.05.2008
Nå har jeg testet med CB, og det ble et............................... kryss.. Riktig nok svakt, men det er et kryss der:)
Skal teste på nytt igjen med morgenurin i morgen for å være helt sikker. Tør ikke slippe gleden løs helt enda..
Og det som er enda mer perfekt er at jeg skal til legen allerede på mandag (for andre ting), så da kan jeg få bekreftet avkreftet med sikkerhet allerede da.
Becca84 1pp, "kanskje"
08:54 16.05.2008
Har begynt å kjenne stikking og straming i magen.
Er småkvalm og kjempetrøtt hele tiden.
Litt småømme brystvorter og alltid sulten.
Har ingen følelse av å være gravid, men det hadde jeg ikke da jeg var gravid med snuppa heller. (ikke før jeg var 5 uker på vei og spøy som en gris resten av svangerskapet)
Har så lyst å teste nå.
Har kjøpt inn 10 tester fra billigtesten.
Prøvde en i går bare for morroskyld, men tror de er deffekte.
Bakgrunnen pleier å bli lilla og så kommer det opp en mørklilla test-strek, som viser at den virker som den skal.
Kom ikke opp noe lilla bakrgunn og heller ingen test-strek.
Har prøvd 2-3 stykker med samme resultat.
Noen andre som har vært borti dette?

Får stikke innom apoteket og kjøpe meg 4 cb i stedet.
Greit å ha liggende.
kanINA *1 pp*
11:12 16.05.2008
Jeg er gravid :) IKM 20. mai, så foreløpig termin blir 29. januar :)
Sender over masse babystøv til alle dere som fortsatt venter ************************************************************
Becca84
12:18 16.05.2008
Klarte ikke dy meg.
Tok en cb bare for å roe ned spenningen.
Tror det er ca 1 uke til ikm, men vet ikke sikkert.
Så en veldig svak skyggestrek jeg også, men den forsvant etter en stund.
Hva er dette for noe?
Forstår ingenting jeg, viser begge strekene litt en liten stund før testen på en måte er fullført eller?
Blir helt forvirret jeg.
Og i dag sitter jeg her med skikkelige menssmerter og tør ikke gå på do igjen for jeg er sikker på at den har kommet før tiden.

Hva gjør jeg nå da?
kanINA *1 pp*
12:38 16.05.2008
Hei..

Godt å høre det er fler som tester tidlig, og kjempe gøy for alle dere som tester positivt. Jeg testet også i går, men den var negativ... Trodde jeg hadde IKM 20. men den kom idag..:-(
Men kanskje like greit siden jeg skal en tur til london om ei uke..;-)

Skal prøve å ikke stresse så med EL, og symptomer neste periode, men det blir ikke lett..

Lykke til alle sammen , og gratulere alle som har fått en spire.. :-)
moniki
13:54 16.05.2008
Jeg har også testet i dag med billigstrimmel. Selvfølgelig var den negativ, men er kanskje litt overivrig siden IKM er 22 mai:) Har ingen symptomer heller.
blåpingvin
13:49 16.05.2008
Gratulerer så masse!
Jeg har IKM ca 20 mai jeg og. Har bestilt tester, men de har ennå ikke kommet, to dager etter at de ble sendt! Er så utålmodig. Vil bare vite jeg nå!
Tror nesten jeg må kjøpe en test på apoteket etterpå.
De testene jeg har bestilt kommer vel ikke før tidligst mandag:-(
¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
15:18 16.05.2008
Gratulerer Becca! Det er så gøy med alle disse positive testene!

Jeg som ikke skal lete etter symptomer dene pp kjenner ting skje med kroppen min likevel. I dag har jeg hatt mye krampe i magen, spesiellt på høyre side. Har mye utflod, og 2 åringen som var med meg på do inne på kjøpesenteret i dag sa høyt og tydelig: "Nei, mamma rota trusa!" Hehe, litt flaut da! I et par dager har jeg vært kvalm, men det kan umulig være pga av graviditet så tidlig det!?

Uansett så skjer det virkelig noe med kroppen min disse dagene, om det er et lite egg som klamrer seg fast der inne eller ikke tørr jeg ikke tenke så mye på enda. For det er fortsatt en uke til IKM
NewMom
13:54 17.05.2008
Hei og gratulerer med dagen alle sammen! :)

Noen som har testet i dag?

Skal fortsatt ikke teste før IKM (23), så jeg trenger litt at dere andre tester slik at jeg selv greier å la være ;)
NewMom
19:56 17.05.2008
Jeg gjør som du jeg! Skal heller ikke teste før etter ikm dagen. Tr kommer jo uansett om man tester tidlig (hvis man ikke er gravid) så det hjelper ikke enn hvor mange tester jeg brenner av før ikm..hehe. Selv om jeg kunne ha ønsket det!Jeg har ikm 21, og har begynt å kjenne slike mensen smerter, så kroppen forteller meg nok ar tr er på vei og at jeg ikke må ha så store forhåpninger(selv om det har jeg hver bidige gang!!!) Ellers så har jeg veldig mye vann i munnen, litt sånn man kjenner rett før man skal spy, bare at jeg ikke må spy.... rart å få forklart det. Ellers så fryser jeg som en is pinne, men kanskje ikke så rart, ser jo ut som ei flis..hehe huff;) Ellers har jeg ingen gravititets symtomer... men håper de sniker seg inn etter hvert!
suzy84
19:56 17.05.2008
Gratulerer med dagen alle sammen! Artig at det alt er noen med positiv test. Jeg har IKM fredag 23. så her er det alt for tidlig å teste enda, har lært meg det etter 2 år at teste det gjør man etter IKM for negative tester er så deprimerende at vil helst ikke ha flere enn nødvendig (så det er ikke så mange tester jeg har brent opp faktisk).
Jeg har en veldig god følelse akkurat nå, har gått på pergo og bruker da å spotte fra dag 10 og i dag er det dag 11 og jeg er helt tørr (ørlite grann gulaktig krem). Dessuten hadde jeg en tempdip i går som kan være en festedip for i dag er tempen oppe igjen. Så nå håper jeg at vitaminer, mineraler og babyklister har gjort susen for meg altså.

Krysser alt jeg har for at jeg kan lykkes etter 2 år og 3 mnd med prøving:-DXXXXXXXXXXXXXXXXX
Ema73
20:08 17.05.2008
Gratulerer med dagen!
Har IKM 22, og da har jeg tenkt å vente med testingen til da. Har en del EL stipes tester, så jeg prøver de hver dag (de er uansett ubrukelige for å teste EL :)). Kanskje jeg klarer å vente til dagen etter IKM med testen, så vi får se :)
Paprikka
20:13 17.05.2008
Hei, og gratulerer med dagen

Hvor har det blitt av alle som skulle teste i dag?
Mener å ha lest om flere som har ikm rundt nå, eller er det dere som alt har fått bekreftet graviditet?

Jeg må nok fint vente, tok en test i dag, men den var negativ.
Men skal ikke ha mens før rundt 22-27 mai så det er jo alt for tidlig.
Siden dette blir 1.mens etter p-pille slutt så vet jeg ikke helt.
Før jeg begynte på igjen på pillen etter mitt forrige svangerskap hadde jeg en syklus på rundt 26-28 dager.
Sambo har bursdag den 23.mai, så tenkte å ta en test da og se hva resultat er. Hadde vært en fin bursdagsgave å gi en positiv test:)
Har kjøpt en cb digital, den kan jo tas intil 4 dager før, så da blir det innen for tiden uansett.

I det siste så fryser jeg mye.
Har vondt nederst i magen.
Har flere ganger trodd at "nå har jeg fått mensen" bare for å gå på do og finne hvit utflod i trusen.
Murrer mye i ryggen.
Er veldig trøtt
Og skikkelig irritabelt humør.
Småkvalm og mye sulten.

Alt dette kan være tegn på at tr er på vei
eller at jeg burde ta en ny B12 sprøyte, lenge siden sist.
Men håper jo selvsagt at det er pga av spire.
kanINA *1 pp*
21:16 17.05.2008
Gratulerer med dagen jenter!

Jeg har også fryst mye i det siste, eller har nesten hatt sånne varmetokter, varm så kalt og så varm igjen.....så driver jo å kler på og av meg på jobben<:

Sitter her å prøver å huske tiden med det første "sukssfull" svangerskapet mitt.. men kommer jo ikke på noe særlig. Husker jeg hadde ømme pupper, og det var før ikm, det har jeg ikke nå, ikke enda i hvertfall.

Men de jeg kjenner, som også kan være tegn på tr:
# Mye vann i munnen
# Rar smak i munnen
#Stikker litt i puppene av og til
#Fryser mye
#Utflod, som er litt krem aktig
#Mens murringer
# Klør mye på magen(kanskje huden er tørr)
# Og et trykk nederst i bekkenet?Klarer ikke å forklare det.
# Vondt i ryggen( kan ha noe med at jeg går på flate sko)
Men først og fremst har jeg en rar følelse om at alt er anderledes denne gangen.. rart.. men

Skulle ønske det var som før, da jeg ikke viste hva jeg skulle lete etter og da man tok en test der det klart lyste opp "gravid" til oss ETTER ikm.
Og da mitt sinn var ungt og navit da jeg trodde jeg aldri kom til å oppleve å miste..det sinnet er forlengts blitt voksent og erfaren.. det er nok det jeg gruer meg til neste gang en test lyser fint "gravid" til meg. Vil jeg klare å slappe av, og nyte tiden, jeg tror jo det nå, men når tiden er der vil jeg da tenke på det?!?

Godt å få masse rare lange tanker ut...puhh...
Ellers er det noen som skal teste 22 mai om ikke tr er kommet??
suzy84
22:32 17.05.2008
Jeg har IKM 22. mai, og skal prøøøve å vente med å teste til da;) tvilsomt at det går, er jo så spent=D Vet jo at TR kommer uansett testing eller ei, men mååå bare vite det liksom=) Føler jeg har noen symptomer denne syklus, dvs. denne syklus og!! Hadde mange symptomer i forrige syklus, var helt sikker på at det var full klaff, men nei=( Så prøver å ikke tolke så mye denne mnd.;)
*(Januar)baby*09
22:45 17.05.2008
Til (Januar)baby09: Hvis du ikke klarer å vente, når har du tenkt å teste da? Har IKM samme dagen, men også veeeldig utålmodig. Samtidig er jeg redd å teste for tidlig siden det kan være negativ resultat ikke fordi man ikke er gravid, men fordi man har testet for tidlig :)
Paprikka
22:45 17.05.2008
Gratulerer med dagen, jenter!! :o) Jeg har svidd av et par tester i dag gitt, hehe.. Skulle kanskje ut i dag, så måtte bare. Har IKM på mand den 19.! Fikk svaaakt positivt på begge.. Den som jeg tok senere på dagen var litt sterkere enn den andre. Brukte stav fra billigetester.no, så klarer ikke stole helt på dem. Så kommer nok til å kjøpe en CB på mandag, og prøver å ikke ta gleden på forskudd! :o)
Amazing
02:50 18.05.2008
Jeg har ingen symptomer, og det er litt trist. Jeg tenker litt sånn at ingen symptomer = ikke gravid. Er det flere som tenker slik?
blåpingvin
02:59 18.05.2008
hei blåpingvin

Tenke bare jeg skulle få opp håpet ditt litt :)
Er gravid, men har INGEN, INGEn symptomer.

Så hold håpet oppe :)
Sender masse babystøv :)
blir mamma rundt 15 januar09:)
03:17 18.05.2008
Takk, takk:) Akkurat det jeg ville høre. Det er jo så mange her som har symptomer, men de som ikke har noen hører man ingenting ifra.
blåpingvin
03:25 18.05.2008
det har du helt rett i..
Trodde jo noe var galt siden jeg ikke merka noe, mens alle andre hadde "alle" symptomene :)

Lykke til:)
Håper du får et blått kryss snart :)
blir mamma rundt 15 januar09:)
09:55 18.05.2008
Jeg har heller ingen symptomer, og det hadde jeg ikke med første jeg fikk heller. Ikke før litt senere uti svangerskapet jeg fikk litt ømme pupper og var litt svimmel.. Ellers ingenting! :o) Håper det samme skjer nå, og at jeg har en liten spire i magen min! :o)

Klarte jo ikke å la være, så testa i dag tidlig også... Den var også svakt positiv!! :o) *håper, håper, håper*

Noen som har testa svakt positivt som ikke var gravide alikevel her?
Amazing
10:17 18.05.2008
Amazing

lurer på den samme som deg ;)
Tingelinge*prøver
13:36 18.05.2008
Testet med EL-test i morgenurinen i dag. Tenkte jeg skulle spare graviditets-testene. Fikk en svak svak teste- strek så får bare vente å se om TR kommer tir/ons Har egentlig "mistet" symptomene så velger å tro det bare er mens-symptomer.
Spennende å følge med på alle sammen her:-) Lykke til videre dere som fortsatt er usikre, og gratulerer til dere som har klart det:-D
¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
15:19 18.05.2008
Jeg blør litt!!!!Har IKM neste helg, dvs ca 24 mai!! Hmm....nå begynner jeg å bli rimelig spent;) Tenk om det er en festeblødning?!
JulieF*9pp*
17:01 18.05.2008
Her inne er det i hvertfall ikke mangel på spenning. Det nærmer seg testing for mange her inne nå! Tipper noen stormer apotekene i morgen for å sikre seg noen gr.tester..heheh..
Denne ikm uke(21) har vært en bra uke for mange. Mange som har testet positivt, og er gravide:) Det er kjempe bra!! Håper så mange som mulig kan flytte over til 1 trimester!!
suzy84
17:44 18.05.2008
Ja du sier noe der=) Har vært så moro med alle som tester positivt og svakt positivt. Får motet litt opp her inne=)

Testa selv negativt i mårrest men har ikke ikm før torsdag. Ingen symptomer, og ingen følelse av å være gravid heller... men men... håpet er der så tester igjen på torsdag=)
MilleMamma84 1.pp
19:19 18.05.2008
JulieF: Jeg blør også i dag! har IKM 23. Jeg blør ikke midt i syklusen til vanlig, men gjorde det sist pp også. Og håpte som deg at det var festeblødning. Om det var det så greidde iallefall ikke egget å klore seg fast, for jeg ble ikke gravid. Så jeg har ingen forhåpninger iforhold til denne blødningen nå heller.

Men lykke til uansett og så håper vi at det er et egg som virkelig sitter! :)

Hvordan blør du forresten? Jeg vil kalle det en mild mens. Friskt blod og det holder med et truseinnlegg. Sist pp varte det i 3 dager og TR kom 9 dager etter.
NewMom
19:28 18.05.2008
Hei alle sammen.. Første gang på BIM... :D

Er på 2 pp, og har begynt og kjenne ting jeg ikke har kjent før. Er uggen, mye spytt og rar smak i munnen, fryser, har halsbrann og små menslignende smerter nederst i magen. Jeg skal prøve å vente med å teste til IKM som er 23. mai :)

Veldig spente.. :)
magefølelse :)
19:49 18.05.2008
usj....vurderer nesten å begynne på igjen med p-pillen
Har så vanvittige humørsvingninger og tårene sitter løst, gråter for nesten alt jeg ser på på tv.
Og nå er jeg lei av å ha menssmerter.
hatt dem siden 6.mai og jeg kan ikke teste før til helgen??
Hvordan skal jeg holde ut.
kanINA *1 pp*
19:53 18.05.2008
Det med å være så lett på grinærn syns jeg er pyton også, men det har jeg vært helt siden jeg fikk jr. Griner for alt mulig!

Håper alt er verdt det for deg og at det ikke er dumme pms-plager du har!
NewMom
19:59 18.05.2008
Hei magefølelse :)
Velkommen hit.
Det var som om jeg skulle skrevet det selv, har det akkurat som du!! Har kanskje ikke hatt så mye oppgulp da, men alt det andre! Jeg har ikm 21 og kommer ikke tr da tester jeg dagen etter!!Gudd som jeg håper!!!
suzy84
20:26 18.05.2008
Tusen takk :)

Ja, det er veldig spennende.. Jeg kjenner hvertfall ting som jeg ikke kjente ved forrige pp, så kan kanskje tyde på at det er noe. Med mindre det bare er ønsketenkning :D

Er du født i 84 eller?? Jeg også :) Masse lykke til...
magefølelse :)
20:30 18.05.2008
NewMom: jeg har også hatt lett for å ty til tårer og være overfølsom etter at jeg fikk datteren min, men ikke så ille som nå, begynte på Yasmin pillen for en del år siden for å få bukt med humør-svingningene og det hjalp, men nå har jeg jo sluttet på dem og fått de tilbake:(
Håper jeg slipper en pp til, snuppa satt på første forsøk sist, men da hadde jeg sluttet på pillen 2 mnd før vi prøvde.
kanINA *1 pp*
20:37 18.05.2008
Ojojoj, dette er jo et godt tegn da! Gråt i vei du, og så ser du når uke 21 er over om det var verdt det :)
NewMom
21:37 18.05.2008
NewMom- Jeg blødde bare så det dekket trusen på en måte, og fikk en del på pairet. Gikk og skiftet truse, og etter det har det ikke blødd noe mer.
Har aldri opplevd det før, så syns det var snodig. Men det passer jo perfekt til å være en festeblødning, siden det er 1 uke siden EL og 1 uke til IKM:) Men, har ingen forhåpninger...det har jeg lært meg til å ikke tillate meg etter 9pp! hehe, men det er litt vanskelig:)
JulieF*9pp*
21:47 18.05.2008
Ja jeg er 84 modell!
Har bendt meg mange ganger med å tro at : nå er jeg gravid, denne gangen da?, i hvertfall denne gangen..hehe så slik lurer kroppen min meg! Men syns det å ha masse vann i munnen pluss litt små uggen er mistenksomme,men som sagt så er min kropp utrolig flink til å lure..heh.
Har vært/er forkjølet så klarer ikke teste lukte sansen min! Sikkert like greit:)
suzy84
21:54 18.05.2008
Til Paprikka: Vurderer å bruke en test i morgen faktisk;) men tror eg må vente til tirsdag ihvertfall. Helst torsdag, men får se hvor lenge jeg klarer å holde meg denne gangen;) Noen symptomer hos deg hittil da? Andre som har IKM 22. mai? når tester dere??
*(Januar)baby*09
21:57 18.05.2008
Hei dere....

Hva betyr 1 negativ gravid-test og tre positive EL-tester 2-3 dager før IKM? Skikkelig forvirret!
¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
22:56 18.05.2008
Gratulerer til alle de som er gravide!! Utrolig at det er så mange som får positive tester. Kjempegøy og veldig motiverende!
Jeg har testet igjen...jeg er blitt en ekte testoman. Nå skjønner jeg hvor viktig dette er for meg, det er rart, jeg ante ikke hvor mye jeg virkelig ønsker å være gravid før jeg tok en test som var svakt positiv!
To vanlige cb: en svak blå strek på begge. Merkelig nok var den siste testen jeg tok svakere enn den første, noe jeg tolker som et dårlig tegn. I tillegg har jeg testet med to billig-staver, hvor begge to hadde en svak rosa strek. Men streken på billigtestene kom etter at tiden var ute, så de gjelder vel egentlig ikke. Nå sitter jeg bare og venter på mensen og er super-negativ. Tror ikke på de testene, liksom, det må være en feil. Vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, kanskje for å beskytte meg mot evt skuffelse? Har veldig mensmurringer særlig på venstre side, så jeg regner med at tr kommer snart. Har ikm imorgen eller tirsdag tror jeg. Vi får se. Jeg blir bare gal av å vente. Skulle nesten ønske mensen bare kom så jeg ble ferdig med å spekulere....
Odontina
08:21 19.05.2008
Hei Odontina!! :o)

Dette lover jo veldig bra for din del da synes jeg!! :o) Jeg har også testet med flere billigtester og fått svakt positivt..Har IKM i dag! Og jeg har også fått et litt svakere resultat på den ene.. Men tenker at når det ennå er så tidlig så spiller det mye inn på hvor mye HCG vi har i urinen. F.eks kan du ha drukket litt mer før du tok test nr. 2. Jeg vil tro det kan spille inn på hvor sterk testen blir!! Tror ikke du? Når skal du teste igjen a? Jeg skal innom apoteket og kjøpe en CB digital etterpå når jeg skal levere lillegutt i barnehagen.. Er så spent altså...
Amazing
10:14 19.05.2008
Uff, TR kom fire dager før IKM... Hopper videre og prøver neste måned. Når hun først skulle komme var det vel like greit at hun kom tidlig. Det betyr vel at syklusen min er blitt kortere og at jeg hadde EL tidligere enn beregnet...?

Lykke til videre dere andre=) Blir å snike innom her for å se hvordan det går med dere i hvert fall=)
MilleMamma84 1.pp