Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Kan noen lese dette og si meg om det virker fornuftig?
11:22 12.05.2008
Jeg klarer aldri å få sagt til bf skikkelig hva jeg mener og hvorfor jeg gjør ting som jeg gjør, så jeg har tenkt å skrive han ett brev, har skrevet ett utkast og lurer på om noen orker å lese det og si meg om det virker fornuftig, om det er noe jeg burde legge til eller ta bort i brevet?

Jeg er lei av at du alltid tror jeg gjør ting for å være vanskelig, det er på tide at du ser at dette ikke handler om meg eller det, det handler om lucas og hans behov for å være trygg og ha det bra.
Du må lære at se at det jeg gjør er for at lucas skal ha det best mulig, noen ganger må man sette til side sine egne behov og følelser for å sørge for at han har det best mulig. At lucas sover bra hos deg hjelper ikke når han er vanskelig her hjemme, lucas er blitt klangete og vanskelig og sover dårlig, det er for at han er for lenge bort fra meg og når han da kommer hjem er han redd for at jeg skal bli borte fra han, han blir helt hysterisk bare jeg går ut av rommet, han har det ikke bra når det er på den måten, da må du klare å se at for lucas sin skyld må du klare å glemme dine egne behov for å sørge for at han har det bra.
Jeg må også sette til side mine behov for at han skal ha det godt, tror du ikke jeg synes det er kjempegod å ha fri annenhver helg? Men den friheten er jeg villig til å ofre for at han skal ha det godt og føle seg trygg, da må du klare å se at å trappe ned overnattingen en stund selv om du synes det er leit for din del er til det beste for han. Det hjelper hverken meg eller deg og aller minst lucas at du klikker på meg for at jeg prøver å gjøre det jeg kan for at han skal ha det godt.
Jeg er ikke ute etter å ta fra deg muligheten til å være pappa, eller å ta fra lucas muligheten til å ha en pappa, eller å ha farsfamilien sin, men det viktige nå er ikke hva dere har lyst til eller hva jeg har lyst til for tro meg jeg vil da helst ha litt fri jeg å, nei det viktigste er å tenke på lucas og hans behov for å vite at den han er mest kjent med ikke forsvinner for han.
Desverre var han litt for liten til hele helger slik jeg fryktet, jeg sa også til deg at vi kunne prøve med hele helger en periode men at vi skulle gå tilbake til en natt annenhver helg hvis jeg så at det ikke fungerte, det sa du ja til, nå ser jeg at det ikke fungerer for lucas og da må du klare å se at jeg gjør dette for lucas sin skyld, ikke for å være slem med deg. for dette handler om lucas og ikke oss og hva vi vil.
Og du må også huske at dette er ikke for alltid, dette er for en periode til jeg ser at lucas blir tryggere, da kan du begynne å ha han hele helger igjen etterhvert, det er ikke snakk om å ta fra deg retten til å være pappa eller å "gjøre som jeg vil", nei jeg gjør hva jeg ser og tror er til det beste for lucas.
Etter å ha lest meg opp på nett og snakket med folk om hva som er anbefalt så vet jeg nå at det var veldig dumt å begynne med hele helger så tidlig som vi gjorde.
Du ønsker vel ikke at lucas skal ha det fælt, du vil vel at han skal ha det trygt inni seg? Da må du klare å stole på at dette er til det beste for lucas. Som sagt det har ikke med å gjøre med hva jeg vil for jeg synes jo det er godt å ha fri annenhver helg, men jeg ofrer gjerne det for å sørge for at lucas skal ha det bra, du burde også ønske å gjøre hva som er best for han.
Vi har tre muligheter ifht nytt samvær slik jeg ser det, du velger selv hvilke av dem som passer best for deg. det viktige er at han ser deg ofte men ikke er for lenge borte fra meg slik at han ikke blir utrygg.

ene muligheten er at han ligger over en natt annenhver fredag og at du kommer å er med han to dager i uka (da kan du ta han med ut en tur eller noe om du ikke vil sitte hjemme hos meg).

den andre er at du har han en natt annenhver fredag og en natt hver uke.

den tredje muligheten er at du har han feks hver fredag pluss at du kommer hit en gang i uka.

Dette er for at du skal se han ofte så han blir tryggere og slipper å være lenge borte fra meg men likevel får sett deg mye. etterhvert når han blir tryggere igjen kan vi begynne med hele helger igjen.

Det hjelper ikke hvor mye du sier at han sover godt hos deg og har det fint hos deg og at han ikke er for liten osv, for jeg ser at han har forandret oppførsle og blitt klengete og vanskelig og utrygg her hjemme og en baby forandrer seg ikke slik om han er trygg, derfor er det viktig at du klarer å se at dette er til hans beste og ikke noe jeg gjør for å være slem. det viktigste her er lucas og det burde du huske og sørge for at er viktigst.
*Tigern & LettPåTå*
Sv: Kan noen lese dette og si meg om det virker fornuftig?
11:31 12.05.2008
du kjenner sønnen din best:)

dette må bare bf forstå!

hvor gammel er barnet?
4gutter*1jente :))
11:33 12.05.2008
Han klarer tydeligvis ikke å forstå det så jeg prøver og prøver å få han til å forstå:)

Han er ti måneder nå, vi begynte med hele helger når han var litt over åtte måneder og han har forandret seg veldig i negativ retning etter det så jeg ser ingen annen løsning enn å trappe ned overnattingen litt selv om det er trist for far og gir meg mindre frihet til å være alene litt.
*Tigern & LettPåTå*
11:34 12.05.2008
min er snart 18 måneder og vi har ikke mer en 1 og 1 overnatting. vi skal trappe opp til vanlig samvær i løpet av sommern
mortilgunnar loves Mersell
11:33 12.05.2008
syns det var fint. du kan jo slenge på at du sette vedlig pris på at han ønsker og ha småen og at han stiller opp osv. så blir han litt med vennlig til sins.
11:39 12.05.2008
Ja jeg ville egentlig at vi skulle vente til han var ett år, men familien hans la veldig press på meg så jeg ga meg med forbehold om at vi gikk tilbake til kun en natt annenhver helg om det ikke fungerte for lucas, det ser han helt ut til å ha glemt.

Det var en god ide, det skal jeg skrive også:) Takk for tipset:)

Dere skal begynne med det ja, blir spennende å se hvordan det går da, krysser fingrene for at det vil gå bedre for dere enn det gjør til oss, han er jo heldigvis en del eldre enn min:)
*Tigern & LettPåTå*
11:54 12.05.2008
ja far her pleier og være ok sånn altså! vi har prøvd med overnatting i uka før og da endte det med at småen ikke ville til far. og det var jo ikke noe koslig for noen. og da var det ikke noe problem og gjøre det om. og da ville småen til far igjen.
det er jo mye kosligere for alle parter at barnet vil dit en at man må overtalle.

så jeg er ikke så beskymret. tror det går fint.

lykke til med far! vær sterk!
12:06 12.05.2008
det er kjempeflott at han er fornuftig nok til å tenke på hva som er best for barnet, og sikkert veldig godt at du slipper å krangle for å sørge for at barnet har det best mulig ifht samvær:)

Det er bra, blir godt til deg med litt tid for deg selv å kanskje:)

Takk, jeg skal ikke gi meg denne gangen, angrer på at jeg lot meg presse sist når jeg ser hva det har gjort med lucas, jeg kan leve med at bf hater meg så lenge jeg slipper å sitte å se på at sønnen vår blir ødelagt.
*Tigern & LettPåTå*
12:08 12.05.2008
Har det akkurat sånn som deg nå, bare at min lille er 5 mnd. Vi startet med annenhver helg for en måned siden, og når hun kommer tilbake fra en helg med bf så er hun ikke til å kjenne igjen. prøver å fortelle han det, men han sier det er for å ødelegge for han og at jeg bare er jævelig. må si du virkelig har satt ord på det jeg har prøvd å forklare min bf. Takk!
Lykke til forresten=)
desember-nurk=)
12:10 12.05.2008
Jeg tror du må endre første setningen din, for han kommer til å sette seg på bakbeina og i forsvarsposisjon allerede før han har lest det.

Ellers var det greit skrevet, et par ganger du gjentar deg selv, men det må vel til ettersom han er mann :p
jessie - fikk johanna 21.01.07
12:12 12.05.2008
Ja jeg slet litt med hvordan jeg skulle begynne brevet, får vri hodet litt mere på den:) Takk for det, hehe ja han er litt sånn må ha det VELDIG inn med teskje for at det skal gå inn dit det skal inn.:P
*Tigern & LettPåTå*
12:11 12.05.2008
Uff det er trist å høre, jeg vet det er vanskelig å sette ned foten å si at nok er nok, men du får prøve som meg å finne en ordning som passer bedre slik at barnet får ivaretatt sitt behov for trygghet, vi får backe opp hverandre litt når det holder hardt da vettu;)
Bare hyggelig at innlegget mitt kan hjelpe deg:) Takk for det, lykke til til deg også, stå på ditt slik at jenta di får det best mulig hun også:)
*Tigern & LettPåTå*
12:17 12.05.2008
Slik, da har jeg gjort om begynnelsen på brevet og tatt med det du nevnte mortilgunnar og gjort starten mer vennlig:

Jeg synes det er kjempefint at du er så flink til å stille opp for lucas og ta ansvar for han, synes du har vokst veldig som far og blitt veldig flink med han den siste tiden, er så bra å vite at han har en pappa som er glad i han og gjerne vil se han mest mulig, likevel er det viktig at du ser at dette ikke handler om meg eller deg akkurat nå når jeg sier vi må trappe ned overnattingen litt, det handler om lucas og hans behov for å være trygg og ha det bra og jeg regner såklart med at du også vil det beste for han så glad som du er i han og han er i deg.
*Tigern & LettPåTå*
12:19 12.05.2008
Ja, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. har blitt så mye frem og tilbake før og siden fvk har sagt at det er høres bra ut med annenhver helg selv om hun er så liten så kommer han til å nekte! Orker ikke ringe fvk enda en gang (ringt de hvertfall 10 ganger på 5 mnd) og få igang ett nytt møte. Jeg vil jo så gjerne ha litt fri jeg og, og at bf skal få ha henne, men jeg kjenner henne rett og slett ikke igjen når hun kommer tilbake til meg etter samvær en hel helg. Men det skjønner ikke bf....
desember-nurk=)
12:25 12.05.2008
Du har fullt ut retten på din side til å sette ned foten å si at nå blir det som jeg sier, det er bedre med en trygg unge selv om bf klikker har jeg funnet ut. Kanskje dere skulle prøve med en natt hver helg feks, så han får sett henne ofte men likevel ikke har henne så lenge at hun blir utrygg, da får han hatt like mange overnattinger men jevnere fordelt så hun kanskje blir tryggere. Jeg vet det er slitsomt og kjempevanskelig å si at sånn er det og sånn blir det, man føler seg slem og man vet det vil komme en krangel, man blir sliten og frustrert og får lyst til å bare gi opp hele opplegget og si greit gjør som du vil jeg gir opp.
Men for barne våre har vi uante krefter til å kjempe, stå på, du klarer dette:)
*Tigern & LettPåTå*
12:35 12.05.2008
Tror noen må være "fandens advokat her...

Hør her: Nå vet jeg ikke noe om bf her, men det skulle ikke forundre meg at han går totalt i "vranglås" om du sender ham dette. Jeg synes brevet er gjennomsyret av en nedlatende holdning "du skjønne rikke dette", "du skal få (sånn og sånn) om du er snill gutt og gjør som jeg sier". Det er jeg som vet best, det er min unge, du får bare låne ham littegrann om du oppfører deg pent", og "uansett hva du sier så tar du feil, jeg vet best..."

Det er da vitterlig 50% hans unge også, slik at dere må sette dere ned å diskutere ut fra dette - og ikke ut fra at det er "din" unge?

Jeg får jo en sterk mistanke om at det er du som overfører dine følelser overfor situasjonen til barnet, slik at han derfor blir klengete osv. Det kan vel hende at far opplever situasjonen helt alderledes enn deg, du har ikke enerett på sannheten selv om du er mor?

(Hilsen mor og tidligere alenemor, som har praktisert en vellykket samværsordning i mange år)
Anonym
12:44 12.05.2008
Problemet er at vi har diskutert og diskutert uten at han noensinne bryr seg om annet enn at han vil han lucas, og jeg skjønner godt at han vil.

Har prøvd å diskutere med han men han vil aldri snakke voksent, derfor ser jeg meg nødt til å sende ett brev, men om du synes det blir nedlatende så gi meg veldig gjerne noen tips til hvordan å formulere det bedre.

Jeg overfører neppe de følelsene fordi jeg elsker å ha fri annenhver helg, jeg ser fram til de frihelgene med glede og synes det er ganske kjipt å må ofre den friheten. Det kan meget mulig hende at han ser annerledes på den men da må han kommunisere med meg så jeg vet hvordan han ser det, og han må klare å høre min side også, jeg har absolutt ikke enerett på sannheten og jeg har ikke enerett på barnet heller.

Han er like mye far som jeg er mor, likevel må noe gjøres i denne situasjone for jeg nekter å sitte å se på at ungen vår blir ødelagt av dette, da gjør jeg alt jeg kan for å finne en løsning. jeg trenger egentlig ikke å forklar for bf engang for jeg har retten på min side, men jeg vil veldig gjerne at han skal forstå at jeg ikke prøver å nekte han retten til å være far.

Jeg synes du er litt urimelig når du sier jeg regelrett belønner han om han er snill. For det handler vitterlig ikke om at han skal få ditt eller datt hvis han er flink, jeg prøver bare å trøste han med at dette er ikke for alltid, for det virker som om han tror det. Det viktige er at uansett hvordan både jeg og han oppfatter ting så må noe gjøres.
*Tigern & LettPåTå*
17:18 12.05.2008
Jeg beklager om du synes jeg er urimelig, jeg bare påpeker at bf kan komme til å se på brevet på samme måte som jeg gjorde det. Og jeg synes tonen i brevet er nedlatende. Det er uansett ikke noe du trenger å ta hensyn til, jeg er ikke mottaker av brevet - jeg bare advarer deg med hvordan han kan komme til å reagere.

Husk at det kan hende han ser på "problemet" på en annen måte enn deg, og at hans syn er like mye "sant" som ditt.
Anonym
12:53 12.05.2008
anonym, det er ikke 50% din og mitt barn. det er et selvstendig individ som forjener og bli hørt. når en baby forandrer adferd etter samvær i form av at han nekter og sove og blir redd når mor går på badet så er det barnets eneste måte og si i fra om at det rett og slett er redd for at mor skal bli borte igjen.

fortjener ikke barnet og bli hørt?
17:15 12.05.2008
Du har selvsagt helt rett, men problemet er at barnet ikke kan kommunisere, fortelle hva som er galt (om noe er det). da er dte opp til foreldrene å tolke, og jeg tror at mor og far i dette tilfellet tolker barnet ulikt. Da er vitkig å huske at ingen av dem har enerett på sannheten. Kanskje har far en helt annen oppfatning av hva som er galt? I så tilfelle kan det virke ganske provoserende med det der "Hør nå her, lille venn..."-brevet, der han får "forklart" hvordan ting egentlig er.
Anonym
17:58 12.05.2008
vel, nå har jeg snakket med han på msn og bedt han komme en dag så vi kan prate og finne en løsning som fungere for lucas.

Jeg tolker lucas dithen at han er redd jeg skal bli borte når adferden hans har endret seg så radikalt i negativ retning etter at vi begynte med hele helger, da må vi finne en løsning hvor bf likevel kan se han ofte men ikke så lenge som flere netter på en gang om du skjønner, for det viktigste er hensynet til lucas.

det er jo ikke snakk om for alltid, er snakk om å vente noen måneder til man ser at han lettere takler å være borte, så kan vi begynne med hele helger igjen, jeg er jo ikke ute etter å være urimelig eller slem med bf, jeg vil bare at barnet vårt skal ha det best mulig og det har han ikke nå.

Så jeg håper begge får sagt sin side av saken når vi møtes og at vi finner en ordning som fungerer bedre enn den vi har nå.
*Tigern & LettPåTå*
20:17 12.05.2008
jeg forstår hva du mener anonym! det som er er at jeg vet at mor har prøvd og snakke med far men at han bare legger på. og da er kanskje ikke et brev så dumt for da får hun i det minste fortalt sin side.
men det kom jo ikke fram her.
23:17 12.05.2008
Jeg tror det er lurt å sende et brev, men jeg er enig med anonym over her at det kanskje virker litt nedlatende. Jeg vet at jeg hadde reagert kraftig på et sånt brev iallefall. Sett deg i hans situasjon, og vær veldig ydmyk og empatisk. Se om du gjør, eller har gjort noe som han kan reagere på og som gjør at han oppfører seg som han gjør. Vi skal ikke bli gravide, bære frem et barn, få et barn alene og forvente at far skal være aldeles like happy som vi er! Lucas er jo sikkert det beste som har hendt deg, og du er kjempevar overfor forandringer som skjer med ham. Det merker Lucas, pappaen føler seg kanskje enda mindre verdt enn han allerede kanskje gjør når "alt han gjør blir feil". Han vil jo tross alt være pappa!

Når det gjelder overnatting, så ser jeg at det er MASSE diskusjoner om det her. Noen får det til fra fødsel omtrent, mens andre sliter fremdeles etter mange år. Sånn er det bare, og det er ikke sikkert at det blir noe bedre om 2 år. Det er ikke sikkert at det er for tidlig, men at han bare er veldig knyttet til deg.

Hva med å få inn en tredjepart? En fra nav eller familievernkontor eller noe sånt? En upartisk liksom?
For det er jo som du sier; Lucas må komme først!
Men samtidig så er det noe med det brevet som gjør at jeg ikke helt tror på deg...

(Nå må det sies at det er BREVET som gjør at jeg ikke tror deg, og ikke det du skriver her sånn generelt!!)
Matja
23:53 12.05.2008
Det er jo ikkje bra for barn som er under 1 år med overnattingssamvær. Det beste er nok å vente med samvær til barnet er over 1 år og har blitt skikkeleg kjent med bf, og da kun 1 natt av gangen til å begynne med. Babyer kjenner ikkje til tidsbegrepet. Er mor borte, så er mor borte. Ein baby tenker ikkje slik at " det er kun 2 dager til eg får sjå mor igjen".

Det beste for babyer er at dei ikkje har samvær med overnatting før dei er minst 1 år

Anonym
00:19 13.05.2008
Hvordan da ikke tror på meg?
Problemet er at bf nekter å bli med til noen slags tredjepart, vi sitter dønn fast i denne situasjonen. Jeg tror nok det kan bli bedre om en stund for han trives jo hos pappaen, problemer er at han likevel er utrygg fordi det blir litt for lenge å være borte, jeg tror ikke han er så var for hvem han knytter seg til egentlig, han sover fint når han feks overnatter hos min mor og er like trygg når han kommer hjem, men da er det bare _en: natt han er borte.. så fort han har vært borte lengre enn det er han helt rar når han kommer hjem og det tar meg en hel uke å få han "vanlig"..

Jeg føler at jeg sitter veldig fast uten å klare å finne en løsning som kan skåne alles følelser. Men nå har jeg som nevnt litt lengre oppe pratet med bf på msn og sat at vi må sette oss ned å prate en dag, jeg forklarte han såvidt at jeg ikke er ute etter å sabotere samværet, men at jeg er ute etter at de skal ha hyppig samvær i kortere intervaller for å ghøre lucas mer trygg og knyttet til han slik at han etterhvert føler seg tryggere hos pappan, det er klart at ett barn som kun ser pappan sin en gang annenhver uke og da blir dær såpass lenge når han før dette samværet begynte såvidt så pappan sin noe særlig.. blir utrygg.. det hadde sannelig jeg å blitt om jeg ble sendt bort fra hjemmet mitt for å være hos noen jeg knapt kjenner og være der lenge når jeg bare er en baby som ikke skjønner at jeg ser mamma igjen snart..

ja jeg vet ikke jeg.. brevet var en siste desperat handling, men nå har jeg ebstemt meg for å prøve å prate med han igjen selv om jeg vet at jeg da ikke får sagt alt jeg vil, at ordene vil stokke seg og han nok klarer å få meg så frustrert at jeg kveles for han blånekter alltid å se min side av saken, han ser kun sin egen side og står på at han har rettigheter mens jeg prøver å forklare at det er lucas som _har_ rettigheter.
Også tror han som alltid at jeg mener å være slem fordi han kobler ut hodet og hører ikke på hva jeg faktisk prøver å si han, han er den typen som må få alt inn med teskje ti ganger før det går inn, veldig umoden i oppførsel og lite innstilt på å se at dette inne fungerer fordi han da må innrømme at han kanskje tok feil når han mente han var stor nok til det samværet de har hatt siste tiden.

nå er jeg så trøtt og har så ille hodepine at jeg er ikke sikker på om det jeg nettop skrev forklarte noe eller har særlig sammenheng men jeg håper noen ser at jeg bare prøver å sørge for at lucas har det bra uansett om jeg må ofre noe og bf må ofre noe osv osv osv.. kanskje får det meg til å virke slem, eller til å virke som om jeg tror jeg vet alt eller virke som om jeg tror jeg har enerett på lucas eller sannheten osv osv osv.. men jeg vet ikke jeg, jeg vet bare at dette er en utrolig vanskelig situasjon å finne en løsning på.
*Tigern & LettPåTå*
19:34 13.05.2008
Jeg tror deg 100%, men i brevet fikk du, i mine øyne, ikke det helt frem. Hvis jeg hadde mottatt brevet hadde jeg tenkt at du snakket ut av egen vinnings skyld, men det er nok fordi du skrev så mye, skrev mye om igjen, men på andre måter osv.

Hvis han ikke vil bli med til noen andre, er det jo fint at du vil snakke med ham alene. Hvis han ikke skjønner det nå, så bør du gå gjennom en tredje part likevel. Snakke sammen gjennom en annen, så får han se at du faktisk mener alvor.

Lykke til da! Du er så flink, vet du!! :)
Matja
21:51 13.05.2008
matja, jeg skrev mye om igjen fordi det ser liksom aldri ut til å gå inn til han om man ikke gjentar seg;) men nå skal jeg i allefall som sagt prøve å prate med han (som forøvrig er så sur på meg at det står fitte om meg i nicket hans på msn).

Takk:)
*Tigern & LettPåTå*
20:59 13.05.2008
Jeg skrev om brevet ditt jeg. Så får du se hva du synes. I hovedsak har jeg bare kuttet ut en del avsnitt hvor du i bunn og grunn skrev det samme, og forandret innledningen :) Uansett, lykke til! :)

Jeg skriver dette brevet til deg fordi jeg føler det er så mye jeg ikke får sagt når vi prater sammen, og ofte kommer ikke det jeg prøver å si tydelig nok frem.

Vi havner stadig i konflikt om samvær og hvordan samvær skal foregå. Det synes jeg er veldig leit, vi er jo kjempeglad i Lucas begge to, og vi ønsker jo begge bare det beste for ham.

Da vi innførte ordningen om at Lucas skulle tilbringe hele helger hos deg, var det under forutsetning av at vi gikk vekk fra det hvis det viste seg ikke å fungere. Dette var du enig i da vi bestemte dette. Nå har vi prøvd fulle samværshelger en god stund, og jeg må konstatere atdet ikke fungerer enda. Lucas er bare 10 mnd gammel, og forandringen som har skjedd hos ham de siste månedene er ikke positiv. Han er veldig klengete, uttrykker angst når jeg forlater rommet, og bruker det han har av kommunikasjon for å vise at han er redd jeg skal bli borte.

Jeg vet at Lucas er glad i deg og at du tar godt vare på han, det går ikke på det! Jeg ønsker heller ikke å forhindre at du og Lucas har et godt forhold, jeg unner dere å ha glede av hverandre. Likevel er ikke det best efor Lucas at han tilbringer hele helger vekk fra meg enda, jeg erden han kjenner best og er tryggest på. Lucas trenger å bli litt større før han er vekke hele helger. du er hjertelig velkommen til å ha Lucas en natt i uka og to ettermiddager i tillegg. Overnattingssamvær en hel helg må vente. Det er også i tråd med de anbefalingene jeg har fått og funnet frem til fra fagfolk.

Jeg synes det er deilig med frihelger jeg, men jeg må sette behovet for frihelger til side, for at Lucas skal ha det best mulig. Dette blir jo uansett for en periode, før vi starter opp med fulle samværshelger igjen.

Jeg håper vi kan ha en saklig dialog om dette, vi er foreldrene til Lucas, vi ønsker begge det beste for ham, jeg håper vi samarbeide godt i alle år fremover.

Teline
21:31 13.05.2008
Det her brevet synes jeg ble mye mere positivt Teline.

Litt enig med noen andre her at ditt brev HI gir en følelse av at "mor er viktigere" selv om det ikke er det du mener. I sånne her saker må man trå så forsiktig frem at det er slitsomt til tider - det vet jeg alt om. Samværsforeldrer har så lett for å føle seg tråkket på, mye sikkert fordi de ikke har barna hele tiden og er redde for å være dårlige foreldrer. Bruk omvendt psykologi, be han komme med forslag til en bedre løsning. Kanskje du kunne levert han istedenfor (fungerte med min sønn). Bli enige om at dere prøver absolutt alt og da også like mye dine som hans forslag, til det fungerer.

Men så ska det også sies at det er helt normal med separasjonsangst, da spesielt fra mor, i den alderen og det vil gå seg til. Lykke masse til:-)
mooomy
21:55 13.05.2008
mooomy: han har ikke det (separasjonaangst) når han er hos feks mamman min eller broren min osv, problemet er at det blir for lenge borte.. ikke det at han er borte, men at det blir for lenge.. For han blir ikke vanskelig etter bare en natt (vi hadde kun en natt i gangen før).. men etter to netter blir han vanskelig og det tar meg en uke å få han "normal" etter det.

Jeg føler meg rett og slett litt tom, for jeg vet at uansett hva jeg sier til han så ønsker han ikke og vil ikke forstå hva problemet er, han bare står på at han har rettigheter.. men det er lucas som har rettigheter mener jeg.

takk for det.
*Tigern & LettPåTå*
21:50 13.05.2008
Fantastisk bra skrevet teline, du har talent:) Problemet er at halvparten av ordene vil han ikke komme til å skjønne da han ikke er helt skarp på fremmedord, så da må jeg evt skrive om de ordene til noe enklere istedet om jeg sender han brevet:)
*Tigern & LettPåTå*
21:56 13.05.2008
Hehehe, såpass? Uansett, ikke bruk det hvis du ikke vil, men jeg satt nå her og hadde behov for en unnskyldning til ikke å skrive på oppgaven min. Du engasjerte meg :)
Teline
22:10 13.05.2008
Jo jeg bruker det gjerne, jeg må bare forenkle noen av fremmedordene;)
Godt jeg kan engasjere noen i allefall hehe:) Håper virkelig jeg og bf klarer å finne fram til en bedre løsning for alle, jeg vil så gjerne bare at lucas skal ha det best mulig og jeg er fryktelig sliten av å må krangle for at det skal skje.
*Tigern & LettPåTå*
22:18 13.05.2008
Skjlnner godt at du blir sliten av stadige konflikter! Håper det roer seg for deg. Lykke til!
Teline
22:42 13.05.2008
Takk for det:)
*Tigern & LettPåTå*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------