Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
8 Åringen har vært en helt i dag=)=) MEN.........sammtidig gjort noe han ikke får lov til........så..
20:09 12.05.2008
Her er historien.
Det oppstod en gressbrann på ca 9kvm rett bortenfor her........Min sønn var da der å slukket denne brannen...................Stolt mamma ja, absolutt da flammene hadde blitt en viss str allerede..... da jeg ankom og brannmennene ikke kunne rose min sønn mer enn nok.....

MEN så har også min sønn gått dit på en farlig vei, uten fortau, som biler kjører som et helvete........ALTSÅ, dette er strengt forbudt....

Så et dilemma...........Både ris og ros?
**Angelica**
Sv: 8 Åringen har vært en helt i dag=)=) MEN.........sammtidig gjort noe han ikke får lov til........så..
20:34 12.05.2008
Mest ros vel?
holdkjeftenpådeg
Sv: 8 Åringen har vært en helt i dag=)=) MEN.........sammtidig gjort noe han ikke får lov til........så..
20:38 12.05.2008
om han gikk dit for og slokke brannen så blir det vel ros.

men om han gikk dit først fordi han skulle leke også oppdaget brannen så blir det vel en blanding.
mortilgunnar loves Mersell
20:45 12.05.2008
Min sønn og to kompiser gikk dit pga røyken..............det mest snodige var at det viste seg at det var allerede voksene der da han ankom, de stod da å prøvde å slukke brannen, lot min sønn og kompisene overta og dro....?
**Angelica**
20:46 12.05.2008
Kanskje de voksne ikke var så veldig voksne, og kanskje de hadde forårsaket brannen..? Bare vill gjetting altså.
KaMa
20:48 12.05.2008
Ja, har tenkt på det, min sønn fant en lighter og fyrstikker som han gav til brannvakten som kom på stedet først før resten av puljen.......=)
**Angelica**
20:41 12.05.2008
Hrrr
og hvis han starta brannen, mest ris (i overført betydning, self)
holdkjeftenpådeg
20:46 12.05.2008
Mulig brannmann ligger til familien, da min far er røykdykker i brannvesenet=)
**Angelica**
22:23 12.05.2008
Jeg syns du skal rose han masse!
Så,i morra eller noe,så kan du ta en alvorsprat med han ang det å gå på den veien.Men samtidig fortelle han at det han gjorde idag var helt riktig.
Så flink han var!!!
Regner med at du er stolt nå=)
esmase
22:31 12.05.2008
Jepp, veldig=)
**Angelica**
16:00 13.05.2008
Beklager å si det....
1.De fant fyrstikker på stedet (typisk barn)
2. Det er røykdykkere i familien (som din sønn og kompisene vet er veldig stolte av)
3. De var voksne til stede som liksom gikk og overlot brannslukkingen til 8- åringer (ifølge din sønn og kompisene)..?!

Hadde med en gang tenkt at brannen var påsatt av mine egne barn, og at de fisket etter ros ved å late som de oppdaget den og slukket den etterpå...

Hadde nok ikke rost så mye, men heller sagt at de ikke skal involvere seg i brannslukking, men heller be nærmeste nabo eller noen voksne om hjelp. Om flammene var blitt store kan det jo være direkte farlig å gå løs på det, neste gang er småguttene kanskje ikke like heldige..
Månebarn og lille gullet
16:10 13.05.2008
Ja,ja.............godt jeg har oppdratt mine barn på en litt annen måte da, slik at jeg har en mer tiltro enn du har til dine!!

Kan jo si at det er flere vitner til at de voksene dro av gårde!
**Angelica**
20:54 14.05.2008
Det er vel heller snakk om å ikke være så naiv, enn å ikke ha tillit.

Vanvittig mange branner i gress startes jo nettopp av barns lek med fyrstikker. De fleste av oss husker vel flere bekjente og venner i egne nabolag fra barndommen som satte fyr på gress men klarte å slukke det igjen. Men som politiet ofte sier; problemet i dag er som før det at mange foreldre ikke klarer å forestille seg at barna deres kan gjøre feil eller gale ting...

Sier bare at det kan være lurt å vurdere den muligheten også.
Månebarn og lille gullet
21:55 14.05.2008
Jeg vurderer mye jeg, men har også tillitt til vitnene.

**Angelica**
13:46 15.05.2008
Du sier ikke noe om at det var vitner til hvordan brannen startet.

Hvis det du mener er:
"Noen vitner så voksne forsøke å slukke brannen og så forlate stedet"= "Ingen barn har tent på gresset", så ser du vel et det er et ulogisk ressonnement som ikke henger sammen? Barn eller tenåringer i nabolaget kan like fullt ha tent på og stukket av, selv om voksne oppdaget brannen før barna turte å komme tilbake.

Det var derfor jeg ikke nevnte noe om disse vitnene du henviser til i innlegget mitt over; det er nemlig ikke relevant for argumentasjonen om barn/tenåringer kan ha tent på eller ei.
Månebarn og lille gullet
19:30 15.05.2008
Vil du ha en fullstendig rapport så får du ringe brannvesenet eller politiet. Jeg forholder meg til hva som ble fortalt til meg av brannvakten som var tilstedet og hva som har blitt fortalt til han av vitner........!

Mye man kan stikke hode i men faen eller om jeg gidder å gå rundt med nesa å sniffe opp i gresset hvor sporene startet, en ting vet jeg sikkert og det er at brannen var allerede i gang når min gutt gikk hjemmefra!

**Angelica**
18:14 13.05.2008
Masse ROS, men samtidlig forklare at d kan være/er farlig..enkelt og greit :))
Råddåræva c¨,)
22:07 14.05.2008
Tenker det er du Angelica som har knipsa røyken din i tørt gress!!! så løp du hjem å hentet gutten din, slik at han kunne slukke flammene!!! Ett4r dine tragiske forsøk med å slukke brannen med Riverdance og en slags blanding av linedance og breakedance, så ga du fort opp tenker jeg:-)
Dr. Yppert
22:29 14.05.2008
Kanskje det er du som har kastet trusene dine i gresset?
FuckFace
22:54 14.05.2008
Ja det er nok yppert som endelig klarte å få av seg sloggytrusa også tok den fyr tenker jeg......hahaah
**Angelica**
23:06 14.05.2008
Ja, det pleier ofte å ta fyr der nede når det er veldig lenge siden man har fått seg noe, vet du... hehehe :)
FuckFace
23:16 14.05.2008
Fniiiiiiiiiiiiiiiis.................igjen
**Angelica**
22:53 14.05.2008
Yppert........nå ruller du inn valkene dine her også drar du opp øyelokka dine et hakk..............Jeg som er så ordentlig og snill hadde vel aldri kastet fra meg noe i naturen på noe som hels måte, BARE så det er sagt!!!!!!!!!!!!!
At du kaster heksespell nedover hit og ikke klarer å være treffsikker er da ditt problem!!!!
**Angelica**
14:44 15.05.2008
Jeg ville ikke likt at barnet mitt slukket brannen heller, jeg....kunne jo vært minst like farlig det, som å gå på en farlig vei.
3småkrapyl:)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------