BliGravid
Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Ny tråd: OSS OVER 30 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
21:07 12.05.2008 |
|---|---|
IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - så gla': ikm 11. mai (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester :) -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BioDogMama69, termin ??? Heisan alle sammen! Synes vi kunne unne oss en ny tråd no. Den andre ble så fryktelig lang....Det er så kjekt at lista med graverte begynner å bli lang. For min del klaffer det nok ikke denne mnd. Men satser på at sommer blir bra for min del. Må prøve å få syklus på rett kjøl igjen. Har nydelig vær på sunnmøre no. Det er så vannvittig deilig. Har bestemt oss for å male huset i sommer og jeg har nett tatt ut farge. En nydelig grå. Klør i fingrene etter å starte. Vi kjøpte hus i august i fjor og den er pr dags dato knall blått!!! Ikke akkurat meg.... Det spirer og gror i hagen min. Fantastisk vakker. Håper bare jeg greier å holde den vedlike. Det blir en stoooooor oppgave. Men vi lærer vel litt etter hvert om hvordan de ulike vekstene skal stelles... Hihi!!! Mange med grønne fingre her inne??????? Lykke til med testefest alle som står for tur til det! Ha en flott kveld. |
|
| anki-vil-ha-09baby | |
Sv: Ny tråd: OSS OVER 30 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
22:17 12.05.2008 |
|---|---|
Hei alle sammen. TREFF I EN PARK I OSLO LØRDAG 31.mai 14. eller 21.juni D&G-the one (kan alle lørdagene) Så gla' (lørdag 31.5 eller 14.6 passer bra *S*) Sanna32 (kan sikkert alle dagene) Pappalille (31.mai el 14.juni) Dotten (31. mai el 14. juni) SKAL VI SATSE PÅ 14.JUNI? Flott med ny tråd, den gamle var jo veeeeeldi lang:) Måtte jo også legge til treffet vårt i juni:) Har dere hatt en flott pinse? Her har vi tatt d helt med ro.En tur hos oldemor til turbo i går og fikk hjelpt henne med hagen før 17.mai:) Sovi masse men hjulp..........våkner 3 ganger om natten og flyr på do. D resulterer i at jeg blir liggende mye våken......:( og må legge meg nedpå om dagen. Dette er jo greit når d er helg og fri......men hjulp hvordan skal d gå på jobb....... MORTINE: Vil ønske deg lykke til på ferien. Tenk, når du er tilbake er du gift. Så deilig:) Håper bryllupet blir slik dere ønsker d, og MASSSE LYKKE! Gleder meg til referat:) Go klem! Så glà: håper du har nytt helgen og laget MASSE godt og drikke av de jordbærene før helga! Sanna32: som du vet låjeg og elten hadde hørt du fløyta og tenkte at D måtte bare være deg:) Anki: grattis m nytt nick, du skal se d klaffer for dere også snart! Gøy m hage, her er d bare -prøve -og-feile-metoden:) Har jo egentlig ikke hage selv, men d er fritt frem her så noen knoller har jeg fått plantet. Gleder meg til resultatet! Dere andre GRAVERTE: hvordan er formen? Tid for senga....... NATTI |
|
| DOLCE&GABBANA-the one | |
22:20 12.05.2008 |
|---|---|
HÆRREGUD, håper dere klarer å tyde hva jeg har skrivi........ zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
|
22:40 12.05.2008 |
|---|---|
Hei! Gratulerer til BigDogMama69!!!! Så fint at du hadde laget en ny tråd anki! Jeg har ikke skrevet her på flere dager, har vært så opptatt med hagestell og familiekos. Dette har vært noen deilige hjemme-dager!!! Her spirer det og gror. Gulrøttene er sådd, jordbærstiklingene er satt i jorda, stauder er delt og mye har blitt flytta på! Kunne ikke opp ned på ei plante da jeg flytta hit for 4 år siden, men det er veldig morsomt å kjenne at en begynner å få litt taket på det! Jenta mi har kost seg veldig med trampolina og i hengekøya. Full fart hele dagen. Kjæresten har spadd og sjaua noe voldsomt-han er virkelig blitt hekta på hagearbeid- og jeg er enda mer tilfreds med han!! Jeg har begynt å bruke monitoren, er på dag 9. har hatt lav fertilitet til nå, spennende i dagene som kommer! Har pakket litt nå også. Vi drar grytidlig onsdag morgen. Kjenner at jeg har litt reisefeber..litt stressa! Litt nervøs også! Ganske heftig å skulle gifte seg!!!!! Det blir rart å komme hjem igjen med ny ring (fortsatt ikke kommet- siste mulighet i morgen!!håpehåpe)og nytt etternavn!!! Det er fortsatt bare dere, søsteren min og forloverne som vet om det! Satt i et møte i et utvalg jeg sitter i sammen med noen rektor-herrer og vi skulle finne dato for neste møte. Da jeg ikke kunne på flere av de foreslåtte datoene lurte de på hva jeg skulle. Jeg skal på ferie sa jeg og de lurte på hva slags ferie - er det bryllupsreise kanskje?? Jeg kjente at jeg ble sprut rød og klarte ikke å si noe.. en av dem sa at her tror jeg nok vi traff et eller annet, men hvis du ikke vil fortelle det så går vi videre. Sanna -du lurte på hvor jeg hadde kjøpt lammeskiver. Det var på Meny. Jeg tror jammen at vi skulle kokt litt i hop en gang! virker som om du er i samme gata som meg!!(les spesielt interessert). Skulle gjerne smakt det du skulle lære av svigers! Hvordan gikk det med overraskelsen Tussemor? Hvordan går det med deg Så Gla? Hatt det fint på tur i helga Dotten? Synes det er kjempefint at dere(og alle andre gravide) fortsatt er på tråden D&G og Snorke-frøken-husmus! Når det gjelder treffet den 14.6- er det da meningen å treffes på dagtid? Hørtes veldig fint ut om det hadde blitt i Frogneparken da. Jeg har billett til Norwegian wood og skal inn dit på et eller annet tidspunkt den dagen (tradisjon!!). Huttemeitu!nå har jeg lirt av meg mye rør og klokka har blitt mye. Nå må jeg ta en dusj før vi legger oss. Satser på el i løpet av få dager og da er det greit å øve litt.. Natta! |
|
| Mortine | |
23:22 12.05.2008 |
|---|---|
Sånn, da har skrotten min også havnet i senga etter en laaaaaaaaang dag. Gullet våknet av vekkerklokka som gubben hadde glemt å skru av kl 615 og ville ikke under noen omstendigheter sove igjen...sukk...gubben blei forbanna og jeg like så, noe han fikk høre i løpet av dagen - at han aldri kan lære. Lillebror er på besøk,så d skal bli kjekt med litt avlastning nå når jeg skal være dagmamma. Tenkte å prøve å svare så godt jeg kan på de spørsmålene som jeg har fått,men plutselig har jeg glemt nickene, så, værså snill å plott dere inn dær det føles naturlig;) Ang overaskelsen ble den en slags nedtur. Gubben hadde vært å kjøpt tokai på polet og i og med mulig graviditet hadde jeg ikke så lyst til å drikke...hehehe...stakkar, han hadde tenkt at d' skulle bli litt god stemning,men den gang ei. DVS etter at vi hadde lagt oss ble det veldig god stemning...hehehe...vi fikk lagt inn enda noen aksjer, så nå får vi se om det har klaffet denne mnd...håpehåpehåpe. Ang fødselen så gikk d' relativt greit med meg. Det var en laaaaaaaang seanse uten veldig mye inntak av mat og drikke,så når de endelig skulle sette meg på drypp hadde jeg ikke mye krefter å stille opp med. Godt at jeg har litt temperamang og stå på vilje...hehehe...lirte av meg både det ene og det andre. Jordmora sa det etter fødselen at hun aldri kom til å glemme at jeg hadde bedt henne om å hente gynekologen, be han skyndte seg å huske å ta med tanga...litt sliten kan man si...hehehe...jeg ble sydd, litt,men var plaget med polypper i nesten 1 år som har vært veldig vonde, ble operert i mars og det var som å få ett nytt understell og endelig fikk gubben nyte kjerringa si igjen...stakkar...for å si det sånn, han nyter disse dagene med prøving. Gruer meg til en evt ny fødsel,men har mine klare formeninger om hvordan den skal bli og gubben skal instrueres enda bedre denne gangen...hehehe...knis...tok for meg en annen gynekolog som hadde sagt at jeg kom til å få en lett fødsel, han repliserte med: "Ja,ja, da vet vi værtfall at du kan å føde store barn...."kunne ha drept umiddelbart,men lot d' være;) Ler mye nå i ettertid... Ellers er jeg mye trøtt og sliten om dagen,men det kan jo ha mange årsaker,men prøver å nyte disse nydelige finværs dagene. Temperamentet mitt plopper opp med jevne utbrudd og gubben stakkar legger seg flat, han får gjennomgå,prøver å holde litt i sjakk,men har ikke overskudd. Dere med all den grillkunnskapen, kan dere ikke legge ut ideer med oppskrifter til slike som meg som er helt tom for ideer?????? Skulle sikkert svart på mye annet,men husker ikke så mye, får ta d' igjen sånn ordentlig når lillebror har reist, han skal liksom ikke vite at vi driver å prøver på nr 2,så da må jeg skrive litt i det skjulte...kniiiiiis... God natt damer, gleder meg til å høre mere fra dere:) |
|
| tussemor5 | |
09:25 13.05.2008 |
|---|---|
Da var pinsen over. Vi kosa oss veldig på hytta med nyyydelig somemrvær. Barna og faren badet flere ganger (jeg nekter å bade før det er over 20 grader, men barna synes det var helt greit med 15!). Vi hadde besøk av mine foreldre et par netter og hygget oss med vin og øl på kveldene. Satt ut til midnatt. Helt utrolig at været er slikt i starten av mai. Ellers har jeg enda ikke fått TR! Ser ikke ut til at akupunkturen har hjulpet. Neida jeg er ikke gravid, tok en test til morgen idag hvor det stor helt tydelig IKKE GRADID!. Jeg har ny time for akupunktur til torsdag. Hvis ikke TR har kommet innen onsdag vil jeg ringe akupunktøren og høre om dette er noe poneg - det blir så dyrt og jeg ser ikke at det hjelper! |
|
| mamma til 2 gutter og en engel | |
10:17 13.05.2008 |
|---|---|
hei da er pinsen over her i trøndelag å. herlig dag på lørdag. satt ute i bikini å sola oss ved hytteveggen:-) Men det gode været er forsvunnet med vinden.. Våknet opp til 3 grader i dag. Måtte hente fram lua igjen til lillegutt. Ellers er jeg innmari trøtt for tiden. Kunne sovet døgnet rundt tror jeg. 5 uker på vei i dag. Prøver hele dagen å tenke positive tanker om at denne gangen går det bra. DENNE GANGEN GÅR DET BRA!! :-) baby støv til alle sammen:-) |
|
| rose:-) | |
10:53 13.05.2008 |
|---|---|
God tirsdag alle sammen! Håper alle har hatt en deilig pinse, gravide eller ikke. Her i heimen har vi bare kosa oss hjemme, men jeg sliter litt med å holde humør og motto oppe. Tanta stod på døra fredag morgen, og nå tror jeg vi tar en pause fra prøvingen. Jeg er så sliten av prøving og den ene nedturen etter den andre. Kjenner jeg blir nedstemt av alt dette her, og det hjelper ikke så mye på at studiene har gått helt i stå heller. Vi har vært inne på tanken å rett og slett unngå å bli gravide nå de neste 2 pp, på den måten slipper jeg også å bekymre meg over cruiset og ferien i sommer i forhold til det å være gravid. Jeg sliter litt med blodtrykket om dagen også, og jeg vet at varmen gjør det mere ugreit. Middelhavscruise i juli = varmt Ikke ideelt med graviditet, så sånn sett tror jeg det hadde vært veldig lurt å pause litt nå. Men, om vi greier det gjenstår å se. Nå skal jeg vel også til lap om ikke så lenge, og vet jo det at mange blir gravide de første månedene etter det. Hvis syklusen holder seg sånn noenlunde i rute, vil jeg være på dag 13 da vi reiser på cruiset. Da ligger jo forholdene ganske godt til rette for babylaging:-) Når jeg sitter og ser på det nå, er det overhode ikke lenge å vente, og jeg kan godt ta en aprilbaby jeg:-) I mellomtiden blir jeg nok å henge litt her inne, selv om det kanksje ikke blir like aktivt som før. Jeg må jo følge med hvordan det går med alle dere flotte jenter:-)) D&G; den tissinga om natten er forferdelig strevsom. Håper det ikke tar fra deg alt for mye god nattesøvn. Det ble forresten mye godt ut av den jordbæra ja. Vi kosa oss masse:-)) Jeg stryker meg ikke fra treffet den 14. juni, men er litt usikker hvordan det blir. Datoen passer den, men må kjenne litt på det. Håper det går greit... mortine; Ha en riktig god tur, og kos dere masse. Det kommer til å bli en opplevelse. Håper ringene deres blir ferdige i tide da. Dessuten er jo timingen for å lage spire, helt perfekt:-) Kanskje det blir mer enn ring på fingeren dere kommer hjem med;-) Ha en fin dag alle sammen! |
|
| så gla' | |
10:56 13.05.2008 |
|---|---|
IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester :) -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BioDogMama69, termin ??? |
|
| så gla' | |
11:44 13.05.2008 |
|---|---|
IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester :) -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BioDogMama69, termin ??? Hei, melder meg inn her, selv om sjansene til å bli gravid på "naturmetoden" ser ut til å være forsvinnende små. Sambo har fått påvist 98% unormale spermier, så her blir det nok assistert befruktning av noe slag. Satser på å kose oss i sommer uten å stresse når el er. Er det noen her som allerede er i gang med ivf el.l? |
|
| Eva76 | |
14:43 13.05.2008 |
|---|---|
Hei, jenter Vel overstått pinse!!! :) Er fryktelig lite nytt å melde fra min kant. Ingen el og heller ingen tr. Vet ikke når tanta kommer når el har uteblitt, jeg. Frustrerende. Og jeg som gleder meg sånn til å prøve pergo neste pp... Tussemor: Ja, jeg ønsker også å vite om grilloppskrifter. Gjerne salatoppskrifter og godt tilbehør til grillmat også :) mamma til 2 gutter og en engel: Skjønner godt at du begynner å tvile på behandlingsformen. Har du sjekket om det kan være andre grunner til at mensen/eggløsning uteblir? Hvor lenge har du vært uten tantebesøk igjen? Får vel oppdatere lista, jeg da...kan vel ikke kalle det IKM denne mnd, jeg. jaja, her er den iallefall. Ha en finfin tirsdag videre. IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Giina ikm ? (2. pp etter MA og ingen el denne pp) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester :) -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BioDogMama69, termin ??? |
|
| Giina | |
15:24 13.05.2008 |
|---|---|
Titt, titt....! Puh! Nå har jeg fått lest meg igjennom alle innleggene fra 1. mai. Lenge siden jeg har vært her inne gitt. Bare tittet innom, og måtte jo lese igjennom alt for en oppdatering. Skal skrive masse i morgen, for nå er jeg nesten helt tullerusk i hodet etter all lesingen. Begynner å få litt hodepine også dessverre som er typisk når jeg har tr...for ja. Drittkjerringa kom denne pp'n også. Så nå er det over i pp nr. 23!!! Som Så gla' blir det nok mindre Bim/Dib på meg fremover også. Kommer nok til å titte innom, skrive litt o.l. men må roe ned litt. Skal helt sikkert være med på treffet, for jeg vil ikke kutte dere ut :) Det er dere aaaaaltfor koselig til :) He, he. Som sagt. Skriver mere i morgen! Ha en fortreffelig ettermiddag! Klemmis!! IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Giina ikm ? (2. pp etter MA og ingen el denne pp) - Dotten ikm ca 9. juni (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester :) -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BioDogMama69, termin ??? |
|
| Dotten | |
18:50 13.05.2008 |
|---|---|
Ja, jeg sa jeg er i koma. Svarte på den gamle Oss over 30 jeg. Uff og uff ;-) *dytte* her óg da =) |
|
| Pappalille | |
00:00 14.05.2008 |
|---|---|
God aften damer!!!!!!!!!!!! Snik kikker inn og dytter litt oppover i dag også,blir nesten litt tomt uten dere på dagtid,men,men.... Gikk utrolig greit som dagmamma i dag. Har vært ute å holdt tupperdemo i kveld,gøy å være ute igjen. Solgte faktisk ganske bra;) Ekstra kjekt da, selv om det er litt jobb...hehehe...også tok jeg en test da, dumme meg, den var jo selvføølgelig negativ, gikk rett i kjellern og ble skikkelig sikker på at vi aldrig kommer til å bli gravid igjen - utålmodig...hehehe...burde absolutt vente til det nærmer seg 25 - 26,men så ble jeg litt usikker på om jeg har fått sopp og hvis jeg skal behandle med canesten og er gravid så skal man jo bare bruke fingern for å få opp denne vagitoren,men er man ikke gravid skal man bruke den dingsen som følger med pakken...huff...får se det ann til i morgen og vurdere da. Så gla og dotten: Dette var trist og høre,men skjønner dere godt. Ikke bli helt borte herfra da, dere er så koselige!!!!!!! Sikkert ikke så dumt å bare slappe av fra hele greia og kose seg;) da sitter sikkert spira fort som bare det skal dere se. Så gla: Hva studerer du???? Eva: Velkommen hit til oss. Du har virkelig en spennende tid i møte, gleder meg til å følge deg, kan alt for lite om det du skal gjennom,men vi har ett vennepar som skal forsøke for 2 gang denne måneden, er så spent på deres vegne, håper skikkelig for dem. Hun dama sier at det gjør ganske vondt, er det slik for deg også????? Ang tilbehør til grillmat, har ei dødsgod oppskrift på potetsalat, kan skrive den inn til helga om jeg finner den. Hos oss er laksepakker veldig populært,men jeg begynner å bli litt lei...hehehe... Kvelden for meg nå. Snakkes da damer |
|
| tussemor5 | |
10:26 14.05.2008 |
|---|---|
Jeg henger vel strengt tatt ikke helt med her inne... er altfor mange innlegg for meg, hehe, men prøver gjør jeg vel fortsatt. Syklus er visst på bærtur for tiden, er på dag 38 og ingen tante i sikte. Har heller ikke noe særlige symptomer, så har ikke trua på noe annet heller... men får vel teste igjen snart bare sånn for å utelukke det (negativ test på fredag). Synes ikke det er noe særlig gøy når man bare venter og venter på at noe skal skje. Så ingen oppdatering på lista fra meg, altså... Velkommen hit, Eva! Håper dere får den hjelpen dere trenger, og masse lykke til i den prosessen! :) Og ellers lykke til med babylaging, med eller uten BiM/DiB! Håper det blir enda flere gravide på lista snart! |
|
| *my* | |
15:21 14.05.2008 |
|---|---|
Hei! Huff, da forsvant innlegget jeg hadde begynt å skrive på gitt. Er sånn teit opplegg her på jobben, at etter 10 minutter uten å bruke pc'n, så blir man kastet ut! Grrrr. Men, heldigvis hadde jeg ikke skrevet så masse enda.....! Vel. Siste dagen jeg får anledning å titte innom denne uka, da morgendagen går til ansettelsesintervjuer hele dagen. Jeg skal være bisitter, og sitte å "se" på de stakkarene som kommer til intervju. He, he. Så er jeg heldig får jeg en ny kollega i morgen!!! Tar vel enda noen uker før vedkommende kan begynne, men etter 1,5 år alene her, og jobbe for to, så skal jeg vel klare å vente enda noen uker! Men skal bli godt med avlastning, selv om de første ukene/mnd går til opplæring o.l. Håper uansett at vedkommende som blir ansatt går mentalt og sosialt godt sammen med meg, da vi tross alt skal dele kontor osv. Ellers gikk pinsen rolig for seg. Vi var hjemme hos mine foreldre og brukte altfor myyye penger på shopping. Over 3 000,- takk!!! Men da var det mye sommerklær til snuppa (og sola og varmen forsvant dagen etter) og en "bunad"/festdrakt, som jeg også håper passer til neste år, da den er bittelitt for stor i år...! Litt synd å må kjøpe ny hvert år liksom. Kjøpte kun bunadsko til meg selv. Er alltid mye artigere å kjøpe klær til snuppa enn meg selv. Kjøpte bunadsko til snuppa også, men byttet de første, da de var litt stive og babyaktige. De andre jeg byttet til var makne til mine og litt mer "damete" :) Håper hun slipper gnagsår så....! Ellers så brukte vi toget oppover til mine foreldre... Snuppa synes det er så gøy, så denne gangen lot vi bilen stå. Men når vi skulle tilbake til Oslo, sto selvfølgelig alle togene p.g.a. reparasjoner e.l. på skinnegangen. Huff. Jeg hater buss og blir bilsyk omtrent bare jeg ser på en buss. Men etter mye om og men bestemte jeg meg for å ta bussen, så lenge jeg fikk sitte fremst. Snuppa var storfornøyd hun, og satt som et lys i 3 timer!!!!!! Da vi gikk av i Oslo kom bussjåføren og skrøt av, og til henne, som hadde sittet så stille og pent på en så lang og kjedelig busstur! Ble litt stolt jeg også da, men hun er jo forholdsvis et rolig barn, og ikke minst veloppdragen... he, he. :) Ellers så kom jo tantekreket 1-2 dager før ikm da, så nå er det over i 23. pp... huff og huff. Skal på apoteket i dag og hente ut Pergoen, selv om jeg ikke har så stor tro på den. OM det ikke skjer noe denne pp'en heller, og jeg går over i 24. pp.... altså 2 år.... så skal sambo til pers, banna bein. Enten blir han sparket til legen eller ut døra!!! Nå er jeg lei!!!!!!! (Vel, kanskje ikke så sint og fæl som jeg høres ut.... men noe skal skje!!!). Leste i et par innlegg her at det er flere menn som ikke er så flinke å "stille opp" og være med på å øke ev. sjansene på baby, ved at faktisk de også må gjøre noe som å ta vitaminpiller/zink o.l. Litt sånn hos oss også. Fikk sambo til å ta zink en stund, men så dabbet det av, og det går i glemmeboka tror jeg. Om vi damene gjør alt, og da mener jeg alt for å få en spire, synes jeg sannelig de også kan stille opp. Ikke akkurat mange som dør av vitaminpiller!!!!!! Huff. Nei, jeg tror vi får lure det i dem, om de ikke husker det selv, ev. at de ikke vil :) Si at det er sukkertøy :) He, he. Ellers forteller ikke jeg heller alt jeg skriver om her inne til sambo. Ikke at det er så hemmelig. Han vet jo nicket mitt, så om han vil kan han jo "sniklese", men jeg mener nå at vi damene kan få ha litt for oss selv også, da tross alt det er flest damer her inne :) Må bare ta en liten mellomlagring jeg, og fortsette i et nytt innlegg, da jeg ikke tar sjansen på å miste det jeg har skrevet :) |
|
| Dotten | |
16:04 14.05.2008 |
|---|---|
Må jo først få lov å gratulerer D&G, rose, Kiss10, godiva og BigDogMamma69 så myyyyyyyyyye med en liten spire. Heldiggriser! Ønsker dere masse, masse lykke til og gratulerer såååå mye :) Håper dere alle får et drømmesvangerskap, uten for mye kvalme og vondter :) Eva76, gr8shag og Trilletralle: Velkommen så mye inn på denne koselige tråden vår!! Masse lykke til, og håper dere får en spire snarest!! anki: Har du ordnet deg med nytt nick? He, he. Hvordan går det med blødningene dine, og har du testet i det siste? Mulig du skrev noe om det, men jeg klarer ikke helt å huske det :) Så gla': Føler så med deg og forstår deg kjempegodt at du trenger en liten Bim/Dib-pause. Skal også selv begrense tiden her inne litt. Kommer garantert til å titte innom, lese og holde meg oppdatert, men blir nok litt mindre skriving! Jeg vil fortsatt være med på treff, men skal som sagt prøve å begrense tiden her inne litt. Må "avruse" meg litt her fra :) He, he. Håper det går greit med deg etter tr-besøket. Fikk selv tr her om dagen, og er møkklei. Men pusebabyen din da. Den vokser og koser seg?? tussemor5: He, he. Skjønner hormonene dine er litt i ulage for tiden, og at du er en smule hissig :) Stakkars mannen din, men han overlever vel :) Litt får de tåle!! Får "øve" seg til du blir et gravidemonster snart, om du er hissig da også :) He, he. Ellers har Tom (katten) roet seg han ja... Landet på jorda med alle fire bena... :) Det er helt klart viktig å forberede en ev. fødsel ja, og godt du er klar til å ha alt godt forberedt. Siden forrige fødsel var såpass hard, står jo alt i papirene dine, og om du også sier i fra og ev. leverer et brev hvordan du ønsker at ting skal foregå, er du kommet langt på vei til en mye bedre opplevelse vi jeg tro :) Det var jo ikke akkurat en liten tass du fikk heller. Snuppa var bare 3280 gram, 50 cm og 34 cm rundt hodet. Men nå endte jo jeg med hasteks til slutt da....! Men 40 cm rundt hodet hørtes vondt ut. Auuuu! Er du ferdig med nattevaktene nå?? Eller er det på'n igjen til helga? Huff. Misunner deg ikke dem. Lykke til nå i disse el-tider, og håper det klaffer snart :) Var det ikke forresten du som skulle få en overraskelse på søndagen?? Hvordan gikk det?? Og HVA var det? :) Mortine: Nå har dere dratt alt, men ønsker dere en god tur for det, og masse lykke til. Håper dere rakk å få ringene.... Gift blir dere jo uansett, men tragisk om de ikke klarer å få i stand ringene tidsnok. De har jo hatt veldig god tid på seg, og det "ødelegger" jo litt! Håper dere får en fantastisk tur, og ikke minst at snuppa deres blir superoverrasket over giftemålet og ikke minst drømmekjolen :) Lykke til! Blir sikkert ekstra stas og dra på tur også, da fetteren skal være med :) Ellers driver vi også i hagen for tiden. Tar litt og litt, men mye som skulle vært gjort før 17. mai... Får håpe vi orker og rekker å bli ferdige, men det tar jo bort litt av piffen, når vi vet at mye skal graves opp til høsten av kommunen....! Sanna32: Nå som el er over, har dere fått lagt inn masse aksjer?? He, he. Håper det. Ellers så snart Kolsås-banen er i gang igjen, får du tute og bråke litt når du kjører forbi oss også og ikke bare D&G... :) Om du kommer til å kjøre den banen også :) Men ikke etter kl. 22 da... he, he. D&G: Så koselig at du er gravid igjen! Krysser fingre og tær for at spiren holder seg godt på plass denne gangen!!! Blir spennende! Masse lykke til! Snorke-frøken: Hvordan går det med Bønna!!?? He, he. Fint kallenavn det da gitt. Det må nok være en liten rampegutt dette ja :) Måtte le godt ang. det Supermann pysjamas stuntet til minsten din. Stakkars. Trodde han at den fine pysjen hans var ødelagt?... :) Godt det var pappans t-skjorte da! Ellers lo jeg også veldig godt av hvordan du trodde vi så ut....! Du bommet så godt det lar seg gjøre på meg gitt :) Jeg er ikke mørk, krøllete hår til skuldrene, briller eller 175 cm høy :) He, he. Du byttet litt om på de tallene. Jeg er bare 157 cm høy (lav), har langt glatt/stritt hår til feste på englevingene mine (skulderbladene). Håret er askeblondt/mørkblond (oppvaskvannfarget som jeg kaller det. Blæh!), og har aldri brukt briller i hele mitt liv :) He, he. Ellers er det ei lita husmus her i huset også. Eller kanskje en rotte, fordi jeg småspiser litt på alt, men jeg spiser også opp alt :) he, he. Kassi m/2 gull: Nå husker jeg ikke helt om du skrev at tr hadde kommet, men vet jeg leste at du ventet og ventet, og at syklusen din er litt på krøll. Håper tr har kommet, og at syklusen din stabiliserer seg snart!!! BigDogMamma69: Jeg er også Tab Xtra-holiker! MÅ ha det, bare MÅ ha det. Hver dag. Men jeg drikker ikke kaffe da. Er dessverre ikke flink med vann. Husker når jeg var gravid så smakte ikke potetgull noe særlig, og det også kan jeg spise hver dag ellers :) Men du er flink som klarer å kutte ned på brusen nå som du er gravid, og erstatte det med vann!! Giina: Jeg har prøvd Pergo en gang før (for 2 pp'er siden). Fikk ingen spesielle bivirkninger som jeg vet om. Pleier å ha hodepine, være litt svimmel o.l. når jeg har mensen, og det sto det også i pakningsvedlegget at man kunne få det, så gudene må vite om det var bivirkninger eller som vanlig for meg :) pappalille: Hvordan går det med magen?? Håper formen er bra igjen! rose: Bare hold deg her hos oss du :) Kjempekoselig det. Har aldri vært på 1. tri jeg. Forrige svangerskap oppdaget jeg ikke Bim før jeg selv var i 2. tri... :) Hører også at det er lite koselig på 1. tri, så da får du vente til du kan gå til 2. tri, og ellers bare være her hos oss :) Ev. Skravlesiden. *my*: Og du også... Selv om du ikke skriver så mye og er her inne så ofte, er du like velkommen hver gang du måtte få tid og ork, og føle at du vil stikke innom :) Nei, nå er arbeidsdagen over, og jeg får komme meg hjem. Håper alle har det fint, og jeg stikker nok innom en gang til uka igjen også, om dog ikke for å skrive så vanvittig mye :) Ha en toppers helg! Jeg har bare en arbeidsdag igjen, da jeg skal ha fri fredag. Da er det lille 17. mai i barnehagen, med tog, is, pølser, lek osv. så da skal dagen brukes der nede.. Kose oss! Hei då flickor :) Klem |
|
| Dotten | |
00:31 15.05.2008 |
|---|---|
Sinnsykt for noen innlegg du har dotten også så koselig!!!!!!!! Fint få kortversjonen og oversikten av noen. Jeg er så stressa i topplokket at det bare går i surr selv om at jeg skriver ned litt...hehehe...måtte le litt da du nevnte temperament. Da jeg gikk gravid med gullet fikk gubben virkelig gjennomgå. Husker spesielt en episode like før jul. Jeg begynte å bli relativt høygravid og drev med innspurten på julegavene . Skulle lage kalender med bryllupsbilder og hadde funnet ut at de måtte være 10x 15 (gammel størrelse), gubben kom hjem med 10 X13 og du skulle sett da jeg oppdaget det...har vært sintere kun 1 gang i livet. Både gubben og bikkja ble redd og han på fotobutikken skal være glad det var søndag;) Hadde det vært ukedag hadde jeg kjørt i ei hinnsides fart og han hadde virkelig fått gjennomgå. Gubben fortalte da han kom hjem på mandag at de hadde ordnet nye bilder på 20min...hehehe...ang ny fødsel, jeg er ganske godt kjent på sykehuset i og med at jeg jobber der, så jeg kjenner mine rettigheter gitt og med litt av det nevnte temperamentet tror jeg det skal gå greit og når gubben er litt bedre forberedt en evt neste gang så tror jeg dette kan bli ganske bra:) Kommer favoritt anestesilegen min på jobb i tilegg og ho jordmora jeg hadde sist blir det vel tilnærmet perfekt;) Overraskelsen var ei flaske tokai, en desert vin fra ungaren - litt dårlig tima kan man si,men håper han lærte litt. Hadde god sex den kvelden,faktisk...:) Har vært varieende kvalitet etter fødselen,men det er en annen historie. I dag har det skjedd så mye rart i livmor høyde, har liksom vært så varmt innvendig og murret på en litt sånn god måte....håpe,håpe...satte canesten med fingern jeg,kom på det at jeg har hatt sopp der nede en gang før og det var sist jeg var gravid...håper enda mere...:) Ang nattevakter er det på han igjen til helga,men så er det fri igjen. Jobber 2 helger på og ei av,men det er veldig kjekt å få være hjemme med gullet da og nå når jeg er litt dagmamma så er det ekstra kjekt, ser jo at gullet koser seg også. Håper derfor enda mere på å bli gravid, så søker vi poden inn i barnehage:) (Han var foresten bare 38 - 39 rundt hode...hehehe...skal skyte han gynekologen som sa at jeg kom til å føde som en katt....) Nei, nå får jeg sove litt. Tidlig opp igjen i morgen. Poden skal få sprøyte av den grusomme helsesøstra i morgen, er foresten spent på vekt og høyde...hehehe... Og dotten, kommer til å savne innleggene dine altså!!!!!!!! Også skal jeg krysse alt for at pergoen virker denne gangen Natii natt ps hehehehe...skulle bare inn å dytte litt...knis |
|
| tussemor5 | |
09:40 15.05.2008 |
|---|---|
God morgen alle sammen! Dette å ikke skulle prøve er jammen meg ikke enkle saker. Etter at vi på tirsdag tok den endelige avgjørelsen er det akkurat som om jeg har fått en ny sorg å bære på. Jeg sier hele tiden til meg selv at det er jo bare halvannen måned, så starter vi opp igjen, men likevel føler jeg så fryktelig på denne trist- og tomheten. De to siste kveldene (det er da det har vært værst) har jeg "rømt" til skogs for å få utløp for litt frustrasjon og "sorg". Herregud, jeg kan ikke se på tv en gang før tårene står i øynene. Når jeg til og med gråter over alt i hotel cæsar, da altså....Og alt sambo gjør eller sier, tar jeg ille opp. Stakkars sambo. I går kveld etter at vi hadde lagt oss var jeg skikkelig lei mot han, og det endte opp med at vi snudde ryggen til hverandre uten nattanuss eller noe. Det tok nok like lang tid for han å sovne som for meg. Jeg måtte stå opp og tørke noen tårer som jeg lot renne i det stille, og det føltes ikke godt. Jeg følte meg skikkelig råtten, samtidig som jeg syntes sååå synd på meg selv. Huff, dere tenker nok deres nå... Men, jeg har da ikke tenkte å bare komme med syteinnlegg når jeg først stikker innom her :-) I går kom jeg endelig i gang med studiene igjen, og det var deilig. Tror jeg greier å overholde den fristen jeg har satt meg nå, for i går fikk jeg skrevet omtrent halve oppgaven. Det er litt som gjenstår, men det skal jeg ta fatt på etter dette:-) tussemor; jeg er utdannet førskolelærer og nå tar jeg videreutdanning for å få den formelle kompetansen for å arbeide i småskolen i orden. Det er hovedsaklig pedagogikk, norsk og matematikk jeg tar. Det er nettstudier, og jeg regner med å bruke to år på det. Startet i februar og har litt igjen gitt:-) Så spennende med symptomene dine;-) Dette lover jo godt. Og veldig greit å ta alle forholdsregler. Masse lykke til, krysser fingrene for at det er spire på gang:-)) Dotten; hi, hi...må le av deg altså:-)) I det ene innlegget sier du at du nå vil slappe litt av med bim, og så neste dag kommer det to knallgode innlegg. Du er herlig altså! Men, det er jammen ikke lett å la være å komme inn hit, og egentlig er ikke det noe mål i seg selv. Vi kan jo godt bidra litt selv om vi prøver å roe ned litt;-) Så rolig og snill snuppa di virker. Ikke alle i den alderen som ville tatt bussturen like bra kan jeg tenkte meg. Men, var sikkert stas å sitte foran i bussen, og da får en jo med seg mye av det som skjer langs veien:-) Ellers går det veldig bra med kattungen. Han har fått navnet Whisky. Han begynner å bli ganske husvarm nå, og er overalt. Vel, helst holder han seg langs gulvet, men i går greide han jammen å komme seg opp i sofaen. Han er skikkelig sosial, og med en gang vi viser oss, kommer han pilende. Det jeg ikke liker er at han akkurat som moren har begynt å spise på papp. vel de spiser det ikke, men spytter det ut. De søpler noe helt forferdelig. Det er akkurat som om de har fått helt dilla, og bare må gjøre det. Kan sammenlignes med folk som biter negler....Søt og herlig er han i hvert fall:-) my; Ja her må man inn å lese og skrive flere ganger for dagen om man skal henge 100% med. Men, det er det ikke mange av oss som klarer. Og trenger du et sammendrag kan du gå rett på innleggene til Dotten. Hi, hi...Hun har oversikten;-) Men, koselig at du er innom og bidrar når du føler for det. Alltid spennende med oppdateringer:-) Har du vanligvis så lange sykluser? Håper tanta dukker opp snart da, eller helst - at du får positiv test. Lykke til! Giina; Hvordan går det? Er du sikker på at du ikke har hatt el? Det er ikke alle som får positivt utslag på testene, men som likevel har det. Kanskje du skulle prøve fertilitetsmonitoren, den er mere sensibel:-) Håper syklusen snart er oppe og går igjen. Eva; Hei og velkommen hit. Har mannen din fått noen form for behandling. Vet det at mange som har dårlige svømmere ofte har en form for infeksjon og at de da blir satt på antibiotikakurer, og at resultatet etter det ofte blir bedre. Tror jeg leste det inne på "slitere" eller assistert befruktning. Det blir uansett spennende å følge deg, og håper dere vil lykkes snart. Lykke til! rose; Denne gangen går det bra vet du:-)) Prøv å slappe av å sove når du kan. Er vel det eneste som hjelper. Og kjempekoselig at du holder deg her sammen med oss. Her er det plass til alle! mamma til to gutter; Hvordan går det, har det kommet noen tante? Har syklusen din vært sånn tidligere? Om hun ikke dukker opp snart må du ta en test igjen da. Kan jo hende du har hatt veldig sen el. Ellers høres det ut som dere hadde en kjempekoselig pinse på hytta. Jeg ønsker meg også hytte ved sjøen. Men, kan vel se langt etter det, så fremt vi ikke vinner i lotte (noe vi sjelden spiller hi, hi..) 15 grader i vannet er kaldt *hutre* Enig med deg at det må i hvert fall være 20. Sanna; Hvordan går det hos deg, noen tegn på at det kan være spire på gang? krysser fingrene. Til uka skal jeg bake "rød" fotballkake. Synd du bor så langt unna ellers hadde jeg gjerne engasjert deg. Kaka må bare bli litt spesiell. Manchester United vant jo ligaen på søndag og det skal vi feire den 21.mai. Da spiller de championsleague finale mot Chelsea i Moskva. Håper det blir dobbel feiring da. Hva het det nettstedet en får bestillt farger? Vet du hvor lang leveringstid de har? anki; Hi, hi...jeg bor i lyseblått hus som skikkelig lyser opp blant alle andre. Vi beiset i fjor, og det var sambo som valgte farge. Jeg syntes ikke det så så gæli ut da, men jeg gremmes over tanken at jeg skal bo med denne fargen i mange, mange år til. Egentlig ønsker jeg meg offwhite med hvite karmer, men det blir nok lenge til. For en jobb å beise når en skal skifte farge. Lykke til med beisingen i sommer. Og hagen lærer du deg nok å kjenne. Kjøp deg en god hagebok som tar for seg både busker, trær, staduer og løker, så får du nok noen gode tips. Ellers kan du jo google og sikkert komme frem til noen fine nettsteder. Har vært inne på noen tidligere, men husker ikke i farta hva de heter. Håper syklusen snart er oppe og går da. Lykke til! Mortine; Nå er dere vel kommet vel frem tenker jeg. Håper dere fikk ringene, og alt blir bare velstand. Tenker på dere! D&G; Jeg lurer på om det er noe galt med tlf min. Her om dagen sendte jeg også to meldinger til sambo som ikke kom frem. Æsj, hadde ikke tenkt å investere i ny tlf ennå,, men det kan jammen se ut som jeg må. Må jo være på "nett" :-)) Og du tisser og du tisser. Hvis det blir for lite søvn om nettene får du slenge deg nedpå sammen med barna når de tar en dupp. Bare ikke sovne sånn av at du tar kvelden helt. Hi, hi...skulle tatt seg ut...Synes jeg hører foreldrenes reaksjoner når de kommer for å hente ungene og du ligger i dvale mens ungene herjer vilt rundt. Hm, kanskje ingen god ide. Også må du ha god tur til Drøbak i morgen. Skal dere feire 17. mai der? Vi skal være hjemme i helgen, og det blir vel det vanlige med barnetog, kaffe og kaker på skolen, også borgertoget. Blir vel grilling hjemme til slutt, og håper været holder seg sånn nogenlunde. Eldstemann og kjæresten hans skal også være hos oss i helgen. Ble helt paff jeg når han sa det. Han har vel ikke vært hjemme en eneste 17. mai siden han var 14. Men, det blir kjempekoselig. Deilig at den store gutten min ennå ikke er blitt for stor til å feire litt 17. mai hjemme med mammen sin. Ja, ja...da ble det et aldri så lite bidrag i dag også. Håper ellers det er bra med alle andre også. Nå skal jeg putta nesa i skolebøkene! Ha en strålende dag alle sammen! |
|
| så gla' | |
12:59 15.05.2008 |
|---|---|
IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Giina ikm ? (2. pp etter MA og ingen el denne pp) - Dotten ikm ca 9. juni (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen Takk for gratulasjoner :) Det er helt uvirkelig at jeg er gravid. Vi hadde egentlig ikke tenkt på flere, men plutselig føltes det bare riktig. Får håpe det går bra da ettersom jeg er så "gammel" ;) Men man er vel ikke eldre enn man føler seg og mentalt er jeg vel ca. 26 år :) Fysisk alder er en helt annen ting... Men mitt gode humør og positive innstilling kan ingen gjøre noe med! I dag kommer tanteungen min på 8 år alene med fly fra Oslo. Broren min døde i en bilulykke da hun var 5 år, hun har hatt litt senreaksjoner og vil til tante... Jeg gleder meg til å få henne hit og feire 17. mai med henne! Så kan hun være med meg når jeg skal kjøre rundt på eldstegutten som skal spille og marsjere med skolekorpset for første gang :) De to vokste omtrent opp ilag i Nord-Norge de 5 første årene av hennes liv og de er så glad i hverandre :) Lykke til med spire alle sammen. Våren er en fin tid og jeg er sikker på at mange blir å lykkes! Og husk, det er helt normalt at det tar tid! Det er så utrolig mye som skal klaffe - hilsen biologen ;) |
|
| BigDogMamma69 | |
16:35 15.05.2008 |
|---|---|
Vet dere hva jeg skal hive rett ut i søppelkassen da??? Lambi toalett papir, sånn med rød aplikasjon på. Jeg får altså hjerte bank hver gang jeg er på do, og tror jeg har blødd. Heretter er det bare helt hvitt papir for de edle deler framover. Hehehhehehehehe, Sambo mener det er litt trygt å hive en hel pose med toalettpapir. Skønnern å da, ikke enkelt med ei plutselig rar dame i huset hehe. Jaja det var bare dagens lille anekdote fra meg.:-) God kveld til alle. |
|
| rose:-) | |
17:04 15.05.2008 |
|---|---|
Hei og hopp alle sammen =) Dere er jammen skriveglade =D Jeg er på venter'n. Ingen TR enda, men negativ test på mandag. Orker ikke "fly i taket", så jeg prøver så godt jeg kan å bare styre unna tester nå. Er foreløpig bare på dag 31 så ingen grunn til å fortvile, men... *sukk* Jaja. Det ordner seg på den ene eller andre måten =) Klarer ikke tenke på stort annet, så nå er det godt det er langhelg for meg ;-) *svimer avgårde* |
|
| Pappalille | |
21:16 15.05.2008 |
|---|---|
haloisen førsje....:) Ja, her skrives det så det suse ser jeg.. Så gla...nå vet jeg jo ikkje hvilken kake du skal lage, men hvis du skal farve rødt burde du bruke marsipan eller (til sjokoladekake) hvit smørkrem... smørkremen lage du med 50g melange og 50g flott (sånn smult) 300g melis, vaniljesukker og 3ss melk. Ikke ha smøret i kjøleskap da blir det så hardt. Rør melange/flott helt hvitt før du har i melis og melk i ha i vaniljesukker for smaken sin del. Husk at hvis du bruker flytende konditorfarve så må du ha i mer melis slik at det ikkje blir for tynt. Ta av litt hvit smørkrem som du kan bruke til å skrive logo og slike ting. Jeg og D&G var på den nye cacas butikken idag.....å det var sååååå mye fint..:) Gleder meg til å ordne kaker til tantedyret mitt som skal konfirmeres i juni....:) Ellers e det stilt og rolig ang symptomer...men hvis eg klyper hardt i puppene og snurrer rundt fort i en halvtime så er jeg kanskje litt kvalm og øm....:-) he he... men no må jeg vel prøve å legge meg....tidligvakt i morra...:) tihi......jeg vet noe som ikke dere vet.......tihi...... |
|
| Sanna32 | |
21:33 15.05.2008 |
|---|---|
Hei jenter! Har visst helt meldt meg ut jeg...vet ikke hvordan det skjedde. Skal si det er aktivitet på tråden her, skikkelig go'-tråd. Har ingen mulighet til å orke å oppdatere meg, ville jo blitt månedsvis med lesing. Hehe. Tenkte nå bare å titte innom å si hei. Jeg vokser og gror, er nesten skummelt hvor mye man kan legge på seg på kort tid. Opp 8 kg og babyen veier bare rett under 700 gram enda *knis* Har nok blitt en del godis ja.. Men nå er det sunne linjer fremover, har fått påvist svangerskapsdiabetes, så all isen og frukten som skulle erstatte iskalde øl i sommer utgår dessverre- blir jo sunnheten selv jeg nå :) Gratulerer til alle gravide, og lykke til dere prøvere. Skal prøve å titte innom i ny og ne. PS; ny termin er 4.sept. |
|
| Skrekkblanda fryd | |
10:53 16.05.2008 |
|---|---|
Aller først *dytteH* Såh... Sanna; det er sååå slemt å si sånn.. "jeg vet no' som ikke dere vet" PFT! I dag har jeg sånn kramper i magen at kommer ikke tanta nå blir jeg tussete ><! Konsentrasjonen min er helt på jordet og det er ikke bare bare å pelle tyttebær i potetåker. *sukk* |
|
| Pappalille | |
13:13 16.05.2008 |
|---|---|
IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) -- Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Giina ikm ? (2. pp etter MA og ingen el denne pp) - Dotten ikm ca 9. juni (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - mamma til 2: ikm ? (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester :) -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BioDogMama69, termin ??? Hei alle sammen Sanna; hva er det du vet??? Hint eller en liten antydning så vi kan mene noe? Giina;har Tr kommet? Så gla': ikke godt å høre om opplevelsen hvor dere la dere uten å ha "gjort opp". Vi hadde en tilsvarende natt for et par uker siden da min mann var klar på at det ikke blir aktuelt med pergotime. Jeg så da at det er mulig det ikke blir noen flere barn. Gikk rett i kjelleren og opplevde lite støtte. Forhold er vanskelig noen ganger. Jeg har ennå ikke fått Tr, idag er det 6 uker siden sist. Har hatt 3 behandlinger med akupunktur, men det ser ikke ut til at det hjelper.... Må jobbe litt - |
|
13:19 16.05.2008 |
|---|---|
hmmmmm.....det er litt rundt...og litt kort.....det var D&G sin idé...veldig godt ment......håper det blir litt aktivitet her i kveld pga dette...:-D Ja....så e det rødt da...... Ble dere noe klokere? |
|
| Sanna32 | |
14:14 16.05.2008 |
|---|---|
Sanna32: hehe vi ble iallefall nysgjerrige her inne :) noe rødt, en uke før IKM... hm... en liten festeblødning? Noe annet kan jeg ikke komme på som kan være rødt med mindre tanta har meldt sin annkomst allerede. Nei, den er vel ikke rund og kort hehe :) mamma til 2 gutter og en engel: Nei, ingen tr. her heller.... buhu!!!! Det er så utrolig KJEDELIG, men har en liten følelse at den er på vei. Har jo hatt PMS noen dager nå, oppdaget en ny kvise i ansiktet også i går så mye tyder på det. Får håpe vi får den snart begge to :) Var forresten på akupunktur jeg også i går. Sist gang hun skulle prøve å gi meg mens så fikk jeg det jo 2 dager etter.... Ellers så må jeg jo bare ønske god 17.mai til dere alle!!!!! Jeg skal iallefall nyte litt av godene man ikke kan nyte når man er gravid: god vin :) nam!!! |
|
| Giina | |
15:43 16.05.2008 |
|---|---|
Hm....Sanna....ikke lov å tale i tunger....Du må jo skjønne det at vi ikke har tid til å sitte her og ha gjettekonkurranse når det hvert øyeblikk er 17. mai og greier. Men før det, er det storkamp; Enga - Brann. Heia enga. Takk for tips til kaka forresten. Skal bake sjokoladekake. Må få bestillt sånn ordentlig farge på nettet, for her i byen er de ikke å oppdrive. D&G; så slemt av deg å sette Sanna på sånne "dumme" ideer. Hi, hi.. jeg takler sånt skikkelig dårlig. Håper alt er bra med deg. I dag har jeg lagd kyllingsalaten din, igjen...Den falt virkelig i smak her i huset:-)) Giina; så kjedelig med den syklusen. Håper tanta dukker opp snart.Kos deg med god vin i kveld. Jeg skal se fotball og ta en pils:-)) Vi må jo passe på så lenge vi kan. Ikke sant;-) mamma til 2 gutter og en engel; heldigvis ikke ofte det skjer at vi legger oss med uoppgjorte saker. Så kjedelig at mannen din ikke vil prøve pergotime. Forresten, har lest flere ganger her inne om at b-vitaminer skal hjelpe på å stabilisere syklusen. Husker ikke hvilket det var, men tror det var pyridoksin-et-eller-annet....B6??? Er jo verdt et forsøk. Ikke farlig å ta for mye heller siden kroppen skiller ut det vi ikke trenger. Skrekkblanda fryd; så koselig at du stikker innom:-) Så kjedelig med den svangerskapsdiabetesen da. Hvordan påvirker det svangerskapet foruten at du må spise riktig? Her er det meste klar til feiring i morgen, håper bare været blir bra. Så typisk at det skal bli dårlig til 17. mai. Vel, været får vi ingenting gjort med. Ha en riktig god 17. mai alle sammen! |
|
| så gla' | |
16:06 16.05.2008 |
|---|---|
Tjohoo Beibs:) HI_HIIIIIII- for å si d sånn, innen mandag vet vi svaret;) Håper forresten på i dag da:o) Her er d fullt kaos, bunadskjorta til Turbo er strøken og nå er han i dursjen sammen med pappan. Vi feirer 17.mai i Drøbakk i år sammen med 2 vennepar:) Synd med været. men har laget sjokoladekaka, deilig karb-kebab-spyd og tzatziki og solo er pakket . Så Mor skal kose seg:) Ellers er d heldigvis ingene som helst anntydning til brunt el blod selv om jeg ca går 100 ganger på do hver dag:) Koselig at de "gamle" er innom! Hvordan står d til med snorkefrøken? og snart mamma til4....Lenge siden! Sanna:HI-HI-Hi Så glà: kos å høre fra deg! Tekster deg i bilen påvei utover:) Men jeg røper meg ikke:) RIKTIG GOD 17.MAI ALLE SAMMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OG GRATULERE MED DAGEN! Klemmiz |
|
19:13 16.05.2008 |
|---|---|
Hallo hallo...Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne jeg, men en ting er sikkert - noen dager er bedre enn andre:-)) D&G og Sanna; dere er bare helt rååååå!!! Tusen takk, dere er herlige!!! Vet dere hva som er litt rundt, kort og rødt jenter? Hi, hi...I dag har jeg trålet byen rundt på leting etter rødfarge til ei helt spesiell kake (premier league kaka), men fant ikke noe. Regnet med at jeg kanskje måtte ta turen inn til Oslo på mandag, for kaka skal egentlig bakes til onsdag. Så etter en lang dag med masse gjøremål, er postkassa det siste før jeg kjører inn på gårdsplassen. Og der i postkassa ligger en sånn "boble" konvolutt adressert til meg. Det første som slår meg at det er fra billig-tester, men der har jeg jo ikke bestillt noe på lenge. Åpner - og hva finner jeg...jo, en litt rund, kort, rød sak...og et koselig kort fra Sanna og D&G. Jo da, det var rødfarge til kaka mi det!!! Jeg ble kjempeoverrasket og utrolig glad jenter! Tusen, tusen takk!!!! Nå greier jeg ikke å vente med å bake kaka, så nå blir det rød kake til 17. mai .-)) Passer bra, for i helgen er vi samlet hele familien, og alle er United fan ja:-)) Kaka har jeg nettopp tatt ut av ovnen, så da er det pynting igjen. Det blir nok etter Enga - Brann kampen :-)) Baker kake og drikker øl, he, he... Ble skikkelig glad altså:-)) Håper jeg får til pyntinga og da. Uansett, RØD KAKE BLIR DET! HA EN FORTSATT FIN KVELD ALLE SAMMEN, OG GOD KLEM TIL D&G OG SANNA *KLEMME* |
|
| så gla' | |
19:49 16.05.2008 |
|---|---|
Så lite skal til for å glede...:) Du fortjener det så!!!!! Ha en fantastisk 17. mai alle sammen.... |
|
| Sanna32 | |
23:28 16.05.2008 |
|---|---|
IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) -- Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Giina ikm ? (2. pp etter MA og ingen el denne pp) - Dotten ikm ca 9. juni (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - mamma til 2: ikm ? (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen |
|
| BigDogMamma69 | |
00:01 17.05.2008 |
|---|---|
Tjohei damer!!!!!!!!!! Da er nattevaktsrunden denne helga startet...litt kjipt å måtte jobbe 17mai da, men så har jeg hatt fri alle de andre røde dagene dette året (bortset fra sist helg da), og det kan jeg jo ikke klage på..... Vi begynner virkelig å lure på om spiren faktisk er på plass, som gubben tidliger så tydelig sa: I det ene øyeblikket er du potte sur og i det andre øyeblikket er du kjempeblid...tror nok kanskje du er gravid jeg og....pluss at jeg de siste par dagene har hatt tendens til kvalme uten grunn og kan reagere kraftig på enkelte lukter (kan nesten bli sint, har aldri vært sånn før)...spennende tider dette her. I dag har jeg hat mye hodepine, men det kan jo ha like mye med at gullet har funnet ut at det er fantastisk gøy å hyle og vræle og når mor da skal sove....say no more. Skulle på helsestasjonen i går å få sprøyte og jeg ble så inni h...forbanna på den der j....hurpa av ei såkalt helsesøster (unnskyld språket,men dette er mildt i forhold til hva som kom i går) Hun var ikke der...nei,hun satt en annen plass da jeg ringte å etterlyste henne og bare lo. Så klarte hun å ymte frampå at gullet skulle ha språktest...hvem i helvette (unnskyld igjen) forventer å kunne utføre språktest på en 1 åring????Noen som har vært borti det??? Skal ikke utviklingen får gå sin gang???? Det værtse er at dette har skjedd mange ganger. Hun, herved kalt idioten foreslo at hun kanskje kunne komme,men det ville minst ta 20 min og med den sirup skrotten hennes + at vi måtte sitte og vente i 20 min etter vaksina så hadde vil vel ikke kommet ut av det kontoret før nærmere 1630 - og jeg mener, noe respekt for folks tid som småbarnsforeldre burde nå ei såkalt helsesøster ha....åh, herregud så forbanna det går ann å bli...ble så sint at jeg holdt på å kaste opp. Puh...det var godt å få blåse ut. Hun idioten har en veldig arrogant holdning og i stede for å backe oss førstegangsfødende opp så er det liksom om å gjøre å bryte oss ned...hva er vitsen?????????????Tror jeg får videreutdanne meg den veien selv, ikke at jeg skal skryte,men det skal f...meg ikke mye til for å gjøre jobben bedre enn idioten!!!!!!!!!!! Puh...som nevnt, godt å blåse ut... Så gla: Holdt på å begynne å grine over hvor omtenksom vennene dine er (symptom????), spennende med den kakebakinga og pyntinga, gikk det bra???? Godt at de fikk deg i humør igjen, var så trist å lese innlegget ditt hvor du følte deg så tom, men jeg skjønner det veldig godt. Hadde det litt sånn helt fram til jeg ble operert for de polyppene og vi endelig kunne starte prøvinga igjen. Før det var det ett mareritt å ha sex gjorde så sinnsykt vondt og gubben distanserte seg bare gradvis fra meg med det resultat at vi nå (bortsett fra at vi prøver å få baby igjen) har det mye jævlig sammen fordi vi mistet så mye dette året. Desverre så legger vi oss ofte uten nattanussen fordi (som regel) jeg ikke årker, men vi er inne i en relativt god sirkel og prøver, kanskje litt kronglete akkurat nå med mine humørsvingninger og den ekkle soppen,men håper det roer seg snart..hehehe...håper dere har fått skværet opp igjen...spennende med studiene dine også - lykke til!!!!!!!!!!! Sanna: Kan du ikke komme med flere sånne pyntekaker tips??? Jeg elsker å bake, men er så drit lei det samme gammle også vet jeg ikke hvor jeg skal lete etter inspirasjon.... D&G: Den 17 maifeirniga deres hørtes super deilig ut altså, tror jeg skal ta lærdom av den!!!!!!!!!! Nei,får gå å strikke litt. Ble så rastløs... Natta alle sammen og ha en skikkelig bra 17 mai!!!!!!!!!!! |
|
| tussemor5 | |
21:17 17.05.2008 |
|---|---|
Hei og hå... Da er jeg nesten ferdig pakket til nordnorge tur i morgen...har pakket både bind og cb digital...:) Har ikm på onsdag...har fulgt litt spent med i denne flystreiken..men heldigvis så er ikkje bardufoss rammet enda...,,Jeg er ikke så flink med kakepynting, har det bare som hobby og prøver mitt beste...:) En side man kan finne noen fine tips er www.cacas.no De har og åpnet butikk i oslo nå,,,,sikle,sikle.... Da må dere kose dere den kommende uken,skal se om jeg får kommet meg inn og hilse med gjevne mellomrom...:) Heei... |
|
| Sanna32 | |
23:50 17.05.2008 |
|---|---|
Heisann og vel overstått 17 mai!!! Bare en kort tur innom for å fortelle at jeg faktisk tror jeg har hatt festeblødnig i dag. Bruker aldri å ha blod på papiret mellom TR,men jaggu meg i dag da jeg sto opp etter nattevakt var det litt blod og livmoren føltes på en måte litt "full" ut. Har aldri opplevde festeblødning før så om noen av dere har erfaring og peiling hadde det vært fint om dere skrev litt om det for jeg holder på å bli sprøyte, sprute gal...hehehe...er sååååååå spent. Da vi sto å så på 17 mai toget i dag ble jeg plutselig skikkelig kvalm og ville kaste opp, men hadde gullet på armen og litt for mange folk rundt, så jeg klarte å styre meg...herregud så spent jeg er,men må vel vente enda 2 uker for å ta test eller???? Hvis det er slik jeg tror er jeg nesten 3 uker på vei utfra disse kalkulatorene på babyverden.... Nei, nå får jeg prøve å bruke energien min på kaffekoppen og litt pops gitt. Sanna: Takk for tipset og god tur nordover!!!!!!!!!! |
|
| tussemor5 | |
12:31 18.05.2008 |
|---|---|
hei jenter!! henger meg på her jeg :) jeg er 31 år,samboer med en mann på 34 og har en datter fra før jeg møtte han. han har 3 fra før, og nå er vi igang med å prøve å få vår egen liten engel. vi er ikke aktive prøver enda, men vi bruker ingen prevansjon og ønsker en liten spire hjertlig velkommen. og jeg er jo veldig spent da, for ønsker jo veldig et felles barn. dette er første mnd uten prevansjon, og 2 mnd siden jeg sluttet på pilla. så er nok ganske sikker på at ikke noe har skjedd denne mnd. men håper at spiren sitter i løpet av sommeren :) min første IKM er lørdag 24 mai, så det blir en spennende dag :) slenger megselv på lista deres også jeg :) IKM_liste: - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) -- Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - anki-vil-ha-09baby:ikm 26.mai(gift,36 år,gutter født -00 og -03,sunnm.) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) - så gla': ikm 4. juni (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Eva76 ikm 5. juni (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Giina ikm ? (2. pp etter MA og ingen el denne pp) - Dotten ikm ca 9. juni (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - mamma til 2: ikm ? (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) *whitlily* ikm 24 mai (samboer, 1 eget og samboer har 3 barn ingen felles, oslo) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen |
|
| * WhiteLily * | |
23:34 18.05.2008 |
|---|---|
Dytter litt her, vi var jo kommet langt nede på s 2, det kan vi ikke ha noe av. Velkommen til deg whiteLily - kjempekos med nye her inne og artig å følge med deg!!!!!!!! Lykke til med spirelaginga;) Hvordan går det med alle dere andre damer? Hvordan var 17 mai???? |
|
| tussemor5 | |
08:16 19.05.2008 |
|---|---|
Hei og velkommen til oss *whitlily*. Her er det mange koselige damer, en veldig hyggelig tråd! Så gla': så hyggelig overraskelse du fikk. Sanna og D&G - thats what friends are for! Jeg har fått TR!!!! Endelig etter 43 dager dukket den opp lørdag morgen. *Lettet*. Nå er det bare å sikte mot el - håper akutunktøren klarer å hjelpe meg slik at jeg faktisk får el. Har du fått tanta nå Giina? Hadde ikke du akupunktur torsdag? 17 mai gikk greit. Barna frøys i toget og vi måtte bære minstemann (3 år) hele veien! (faren nektet å ta med vogn for han var stor nok til å gå! Det er lett å si når han vræler og toget går videre!!). Etter toget stuet vi oss inn i en hall. Heldigvis ble været litt bedre og lekene kunne være ute (les; jobb for mannen ) mens jeg fikk slarvet med andre mammaer i barnehagen. På ettermiddagen hadde vi mine foreldre og svigers på grilling og kaker. Kl 20.00 satte vi oss ned med en god film og rødvin. Barna var til slutt veldig fornøyd med dagen og da var vi også det! Ha en god dag alle sammen! |
|
09:46 19.05.2008 |
|---|---|
Hei og tak for alle de koslige velkomstene :-) Jeg er nok her inne for skjelden, for her var det mye å lese siden sist. Har jobba i helga og ikke vært på nett. Husker ikke navn enda, så jeg får svare litt sånn generelt. Til deg som spurte om det var vondt for meg og: Det er ikke vondt enda i allefal. Har ikke startet med behandling. Nå er det vondt bare i sjela, og det vondtet tror jeg det er flere her inne som har kjent på. Sambo har ikke fått noen behandling -foruten at jeg prøver å putte i han mulitvitaminer hver dag. Er ikke alltid det gjennomføres, og jeg VET at de dagene jeg spiser på jobb og han mekker mat selv så tar han slett ikke noen tablett (blir så tykk av de tablettene sier han :-D) Føler meg veldig ny blandt her enda, får tro jeg kommer mer inni det etter hvert. Føler det er en veldig god tone her. Dere har klart å lage et eget lite samfunn i samfunnet her :-) Gleder meg til å bli bedre kjent med dere. |
|
| Eva76 | |
10:46 19.05.2008 |
|---|---|
Hipp Hipp Hurra alle sammen, sånn litt på etterskudd!! :-) 11 uker i dag og for hver dag som går er jo sjansene større sies det! Dotten: thi hi. Ja så feil kan man ta. 157 cm er vel ganske mye lavere enn det jeg tippet på ja, men det er nettopp det som er så morsomt med å innbille seg ting og la fantasien slippe løs. Jeg er stor fan av lydbøker og lite glad i at barna ser på TV. Jeg handlet faktisk nye lydbøker nå rett før 16 mai... rett under 1000 kroner takk. Har lånt endel på biblioteket også, men jeg er sååå dårlig på å levere de inn igjen at Mr.Moody har lagt inn låneforbud. :-) Gebyrer koster også penger...... På TV er det veldig mye dårlig språk og jeg synes det er lagt opp til intriger, seksualisering av små barn og en handling som ligger nærmere voksne enn barn. Men mye bra også altså og det får de lov til å se på! :-) Det er ikke sånn at de vokser opp uten TV, men synes det til syvende og sist er bedre med lek, aktivitet, høytlesing eller en god lydbok som de kan finne egne bilder i hodet til. Jeg har også hørt på hele Kristin Lavransdatter serien på lydbok. Det var de siste årene vi bodde i Oslo før vi flyttet hjem til Vestfold. Da hørte jeg på lydbok i bilen for å få tiden til å gå.... Ble helt bitt. Også likte jeg svært godt serien til Anne Karin Elstad med Odel, Folket på Innhaug, Magret osv. Absolutt å anbefale. Sånn til tiden fremover på terrassen i solen mener jeg. :-)) Ellers holder jeg med deg i å redusere litt tid inne på BIM. Selv om det er en fryktelig koselig gjeng her inne på tråden vår så blir det kanskje litt sånn at man stresser seg opp og leter etter symptomer før man kanskje har grunn til det. Jeg har vel vært inne på 1 trimester en håndfull ganger, men føler liksom at jeg blir litt psyket ned der inne. Sånn mentalt altså. Det er mye innlegg med blod, brun utflod, ømme pupper og enda mere blod. Har smugkikket på 2 trimester og det virker som om det er mye hyggeligere og variert snakk der inne. Litt mere hverdag, ikke bare ny-graverte tanker. 23 pp er ikke annet enn beundringsverdig! Jeg hadde nok gått i bakken iallefall 23 ganger... Det hjelper jo litt med Snuppa kan jeg tenke meg, men det er likevel det at man har bestemt seg for en til da... Da er det liksom sådd et frø i hodet som spirer og gror og gjør ønsket om et barn til bare større. Jeg har jo tre barn og en liten engel, men jeg ønsker jo dette barnet like mye for det!! Jeg tenker på deg og håper du snart lykkes!! Kanskje du skulle ha begynt med en helt ny fritidssyssel som får deg på helt andre tanker en stund. Jeg har drevet med ridning, begynte som voksen og vet godt hvor hekta man blir. Ridning, golf, tennis, fjellklatring i hall, ballett, karate, stuping, you name it. Etter at vi mistet i desember begynte jeg nemlig med ballett bare for terapiens skyld. Eier ikke rytme og tenkte at dette skulle nok få tankene vekk fra alt det dumme!!! :-)) hihi. I tillegg tok jeg noen privattimer på hest for å få litt inspirasjon der. Det hjalp det. Litt uortodoks, barnslig egenterapi kan man vel kalle det...... Så gla': Mye av det jeg skrev til Dotten tenker jeg kunne passe til deg også, så du får lese det som du føler kunne passe til deg også. :-) Jeg forstår godt sorgen din over å ikke skulle prøve på en liten en på en stund. At dere legger dere uten noe kjær | |