Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Får jeg overgangsstønad igjen om det blir slutt nå?? Slenger inn et innlegg her også jeg (samme som snart alene)
00:19 13.05.2008
Vil være litt anonym nå. Vi har gått fra hverandre en gang før og da fikk jeg os og ellers det jeg hadde krav på.. Ser nå ut som det ryker igjen. Får jeg os enda en gang da eller?? Har en datter på 4. Og så har vi en på vei da, grådig bra timet!!! Men har blødd litt, så kanskje jeg mister igjen... :( :( Er ikke rart så mye som jeg må stresse med han der fyren!!
Anonym
Sv: Får jeg overgangsstønad igjen om det blir slutt nå?? Slenger inn et innlegg her også jeg (samme som snart alene)
00:21 13.05.2008
du får periode med os per barn
mortilgunnar loves Marcel
Sv: Får jeg overgangsstønad igjen om det blir slutt nå?? Slenger inn et innlegg her også jeg (samme som snart alene)
00:21 13.05.2008
altså nyfødt baby = ny os
08:36 13.05.2008
Ok? Men ingenting for hun vi har fra før?? Bare lurer på hvordan jeg skal klare meg økonomisk uten fast jobb...... :(
Anonym
08:40 13.05.2008
Jeg vet ikke.. Men spørs det ikke hvor lenge du fikk os sist gang da tro? For er ikke det en stønad man kan få i 3 år? Jeg vet ikke hvordan det er om man sier den opp innen 3 år. Men har du fått den i 3 år allerede på jenta dere har nå, så spørs det om du får mer os.

Men du burde jo absolutt få deg en time på nav! Det er jo lettere for dem som har alle fakta å fortelle hva du har rett på. Du opplyser ikke om så mye i HI så litt vanskelig for andre å svare på noe..

Lykke til.. =)
Anonym
08:46 13.05.2008
forskjellen på 1 eller 2 barn er minimal.81 barnetygd og bidreag) ogdet får du jo. du får rettigheter som enslig forsørger når du blir alene. for og få oversikt anbefaller jeg deg og titte på tråden "hva du har rett på når du blir alene mor" eller noe i den duren.
00:33 14.05.2008
Dersom du feks hadde overgangsstønad i ett år før dere ble sammen igjen, har du igjen 2 år - så da blir det ikke et problem. Hadde du derimot overgangsstønad i 3 år - har du brukt opp rettighetene dine. Ellers får du jo dobbel barnetrygd og bidrag, samt støtte til barnepass, men dette vet du nok fra før.

Har du barnehageplass er det bare å hive seg rundt å søke jobber, og så lenge du IKKE har inntekt, har du krav på sosialstønad i en overgangsperiode til du finner jobb.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------