Gir flaske med melk morgen før barnehagen og på kvelden før tannpuss...
07:38 13.05.2008
Hun blir snart 2 år. Er vi treige med flaskeslutt? Eller er det flere 2 åringer som bruker flaske enda?
Anonym
Sv: Gir flaske med melk morgen før barnehagen og på kvelden før tannpuss...
08:31 13.05.2008
Hei:)
Ja jeg mener at dere er seint ut, men vet om mange barn som bruker flaske ved samme alder. Alle har jo sin egen måte å gjøre ting på så jeg skal ik kritisere deg for det..
Min datter sluttet med flaske da hun var ca 14 mnd, da gikk hun over på tutekopp og noen mnd seinere var det kun glass.Hun fikk ik varm melk på flasken før hun skulle legge seg..
Vi har nå begrenset smokk bruken også, men mange mener jo at det også er seint.hehe.så nå på hun legge fra seg smokken på puten når hun står opp.Og det går kjempe fint.hehe
En 2 åring har jo i teorien ik behov for verken smokk eller flaske, og min erfaring er at dem klarer seg helt fint uten hvis dem får satt grenser:)
08:33 13.05.2008
gutten min på 2 år bruker ikke flaske lengere bare tutekopp eller glass...han er flink til å drikke av glass, men så hender det at han hiver koppen med melk i og derfor så har vi begynt med tutekopp igjen :(
10:09 13.05.2008
Min gutt på 2 år har aldri fått flaske utemom måltid. Skjønner ikke vitsen med det, det blir bare mas når de skal vennes av igjen. Han bruker smokk når han sover om natten.
Anonym
22:33 13.05.2008
2 åringen her i huset skal ha med seg et glass vann når han legger seg han. det er greit det! Han har aldri fått noe annet en tørstedrikke på flaske når han var mindre. Men jeg ammet ham om natten til han var 19 mnd. Det er lenge nok det. så bestemte jeg meg for at nå var det nok!! Jeg var nemlig 3-4mnd på vei med nr 2... det gikk fint å stoppe=)
09:06 14.05.2008
min 2 åring får melk på flasken sin hver kveld.. får den på sofaen mens vi ser på animal planet..:)det kommer hun til å få så lenge hun vil..hun har ikke brukt tåteflaske eller tutekopp siden hun var en 15 mnd..drikker helt fint av glass..
10:33 14.05.2008
Gutten min på 2 år og 3 mnd har aldri fått flaske for å drikke annet enn når han var baby og jeg hadde pumpet meg. Fikk tutekopp når han begynte å spise mat. Nå drikker han av glass og vi bruker type imsdal flaske med vann når vi er ute ol.
Poden har aldri fått annet tørstedrikke enn vann, får melk til måltidene. Jeg synes ikke det har vært behov for å gi flaske til barn som kan drikke selv, men det er min mening da;)
Poden har smokk bare på duppen på dagen og om natta. Ellers har han ikke savnet eller hatt bruk for den.
Så når du spør om jenta deres så synes jeg dere er treige med flaskeslutt ja;)
13:42 14.05.2008
Vi sluttet med morgen og kveldsflasken (de 2 som "var igjen") ved 18 mnd. Da følte vi at vi hadde ventet ganske lenge, men vi ville ikke slutte før vi hadde lang juleferie hjemme sammen så vi kunne passe på å tilby mye ekstra drikke på dagen i dagene etter at vi sluttet med flaskene. Jeg var ikke sikker på om barnehagen ville være like flinke til å følge opp det. Etter noen dager regulerte hun døgninntaket av drikke selv ved å drikke mer til måltidene.
Anonym
22:31 14.05.2008
her gir vi biola på tutteflaska en gang i blandt (maks en gang til dagen, litt ekstra me sykdom), men han elsker jo flaska si! vil ikke ta vekk den kosen enda!!
Anonym
23:00 14.05.2008
Sønnen min får varm melk på flaske hver dag. Det er det første han spør om når han våkner :)
Anonym
23:59 14.05.2008
Gjorde det akkurat sånn vi og. Det var så kos atte. Det ble plutselig slutt av seg selv.
09:30 16.05.2008
Gutten vår på 2 år koser seg ordentlig med melkeflasken morgen og kveld før tannpuss. Sitter i armene mine og får være litt baby igjen :o)
Smokken kuttet vi da han var 1,5 år, ikke bra for tannstillingen. Har selv hatt streng pga smokkbruk, unner ikke lillegutt alt det peset.
19:16 16.05.2008
Her er det lett melk på flaske. Hvorfor? Jo, fordi han ønsker det og koser seg med det. Ser ikke noe galt i en kosestund eller to på dagen. Melk skal han jo ha uansett. Til måltider drikker han vann i glass :o)
22:54 16.05.2008
Jeg syns det høres kjempekoselig ut med varm melk på flaske - og å være litt baby igjen.
Jenta mi har aldri vært noe spesielt glad i varm melk. Men hun elsker smokken sin da - får den kun om kvelden i senga. Hun elsker det. Så det blir kanskje noe av samme greia.
23:06 16.05.2008
Neida, du er ikke alene..
Min toåring får velling på tåteflaske før hun legger seg og selvfølgelig før tannpussen :-)
Det kommer hun til å få så lenge hun vil.
Hun drikker like fint av glass, kopp, flaske og alt man egentlig kan drikke av alikevell, så den "kosen" skal jeg ikke ta fra henne enda :-)
01:29 18.05.2008
Tulla på snart 2 får melk hver morgen og kveld på flaske. Hun er flink til å drikke av alt annet men drikker da ikke så mye. Er blitt flinkere men jeg syntes det er viktig se att hun får i seg de melken hun burde ha hver dag. Ikke er hun avhenging og aldri har hun smokk så ser ikke problemet att hun kan få en stund til.
01:08 28.05.2008
Jeg syns det er litt sært. Mener det er bakvendt å "ikke ville ta fra dem kosen" fordi det er en type kos jeg mener hører sammen med det å være baby. Man er ikke en baby når man er to år, og det syns ikke toåringer at de er heller. Personlig syns jeg at man skal prøve å tenke etter om man gjør de tingene man gjør for barnets skyld eller for sin egen skyld. Det var det som gjorde at smokken røk ut hos oss - han var selvsagt glad i den, men når jeg tenkte over hvilke ganger vi brukte den så var det de gangene det hadde vært litt stress å forholde seg til hvordan han egentlig hadde det (bilen, når han var trøtt etc).
09:37 28.05.2008
min gutt er snart 3 år og får flaske enda, hadde det ikke vært for at han MÅ ha nutramigen så hadde vi kuttet ut for lenge siden. Han nekter å drikke den av glass så da får vi bare holde på med flaske til vi får klarsignal om å kutte nutraen. Synes det begynner å bli noe herk å styre med de flaskene.
Anonym
20:11 2.06.2008
Vårt gull er snart 2,5 år. Første han spør om når han våkner er: kan jeg få melk på flasken? og selvsagt kan han det - ingen vits i å ta fra han koseflaska morgen og kveld. På dagtid bruker han kun kopp - hehe, men hadde han fått valgt ville han nok foretrukket flaske hele tiden. Tiden kommer fort nok at de blir store - la de få være små til de er klar selv . .
Anonym
10:11 7.06.2008
i give my daughter flaske.she is 2 years.
the reason is,she is eating very little.
But when she is eating good(that happens...few times),then im not giving her a bottle.And she is not asking for it.so it will be easy to quit
21:35 11.06.2008
Lillegutt her er 2 og et halvt år. Han får også melk på flaske hver morgen og hver kveld. Sluttet med smokken da han var 2, så dette er kosen hans nå. Stresser ikke med å "avvenne" han dette. Vi voksne koser oss med så masse vi også, enn om alle skulle prøve å ta fra oss alt det vi forbinner med kos?? Ikke bra spørr du meg....
09:53 12.06.2008
Han sluttet med den når han sluttet med mme, dvs når han var 1 år. Han har fått flaske hele livet sitt, var veldig avhengig. Tok 1 dag så savnet han ikke den mer.
12:57 13.06.2008
tror mange missforstår spm.. det er jo ikke snakk om å gi flaske til måltidene, men den kose flaske ellers, enten morgen eller kveld.. min gutt på strax 2 drikker fint av glass eller kopp om dagen, men får en flaske med varm melk før han legger seg om kvelden... ikke fordi han ikke kan drikke av annet enn tåteflaske, men fordi han koser seg med den...