Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

hvordan få lillemann til å sovne om kvelden uten pupp, når han ikke vil ha smokk?
12:36 13.05.2008
trenger litt hjelp her.. lillemann er 3 mnd nå, og om kvelden bruker han meg som smukk, og sovner bare ved hjelp av puppen... hvordan skal jeg få han til å legge seg i sengen sin uten å sove, men bare vere god og mett og trøtt? har prøvd ett par ganger, men han hyyyyler og skriker til han får puppen.. han har ett enormt sugebehov, men smukken nekter han å ta.

noen med erfaring og/eller gode råd?

Orker ikke at det skal vere slik "for alltid"
Liten prins 23.02.08 ;)
Sv: hvordan få lillemann til å sovne om kvelden uten pupp, når han ikke vil ha smokk?
08:46 14.05.2008
Kanskje han kan suge på noe annet? Lille knøttet mitt ville heller ikke ha smokk - men så oppdaget han den harde kanten RUNDT smokken, og den ville han gjerne suge på. Vet ikke, men tenker det er vanskelig å få dem bort fra sugebehovet. De tror jo fullt og fast at det er suging som skal til for at de skal få sove, Ikke så lett å få dem på andre tanker da, nei.
Anonym
Sv: hvordan få lillemann til å sovne om kvelden uten pupp, når han ikke vil ha smokk?
21:06 16.05.2008
Jeg her det på akurat samme måte....
Han er nå 14 uker og sovner kun ved puppen og ingen smokk. Men i kveld sovnet han selv! Sovnet også selv under babygym på gulvet både i går og i dag. Ting skjer:) Jeg tror vi bare må være tålmodige og prøve kveld etter kveld. Har lest at de bør klare å sovne selv mellom 3 - 6 mnd. Etter det må bør man sette inn tiltak. Vi får håpe det ordner seg selv:)
Anonym
21:45 21.05.2008
Her er det akkurat på samme måte. Tobias er og 3 mnd. Jeg dytter og dytter på smokken, men han vil bare ikke ha den. Men han har begynt å like å ha sutteklut over ansiktet. Her vil han ikke sove uten trilling i vogna på dagen, og sovner ikke av seg selv, bare på puppen. Vi har latt han skrike endel på dagen den siste uka, og det funker faktisk. Setter vogna ut, og triller ikke. Blir som regel stille etter 10-15 minutter. På kveld har vi gjort noen halvhjertede forsøk, men er vel bare et par ganger han har sovnet av seg selv etter 10 min grining. Har som regel tatt han opp etter en halvtime for å puppe i søvn. Men det har faktisk og blitt ganske vanskelig og tidkrevende nå. I kveld prøvde vi en ny vri. Sikkert mange som mener det er aktfir tidlig, men ga han en flaske med mme og en teskje grøtpulver. Da tok det iallefall bare en liten halvtime med pupping før han sovna etterpå. Vanligvis sitter jeg med puppen ute 2-3 timer for å få han i seng, så om han sover en stund nå, tror jeg dette blir midlertidig ny rutine før vi bare må være harde og la han skrike noen kvelder så han lærer å finne søvnen selv.
Åse77 og lille Tobias
10:10 22.05.2008
Slik har snuppa vår på 4 mnd vært helt frem til for ca 2 uker siden. Da fikk jeg nok og bestemte meg for å skjære igjennom. Vår har tatt smokk en stund nå, men hun ville ikke ha den i begynnelsen. Selv om hun tar smokk ville hun ha puppen når hun skulle sove.
Her må far legge for da kjenner hun ikke lukten av melka. Legger henne i 8 tiden og da er hun som regel i drømmeland før 9.

Problemene oppstår de kveldene jeg må legge henne. Da er hun helt krakilsk. Hun "hakker" på meg og skal ha puppen.Og legger jeg henne i sengen hyler og hyler hun. Så må jobbe med akkurat den biten:)
thea83
23:09 25.05.2008
Vet at det sikker er noen som ikke vil det, men gi de mme som siste måltid på kvelden, enten alene eller med pupp før eller etter. virker som de blir mye mettere og tilfredstilt av dette. vi begynte med dette da lillegutt var ca 4 uker. han begynte da og sovne med en gang (noen unntak selvfølgelig) og som gjerne 4-5 timer istedet for 2-3 timer. på natten fikk han pupp, og sovnet da også nesten med en gang og sov 2-3 timer til:) vet at det er mange som ikke vil begynne å gi mme, men det funket på oss. lillegutt ville heller ikke ta smukk. men når han skulle sove på dagen gikk vi med han på armen mens vi oldt smukken på plass. gikk ca to dager så tok han den av seg selv. det går også å prøve med forskjellig typer smukker. vi måtte bytte et par ganger før vi fant en han ikke protesterte på:)
<3odin<308.06.07
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------