Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
kort lutealfase...
13:15 13.05.2008
Har prøvd å bli gravid i et år nå,å har desverre ikke lykkes:( Så leste jeg om Kort lutealfase her om dagen,å kjente igjen min syklus i det. El kommer 20-21 dager etter mensen å mensen kommer på dag 30. Har da en Lutealfase på 8 dager ,noe som var for kort. Noen som vet hvordan man kan behandle dette`? Evt få hormoner som framskynder EL?? Jeg blir litt frustert altså:( *snufs*

Bebis09?
Sv: kort lutealfase...
14:21 13.05.2008
Skjønner deg godt. Ikke noe gøy å bekymre seg for slikt. Jeg har hørt at tilskudd med b6 skal hjelpe, og sink. Men det jeg ville gjort var å gå til legen å be han/henne ta en hormonprøve. Si at du tror du har for kort tid mellom eggløsning og mensen. Tror legene gir hormoner hvis den skulle være for kort. Har du holdt på ett år, bør du kunne få utredning også. Lykke til. Jeg var mye bekymra for det ene og det andre før jeg ble gravid, men det skjedde fort allikevel. Trodde også jeg hadde kort LF, men hadde kanskje ikke det allikevel - eller så spilte det ikke noen rolle.
*stjerneklarHØYGRAVID*
17:57 13.05.2008
Hei Bebis09?

Jeg beklager å måtte svare at, ja, 8 dager er for kort LF. 9 dager eller mindre kalles defekte lutealfaser. Dvs at egget ikke har lang nok tid til å feste seg. Høres ut som et problem legen må hjelpe deg med.

Men om du vil prøve litt på egenhånd, så kan jeg anbefale en krem som heter Womens Care. (http://www.helseogkost.no/nettbutikk/kvinner_spesielt/fruktbarhet/women_s_care_tidl_proge sta_care)
Dette er en krem med naturlig progesteron. Den er veldig dyr, men drøy i bruk.
Det som er er at etter EL er det progesteronet som dominerer, og om en produserer lite progesteron på egenhånd, dør det gule legemet ut, og mens kommer. Med tilførsel av progesteron, kan du kanskje klare å holde liv i det gule legemet litt lenger - altså få lenger lutealfase.
Jeg føler at min lutealfase ble forlenget som følge av denne kremen, men jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere deg noe.
Men kan kanskje være verdt et forsøk?!

Håper at du finner ut av det, og at du får din 09 baby!!! :o)
Kristin83 _ 2 sa
11:29 14.05.2008
Tuuusen takk for svar:) Den må jeg prøve ut:) Håper det klaffer snart:)

Bebis09?
11:41 14.05.2008
Et annet tips kan være å tempe. Hvis du ikke allerede gjør det da??
Lavt progesteron kjennes igjen på lave temperaturer i lutealfasen. Iom at det er progesteronet som driver temperaturene opp.. Det var slik jeg oppdaget at jeg produserte for lite prog.

Kristin83 _ 2 sa
20:07 14.05.2008
Har aldri kommet igang med temping,men kanskje jeg skulle prøvd ut det?
Er det så at temperaturen skal stige med en halv grad eller noe under EL?
Funka den kremen for deg..om du ble gravid av den altså?
Jeg har allerede bestilt en på nett jeg:) Ble ivrig:)
Aldri hørt om den ,men har lest bare godt om den. Funker det skal jeg løpe hvorenn du bor i landet å klemme deg:) hehe:)
Bebis09?
20:13 14.05.2008
Altså,jeg har lest om den i dag etter at du svarte. Bare roter jeg nå:/
Bebis09?
22:58 14.05.2008
Hehe, ler litt av deg nå!! ;)

Kan som sagt ikke garantere deg virkning av kremen, men jeg ble gravid første sangen jeg prøvde denne. Også andre gangen jeg ble gravid brukte jeg denne, MEN...jeg mistet jo begge gangene :(
Det er jo bare slikt som skjer, men kan også være at jeg produserer altfor lite progesteron. Smuret bare en gang i døgnet da, men nå i det siste har jeg smurt 2 ganger til dagen. Morgen og kveld. Skal smøres på tynn hud som hals, bryster, bak knærne, på innsiden av håndledd osv. Bytt litt på hvor du smører. Skal KUN smøre ETTER eggløsning. Da for tidlig smøring kan gjøre EL kan utebli.
Dette er jo enda en grunn til å begynne temping. Synes det er genialt å tempe, jeg. Har lært utrolig mye om meg selv og syklusene mine! Ja, tempen stiger med 0,2 - 0,5 grader dagen etter EL. Iom at temstigningen er forholdsvis lav, så er det viktig å bruke en tempmåler med 2 desimaler.

Kremen fås også kjøpt på helsekostbutikker, by the way. Vet ikke prisen da, men.

Gudd løkk!!
Kristin83 _ 2 sa
14:16 16.05.2008
Dytter i tilfelle du ikke har fått med deg at jeg har svart?! =)
Kristin83 _ 2 sa
00:08 17.05.2008
Å,takk:) har ikke vært inne på en stund jeg:/
Skal absolut prøve de metodene jeg:)
Gleder meg så til kremen kommer å eg får kommet i gang:) Å gjett om jeg skal ut å kjøpe termometer da:) Blir vel en stund til enda,har ikm på søndag,å regner med den kommer selv om jeg innbiller meg både det ene og det andre. Har hatt stikkinger/små rykk så jeg skvetter til på høyre side av magen i går å i dag,noe jeg da går å tror er de berømte festesmertene,pluss at i kveld er jeg såå kvalm.Måtte dytte ned ingefærtabletter i sta,for da var det ille. Men kvalmen viser seg vel ikke så fort:( Utrolig hva man kan innbille seg,synd at den eneste man lurer er seg selv da:(
Men som sagt,jeg er med godt mot til neste runde å nye metoder så:)
Synes det var trist at du har mista 2 ganger jeg:( ikke koslig når sånn skjer,men jeg skal krysse fingrene for deg ,for jeg så du hadde fått babyklister i dag:) Følger litt med vettu;)
Når har du ikm denne gang?
Vi får backe opp hverandre litt,synes det er veldig greit å ha noen å dele dette med. Litt tøfft innimellom:( Men nå skal du få slippe mer syt fra meg i kveld,Må vel finne senga så man kommer seg opp til togene i morgen:) Ha en super 17 mai:)
Hvor er du fra foresten?
Bebis09?
13:03 18.05.2008
Hei igjen!

Om du skal kjøpe termometer kan jeg anbefale dette:
http://www.babyornot.no/index.php/cPath/30?osCsid=b568fe83035de1bf80628f7f5f83714a
Og om du skal begynne å tempe, er ved mens eller rett etter mens det perfekte tidspunkte å begynne. Les mer her:
http://pernille.info/bbt.htm

Hehe, ja, man skal innbille seg så mye under prøving, men som du sier; man ender som regel bare opp med å lure oss selv!

Ja, nå er babyklistert kommet, og jeg håper at det kan gjøre susen!!
Vet ikke helt når IKM er, for syklusene mine er veldig varierende, men om jeg skal gå ut fra forrige syklus, så blir det ca 5. juni.

Er veldig greit med bim, og å kunne prate med andre i lignende situasjoner, og jeg synes ikke at du syter, nei ;)
Bare godt å få ut litt damp av og til...

Er fra en liten bygd litt utenfor Sandnes. Som igjen ligger utenfor Stavanger. Enn du??

IKM er i dag, ser jeg. Noen tegn enda? Eller kanskje positiv test? ;)
Håper på det siste for deg...
Kristin83 _ 2 sa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------