Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Ny skavletråd for Mannaen,Susann1978,LucyQ og alle andre....
15:13 13.05.2008
Hei jenter.
Lager enda en ny tråd for oss.hehe
Nå er min tr i full gang her og jeg gleder meg allerede til neste pp..
Skal på ferie i morgen en uke,så når vi kommer hjem er det full gass;-D
Det er så kjekt å ha noen å skravle med i de laaaaaaaaaaange ukene før testingen.
Har kjøpt clearblue fertilitetsmonitor denne gangen.Fant ut at det var like greit.Bruker jo så mange penger på tester likevel;-)Det skal bli spennende å se om den funker..
Du vil vel være med oss Collette selv om du er gravid?:-D
Skal se at vi kommer etter deg om noen uker;-))
Håper det klaffer for oss dene pp jenter..
Sv: Ny skavletråd for Mannaen,Susann1978,LucyQ og alle andre....
21:30 13.05.2008
Hehe.. Går bra det, mannaen. :-) Så bra at mannen din hadde kjøpt monitor til deg. Dere går virkelig inn for dette sammen. :-) Jeg får sikkert solgt min til noen andre. Har hørt om mange som blir gravide den først pp'en de bruker den. Krysser fingrene for deg!
Jeg er selvfølgelig med dere på ny tråd selv om jeg er gravid. Det er så koselig å prate med dere. Jeg har det ganske bra. Sov omtrent hele helga. Det er det "verste" med å være gravid foreløpelig. Sliter skikkelig på jobben og folk synes at jeg er litt rar. I dag var det noen som kommenterte at jeg så så sliten ut. Føler meg konstant fyllesjuk. :( I tillegg er jeg kvalm. Ikke sånn at jeg spyr, men nok til at jeg ikke har lyst på noe mat. Det er ingenting som frister bortsett fra vannmelon og potetgull. :-)
22:45 20.05.2008
Heisann jenter!
Har savnet dere.....kjekt å ha noen å snakke med!
Her er det fortsatt prøving. Har el nå, så har plaget samboeren siden 17. mai. Så fint å høre at dere fortsatt holder koken da!
Susann1978 når hadde du el?
23:55 20.05.2008
Hadde el sist onsdag jeg, 14.mai.
Da hadde jeg og samboeren 1årsdag også :)
Tenk så moro det hadde vært om en bebis hadde blitt unfanget i Hellas på 1årsdagen vår :)))
10:31 21.05.2008
Hei jenter,
Nå er jeg endelig hjemme etter polenturen.Har hatt det kjempe gøy.Ikke så gøy å komme til Oslo og måtte leie bil til Bergen!!!!!
Nå er det ny el og håper det klaffer for oss alle.
Er bare sååååååååååååå klar;-))
20:36 21.05.2008
Så leit at tr kom til deg også da mannaen :(
Men denne gangen SKAL vi klare det!!!
Samboeren min sa at "kaninene i Hellas hadde ingenting å stille opp meg i forhold til oss". Hehe!!!!!!!!
08:40 22.05.2008
Hehe,Snuppelura morsomt;-))Håper det blir syden baby da;-))Når har du ikm??
Jeg har ikm 4 juni.Har 24 dagers syklus så nå er det vente,vente vente........el i går/dag.Har egentlig litt roen denne gangen.Orker ikke stresse så mye.Skjer det så skjer det.
Blir vel helt gal når det nermer seg testing haha
LucyQ når ikm??
Collette:hvordan går det med deg?Er hormonene i fullt vigør?;-))
11:44 22.05.2008
Har ikm på onsdag, 27.mai.
Jeg har også vært litt roligere denne gangen jeg også. Det hjalp å ha ferie og tenke på andre ting tror jeg:)
Leter ikke så følt etter symptomer denne gangen heller. Og tenker ikke så mye på når jeg skal teste. Vil jo helst vente til etter ikm, men vet egentlig at jeg ikke klarer det når testene ligger i skalpet på badet. Klarer kanskje å vente litt lenger denne gangen da. Hehe!!
21:04 22.05.2008
hallai!
Jeg har ikm 30.mai. Begynte å tulle seg litt den syklusen nå forrige gang. Gikk vel 2-3 dager over ikm. Jeg kan ikke teste før ikm denne gang, for jeg blir regelrett sinnsyk av å teste.....
Dette blir jo spennende da!
09:54 23.05.2008
Hallo snuppelura.
nå nermer det seg testing for deg;-))Håper inderlig det klaffer for deg denne pp.har du nnoen symptomer?
disse dagene fra el til testing er så utholdelige...................
klarer du å vente med testene he he;-)))))
21:27 22.05.2008
Her raser hormonone, ja. Kvalmen har også gjort sitt inntog og jeg har vært hjemme fra jobben to dager denne uka. :( Det er veldig dumt, men jeg var skikkelig dårlig. Nå er jeg litt bedre og vet hvilke lukter jeg må unngå og sånt. Spennende å følge med dere, altså!! :-)
21:57 22.05.2008
LuzyQ
Ja min suklus tulllet virkelig gikk 12 dager over ikm,men gyn sa det var en super tidlig sa.Nå er det venting igjen...disse dagene er trege.
har litt mer roen denne pp,men hehe håper det varer;-)
Collette:
Uff,ja den kvalmen er sikkert ikke noe kjekk.Har ikke vært så veldig kvalm med de andre,bare litt om kvelden,så jeg tror jeg har vært heldig.
Min søster er gravid og har nettopp fått vite at hun får en jente,har 2 gutter fra før.det var veldig kjekt;-))
Må innrømme at det stikker litt i og med at jeg skulle vært 4 uker lengre enn henne nå;-((men for all del jeg er kjempe glad på hennes vegne.Vi hadde gledet oss over ar vi skulle gå gravid samtidig,men men.Rart med det...nok syting!!
Gleder meg veldig til jeg får et +
har du prøvd seaband for kvalmen??det skal hjelpe.
22:33 23.05.2008
Hei og hopp :)
Jeg tok en test i går kveld jeg.... Huff...teit egentlig! Visste jo at det ikke var noe vits. Alt for tidlig uansett og så med kveldsurin da.... Ja,ja...
Bestillte en pakke med 20 slike billig strimmler i går. Så da klarer jeg heeeelt sikkert ikke ligge unna de heller. Men....jeg er mye roligere denne pp hvetfall. Tenker ikke på det heeeeele tiden.
Colette:
Denne kvalmen er noe herk altså!! Jeg var konstant kvelm fra uke 6 til uke 12 sist. Var sykemeldt pga det. Disse seabandsene hjalp ikke meg, men har hørt mange som har nytte av dem:) Jeg lagde meg drikke med fersk ingefær, varm og kald. Drakk det hele tiden. Hadde det med meg over alt! Så det er verdt å prøve oxo:)
21:47 24.05.2008
Hei jenter!
Hvordan er det med dere? Kan tenke meg at dere er spente på dagene fremover med el, testing og alt som hører med.
I dag er jeg litt deppa. Måtte melde avbud til et 30-års lag pga kvalme og trøtthet. Jeg orket heller ikke spørsmålene om hvorfor jeg ikke drikker. Føler at jeg må prioritere det jeg skal gjøre her om dagen. I går prioriterte jeg middag med noen venninner og i dag var jeg totalt utslitt. Måtte likevel en tur på et kjøpesenter. Skal i bryllup til helgen og orker ikke å bruke den kjolen jeg kjøpte for to måneder siden. Den strammer veldig. Fant heldigvis en løs, flagrende og lekker kjole på første forsøk. :-) Da jeg kom hjem var jeg så sliten at jeg måtte melde avbud til 30-års laget. Samboeren min dro, så jeg håper at de ikke ble sure.
Nå har jeg sovet i tre timer og var skikkelig kvalm da jeg våknet. Uff!
Takk for tips om ingefær og seaband. Det skal jeg prøve.
Nå må jeg ikke klage så veldig, for jeg vet at jeg utrolig heldig som er gravid!! :-) Er syv uker i dag, eller 7+2 hvis jeg regner fra eggløsningsdato. Håper at denne spiren sitter!
07:13 25.05.2008
Ja, ja....da er jeg i full gang med testinga. Klarte ikke ligge unna billigtestene som kom i posten i går. Tok en (ikke med morgenurin), men inget positivt svar i sikte.
Så da tar jeg en ny i dag, når jeg står opp etter å ha sovet etter nattevakta.
Føler ikke i det hele tatt at jeg er gravid nå. Er bare tupp om dagen og har hodepine støtt :(((
Kan virke som pms'en er her igjen gitt :((( Æssssssj!!!!
Måtte bare få ut litt frustrasjon.....
Håper dere andre er litt mere optimistiske enn meg da!!
Sv: Ny skavletråd for Mannaen,Susann1978,LucyQ og alle andre ....
09:08 26.05.2008
Hei jenter
Nå er det 5 dager siden el og jeg gleder meg til lørdag da skal jeg smug teste.da er jeg 10 dpo og håper på et +.
Snuppelura i 2 pp:
Ikke gi opp enda,er det ikke enda noen dager til ikm?ingen tr=håp basta!!;-))
Kjenner ingenting litt tidlig å lete etter symptomer;-)ja jeg vet..er så nervepirrende å vente på ikm.kunne ikke dagene å litt fortere????
LuzyQ:
hvordan er ståa hos deg??
Collette:
trist med den voldsomme kvalmen.må være helt j.....
håper du blir bedre snart.
klemmer til dere alle fra
14:13 26.05.2008
ojojojojojojoj...............;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) en strek er en strek!!
gratulerer.og du som nestenhadde gitt opp.når har du ikm??
14:19 26.05.2008
dette er så utrolig gøy altså.dette fortjente du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Håper jeg kommer etter om en ukes tid,-)))
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12:15 27.05.2008
Har bare cb digital og de er jo så brutale. Tenkte å vente med den. Får bare vente til i morra trur jeg. Hvis jeg klarer..... mulig det blir en test senere i dag ;)
14:39 27.05.2008
Ja de er brutale.j..... brutale:)
Kjenner stikkinger i magen i dag og har fått økt utflod,nesten som ved el.bare litt hvitere på en måte*flau*
symptomjakten er i gang hehe.
Håper du er gravid da.tror du er det jeg;-))hold oss oppdaterte da.
16:52 27.05.2008
Har hatt mye mensmurring de siste dagene jeg og. Men utover det prøver jeg ikke å jakte på symptomer.
Nå er jeg sikker på at det ikke har blitt noe egentlig. Få se i morra. Ikm da.
Disse detaljene skal du ikke være flau over å skrive om mannaen ;) Det tåler vi. Synes det er fint å kunne skrive slikt her, for ellers er det ikke sånn man snakker så mye om liksom :p
14:20 28.05.2008
Nei!!kjedelig altså.
Jeg måtte selfølgelg teste i dag he he er jo ikke litt vits en gang.den var jo selfølgelig negativ.
skal ikke ta ny før på lørdag morgen:-))
17:35 28.05.2008
tusen takk snuppelura:)
har så vondt på den ene siden i magen.lurer på om det er noe galt..verst når jeg går.når jeg ligger kjenner jeg ingenting.akkurat nesten som sting på en måte.
el slim i dag også skjønner ingenting.
frustrert*
08:02 29.05.2008
hei jenter.
smertene er helt borte i dag heldigvis.begynte alvorlig å lure i går.tok selfølgelig en test i dag også som viste neg.og gjett hva jo jeg ble skuffet hehe.måtte ta meg selv i nakken og si HALLO????6 dager til ikm.
skal ikke være lett å planlegge et barn;-))mye lettere når de ikke er heeellt planlagt;-))
lucyQ er du her med oss enda???
13:20 29.05.2008
Så bra smertene gikk over da mannaen!
Jeg er nok litt mere skuffet enn jeg egentlig vil innrømme. Drømte at vi hadde fått ei nusselig lita jente i natt!
Jeg var sikker på at dette skulle gå glatt med en gang, siden jeg ble gravid 1.pp sist. Men jeg prøver å si til meg selv, og samboeren, at det er vanlig at det tar noen mnder.
Får bare fortsette og krysse fingrene!!
22:51 29.05.2008
Halloen jenter!
Er med vettu! Hele pc har krasjet, så den er på verksted. Måtte snike meg innpå samboerens pc mens han er på trening.
Søren og snuppelura, man blir ganske skuffet når den forbaska tr kommer. Men som du sier, så kan det ta litt tid. Vi har jo prøvd ordentlig siden mars, og nothing har skjedd. Forrige gang ble jeg jo gravid mens jeg gikk på pillen. Har funnet ut at vi ikke har nok sex. Når jeg tar de el testene og de lyser positivt, så er jo jeg i siget. Men el kommer jo normalt sett ikke før en god del timer senere, så det er jo ikke rart at ingenting skjer. Problemet ligger i det å ha seg ofte i den perioden. Blir rett og slett drittlei. Gjør det kun for en ting, og det blir jo litt feil. Men men vi får se fremover hva som skjer. Har jo ca ikm i morgen, og vet dere hva???? Jeg har ikke testet. Er jo dritøm i brystene, men det kan jo være mensen som er like rundt hjørnet. Venter i spenning. Skal teste i morgen tidlig, for da har jeg fri fra jobb!
Mannaen da...dette blir jo spennende seks dager til ikm.....får håpe vi har fått det til denne gangen, så får snuppaen følge etter!
10:28 30.05.2008
hjelppppppppppppp!!svak rosa på billigstimmel i dag eller er det syns bedrag????:))))))))jeg har bare fått blenda hvite tester,men i dag kom det først en helt tydlig strek og når den tørket en helt svaaak rosa strek.
Men snuppelura fikk jo en sånn sa hun også så jeg får vente å se.har ikke erfaring med disse billigstrimlene og det er jo 5 dager til ikm.(9dpo).det er vel for tidlig.men absolutt stort håp her nå:))))))))))))))
LucyQ:må bare si en ting:du er jaggu meg dyktig.tester hver dag nå jeg;)i dag steg håpet høyt:-)))
13:38 30.05.2008
Hei LucyQ.
Godt du er med oss enda :)
Så utrolig flink du er som ikke har testa. Neste gang SKAL jeg prøve det også!!
Jeg og føler av og til at det blir sex bare for en ting. Men det som er litt rart, er at sexlysten er totalt på topp uka før og inn mot el og et par dager etter og så bare daaaaaaaaler den. Hmmm. var ikke slik før. Kanskje det har noe med at jeg ikke går på pilla lenger. Har hørt at sexlysten kan forandre seg da. Eller om det rett og slett er psykisk....?
18:15 30.05.2008
Dette var jo kanonkult mannaen! Krysser fingrexxxxxx
Testet i dag tidlig, men negativ. Er jo ikke helt sikkert at jeg har ikm i dag siden mensen kom senere forrige gang enn hva den pleier. Tror tr er på vei, for jeg er jo sur som jeg pleier og menssmurringer er tilstede.
Det er sant det du sier snuppelura, at sexlysten forandrer seg når man slutter på pillen!
18:49 31.05.2008
hey!
Jeg testet med cb i dag tidlig. Skimtet en svak strek....meget svak. Søsteren min sier at det samme har skjedd med henne, men da fikk hun mensen, så jeg får bare se. Ingen tegn til tanta ennå. Trodde jeg hadde fått tr idag tidlig, men neida. Har litt murringer innimellom og er bare drittrøtt. Tok en test til i seks tiden, den var også meget svak. Tester i morgen tidlig også, for å se. Håpe håpe. Hvordan går det med dere da?
18:55 31.05.2008
Ååååå så spennende da LucyQ!!
Jeg venter bare på at tanta skal gi seg så vi kan lage bebis ;))) Hehe!!!
Samboeren var også kjempeskuffa når tr kom! Vi var litt for sikkre på at dette skulle gå kjappt, siden det gikk på første forsøk sist. Men, men....
Nå skal jeg drikke MASSE grapefrukjuice igjen og spise gulerøtter til jeg blir oransj ;) Hehe!! (Det sies at det skal hjeple, og jeg gjorde det forrige gang).
00:53 1.06.2008
Ja tanta har ikke kommet...=)
Når det går kjapt første gangen blir man kanskje innstilt på å klare det, det har jeg også vært. Hvor gammelt er barnet ditt da snuppelura? (kanskje jeg har spurt deg før, men tror jeg har alzheimer light på sånne ting...)
Jeg har litt angst i forhold til det å få flere barn, da jeg hadde komplikasjoner under første svangerskap. Livmoren revnet, og jeg mistet mye blod. Men i etterkant fikk jeg beskjed om at kroppen var reparert, og at det var 25% sjanse for at det kunne skje igjen. Så tankene har vært inne på om jeg i det hele tatt kunne få flere barn. Men det er jo i grunnen ingenting som skulle tilsi det, og da hadde vel legene sagt noe.
Nå får du bøtte innpå med godsaker og få deg en spire! Så grapefruktjuice og gulrøtter hjelper altså. Syntes jeg har lest noe om det, ja. Begynner å bli lei av denne prøvinga, selv om det har vært spennende, men skal vel ikke klage heller ettersom det er mange her inne som har prøvd lenge.
12:37 1.06.2008
Vi mistet den lille gutten vår etter 17 uker i magen. Vannet gikk i uke 15 og han var ikke til å redde :((((((((((((( Dette skjedde 27. februar. Det har vært forferdelig tungt, men livet må gå videre enten man vil eller ikke. Vi har klart å komme oss videre og er veldig klare for en ny spire nå!
Vi har et ul bilde og finger og fotavtrykk som henger over senga vår. Det er godt å ha noen små minner som kan sees, selv om vi aldri kommer til å glemme han og alltid kommer til å ha han i våre hjerter.
13:31 1.06.2008
Hei jenter,
Jeg har ikke turt å teste meg igjen etter den billigstrimmelen.er så redd for å bli skuffet igjen...tenkte å vente til onsdag da har jeg ikm.var din strek godt synlig snuppelura??jeg ser min strek enda.har ikke kastet den hehe..har en dårlig følelse på at jeg ikke er gravid.men har aldri fått utslag på de før da.nei er drittlei denne prøvingen.i dag er jeg skikkelig negativ hehe.
lucyQ:er det noe nytt hos deg??
Collette:hvordan går det med deg.?kvalmen like jævlig??
05:20 2.06.2008
Koselig at du spør hvordan det går med meg, mannaen. :-) Jeg har vært i Bergen noen dager på ferie, så det har blitt lite nettbruk. :) Jeg har det bra, men sliter fremdeles med kvalmen. Vi kom hjem fra Bergen i går kveld og da begynte jeg plutselig å fryse noe helt vanvittig. Tok tempen og det viste seg at jeg hadde over 39 i feber. Skjønner ikke hvorfor, for jeg er ikke syk på noen annen måte. Bare feber og veldig vondt i korsryggen. Tror dere at feber kan være skadelig for fosteret? Uansett så føler jeg meg elendig, så det blir nok ikke noen jobb på meg i dag.
Ja, det må jeg fortelle. Var på ul på torsdag og så en liten spire med bankende hjerte. :-) Ble selvfølgelig superhappy! Vi fikk høre hjertelyden og det sa dunk-dunk-dunk i hele rommet. Samboer syntes at det var en stor opplevelse. Ble imidlertid satt noen dager tilbake. Jeg skjønner ikke det helt, for det betyr at jeg testet positivt 6 dpo. Jeg vet jo når jeg hadde eggløsning. Men de vokser kanskje litt i rykk og napp?
De testene dine høres jo veldig positive ut, mannaen! Gleder meg til å høre hvordan det går på onsdag.
Det høres jo lovende ut for deg også LucyQ. :-) Masse lykke til! Snuppelura: Masse lykke til på neste eggløsning. Har en god følelse for dere! :-)
16:38 1.06.2008
Oi snuppelura dette visste jeg ikke. Dere må være fantastisk tøffe som har gått igjennom noe slikt. Kjempeflott at dere klarer å komme dere videre, for dette må ha vært en sinnsyk påkjenning for dere begge. Dere skal heller ikke glemme...
22:33 2.06.2008
Vi kommer ALDRI til å glemme og det vil vi ikke heller!! Men som jeg srev, livert må bare gå videre og det har det gjort. Jeg tenker slik at vår lille engel hadde ønsket at vi skulle prøve på nytt :))
Så nå er det bare å kjøre på ;) Hehe!! Tanta er straks slutt og vi skal kose oss masse;)
Hvordan går det da, med dere andre?? Noen flere svake eller sterke streker??
Så moro å høre at dere har vært på ul og sett og hørt hjertet slå da Collette :)))))
09:02 3.06.2008
hei jenter,
uff,snuppelura tar virkelig synd synd på deg/dere.det er så bra å lese at dere er kommet dere videre.:))kan ikke være lett,men du virker sterk.
nei jeg tør ikke teste!jeg er sikker på at jeg ikke er gravid.nå skal jeg vente på den hersens tr i stedet.kanskje jeg blir positivt overasket??;-)
har ikm i morgen,men syklusen min har vært helt på bærtur siden utskrapningen så alt er jo mulig:(
kjenner at denne prøvingen tar på.har jo prøvd siden desember..
collette:har dere vært i bergen?kjekt at dere koser dere;))det er så gøy å se hjertet slå for første gang.det er da det går opp for en at en liten baby lever inne i magen.er det ikke utrolig:)))håper kvalmen gir seg snart så du kan begynne å nyte tiden skikkelig som gravid:))
lucyQ:hvordan går det????flere tester?:))krysser fingrer+++++++
19:38 3.06.2008
Hei jenter...
Helt glemt å skrive jeg...det ser jeg nå. Tr kom jo selvfølgelig på søndag, søren og...men prøver videre. Som jeg nevnte, så har jo min søster opplevd skyggestrek, og likevel fått mensen. Blir jaggu dyrt med disse testene!
Så gøy for deg Collette å høre hjertelyden. Fantastisk at noe kan vokse inne i kroppen vår.
Og mannaen...kult at du klarer å la vær og teste. Vent til ikm, det blir spennende!!!
10:16 5.06.2008
Hei hei jenter,
måtte dytte denne litt jeg;-))
Har ikke testet enda,kommer tester i posten i dag så jeg får se om jeg tør...hehe jeg tror det ikke nemlig for jeg har ingen symptomer på hverken graviditet eller tr!?ikm i går.
kjedelig at du fikk tr lucyQ.lykke til i ny pp:-))
21:38 5.06.2008
Da har tanta dratt sin kos og håper hu ikke kommer igjen på leeeeeeeeeenge!
Nå skal vi kose oss hver dag fram til ikm ;))
Kjett at tr kom til deg og da LucyQ!! Håper hu ikke kommer til deg da mannaen!! Er spennt på å høre hvordan det går!
22:37 5.06.2008
jepp da har tr over hos meg også, så da er det bare til å sette i gang!!!!
Denne gangen har jeg en ny strategi...Etter at el er positiv på test så skal jeg jaggu hoppe i høyet frem til ikm!!!! Oki det var vel kanskje lettere sagt enn gjort, for tviler på at samboeren gidder det! Men...annenhver dag frem til mens får holde:)
11:02 6.06.2008
Er så moro å følge med på dere, altså! :-) Masse lykke til denne pp. Hvordan går det med deg mannaen? Har du testet?
LucyQ: Hvorfor skal dere ha sex etter eggløsning? Egget lever jo bare i 24-48 timer, tror jeg. Eller er dette en ny strategi jeg ikke har hørt om? Jeg fikk råd fra en gynekolog om å ha sex annenhver dag fra dag 11-18 og det funket for meg. :-)
11:48 6.06.2008
Hei jenter!
Føler meg nesten litt frekk, men jeg kaster meg på denne bølgen her ettersom jeg har lest alle deres innleg:)
Et par spm: pp=prøve periode? tr= tanterød?
MEN!!!!!!!!!!!!! Hva er ikm? Og dpo??
Min situasjon er som følgende:
Min samboer og jeg flyttet til Spania 9.februar i år, Guardamar/La Mata.
Vi giftet oss 23. mai, hekket litt ubeskyttet uka før det, men har ikke prøvd utover det. Vi ville vente til etter bryllupet, og det er nå:)
Så hvis jeg ikke har missforstått så har jeg tr nå (ler meg skakk!!), og skal vel inn i hp (hekke perioden) nå.
Jeg syns dere er så søte der dere sitter å skriver tester å heier og støtter!! Tårene mine triller og jeg ler så godt her jeg sitter i solsteika!
Jeg er jo en fersk prøve hekker så jeg veit lite i grunn... Skjønner at masse hekking er alfa og omega! I tillegg har jeg lest på en side her at bakfra er best/dypest...vente til junior er slapp før han går i dusjen...og ligge med stjerten i været i 20-30 min etter sengevalsen...
Må innrømme at jeg ble litt sliten av å lese om tetingen deres...
Tenk på alle følelsene dere gå igjennom...må jeg også det!?
Jeg trøster meg selv med at hvis det finnes en Gud og hvis han bestemmer, så får jeg ikke unger før han mener det er rett. Og hvis det ikke finnes en gud så er det nok kroppe min som setter en sperre for det en stund fremover.
1,5 uker før jeg giftet meg, 2 dager før jeg reiste hjem for å hente min bestear ned hit til Spania til vårt bryllup..så døde han...
Da ble det begravelse og utdrikkningslag samme uke...
Jeg reiste til pania 15. mai og gledet meg til at hele min familie(nesten hele da) reiste nedover dagen etter meg! Ikke lenge å vente på dem.
Men mamma fikkslag på flyet ned hit, så det ressulerte i 1 uke på Hospital Torrevieja. Tøfft å se min mor, en fighter, lam i høyre side...
Men hn kjemper og kan gå korte strekkninger alt, løfter armen, rører et par fingre og kan snakke nesten klart!!
Så min stressede kropp eller "han der oppe" setter nok ned foten å sier: vente litt til alt i deg er som det skal være...
Det jeg røver å formiddle er at: Alt skjer når tiden er inne for det! Både på godt og vondt. Du og dine får ikke mere enn dere greier å hanskes med. Din styrke skal testes!! Lev, lær, og nyt hvret sekund du har!!!!
Over til el=egg løsning(?)...
Når vet dere når den er da?
01:30 8.06.2008
hallaien Collette!
Du skjønner det....at man vil, men får det ikke til:)
Jeg har jo ikke peiling på det der el greiene. På mine el tester mener jeg at det står at el inntreffer først ca 12-36 timer etter positivt utslag på el-test. Problemet mitt er jo at de der el testene lyser jo positiv i flere dager, så når den el inntreffer er jo usikkert i mitt tilfelle. Hvordan er dette med de testene på apoteket? Viser de positivt i det man får el eller? Vet jo at man kan sjekke slimet osv. Men det er søren ikke lett å vite om det er sæd....(ekkelt!!!sorry) når man er midt i hekkeperioden. Men det rådet du hadde fått hos doktoren din Collette høres bra ut, men....i mitt tilfelle har jeg funnet ut at når jeg beregner el på bim, så slår dette alltid feil. El-testene mine slår alltid ut positivt to dager etter antatt el. Da kan det jo faktisk være at el kommer sent hos meg. Hvis det er tilfelle at el kommer etter pos test, så må jeg ha litt oftere sex. Tenkte på dette når ofte vi har hatt det....det er slett ikke ofte. Vi har hatt oss toppen tre ganger per pp. Kanskje problemet ligger der også, at vi må begynne å ha litt mer sex!!!!
Jaja du får sende oss litt støv slik at vi kan få litt fortgang i sakene her. Er en utålmodig sjel, men skal følge rådet du fikk, men bare litt lenger!!!
18:49 8.06.2008
Fy fader!!!!!!!!!!!!!!! Jeg vil, vil, vil, vil bli gravid NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!
Så da har vi oss hver dag vi ;) Bare så vi er helt sikkre på at vi ikke misser el.
22:44 8.06.2008
LucyQ: Ja, da er det sikkert kjempelurt å forlenge perioden litt. Jeg har aldri prøvd el-tester fra apoteket. Masse lykke til i hvert fall og kos dere med sengekosen! :-)
Synd med negativ test, mannaen, men da er det bare å stå på videre. Det klaffer til slutt! :-) Det gjelder dere også snuppelura. Høres artig ut med sengehygge hver dag. :-) Det er det litt lite av her i gården.
09:05 9.06.2008
hei jenter.
Fremdeles ikke noe tr her i gården.lurer nesten på om jeg skal ta en ny test i ettermiddag.blir helt skrullete av dette jeg.den eneste forklaringen må jo være at jeg har ustabil syklus etter utskrapningen.forrige var på 24 dager,så det regnet jeg denne pp.er på dag 29 i dag.brukte jo selfølgelig ikke monitoren eller el tester denne pp så jeg har jo egentlig ikke peiling:-)
jaja vi får se.
ha en strålende dag.
08:21 10.06.2008
Hei snuppelura:)
Nei har ikke testet.har blitt enig med meg selv at jeg venter til helgen hvis ikke tr er kommet.føler meg egentlig ikke gravid.har gjort det de andre gangene så tror ikke det er noe på gang.du da??:-)
At det skal være så vanskelig arh......
11:30 10.06.2008
Så kjedelig hvis det er syklusen som tuller med deg da mannaen!! Jeg er sååå glad for at min er presis på dagen, nesten på timen!
Jeg har el i morra, så vi er i full gang.
Lurer på om jeg har hørt at det er lurt å ha sex på morningen, så i morra tidlig skal jeg forføre sambooeren ;) Hihi!!!! OG i morra kveld! HEHE!!!
Ellers så drikker jeg masse grapefruktjuice og spiser masse gulerøtter, ligger med pute under rumpa og bena i været! Så blir det ikke noe nå snart, så begynner jeg å lure altså!!
11:45 10.06.2008
ja tror nok det er tull her ja:(
håper du får en skikkelig fultreffer denne gangen da:))er så frustrerende når ikke engang mensen kommer når den skal!!!!
dere får bare stå på disse dagene;-))))
lykke til.klem fra
17:03 11.06.2008
hei,
fikk tr i går kveld:( nå venter middelhavet på meg og der skal vi bli i 4 uker.reiser om 3 uker og det skal bli herlig å tenke på noe annet;-))
lykke til alle sammen håper jeg ikke ser dere her når jeg er tilbake;-)))
(ink meg selv).
23:42 16.06.2008
Gu..er du allerede såååå langt Collette?! Tiden flyr avgårde. Her er det dårlig med sex for tiden. Har ingen el tester denne mnd heller, så tar det som det kommer, og får vente på tanta=))))
00:11 17.06.2008
Du er så langt allerede ja Collette! Ja tiden flyr altså!!
Kanskje like så greit og bare la ting være helt som normalt og la ting bare skje når de skjer ja LucyQ. Kanskje man blir gravid fortere da!?
Samboeren min sa til meg i går at vi trengte jo ikke BARE ha sex rundt el..... Hehe!! Jeg er vel litt besatt av det å bli gravid! Jeg hoppa på han rett som det var uka rundt el. Men nå så er jeg litt mere laber på den fronten!
Men hvis han har lyst, så får han da gjøre noe med det da! Ikke bare gå rundt og surmule! Da får jeg hvertfall ikke lyst!!!
22:05 17.06.2008
Haha Snuppelura, du er morsom...ler når du sier at du er besatt av å bli gravid. For det er jo jeg også:) Har ingen store forhåpninger denne måneden, i og med at vi har hatt sex kun en dag, ja en dag....
Det hadde vært litt morsomt hvis det hadde klaffet på ett forsøk.
Sitter og ser at du er i din tredje pp. Jeg er i min fjerde. Dette her tar tid altså, irriterende lenge å vente!
02:23 18.06.2008
EEEEEENNNNNNN dag??!!?? Tenk så moro det hadde vært om dere traff akkurat da:) Hihi!!
Godt å høre at flere er besatte! Hehe!!
Jeg er egentlig bare pesimist nå! Trodde dette skulle gå fort, siden det gikk på 1.pp sist. Men neeeeeeeeei da!! :p Grrrrr!!
Jeg har bestemt meg for å ta en sjikkelig heidundrande fest hvis tanta kommer neste uke. Da kommer hu sikkert ikke ;) ;)
17:49 18.06.2008
Jepp!!!! En dag.
Jeg tror...at vi tenker for mye på dette, og derfor tar det lengre tid. Derfor gidd jeg ikke teste. Men...tenker jo på det likevel da. Er med på det med å ta seg en fest hvis tr kommer. Da blir det ut med jentene mine! Vi får leve i håpet om at den ikke kommer. Merker nå at jeg egentlig er lei av å gå på byn, men du kan banne på at blir jeg gravid igjen så har jeg vanvittig lyst på en god fest!