Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
17 mai - og venner og sånn (det ble litt mer en bare 17 mai når jeg begynte)
20:50 13.05.2008
Lurer litt på hva jeg skal på 17 mai
har lyst og se tog og sånn, men vil også være med venner og finne på noe kjekt.... men er foreløpig ikke invitert noen plass...
det er flere med barn, og jeg er sikker på at noen av dem samles for.. grilling, is, skole eller lignende...

jeg er alene med 2 små. og nettopp blitt det. De lover gull og grønne skoger om hvordan de skal stille opp.... men hører jeg noe fra dem på en sånn en dag?? (eller andre dager, vanlige helger eller noe...?? syns det er så dårlig...)

Nå lurer jeg på om jeg skal sende en melding og spørre hva de skal gjøre på 17 mai.

syns dere jeg skal gjøre det?

kan jo også legge til at hun ene - som er hun jeg kjenner best av denne gjengen jeg nå vil spørre, når jeg spør henne om å finne på noe, om hun vil komme på besøk en kveld etc.
så går det alltid lang tid før jeg får svar på meldingen.... så da vet jeg jo at hun ikke "kan"/vil.... får kanskje svar at hun kan ikke da, eller jo det kan vi gjøre.... Men så får jeg melding sent samme dag det gjelder om "blablabla og så kan hun ikke - vi må finne på noe snart......"

jeg blir så lei! jeg kan lese dem med engang, de kommer med en lovnad - og så svikter de i siste sekund...
og så sitter de og lover at de skal stille opp, de støtter meg osv i bruddet, men har jeg sett noe til dem??? no way... men henge seg opp i hva min eks gjør og ikke gjør, jo det er de med på....

dette er gode venner, som betyr mye og som er der når jeg trenger dem , har gode råd & vinklinger og gi og sånn, så jeg vil ikke miste dem, men det er vel kun der og da.... ?? når problemet er der, men hva med hverdagen...
grrr blir så lei... hva skal jeg gjøre? særlg mtp 17 maii

Anonym
Sv: 17 mai - og venner og sånn (det ble litt mer en bare 17 mai når jeg begynte)
21:42 13.05.2008
Hvor bor du da? Og hvor gammel er du og barna dine?
Anonym
Sv: 17 mai - og venner og sånn (det ble litt mer en bare 17 mai når jeg begynte)
21:46 13.05.2008
Du kan jo invitere noen venner til deg på litt mat f.eks.

Eller du kan si at du er alene den dagen og at du syns det er litt trist,og lurer på om de har noen planer for dagen,og om du kan hive deg på.
giggsi
20:51 14.05.2008
Det vil alltid være slik dessverre. Vi flyttet hit vi bor nå for ca to år siden, og jeg spør jevnlig om andre som også er hjemme med små barn, om de vil trille tur eller komme på kaffi, eller være med på noe hyggelig. Veldig ofte passer det, men her er problemet at det alltid er jeg som tar initiativet, aldri andre. Og det sliter på meg. De vennene jeg hadde før jeg flytta har også flyttet andre steder, så vi ser hverandre sjelden selv om vi holder kontakten. Så jeg skjønner problemet ditt. Bor du i nærheten av meg kan vi gjerne være venner ;-)

På 17.mai skal vi selvsagt gå i toget her, og være på festen borte på skolen. Vi finner sikkert noen å sitte sammen med? Men noe sosialt senere på dagen har vi ikke. Og jeg kunne gjerne tenkt meg å invitere noen, men har ingen å invitere for de jeg ville ha invitert bor så langt unna. Tror også at veldig ofte det blir slik at de som fremdeles er i par inviterer andre som også er i par, om du skjønner? Og de er ikke så mange enslige foreldre her i området, med unntak av sjefen min da...... Og han har helt sikkert allerede planer.
Singelmamma & jentebanden
22:55 14.05.2008
ja... er bare så skuffende når de lover å stille opp og ditt og datt, så hører du ikke noe alikevel...
også her er det bare jeg som tar initativ...... aldri dem.... Sliter på meg og, og jeg har jo ikke så lyst å spørre så mye da, det føles bare som jeg maser.......

og hvorfor er det slik at de bare inviterer par som du sier??
hva gjør det om feks jeg kommer alene? / alene med ungene..?
Jeg kan jo ha det like kjekt jeg, / og ungene..... selv om vi ikke har en mann!!???
(ja, ok hvis det er snakk om to par, men hvis det er en gjeng mener jeg....)
Anonym
10:34 15.05.2008
der er slett ikke alle som alltid inviterer par, er så mye forskjellige familiesituasjoner rundt omkring så. kanskje du skulle forsøke å komme i kontakt med noen i samme situasjon som deg der du bor? hvis du plutselig er kommet i en helt annen livssituasjon enn vennene dine, trenger du faktisk kanskje å skaffe deg noen nye venner:)
let litt på nettet, blant foreldre i barnehagen eller aleneforeldreforeninger! i oslo er det iallfall ganske aktive aleneforeldreforeninger, rødhette feks.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------