Denne debatten er for dere som trenger egg eller sædceller, uansett hvilken seksuell legning eller hva slags sivil status dere har. Både for kvinner og menn. Her kan dere utveksle erfaringer og tanker rundt dette og ikke minst hvor man kan få hjelp da det er lite hjelp å få her i Norge. Hvor kan man få hjelp og hva koster dette?
Dette er ikke et salgssted hvor man kjøpe hjelpen her i Norge, for det er nemlig forbudt. Vi anbefaler sterkt at dette skjer gjennom godkjente steder i de landene der man gjør dette. Foreløpig kan man heller ikke donere egg her til lands, men i utlandet.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva snakker man om på journalsamtale på Stork?
22:34 13.05.2008
Har fått telefontime neste uke, det er satt av 45 min ettersom jeg skjønte... hva snakker man om så lenge? Har jo allerede gitt mye informasjon i journalen jeg sendte.
Noen som vil si noe om hva samtalen går ut på? Varer den så lenge?
Sv: Hva snakker man om på journalsamtale på Stork?
09:03 14.05.2008
Hei, jeg har min friskt i minne, da jeg hadde min i går! 45 min gikk veldig fort! jeg snakket med Nina stork, og hun spør endel sprøsmål feks : "hvordan ser familien deres på at dere har valgt å få barn på denne måten" "hvordan er det med jobben" "har du mye stress i livet ditt " så snakket vi om det jeg hadde skrevet i journalen, spørsmål hun hadde, men alt gikk kjempe bra! jeg hjar litt høy BMI så vi snakket om den, men det var ikke noe problem. Så fortalte hun om hvordan man gjør det når man får positiv EL test, hvor ringer man, hva sier man osv :-)
jeg sitter med en kjempe positiv følelse og glede etter jeg har hatt samtalen, var nervøs før den begynte men alt gikk strålende:-)
09:36 14.05.2008
helt enig. hadde også journalsamtale på tlf, og det var utelukkende en veldig hyggelig og fin samtale.
viser også til stork sin hjemmeside om j. samtale:
"Hvad taler vi om
Vi taler om sund levevis, både i forhold til din kost, dit arbejde og din livsstil i det hele taget. Ud fra den betragtning at jo sundere du er FØR du bliver gravid, jo sundere en graviditet og jo sundere et barn vil du få. Denne viden bygger på et program, "Foresight" der er udviklet af engelske læger. Vi vurderer om det er sandsynligt du kan blive gravid og taler om dine overvejelser. Der sættes 45 - 60 minutter af til journalsamtalen, både ved samtale på StorkKlinik og via telefon. "
10:46 14.05.2008
Det er veldig betryggende at man har en slik samtale, og fint å høre at det er en positiv opplevelse. Men hva er best, å dra ned for samtalen eller ta den på telefon?
13:00 14.05.2008
slik jeg ser det hadde jeg ikke hatt behov for å ha denne samtalen nede på storken, da den er veldig grei å ha over tlf. Så slipper du utgifter med å reise helt ned for den samtalen :-)
16:51 14.05.2008
Hei, jeg hadde samtalen per telefon og det gikk veldig fint. De går gjennom journalen med deg og spør litt om det som står der. Veldig betryggende synes jeg, og en positiv opplevelse. Ikke nødvendig å reise til Danmark for selve samtalen, og de minuttene flyver avgårde. Lykke til :-)