Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
ang og reise til utlandet..
23:10 13.05.2008
Fikk brev i dag fra advokaten til bf.. At det muligens blir rettsak hvis jeg ikke gir han delt omsorg.. Men, jeg reiser på ferie om 2uker og blir bort i 2mnd.. Kan de nekte meg og reise?

Har all omsorg og foreldreansvar for dattern min.
Anonym
Sv: ang og reise til utlandet..
23:13 13.05.2008
snakk med din egen advokat, så får du sikkert et svar
Anonym
23:34 13.05.2008
Ja det skal jeg gjør i morgen tidelig.. Men tenkte det var noen som viste her.

Hi
Anonym
23:41 13.05.2008
Han kan nok ikke nekte deg å reise, så lenge du har foreldreansvaret alene. Men skriver du under på delt foreldreansvar FØR du reiser, så kan det bli vanskeligere å reise til utlandet. Og gjør du det ikke, så blir det vel rettssak.

Han kan ikke nekte deg ferieopphold, uten å ha veldig god grunn for det. Jeg vet ikke om 2 mnd uten samvær med far er god nok grunn for å kunne nekte deg, men kanskje......

Det kan være at du stiller litt dårligere i en rettssak også, hvis du med denne ferien saboterer fars samvær i denne perioden.....

samme anonym som i stad.

Anonym
23:49 13.05.2008
Jeg kommer til og nekte delt foreldreansvar, så det blir nok rettsak ja.. Han har ikke sett unge på 3mnd så kom brevet i dag.. Så og sambotere samvær gjør jeg nok ikke i og med at han ikke selv har sett henne på 3mnd..
Anonym
23:59 13.05.2008
Da er det jo ikke sikkert det blir rettssak heller, da:) Han er vel en av mange som lager mye bråk og uro, uten å følge det opp. Har hatt en her også. Han har heldigvis gitt seg, for jeg ga aldri etter for "styret" hans. Og truet med rettssak "opp og i mente":)

Anonym
00:05 14.05.2008
Jammen i brevet stod det at jeg hadde 14dager på meg for og gi beskjed om jeg gikk med på delt foreldreansvar hvis ikke så gikk det til domstolen... Betyr det automatisk at det blir rettsak?
Anonym
00:16 14.05.2008
Det vet jeg ikke, men det gjør advokaten din:) Det er nok en frist de setter, vil jeg tro, for å "presse" deg litt. Tror ikke det er noen automatikk i den forstand at hvis du ikke svarer eller nekter, så er retten neste. De må nok sende det dit i så tilfelle.

Og rettssak er ikke det første som skjer, selv om han vil ha det dit. Dere må gjennom en mekling først, og det er ønskelig at ting løser seg der. Og dette tar tid vanligvis....
Anonym
00:18 14.05.2008
Ok da er jeg med.. Skal ringe advokaten min i morgen tidelig.. Vi har vært på mekling 3ganger før hvor jeg møtte opp og han møtte opp 1gang.. Så hms, det er mye tull med bf her i gården..

Men, jeg ble litt midre stressa av svarene du ga meg så takk:)
Anonym
11:06 14.05.2008
har du snakka med advokaten i dag. ble litt nysgjerrig jeg nå for har en barnefar som er fraværende og lurer på om det samme kan skje med meg....
Anonym
14:09 14.05.2008
Hi her..

Ja snakket med advokaten min i dag mårres.. Fikk beskjed om og komme til henne på fredag så vi kunne skrive et brev tilbake til advokaten hans.. Hun sa også at dette kommer til og gå til retten.. Men, ikke med det først.. Etter at jeg var kommet tilbake fra ferien..

Er spent på hva som skjer videre, men hun sa til meg at han ikke kom til og få delt foreldre og omsorg ansvar.. Og det er jo betryggene..
Anonym
14:14 14.05.2008
Jeg syns det var rart at advokaten din har sagt det, for far får som regel delt foreldreannsvar om han går til retten med det. Men delt ommsorg er en helt annen ting.
Anonym
18:09 14.05.2008
kan godt være mulig.. Men man må også se på bakgrunne til faren.. Når han ikke gidder og se dattern sin på 3mnd for så og ta meg til retten så stiller han dårlig.. Han går inn og ut av livet hennes og det har han gjort i 18mnd nå...

Hi
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------