Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 0-1 år

Tror virkelig ikke folk ute i byen at babyer kan gråte av og til?!
23:39 13.05.2008
Gutten vår på snart 8 mnd er ikke frisk, så han er litt sutrette om dagen. Men måtte en kjapp tur til butikken for å handle en del matvarer som han skal ha i seg denne uken pga. sykdom.

Førs, så er vi da i butikken, å han småsutrer i vognen.. Altså, bare sånn klagesnakk nå og da.. Så kommer det en gammel dame å legger hodet ned i vogna omtrendt så Felix blir vettskremt, så han begynner å gråte.

Da sier den gamle damen: Pøh, du har det da ikke noe fælt.Du mangler jo ingen ting! PØH!

Så ser hun opp på meg å får seg til å si: Han vil BARE ha oppmerksom het altså!!

Hva F/€&€?! Morten (barnefar) sto bare å gapa mens han så forjamsa på meg. Hva i all verden liksom...

Så når vi er ferdig, venter vi på bussen på bussterminalen. Felix sutrer litt da også, så jeg går litt fram å tilbake med han å traller.

Vell, hele bussterminalen var stappa med folk, å omtrendt ALLE satt å niglodde mens de måpte å så oppgitte ut?!?! Hvis de ikke tror at babyer kan sutre av og til, har de søren meg mye å lære!!!

GRR!! Vell, det var dagens utblåsning! Hihi...

Kristine16MedFelix23\9-07
Sv: Tror virkelig ikke folk ute i byen at babyer kan gråte av og til?!
00:07 14.05.2008
Herregud, den gamle dama skulle dere ha slengt en kjapp kommentar tilbake til, problemet er jo at når slikt skjer blir en jo så paff over oppførselen på folk at en ikke får ut et ord, makan til frekkhet, hva hadde ho med dere å gjøre da? Nysgjerring irriterende gammel dame spør du meg!!!

Min baby på samme alder er også rimelig sutrete til tider, og tålmodigheten er ikke på topp hos meg da, så håper virkelig inderlig at ingen slenger en slik kommentar til meg på butikken da, tror ikke de vil få et hyggelig svar!

De som tror at babyer ikke sutrer og griner, kommer til å få seg et ekstremt sjokk den dagen de får egne barn iallefall:-)
Anonym
00:10 14.05.2008
Blir helt sjokkert jeg også over alt fremmede kan finne på å blande seg oppi! Vi var en snartur i Tønsberg her om dagen og frøkna sutra litt, sånn "jeg vil myyye heller bli bært i stedet for å ligge i vogna" og da stikker ei gammel dame hodet ned i vogna og sier "staaaaaaakar du er nok sulten du" Eeeeh? ja for du vet nok når hun fikk mat sist.. ARGH! neste gang en fremmed legger seg opp i mine ting kommer jeg til å lugge eller sparke de i leggen!
mamma-ylle*har født!
00:17 14.05.2008
Ja lugg og spark i vei, for det er helt utrolig hva noen kan finne på å si, de burde jo skjønne at du veit best hva ungen din vil, jeg og hater når folk skal komme med forslag på hvorfor ungen min skriker!
Anonym
00:27 14.05.2008
Haha ja ikke sant!!!

Kunne godt lagt ut om alle de deilige diarè bleiene å spysprutene jeg + de laaange dagene og nettene med skrik og skrål, men ble som sagt helt satt ut. Trodde ikke mine egne ører.
Kristine16MedFelix23\9-07
10:31 14.05.2008
jeg fikk "kjeft" på apoteket her en dag... hun snakket til jenten min og sa "du har alt for mye klær på deg! vet ikke mamma at hun ikke skal kle på deg mer enn hun kler på seg selv?" var glad da jeg kunne svare at utenom luen har hun like mye på seg som meg!! jakke, teskjorte og bukse.

Møkka folk.. jeg blir provosert når folk blander seg inn i ting de ikke har noe med!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym
11:02 14.05.2008
Den damen burde få jobb i barnevernet! Tenk så mye penger de kan spare hvis hun vet at babyer/barn får alt de trenger bare ved å ta en raskt titt på dem:-) Egentlig så burde hun få jobb på helsestasjonen med å titte på alle barn som kommer innom, for da kan man jo oppdage de tilfellene hvor barn ikke får alt de trenger ganske raskt...

(legger til at dette var tull og at jeg er helt enig i at det er unødvendig at hun bryr seg på den måten og selvom det er like tullete, så hadde hun kanskje forventet at hun kunne finne noe å kommentere ettersom du er ung mor?)
Mamman til lille nurket
13:22 14.05.2008
Veit dere hva? Jeg syns dere overreagerer litt her! Skjønner godt at det er slitsomt når fremmede blander seg inn, blir irritert av det jeg også. F.eks en gang jeg skulle ut i bilen med henne og hun stortuta (var overtrett), og naboen min hang ut gjennom vinduet og sa at vi måtte ta henne opp og stryke henne på ryggen for hun hadde magevondt. Ha ha!

Men jeg tror faktisk at naboen min og mange av disse dere omtaler mener det godt. Mange nybakte mødre er urolige og når babyen skriker kan man bli litt bekymret. Og kanskje føles det enda verre når folk på gata tror at babyen har det vondt el.l. Så når noen sier f.eks at de bare vil ha oppmerksomhet tror jeg mange gjør det for å berolige deg, og for å signalisere for andre at babyen din ikke har det vondt, og at du er en flink mamma.

Verden er ikke svart hvitt. Ja, irriterende viss gud og hvermann skal fortelle deg hva du skal/ikke skal gjøre. Men akkurat med sånne ting som HI forteller om syns jeg vi kan slappe av litt!
ma ma
22:15 17.05.2008
jeg skal hilse å si deg at det er GRUSOMT irriterende ja! NEsten like irriterende som når folk skal blande seg i utblåsninger! Er det aldri lov å være oppgitt?
Anonym
10:39 18.05.2008
jo så klart! Du må gjerne bli oppgitt over folk på gata som blander seg inn, og jeg må vel gjerne bli oppgitt over folk på forum som er så innmari trangsynte. Og så må du gjerne bli oppgitt over meg som blir oppgitt over deg :)
ma ma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------