Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
flere som ikke har penger til å med seg barna på noe 17 mai??
23:54 13.05.2008
fikk os i dag..etter husleie og bhg regningen er betalt har jeg igjen 125 kr:( og da kommer det ikke mere penger inn før barntrygda:( jo får bidrag på 1000 neste uke da men det hjelper jo ikke noe på lørdag:(
Er skikkelig deppa nå...har ikke råd til å kjøpe noe godt en gang
Hater å gå arbeidsledig
Anonym
Sv: flere som ikke har penger til å med seg barna på noe 17 mai??
00:09 14.05.2008
Hadde det slik før.... prøvde å "spare" for å kunne kjøpe noen is og pølser til ungen..... Tror ikke ungen merket dette, men det var ikke godt for mor, nei. Jeg kunne ikke unne meg et glass brus, en gang.

Det er helt jævlig å ha det sånn. Jeg drev å "sjonglerte" litt med regningene, så jeg skulle ha litt til 17. mai. Men det var langt fra luskus, vi skulle jo ha mat alle de andre dagene også. Trasig å se at andre kan kose seg og unne seg ting, sitte sammen på spisesteder og samtidig ha råd til å kjøpe seg noe å spise...

En ser det så godt på sånne dager, at en sliter mer enn de fleste andre...

Du har ikke noen flasker du kan pante(ja, litt teit kanskje, men bedre enn ingenting), eller ta en tur til sosialen? Da får du krisehjelp. Det er få dager igjen, men kanskje verdt å prøve? Eller låne noen kroner av familie eller venner?
Anonym
00:15 14.05.2008
panta flasker gjorde jeg i går for å kjøpe brød og andre nødvendigheter. Har heller ingen jeg kan låne av:( Hun på årer bryr seg vel ikke så mye, verre med de på 3 og 5:( stakkar jentene mine kommer til å merke at de ikke får feiret dagen på lik linje med andre..
Anonym
00:27 14.05.2008
Huff jeg føler med deg.. Det blir ikke akkurat hurramegrundt her heller, men noen kroner har jeg heldigvis. Vi kan absolutt IKKE dra til byen, og jeg kommer til å legge opp til at de kan spise så mye is de vil her hjemme (bor nært skolen), og pølser. Så kan de heller kjøpe litt kaker og være med på noe på skolen. Vi har bursdagsfeiring rett etter 17. mai også, og det er viktigere for meg å få til en skikkelig bursdag - men den blir også nøye planlagt, og gjort billigst mulig.

Hvis jeg var deg ville jeg nok gått på sosialkontoret og hørt om du har mulighet til å få noe krisehjelp. Det er jo ikke snakk om mange kronene før du i alle fall føler at barna har fått en fin dag. Er man flink til å planlegge koster det ikke kjempemasse =)

Håper dere får en fin dag tross alt! Du må huske at barna har et annet syn på dette enn oss, og at det viktigste for dem er at vi gjør noe sammen med dem. Finn på gøyale leker hjemme =) Kjøp billig is på rema/prix og la dem spise så mye de orker =) Mitt motto på 17. mai er så masse is og så mange pølser de har lyst på - men det MÅ være hjemme, da jeg ikke har mulighet til å betale 20 kr for ei pølse å 20 kr. pr is og brus... håpløst når man har 3 barn. Og gassballong?? Helt syke priser.. har ikke kjøpt sånt på maaange år. Kjøp maasse ballonger på Nille, og blås dem opp og ha rundt i leiligheten - skal ikke så mye til for å glede disse søte små.

Lykke til med feiringen! =) Klem
Anonym
00:35 14.05.2008
Ok, jeg har også hatt tider når jeg ikke hadde nåla i veggen og ikke ante hvordan vi skulle få mat på bordet til slutten av uken, men mange i mange av desse periodene har vi klart oss veldig bra på trass av veldig tomt kjøleskap. Det var i desse tidene jeg måtte sette fantasien i sving og komponere litt anenledes matpakker osv og det merklige er at sønnen min som var 4-5 år synes det var helt topp. Han elsket de matpakkene og ba om å få det flere ganger.

17. mai har vi aldri pleid å bruke så mye penger egentlig, vi kjøper gjerne en is, en kake og muligens bruker vi 10 kroner på lodd. Hva med å pynte vognen til minste med ballonger og flagg så kan de største eventuelt få en hver utover dagen. Har du ikke mulighet til å lage en kake eller vaffel selv så kan dere ta med noen av den? Har du mulighet til å invitere noen andre med barn på en spleisefest?

Sett deg ned på 17. mai og vær sammen med barna dine, fortell dem historien om hvorfor vi feirer 17. mai osv, jeg sikker på at spør du dem senere så er det nettopp det de kommer til å huske mest.
marie-s
14:17 14.05.2008
Til HI:

Du kan faktisk gå innom sosialen og be om penger til 17 mai. De gir det fordi det er til barna. Løp innom i morgen og be pent om hjelp, så får du sikkert det. Litt kjipt er og da, men så kan du kjøpe is og gå på tivoli med barna dine. Å se de smile, gjør nok at den turen på sosialen er glemt kjapt!

Lykke til!
Anonym
14:21 14.05.2008
Om jeg ikke får os iløpet av uken, så står det dårlig til med oss også.

Har ikke lyst til å ringe og mase på nav, så få håpe at den kommer før helgen.
Anonym
14:26 14.05.2008
kanskje jeg skal prøve sosialen da:s da har jeg iallefall råd til et par pølser og noe is:) takk for tips osv jenter
Anonym
14:28 14.05.2008
Gjør det du! Ingen trenger å vite at du har vært der.

:)

Lykke til!
Anonym
15:22 14.05.2008
Hei,synes dette hørtes skikkelig kjedelig ut,kan du ikke si fra om du fikk ordnet noe via sosialen eller ikke imorgen? Det blir jo helt feil om ikke barna skal få feiret barnas dag!
Anonym
18:29 14.05.2008
Hadde jeg lest dette før jeg handlet i dag skulle du sannelig fått ett lån av meg, men leste det noen timer for sent.
Håper du finner en løsning:)
Anonym
21:18 14.05.2008
Jeg skjønner at jeg er heldig - her feires 17.mai med tog for alle, og gratis leker som eks fiske og kaste på boks, og alle får premie. Har jeg råd til is og brus til barna (og ja, det har jeg) er dagen reddet den. Ikke mye tivoli og slikt her. Sikkert mer vanlig i byene, og jeg bor langt ute på landet og likevel meget sentralt med under 1t reise både til Ålesund og Molde. Kjære HI, en kjedelig situasjon det der, håper du får noe på sosialen. Jeg hadde kun os etc da midterste ble født (akkurat nyutdannet og uten jobb), og fy f så tøft det var å måtte snu og vende på hver eneste krone! Jeg unner ingen å ha det slik, og likevel er det dessverre realiteten for så alt for mange.
Singelmamma & jentebanden
21:28 14.05.2008
Hvor bor dere da?
Er ikke rik selv men har ingenting å bruke penger på på 17 mai siden vesla skal til pappaen sin :(
Vil gjerne hjelpe til, men er skeptisk mot å sette inn penger på en fremmeds konto, men bor dere i Oslo så kan det jo kanskje la seg ordnes? :)
Charlie22
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------