Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Bryllupsdebatten

Går du i giftetanker?

Hvor mye koster en brudekjole? Hvor mye kake trenger en til 70 gjester? Hva skal stå på invitasjonen? Hvilke fotograf er den beste? Må jeg ha oppsatt hår? Svigermor overtar styringen, og mannen min er håpløs på håret. Hjelp!!!
Tema: Bryllup!
Samtalen med presten er overstått
02:34 14.05.2008
Da har vi vært i hos presten.
Vi skal ha kvinnelig prest, og var veldig spent på å treffe henne.
En veldig likanes dame som kom i shorts og t-skjorte.
Var jo varmt, men sambo fikk forbud mot å gå i shorts, hehe.

Ho snakket sikkert med oss i nesten 2 timer.
Ho synes nok vi var litt unge fikk eg inntrykk av.
Spurte om vi følte oss voksne, og om vi hadde vært igjennom prøvelser i forholdet.
Vi åpnet oss helt opp og fortalt at vi ikkje kunne få barn sammen på naturligvis og holdt på med prøverør, ho ble ganske sjokkert, og at vi var så unge som hadde fått den prøvelsen å gå igjennom.
Tror ho satt igjen med et ganske annet inntrykk av oss etterpå enn ka ho hadde lest ut i fra papirene, hehe.
Var i grunn ikkje så mye om tro og bibelske ting.
Men ho kom med gode råd ang konfliktløsning, og det å gi og ta.
Meg og sambo hadde krangla litt dagen før om en uenighet, så da vi kom fra samtalen var vi mye mer glad i hverandre enn da vi gikk inn, hehe. Gjelder å få ting litt i perspektiv ja.

Ho nevnte og at forloveden min såg så forelska ut i meg, hihi.
Og han var jo så stressa og nervøs stakkar.. Og da fikler han lett med ting, og stryker mye på meg, så prsten smilte så fornøyd over kor glad han var i meg, hehe.

Og så spurte ho kossen eg viste følelser til sambo , og så snakket eg litt om det, og tror du ikkje han blir så rørt at han får tårer i øynene.
Åhh, han e no så herlig og min kommende mann..

Hehe, eg gjorte forresten en brøler og..
Satt og snakket om bibelvers, og så snakket eg om det og så sa eg ... ja, de diktene....
Og presten ser på meg og sier, jammen det er jo ikkje dikt...
Ble helt stresset og kom ikkje for alt i verden på ka det het..
Hehe..

Men, alt i alt.. Ingenting skummelt med å møte presten..
Vi er bare mennesker alle sammen, det beste er å være seg sjøl :-)
strilen
Sv: Samtalen med presten er overstått
13:46 14.05.2008
Vi hadde også en veldig hyggelig prat med presten. Samboer er i familie med han da, så vi kjenner han litt fra før. Snakket om kommunikasjon, kjærlighet, menn og kvinner:-) Var der i 2-3 timer. Hvorfor skulle presten deres synes at dere var så unge? Ser at du er født i 83. Det er jeg også, og jeg er da ikke så ung. Mange planlegger jo barn i denne alderen, så da bør man jo kunne gifte seg også. Slik tenker ihvertfall jeg. Vi vil ha barn snart, og da er det naturlig for oss å gifte oss først.
Vicky 83
14:41 14.05.2008
Hei Vicky83
Presten sa ikkje at vi var unge.
Men fikk liksom litt inntrykk av at ho synes det de første minuttene av samtalen.
Eg synes heller ikkje at vi er ung, men vi er de første blant venner som gifter seg.
Tror prestene er blitt litt vant til at folk ikkje gifter seg før de er oppi 30 årene når for tiden.
Men det var som sagt bare en feeling eg fikk, men presten synes at det var kjempe flott at vi skulle gifte oss.
strilen
18:47 14.05.2008
ææææææ skal de lissom "teste" oss? Hjelpes...ble ikke litt nervøs nå...skal til presten om 1 mnd.

Får håpe presten ikke sier noe stygt til oss da..siden jeg bare er 22 og sambo 24...
*smurfenytt*
00:19 15.05.2008
Gruer meg litt til å møte presten, mest fordi samboeren er ateist og jeg er redd for at han skal "tabbe" seg ut... Men det bør vel helst gå bra - håper jeg ;-)
Anonym
01:09 15.05.2008
Det er nok veldig forskjell fra prest til prest.
Presten vi hadde sa ingenting negativt om alderen vår altså, eg fikk bare litt inntrykk av at ho synes vi var unge.
MEN det trenger jo ikkje være på en negativ måte at ho synes vi var unge!
Tror du amonym skal slappe helt av med den samtalen.
Eg grudde meg litt også, når eg blir nervøs så kan eg godt si helt gale ting og alt klusser seg opp.. Var kjempe nervøs for at eg skulle banne eg, hihi.
Men de aller fleste prester er veldig behagelige å snakke med, sånn at en slapper av.
I og med at han er ateist må dere nok stålsette dere på litt spørsmål ang det, men det er jo naturlig for en prest å spørre om det og, så det er dere vel forberedt på.
strilen
16:41 15.05.2008
min og er ikke troende:P medlem i humanetisk forbund....men men går sikkert bra!

Hadde vel fått beskjed om det ikke hadde passet presten?

Samme presten har konfirmert meg, litt sær men ganske hyggelig
*smurfenytt*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------