Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 1-2 år

Hva gjør/leker dere sammen med deres 12 mnd gamle barn? :)
09:38 14.05.2008
Trenger noen tips til hva vi kan gjøre sammen når vi er hjemme.
Anonym
Sv: Hva gjør/leker dere sammen med deres 12 mnd gamle barn? :)
09:44 14.05.2008
Vi sitter på gulvet og leker med biler... det er det som er tingen.. eller så leser vi i peke bøkene... lage dyrelyder når vi ser på div. dyr. han leker litt selv... øver på å gå og stå allene. Er ute og leker i sanden.. då leker han, mens jeg sitter vedsiden av og drikker kaffi og passer på at han ikke spiser alt for mye sand og når store søster er komt hjem fra barnehagen så leker de to i lag
kokko
13:10 15.05.2008
Takk skal du ha! :)

Tar gjerne i mot flere tips.
Anonym
15:15 15.05.2008
Inne leker vi litt med diverse leker, aller morsomst er nok bilen han fikk til bursdagen, sånn til å sitte på med alskens knapper, sanger og lys :-) Det er fortsatt veldig gøy å rote i og tømme kjeleskapet. Vri og knotte på stereoanlegg og vaskemaskin, tømme cd-hylla for cder etc. Øver på å gå, runde på runde i leiligheten, og så er han glad i å leke en slags titt-titt-lek, hvor han krabber rundt under bord og stoler og titter fram her og der. Vi leser bøker og synger litt, men tegnefilmer etc har han ikke begynt å like. Base og turne i senga er også veldig moro :-)

Prøver å være mye ute når det er fint vær. Han synes det er gøy å øve på å gå sjøl ute, titte på hunder, fugler og folk som går forbi. Vi har noen barnehager rett her ute, som han liker å henge utenfor og titte inn gjennom gjerdet (tror han veldig gjerne skulle vært der inne!), rope til de andre barna osv. Plukke stein, kvister og blomster :-)
Anonym
15:21 15.05.2008
Også sandkassa da selvfølgelig! :-)
Anonym
15:34 15.05.2008
Lillemor er 11 mnd da, men svarer allikevel jeg :)

Inne så har hun et drøss med leker hun har fått, men er ganske lei de fleste av dem. Nye spennede ting er mye artigere!
Hun har en egen skuff på kjøkkenet som jeg legger forskjellige ting oppi, kaster alt ut på gulvet og putter oppi igjen.
Hun har fått en sånn gammel briovogn, så syns nå det er fryktelig artig å gå rundt med den.
Hun er glad i bøker, så sitter ofte foran bokhylla og river ut bøker som hun blar i.
Vi leser litt innimellom, en liten kosepause i sofaen så hun får pusta ut :)
Leker med lekene hennes sammen, jeg sitter mye på gulvet og hun klatrer mye på meg, liker tull og tøys og kiling og etterligning av utrykk og lyder.
Leker naken på badet, har et skap der med skrot hun kan pusle med.
Vi leker mye i senga vår, syns det er veldig moro.
Vi danser også sammen, og løper rundt i leiligheten :)
Liker å gjemme ting for så å finne dem igjen.
Rote oppi veska mi og oppi verktøykassa til pappa (har fjerna alt det farlige da selvsagt!)

Men er mest ute nå om dagen når det er fint vær. Liker seg best ute! I sandkassa, i åpen barnehage, plukke gress og all slags bøss, er veldig glad i å huske! Er veeldig glad i andre barn og "angriper" dem med kyss og klemmer :)

:)
*BluBb*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------