Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Donor egg/sæd debatten

Denne debatten er for dere som trenger egg eller sædceller, uansett hvilken seksuell legning eller hva slags sivil status dere har. Både for kvinner og menn. Her kan dere utveksle erfaringer og tanker rundt dette og ikke minst hvor man kan få hjelp da det er lite hjelp å få her i Norge. Hvor kan man få hjelp og hva koster dette?
Dette er ikke et salgssted hvor man kjøpe hjelpen her i Norge, for det er nemlig forbudt. Vi anbefaler sterkt at dette skjer gjennom godkjente steder i de landene der man gjør dette. Foreløpig kan man heller ikke donere egg her til lands, men i utlandet.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tenkte jeg skulle lage en liste for oss som var nede i uke 19 + -...
12:57 14.05.2008
Altså:

fredag 9.mai - storkeplanlegger IKM=22.mai
lørdag 10.mai - storkeplanlegger IKM=23.mai
-§StorkePlanlegger§- 10. pp
Sv: Tenkte jeg skulle lage en liste for oss som var nede i uke 19 + -...
19:09 15.05.2008
satser IKM 23/24 mai
satser
09:55 19.05.2008
satser IKM 23/24 mai
*lille my* IKM 22 mai
*lille my*
10:57 19.05.2008
Kan jeg få spørre om hvordan det går med dere? Jeg har ingen symtomer og føler heller ikke noe tro på at jeg har lykkes denne gang.

Jeg krysser fingrene for at noen får streker på gravidetstesten sine :-)
satser
11:46 19.05.2008
Heisann

Jeg merker ingenting, men har ikke prøvd å kjenne så mye etter. Dette er vår 3 pp så jeg håper veldig, men tør ikke håpe for mye.

Jeg har godfølelsen da ;o)

Du må ha troen på at det går, tror det er viktig med positiv energi...
Hvor mang ganger har du prøvd?

Lykke til.
*lille my*
16:15 19.05.2008
Heisann.

Jeg har prøvd i over et år nå (februar -07), men har en potte tett eggeleder og reiser bare nedover når det er folikk på den rette siden.

Jeg har fått pms symtomer, det er derfor godfølelsen er borte. Har positiv energi hver gang jeg setter i gang med ny forsøk, ikke noe problem der - er jo erfaren dama her + har stor porsjon med tålmodighet ;-)

Neste blir pergotime + gonal F. Tvi tvi!!!

Lykke til du også :-)
satser
09:15 20.05.2008
Hvordan fant du ut at du hadde tett eggleder?? Jeg har fått melding om å sjekke mine hvis det ikke går denne gangen. Lurer veldig på hvordan dette gjøres.
*lille my*
13:02 20.05.2008
Hei. Jeg har lenge vist at jeg har tette eggeleder siden begynnelsen av 90 tallet. Jeg fikk en alvorlig livmorsbetennelse og det ble stadfestet av legen ved en lap undersøkelse. Det ble konkludert at den ene siden var potte tett og er full av arrvev. Jeg fikk full undersøkelse pga ekstrem sterk smerte og høy feber. Derfor kjørte de med full lap undersøkelse i tilfelle det var noe alvorlig.

Men, i forbindelse med utredningen før jeg skulle til Danmark tok gynokologen en kontravæskeundersøkelse på meg for å se om den forsatt var tett (i og med det har gått flere år siden det skjedde tenkte gyno at kunne det være en sjanse for at eggeledern hadde åpnet seg i gjen og derfor ville undersøke det). Dvs at gynokologen sprøyter inn kontravæske og sjekker med innvendig UL for å se om kontravæsken renner inn i begge livmorene (det var også en hjelpepleier tilstede for å hjelpe til). Hun kunne se at det var åpent på ene siden og tett på den andre. Jeg fikk utrolig vondt av undersøkelsen pga den ene eggelderen var tett, det presset ekstra på og jeg besvimte etter undersøkelsen. Men, det gikk fort over og ble fort glemt. Det var verdt det for å få vite hvordan det stod til med der nede. Nevner det fordi gyno sa at det ville gjøre LITT vondt.. Så jeg anbefaler at man tar 2-3 paracet minst halvtime FØR undersøkelsen.

Noen bruker viss vannscanning også.

Lap er litt mer komplisert med narkose og kikkhullinngrep. Så jeg syntes det var kjekt å kunne ta kontravæskeundersøkelse uten narkose og innleggelse.

Hvis du ønsker en slik undersøkelse ta kontakt med gynokologen og spør om han/hun gjennomfører et slik undersøkelse eller evt kan henvise dem til en som gjør det.
satser
11:40 21.05.2008
Såpass... Jeg trodde det bare var en enkel sak å sjekke... Jeg har fått små blødninger i dag så jeg må nok prøve igjen.... Får ringe gynokologen å høre.
Må si jeg gruer meg litt til det, men det er jo greit å sjekke om de er åpne.

Du har jo prøvd noen ganger nå så jeg stiller et spørsmål til i samme slengen... Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.
Har du vurdert å ta ut egg for så å sette de inn igjen? Jeg tenker litt på den muligheten, men er litt usikker på når det er lurt å gjøre det. Jeg har jo bare prøvd 3 ganger nå så jeg er jo ikke unormal på noe vis...
*lille my*
17:56 21.05.2008
Hei.

Jeg skjønner spm ditt, men med min alder må jeg beregne at det blir flere forsøk. Tror det er viktig å være tålmodig i en slik prosess. Jeg ønsker å prøve litt til før jeg evt vurderer IVF. Foretrekker å prøve med hormoner før jeg tyr til noe omfattende som IVF. En bekjent av meg ble gravid etter 8 forsøk og en annen ei ble gravid på første forsøk. Så vi damer er jo forskjellige her. De begge fikk skjønne unger :-)
satser
19:03 22.05.2008
Ja jeg skjønner. De oppfordret meg til å prøve akkupunktur hvis jeg ikke ble gravid denne gangen. Nå skulle jeg fått TR i dag, men jeg har bare hatt noen små blødninger... Men jeg har testet neg så jeg tror ikke det er noe der. Vi prøver igjen :o)
*lille my*
20:33 19.05.2008
Hei..
Jeg har hatt sååå ømme bryster siden dagen etter inseminasjon og det pleier jeg ikke til vanlig, da pleier di å bli ømme en uke før eller noe. Også har jeg hatt smerter i underlivet flere dager i forrige uke, det er heller ikke vanlig i mine sykluser.
Så jeg tenker jo litt da, men prøver å holde forventnigene nede. Og ikke minst, prøver å tenke på alt mulig annet..

Vi får håpe så lenge vi kan, bli hvertfall noen spenende dager fremover.

Lykke til, til oss alle tre!

Klemmer
20:40 22.05.2008
Oj, nå fikk jeg meg en sikkelig overraskelse.

Nå har tålmodigheten min gitt meg form for belønning; Jeg er GRAVID - 8 forsøk måtte til :-) Testet positiv 3 dager før IKM med ettermiddagsurin. Jeg merket for par dager siden at det var noe som ikke stemte. Jeg frøs og svettet om hverandre. Mensmurring kom og gikk (pleier å ha jevnlig mensmurring). Da bestemte jeg meg for å ta en test for å se, klarte ikke å vente til morgenurinen og tok sjansen. Jammen meg kom det en positiv test, fikk positiv test i dag også :-) Herlig!!!

Håper spiren klamrer seg fast gjennom svangerskapet. Tvi tvi!!!!!!!
satser
21:16 22.05.2008
Juhuuu, kjempe bra!!!
Så utrolig gøy.. Da blir det spennende fremover.
Jeg testet på morgenen idag og syns kanskje det var antydning til en strek til, men det kan jo være innbildning og sterk morgensol, men prøver igjen i morgen tidlig..

Veldig glad på dine vegne, etter 8 forsøk så fortjener du det virkelig.

Lykke til.
Mange klemmer fra
22:00 22.05.2008
Tusen takk :-)

Jeg krysser fingrene for at du får en positiv test :-)

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Klemmmer

satser
07:22 23.05.2008
Så bra :o) God å se at det hjelper å være tålmodig. Jeg har fått TR så jeg prøver igjen i uke 23.

Lykke til til dere begge:o)
*lille my*
08:16 23.05.2008
*lille my* da er vi 2 som skal nedover i uke 23.
maleen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------