Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Navnedebatten

Velkommen til navnedebatten!
Hva synes dere om Kathrine??
16:01 14.05.2008
Synes det er pent og heller ikke så mye brukt nå. Hva synes dere?
Anonym
Sv: Hva synes dere om Kathrine??
16:02 14.05.2008
Synes det er ganske fint, egentlig - og ville nok skrevet det slik som du gjør. Det er ikke på topp 40, så det er ikke mye brukt heller : )
prebs
16:48 14.05.2008
pent navn:)
alvilde
20:44 14.05.2008
Pent!
Vi vurderer det selv, men da skrevet Katrine.
Anonym
20:56 14.05.2008
Enkelt og pent... Ville nok skrevet Katrine.
noninona
23:49 14.05.2008
Liker det ikke - typisk 70-tallsnavn! Kjenner mange Katrine og Cathrine, og - det er stygt å si det, men ingen av dem er den skarpeste kniven i skuffen... Så gir ikke meg de beste assosiasjonene, selv om jeg kjenner unntakene også - for all del!
Vannmann31
11:30 15.05.2008
haha, nå måtte jeg le litt.. :P Jeg heter selv Kathrine, synes det er helt ok ;)
Kath85+spire
12:02 15.05.2008
Fint navn - jeg ville skrevet det Katrine.
IR 18
12:23 15.05.2008
Jeg synes det er et fint navn, slev om jeg også ville valgt å skrive det uten h. Det er et litt "tidløst" navn som likevel klinger bra og som alle har hørt om.
mier
12:41 15.05.2008
Jeg tenkte på det selv i går. Fint!
Anonym
16:14 15.05.2008
Min søster heter Cathrine og er i all beskjedenhet skarpere enn de fleste knivene i skuffen....

Jeg ville brukt Katrine om jeg skulle kalt ungen min det navnet i dag. Cathrine og Kathrine er hybridvarianter som hverken er helt norsk staving eller helt engelsk.

Det var et fryktelig vanlig navn da vi vokste opp, men idag er det mer sjelden på småjenter. det er et fint navn å reise med, det finnes utgaver på veldig mange språk, det har vært et kontaktskapende navn for søs.
mariken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------