Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Prematurdebatten

I hvilken uke fødte dere og hvordan går det ??
20:43 14.05.2008
Jeg fikk ei lita jente, jeg var akkurat 33 uker på vei. Jenta var stor og fin, men måtte ha litt CPAP det første døgnet samt at vi måtte mate henne med sonde de første 4 ukene. Vi var totalt 1 mnd på sykehuset og alt går bra. Hun er veldig rolig og sover for det meste ennå.

Sov deres premature mye, og når begynte de å våkne ??
Anonym
Sv: I hvilken uke fødte dere og hvordan går det ??
21:19 14.05.2008
Jeg har to jenter, som begge er født prematurt. Den eldste frøkna er født i uke 27,5. Hun veide 1050 gr når hun ble født. Det var en usikker tid på sykehuset, men det gikk stort sett bra. kuvøse, c-pap og sonde i en periode.Hun fikk beinhinnebetennelse, så hun måtte gå på antibiotika i 6 uker. Måtte i narkose ca 2 uker gammel for å sette inn en cvk, et kateter som hun kunne få medisiner i, for veneflonene holdt ikke en dag en gang. Men dette gikk bra det og.. Dro hjem etter 8 uker på sykehus. Nå er hun snart 4 år, og helt frisk. Litt liten og småspist, men hva er vel det i forhold til hvordan det kunne gått. Yngstefrøkna ble født i uke 30,2, 1680 gr. De vanlige "prematurproblemene" kuvøse, c-pap og sonde, men ingen andre problemer. Var på sykehus 5 uker. Hun er nå en 6 1/2 mnd gammel solstråle.
mor til to prinsesser
22:57 14.05.2008
Gratulerr!

Jeg fødte en gutt i uke 33+1, 1875/42 cm. C-pap og 3 uker på sykehus. Fikk rs etter 3 dager og lå nesten 3 uker til.

I dag er han 15 mnd, og har begynt å løpe. Hang litt etter i utvikling frem til november, bla. tok lang tid før han smilte (13 uker ukorrigert) og rullet begge veier (8 mnd? ukorrigert).

Nå er han helt som andre (tror jeg). Kan si neineineinei og mjau. Er ikke småspist og veier 12-13 kg og ca 80 cm. Har ingen tegn til astma så langt, og koser seg i barnehagen. Det går mao veldig bra, og vi er så takknemlige.
Pellerina
22:59 14.05.2008
Og for å svare på det du spør om: ja, han sov mye og skrek lite den første stunden. Husker ikke helt når han begynte å være mer våken, var vel ca 4 mnd kanskje.
Pellerina
23:00 14.05.2008
Hei:)

Jeg fikk en gutt i uke 26+5 for 15 mnd. siden.
Vi var 3mnd og en uke på sykehuset før vi fikk ta han hjem.

I dag er han en frisk og kvikk gutt som begyner å lære å gå, og vet hva han vil;)

Ang. soving hadde storebroren hannes, som er født til termin et MYE større sovehjerte en lille bor;)

Lykke til videre og håper alt går bra med jenta deres:)
min *lille* prins*er stor*
21:15 19.05.2008
Hei! jeg fødte også i uke 33, en fin liten gutt. Han er nå 19 måneder, og alle kommenterer hvor stor han er :-) Helt normal nå, ikke tidlig ute med ting, men innenfor normalen. Han gikk ved 13 måneder ukorrigert.
Hadde også kun CPAP i noen timer første kvelden (jeg så det aldri - k.snitt), og ellers har vi hatt null problemer i forhold til at han var for tidlig født. Jo forresten, han var vel flat i bakhodet etter å ha ligget så lenge på rygg, tok lang tid før han ville ligge på magen, men dette har rettet seg nesten helt nå.

I begynnelsen var det mye gråt og vi hadde problemer med å få magen til å fungere. En gang bæsjet han ikke på 21 dager! men de på helsestasjonen sa det var greit.
Jeg ga ham mye forskjellig for å få dette til å fungere :-)
Tror det var pga magen han skrek mye om natta. Dette rettet seg etter ca 3 mnd, og han sov natta gjennom etter 8 mnd, etter sitt første middagsglass!

Jeg er overlykkelig at det går så bra med min lille solstråle, selv om det var et slit med amming og nattevåk i begynnelsen :-)

pia37
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------