Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnevogndebatten

Fortell om dine erfaringer eller spør om råd. Velkommen til barnevogndebatten!
Positivt og negativt om Easywalker SKY eller GT Safari?
00:46 15.05.2008
Nå har jeg vært og prøvd vogner.
Valget står mellom Easywalker SKY og GT-safari.
Vil gjerne høre positivt og negativt om disse to vogntypene.
Setter stor pris på svar! :-)
Lille my med sitt første nurk
Sv: Positivt og negativt om Easywalker SKY eller GT Safari?
08:50 15.05.2008
Vi har hatt Sky i singel, og egentlig så var kun det at den er litt åpen og kort kalesje det jeg syns var negativt, eller likte vi den veldig godt.
- PlutseligBabyIgjen -
18:04 15.05.2008
Har hatt GT safari og har nå OTH uj. GT safari er en flott vogn. Mye vogn for pengene. Du kan lese mer hva jeg har skrevet her: http://www.vogndilla.no/index.php?option=com_content&task
=view&id=206&Itemid =36

Lengden på ryggen er 46 cm. Noen kan synes det blir kort. Rygglengden på OTH er 50 cm. GT safari har en utrolig god trillekomfort, herlige lufthjul som gi god demping, og lett å manøvrere.

Den har en nesten helt flat liggestilling, og sittedelen er romslig og har svært god plass til vognposer, også voksi. Vår lille gutt som da var 7-8 måneder sov og trivdes utrolig godt i den vogna. Stabil og god er den også.

Det som er fordelen med GT safari kontra EW sky er at GT safari tåler mer vekt enn EW. Gt tåler ca 23 kg. EW tåler bare 15 kg. I bruksanvisningen til EW sky står det at man ikke skal bruke vogna til barn som veier over 15 kg, for da kan vogna overbelastes og ødelegges. Dette betyr at du ikke kan bruke EW sky ut hele vognperioden, om du har et litt større barn. For det er viktig å huske på at vekt fra barnets klær, sko og vognpose også må tas med i beregningen. Det veier jo en del. Og da skal det ikke store barn til, før vektkapasiteten på 15 kg er overskredet. Ellers så har jeg ingen erfaring med EW sky, men vurderte den selv inntil jeg fant ut det med vekt. Vogna er stilig å se på, og man får den jo i mange fine farger. Skal visst være god å trille, den og.

Men jeg kan si noe om OTH urban jungle istedet, som et alternativ jeg vil anbefale: Jeg byttet ut GT safari i en OTH uj, og jeg angrer ikke et sekund. Om GT har en flott trillekomfort, så har OTH enda bedre! OTH er en drøm å kjøre på alle typer underlag, for den har i tillegg dempere i tillegg til de gode lufthjula.
Poden er nå snart 10 mndr, og stortrives i sin OTH, han sover også godt i den. OTH har en rettere sittestilling. Og det er mye lettere å regulere ryggen på OTH enn på GT.
OTH har også en bedre kalesjeløsning. Den er tykkere og lunere enn GT safari sin. Man kan faktisk skimte lys gjennom GTs kalesje, det kan ikke jeg med OTH. (Jeg mener ikke at GT har en dårlig kalesje, for det er den ikke)
Det fine med OTH er også at du kan bytte trekk og klikke på både babybag og bilstol. På GT kan du ikke bytte trekk, og ikke klikke på babybag.
På OTH kan du regulere selene i høyden dvs. flytte de oppover på ryggen, det kan du ikke på GT.
OTH har også et bedre regntrekk enn GT, fordi OTH sitt regntrekk kan åpnes med glidelås framme, det kan du ikke på GT.
OTH tåler barn som veier inntil 35 kg.

GT safari er en svært god vogn til den prisklassen, kanskje den beste. Men OTH er en vogn av en helt annen klasse av både pris, kvalitet og komfort. Den er verdt hver krone!
Håper noe av dette kunne være til hjelp.

Lykke til med ditt vognvalg!

♥Musipusi♥
18:29 15.05.2008
Hei, og tusen takk for kjempefint og utfyllende svar. Har i hele dag tenkt på hvliken vogn vi skal velge, og hadde egentlig bestemt meg for GT-vogna. Men nå ble jeg usikker igjen... ;-)

Prøvde OTH-vogn på samme sted som jeg prøvde GT-vogna, og syntes den også var fin. Minner mye om EW. Har ikke behov for å kunne feste bilstol eller bagdel på vogna. Er mest opptatt av å få tak i en lett vogn som er god å trille, har god plass og komfort for barnet, som er stødig og solid, og som tåler en del ruskevær, samt å bli brukt på humpete grusveier (stort sett kun det jeg triller på).

Hmm... Må tenke meg om igjen.
Men nok en gang: takk for supert svar!
19:44 15.05.2008
Etter det du sier her, så høres GT safari ut som en midt i blinken-vogn for deg :) For den har alle de kvaliteter du du er ute etter! Kjempebra vogn.

Et lite tips. Biteringen.no har tilbud på Gt safari 07 modell til 2490,- Hvis du ikke har funnet et bedre tilbud et annet sted :)
♥Musipusi♥
20:27 15.05.2008
Hei igjen.

Jeg tenker og tenker...
Vanskelig valg å ta. Mulig at OTH er bedre med tanke på kvalitet, trilleegenskaper (er jo veldig god å trille) og at den har lengre rygglengde. Men lurer på om den passer bedre til litt større og lengre barn. Følte at gutten min på 7 mnd satt godt i den, men lå kanskje ikke fullt så godt foreløpig (beina oppover pga for korte til å komme OVER humpa, havna bare oppå humpa) (hvis du forstår hva jeg mener med hump.. ;-) ). GT virket mer flat, og han kan kanskje ligge litt bedre der nå som han er liten.

Vogna koster det samme også hos reflex (tror jeg). Og man kan begge steder få årets modell med de store bakhjula til den prisen. (Mener at biteringen alltid selger den til den prisen, står bare hele tida på nettsidene at den er nedsatt. Litt som et lokketilbud..)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------