Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Å nei, nå blir bensinen dyrere.
09:35 15.05.2008
Og her i landet hvor alt er så dyrt.
Bla bla Skattepengne mine
Bla bla har noen sett trygda/foreldrepengene/barnetrygda/overgangsstønaden/bidraget mitt?

Noe jeg har glemt?

Og hurra for dyrere bensin. Synes forøvrig bensin burde kostet dobbelt så mye i byene som på landsbygda, hvor det faktisk ikke finnes alternativer til å kjøre bil.
Doppler
Sv: Å nei, nå blir bensinen dyrere.
09:38 15.05.2008
Enig, Doppler. Jeg har to timers gange til butikk og barnehage. En nokså umulig tur med to små. I byen hadde jeg ikke engang lappen...
Tura Satana
09:40 15.05.2008
Kan jo legge til at jeg er for gammel til å bli med skolebussen, og at rutebussen kun går 1 gang i uka, utenom feriene.
Tura Satana
19:15 15.05.2008
Jeg stemmer for at bensinen bør koste minst dobbelt så mye i Usa som det det gjør nå. Er det en femmer de betaler pr. liter, tro? Da begynner det å monne litt. Både mindre kjøring, mindre utslipp og mindre kropper. En vinn, vinn situasjon:) Jeg synes ikke bensin er så dyrt, jeg. Ikke betaler jeg for mye skatt heller. Og barnehagen koster 1000 mindre pr. mnd nå enn da 15 åringen var i barnehagen.
prekæs
19:24 15.05.2008
Jeg skal være så lite pk at jeg sutrer litt over det. Har selv valgt å bosette meg i gokk uten busstilbud, men men...:/
Olgamor
19:26 15.05.2008
Dobbel så dyr bensin i byene som i gokk, det hadde vært noe. Men problemet er jo at gokk ikke er såååå veldig langt unna byene, så da hadde vel folk kjørt dit for å fylle bensin....
tosøtesmå-enrødogenblå
19:34 15.05.2008
Dobbel så dyr bensin i byene går jeg ikke for. Hvorfor det, liksom? Man er ikke tvunget til å bosette seg der man bor. Og skal man først subsidiere, så får man subsidiere boligprisene i sentrale strøk også:) Må jo være bedre å betale en krone mer for bensin og litt dyrere mat enn dobbelt og tredobbelt så mye for en bolig. Der man heller ikke er tvunget til å bosette seg. Rett skal være rett:)

Jeg vet. Usakelig nå.
prekæs
19:42 15.05.2008
Med tanke på miljøet ville det vel i såfall vært mer riktig å sponse nye boliger bygget på "varme på et telys"-prinsippet, om så var gjennomførbart i vårt kalde land.

Husk at byene har et langt høyere lønnsnivå enn bøgda.

Når det gjelder halv pris på bensin til oss bønda, kunne jo staten ha utstyrt oss med et rabattkort på drivstoff.
Tura Satana
19:45 15.05.2008
At lønnsnivået er høyere kommer vel muligens av at det er flere kremjobber i byen som drar opp snittet. for en vanlig ansatt på tarifflønn har vel kke akkurat hvor man bor noe særlig betydning.
prekæs
20:25 15.05.2008
Vet ikke hvor mange jobber her i bygda som har tarifflønn, må være posten, skolen og helsevesenet i så fall. Håndverkere og butikkansatte har iallefall mye lavere lønn her enn i byene, både næringsdrivende og fast ansatte. Riften om jobbene her er mye større enn i byene, så lønningene presses nedover og mange ender med å pendle.
Tura Satana
20:39 15.05.2008
Uansett, man velger til en viss grad sjøl hvor man vil bo, bakdeler og fordeler følger med over alt.
Tura Satana
21:30 15.05.2008
Arti med nyhetsinnslag der de står utenfor bensinstasjonen og bærer seg fordi bensinen er så dyr. Så går de inn og kjøper vann på flaske til 40kr.l.
Småsporvinj gjeng på tryne
10:08 16.05.2008
Prekæs. Hvor man velger å bo er ikke temaet. Temaet er alternativ transport. Jeg vil gjerne ha kollektivtrafikk her, men det er det ikke. Så da må jeg kjøre bil hver gang jeg skal et sted. Dere som bor i litt tettere befolka strøk har valget, og med det valget burde bensinprisene økt.
Inga Bling
10:37 16.05.2008
Sentrale strøk er også ofte større strøk. Så ja, man kan ta kollektive trspmidler i Oslo, men det er lett en times reise på noen strekninger med omveier og bytter. For man har ikke råd til å bo der jobben ligger alltid, og kan heller ikke flytte hver gang man evt bytter jobb.
sug lut fet ballade
10:39 16.05.2008
Gjør som meg, finn deg jobb som er så nært at man kan gå. Og jeg sier ikke at det er praktisk støtt. Men dere har fortsatt valget.
Inga Bling
10:43 16.05.2008
Ja, det er jo an sich i boks, men å finne det for begge er en annen sak. Og dyrere bensin i tillegg til tredobla boligpris oppveies overhodet ikke av lønn for oss i statsregulativet.
sug lut fet ballade
10:46 16.05.2008
Så har man vel fortsatt et problem med barnehageplass til alle, spes i større byer, slik at mange har barn i forskjellige barnehager som skal avleveres før man selv skal rekke jobben. Altså funker ikke kollektivnettet for alle.
Div dillemmaer overalt...
Nei, vi på landet får vel slutte å pipe...må innrømme at jeg ikke savner livet på 37-bussen...
Tura Satana
10:49 16.05.2008
37-bussen og 20-bussen i morrarushet er en god forberedelse på helvete. Og alle kan ikke bo på landet, alle kan ikke bo i byen. Jeg ville ikke hatt et tilfredsstillende arb.liv noe annet sted enn akkurat her, ikke mannen heller, og er glad i byen også, men det er jo til å grine av når det jeg får for leiliheten min kunne gitt meg toetasjes villa med et mål tomt og dobbeltgarasje der jeg kommer fra. Hvis de i tillegg skulle få bensin til halvpris er det mulig jeg måtte tatt en Michael Douglas, gått rett fram med hagla mi.
sug lut fet ballade
10:52 16.05.2008
He he...fallingdown-syndromet i anmars!
Tura Satana
10:53 16.05.2008
Det var det den het, ja. Motbydelig film, forøvrig.
sug lut fet ballade
10:53 16.05.2008
Hah, jeg bor på landet og har nesten ikke noe av det der. Jeg har villa, med underetasje, så den er bare på ett plan strengt talt, har bare 800 kvm tomt, og har dobbeltgarasje da, men bare en bil.

Kvalifiserer jeg til billig bensin da?
Inga Bling
10:56 16.05.2008
Bare hvis du kjører hit.
sug lut fet ballade
10:57 16.05.2008
Hmmm...jeg har avsidesliggende småbruk i utmarksområde m låve, gjestehus og uthus. 40 Mål tomt 1 privatbil og 3 firmabiler...
Hvordan stiller jeg på kvaliken da?
Å faen jeg har jo hest! Får ta den jeg da...!!! He he...
Tura Satana
11:00 16.05.2008
Hvis jeg får klappe hesten kan du få bensin billig uten at hagledama kommer og tar deg.
sug lut fet ballade
11:11 16.05.2008
Takk takk! Du skal få klappe så mye du vil!
Tura Satana
15:01 16.05.2008
Nei, det kan da ikke stemme. Arealmessig er sentralestøk vel mye mindre en småbygder.

Oslo har foreksempel et areal på 454 km²

Mens til samenligneing har den lille hjemmbygda min med 10 000 innbyggere et areal på 803 km²
Småsporvinj gjeng på tryne
10:58 16.05.2008
Joda. Temaet er "hvor vil man bo". Det er fordeler og ulemper overalt. Ett annet eksempel. Jeg bor ved trafikkert vei og i nærheten av vannet. Og tar mine forhåndsregler i forhold til det. Bosetter man seg inni en skau, kan man ikke bare kreve at da skal ulven utryddes og skole bygges på nabotomta. Blir akkurat det samme egentlig. Når det kommer til transport så har jeg muligheten til å gå til det meste. Men jobben min er i en annen by hvor jeg måtte brukt fire forskjellige busser og tog for å komme til. Man kan ikke bosette seg først og kreve etterpå. Det er det jeg mener.
prekæs
11:00 16.05.2008
var svar til inga bling oppi her:)
prekæs
11:03 16.05.2008
En annen ting er hva man kan velge av jobb. Jeg bytter jobb hvis jeg finner noe interessant i nærheten. Helt klart. Har gjort det før og solgte da bilen for å gå.
prekæs
11:11 16.05.2008
He he Prekæs! Jeg bor i skogen, og ulven kan få gå i fred for min del, så lenge den ikke plutselig står å spiser på hesten min utenfor huset her, for da får den smake fersk hjemmelagd ammo rett fra ladepressa! Det vil jeg kalle ren refleks!
Forøvrig er jeg mere redd innavlet som flyr rundt i skogen her med ladd børse og skyter på alt som rører seg..!
Sivilisasjonen er ca 2 timers gange unna og jeg vil for all del ikke ha den nærmere. Det er forresten verdt bensinutgiftene og slippe å høre naboen prompe.
Tura Satana
11:27 16.05.2008
Ikke sant. Fordeler og ulemper overalt:)
prekæs
11:38 16.05.2008
Jepp! Dessuten har jeg hest, så når bensinen blir for dyr for meg står det billige alternativet klart... He he.
Tura Satana
09:54 16.05.2008
For en gjennomsnittsbilist utgjorde denne avgiftsøkningen (gisp) 95 kroner dersom du kjørte diesel, og (dobbeltgisp) 65 kroner om du kjørte bensin. Pr år ja.
Inga Bling
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------