Dåp/navnefest
Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
sanger i dåpen? |
11:05 15.05.2008 |
|---|---|
Noen som har noen forslag til "enkle" sanger man kan synge i selskapet? Ingen store sangere i familien, men dog.. |
|
| Anonym | |
Sv: sanger i dåpen? |
20:22 15.05.2008 |
|---|---|
skal snart ha vår tredje barnedåp, men har aldri hatt noen sanger i dåpen. |
|
| Guttaboys♥3 | |
01:34 3.06.2008 |
|---|---|
Hei Jeg har begynt å tenke på det. Skal ha disse tror jeg: - Vi har en tulle med øyne blå - Lykkeliten - Fylt av glede over livets under (- Alltid freidig når du går) Tror egentlig det er nok med tre sanger. Lykke til med planlegging av dåp! Det er nå ganske koselig syns jeg. |
|
| Mammaen til Ida | |
16:36 6.06.2008 |
|---|---|
her er noen idéer (Takk Gud) mel: Jeg vet en deilig have(No livnar det i lundar) Takk Gud for alle under som du lar oss få se for barnet som nå blunder hos mor og far i fred. Takk Gud for kirkens glade innbydelse til dåp så alle kan få ha det vidunderlige håp Takk Gud for jord og himmel for dag som er og var blant verdens men'skevrimmel fant du oss der vi var Takk Gud for våre kjære og dem vi tenker på takk for at du vil bære så vi kan målet nå. ' (Her ligger det et lite barn) Mel: Jeg folder mine hender små Her ligger det et lite barn som nettopp nå er døpt fridd ut av utrygghetens garn og i Guds godhet svøpt. Det veksler mellom smil og gråt ja, livet er jo slik men vi kan se når år er gått: Guds signing gjør oss rik Så smil du lille døpebarn og skrik hvis du har lyst For Gud er med deg hver en dag Han har din panne kysst ! Velkomen alle kjære mel: Jeg vet en deilig have (No livnar det i lundar) Velkomen alle kjære til heimen vår i dag då me fekk lov å bere eit barn til Gud ilag Me ser eit lite under frå barnets augo skin og kjem det tunge stunder vil Gud gje nåden sin No vil me vera saman i takk og glede stor for her er ingen framand til fest er dekt vårt bord (Vær velkommen, store, små) mel: Kjære Gud jeg har det godt (Deilig er den himmel blå) Vær velkommen, store, små vi vil feire sammen nå for i dåpen ble den lille båret fram slik Jesus ville Guds familie har fått enda en, det føles godt. Faddere er godt å ha takk at dere svarte ja men vi vet at alle gjerne tenne vil en bønnestjerne for vår dyrebare skatt når hun (han) tar på livet fatt. Så velkommen til vår fest hygg deg som du kan det best spis og drikk, ta gjerne ordet mens vi sitter her ved bordet taler vil vi gjerne ha da blir festen riktig bra! (Jeg folder mine hender små) Thorbjørn Egner Jeg folder mine hender små i takk og bønn til deg La alle barn i verden få det like godt som jeg Vern alle med din sterke hånd mot fattigdom og død og hjelp små barn i alle land så ingen lider nød La ingen krig og sult og sott få gjøre oss fortred la alle leve trygt og godt i frihet og i fred. ÿ (Kjære Gud jeg har det godt) Kjære Gud jeg har det godt takk for alt som jeg har fått du er god, du holder av meg kjære Gud gå aldri fra meg pass på liten og på stor Gud bevare far og mor - og alle barn på jord s (Alltid freidig) C.Richhardt Alltid freidig når du går veier Gud tør kjenne selv om du til målet når først ved verdens ende Aldri redd for mørkets makt stjernene vil lyse Med et Fadervår i pakt skal du aldri gyse Kjemp for alt hva du har kjært dø om så det gjelder da er livet ei så svært døden ikke heller ` (Vær meg nær o Gud) negro spiritual Vær meg nær o Gud, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær Når jeg gråter Gud, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær Når jeg ber til deg, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær Når jeg synger Gud, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær (Med Jesus vil eg fara) Elias Blix Med Jesus vil eg fara på livsens ferd i lag Gud lat den samferd vara alt til min døyand dag Det er mi høgste æra det er mi største ros hans fylgjesvein å vera og vandra i hans ljos Du til di grein meg sette alt i min fyrste vår med livsens dogg meg vætte gav sol og signa år Du vil og vokster gjeva alt til min siste slutt Lat meg i deg få leva i deg få anda ut ! (Jesus elsker alle barna) Jesus elsker alle barna alle barna på vår jord Rød og gul og hvit og svart er det samme har han sagt Jesus elsker alle barna på vår jord ELLER til opplesning: Vuggesang for et lite menneskebarn dikt av Gjertrud Elisabeth Olsen Ved min sterke hånd holder jeg deg oppe Du trenger ikke frykte, lille barn Jeg er her ved din side. Kom nå, ta min hånd. Du trenger ikke frykte, lille barn. Livet er vanskelig, verden er urolig vend ditt øye oppad, lille barn. Når tankene er mange og du ikke finner svar, vend ditt øye oppad, lille barn. Mange sier jeg er død, at jeg er borte, men den som leter, finner, lille barn Det menneske som søker vil jeg aldri vise bort, den som leter, finner, lille barn. Gi ditt liv til meg, la meg vise veien Jeg er livets kilde, lille barn Den trette finner hvile og den tvilende får fred Jeg er livets kilde, lille barn. e Du ska itte trø i graset dikt av Einar Skjæraasen Du ska itte trø i graset spede spira lyt få stå mållaust liv har og e meining du lyt sjå og tenkje på På Guds jord og i hass hage er du sjøl et lite strå Du ska itte røre reiret reiret er e lita seng over tynne bån brer erla ut sin vàre, varme veng Pipet i den minste strupe skal bli kvitring over eng Du ska itte sette snuru når du ser et hara-spor Du ska sjå deg for og akte alt som flyg og spring og gror Du er sjøl en liten, vek en du treng sjøl en storebror. |
|
| Anonym | |
20:11 6.06.2008 |
|---|---|
Har aldri hvert i dåp hvor det har blitt sunget sanger. |
|
| 2hærligegutter | |