Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Får høre to forskjellige ting på nav.. Blir ikke klok jeg..
11:25 15.05.2008
Hvis os. er den eneste inntekten man har, skal man da ha skattetrekk??

Jeg gikk for litt siden over til redusert os. Men nå kan jeg ikke jobbe allikevel. Jeg må da tilbake til uredusert os. Men jeg vil jo da få dette som eneste skattbare inntekt. For kontantstøtten og barnetrygden skal man ikke skatte av?
Kan jeg endre skattekortet mitt selv på internett (noen som har gjort det?) eller må jeg snakke med dem? Det var jo 106 i kø før meg på tlf. =S

Det kan jo ta 3 mnd. før de får endret fra redusert til uredusert os. Men hvis jeg får skattekort i posten før det, så blir vel dette skattetrekket på neste utbetaling? Ellers kommer ikke dette til å gå rundt.. =S
Ikke får jeg dobbel barnetrygd før om 3 mnd. heller..

Det positive er jo at jeg får tilbakebetalt da.. Men det hjelper jo ikke akkurat NÅ..
Anonym
Sv: Får høre to forskjellige ting på nav.. Blir ikke klok jeg..
12:02 15.05.2008
Har du kun OS, så trenger du strengt tatt ikke å trekke skatt. Du kan ha frikort. Men som du sier; det er jo greit å få tilbake på skatten:)
Anonym
13:14 15.05.2008
eg lever kun på nav, og eg betaler ikke noe skatt. måtte i fjor, mne da skjedde det en feil, så fikk jo alt igjen på skatten. og viss en jobber litt, så betaler en skatt enten på jobb, eller OS, ikke begge deler
Anonym
13:22 15.05.2008
Trodde det var slik at man dro på likningskontoret og ikke NAV for å ordne skattekort eller frikort. Og hvorfor får du ikke en ekstra barnetrygd nå?
Riga + snulla & vesla
13:24 15.05.2008
ja er på likningskontoret
Anonym
19:48 15.05.2008
Ja, er på likningskontoret jeg må ordne skattekort.
Men ang. redusert/uredusert os. så må jeg jo på nav. Å det er det som tar tid.
Jeg får ikke ekstra barnetrygd nå fordi det tok nærmere 3 mnd. å behandle søknaden(e)..
Men får jo etterbetalt, men det hjelper jo ikke akkurat nå da..
Takk for svar!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------