Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tvillinger/trillinger/firlinger

masse gulping...
11:40 15.05.2008
Hei
en av mine tvilling gutter ( de er to mnd) gulper masse.. det kommer ikke bare litt, men masse rett etter måltidet. de får mme på flaske( ikke byttet til større tut enda) de får ca 120 ml hver tredje time, litt sjeldnere på natt og kanskje litt oftere på kvelden. oskar spiser alt, og gir utrrykk for at han vil ha alt.. men så kommer det en foss ut igjen. tar mange rape pauser.. og han har noen sinnsyke raper..
tips.. noen som har opplevd det samme. har veid han 4 ganger.. går fin opp i vekt
bøllefrøene
Sv: masse gulping...
19:10 15.05.2008
Hei!
Jentene mine på 3 mnd får mest morsmelk og litt mme. De spiser også ca hver 3. time på dagtid, får ca 160 ml mme rett før de legger seg og spiser 1-2 ganger på natta. De gulper også kjempemasse. Ser ut som om de kaster opp noen ganger. Jeg fortalte dette til legen da vi var på 6 ukers kontroll. Han sa at jeg skulle fortsette å gi dem så mye mat de ville ha og bare la dem gulpe. Det er litt kjipt pga at vi må bytte klær, laken og putetrekk ofte, men ellers ikke skadelig på noen måte.
Silvia
21:23 15.05.2008
Jeg har også gulpegutter. :-) Har vasket endel klær de siste mnd ja.. Trøsten er at det avtar (Har i allefall gjort det med mine). Før måtte vi skifte minst en pysj om natta, og brukte masse gulpekluter, bodyer osv, men synes det blir mindre og mindre (er 6 mnd ukorrigert, 3 mnd korrigert).

Rapepauser hjelper her, men er ikke alltid sammenheng om de har spist mye eller lite. Kan godt gulpe litt rett før de skal spise sev om det er fire timer siden sist;-) Men de lukkemusklene er vel bare litt slappe enda..
Hvor mange måltid har de i døgnet?
chiquitita
22:50 15.05.2008
Godt å høre at det blir mindre og mindre gulping :) Hva mener du med 6 mnd ukorrigert og 3 mnd korrigert? Sorry, mulig jeg er litt treg nå...

Mine har 6-7 måltider i døgnet.
Silvia
19:56 16.05.2008
de spiser ca 6 ganger i døgnet. nå har jeg fått tips om å bytte mme, byttet til hipp for et døgn siden.. ser ut til å gjøre under...bare bitte litt gulp fra en av gutta i dag.
bøllefrøene
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------