IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Ingen av mine 8 egg utviklet seg- noen som har opplevd det samme og fått det til etterpå?
12:22 15.05.2008
De ringte fra klinikken i dag og sa det ikke ble noe innsett da ingen av de 8 eggene hadde overlevd til i dag. Jeg er deppa, i går var det 2 som så bra ut i alle fall.
Legen sa at det skjer og siden det er vårt første forsøk var det ingen grunn til å deppe lenge. Jeg vet ikke, føler at noe må være feil siden det gikk sånn. vi hadde icsi forsøk. Jeg er jo 36 år og har vel ikke all verdens tid heller...........
Sv: Ingen av mine 8 egg utviklet seg- noen som har opplevd det samme og fått det til etterpå?
12:31 15.05.2008
Hei Kine. Dette var trist. Men det er sant som legen din sier, du har flere forsøk igjen :) Jeg blir snart 38 og hadde mitt første forsøk i april, dette endte i SA da jeg var 5 uker på vei. Jeg TROR det er fordi eggene de satte inn hadde bare delt seg i 2 og 3, så de var ikke perfekte :(
Har bedre tro på 2 forsøk jeg :))
Dette skal vi klare Kine, klem fra
Sv: Ingen av mine 8 egg utviklet seg- noen som har opplevd det samme og fått det til etterpå?
12:35 15.05.2008
Hei Kine
Skjønner du får litt angst-tanker nå, men ingen grunn til panikk!
Jeg har selv vært igjennom flere ICSI-forsøk hvor eggkvaliteten/eggdelingen etter befruktning har variert veldig. Jeg fikk tilbake egg på alle de 3 første forsøkene, men jeg følte de ikke var av beste kvalitet (pga treg deling). Jeg ble heller ikke gravid.
På de 4.forsøket lykkes vi og har i dag ei jente på 4 år.!!!!!
Vi prøvde et søskenforsøk nå på nyåret, og da opplevde vi faktisk at INGEN av de 10 eggene vi fikk ut ble befruktet..... Så her er det ingen fasit.
Dette er tross alt deres første forsøk, så dette kan endre seg til neste gang skal du se.
Lykke til
12:46 15.05.2008
Av de 17 ICSI eggene jeg fikk ut overlevde 10 første døgnet og 5 andre døgnet. Mitt inntrykk er også at mange av disse eggene går til grunne. Heldigvis ble det 1 barn av de to eggene jeg satte inn, så det er nok bare spørsmål om tid og x-antall prøvinger for deg også så kommer drømmebarnet (barna).
13:35 15.05.2008
Tusen takk for svar jenter!
Det hjelper på humøret å høre fra dere, føler meg bedre allerede:0) Ja får komme meg til hektene å prøve igjen.... Tusen takk igjen for svar.
Ja askepott dette må vi klare!!!!
16:22 15.05.2008
Hei Kine
Mitt første IVF fikk jeg ingen befruktning.
Nå forsøker vi igjen med icsi. Jeg hadde uttak i forrige, fikk ut 15 egg, kun 6 var modne nok til å bli befruktet, hvor 3 gikk til grunne samme dag. Neste dag da jeg ringte var det bare to gjenlevende egg, men begge eggene var to-delte. Så begge ble satt inn og jeg håper selvfølgelig på at det går bra.
Men jeg ble også veldig skuffet, så mange egg, med så deprimerende resultat. Men vi gir ikke opp håpet, gjør vi?
Det går helt sikkert bedre neste gang, ikke depp, alle forsøk er veldig varierende, neste gang er det din tur til å lykkes:-))
19:37 15.05.2008
Hei Kine !
Neste gang skal det gå bedre !
Og til ekstra trøst-
ingen innsetting betyr at forsøket ikke teller,
så du har fremdeles dine forsøk igjen :O)
Lykke til !
Klem
19:48 15.05.2008
Til dere fantastiske jenter!
Tusen takk for oppmuntrende ord. Det hjelper utrolig mye med den støtten fra dere. Ja, man må prøve å se det positive. Vilsågjerne, du har jo rett, det betyr 3 nye muligheter. Legen sa, og det sier jo dere også, at det kan variere veldig fra gang til gang. Ja man må prøve å tenke positivt:0)
Tusen takk nok en gang, dere betyr masse.
10:23 16.05.2008
Jeg skrev litt på uke 20-tråden også, men sender en hilsen til deg fra meg hvor forsøket også ble avbrutt. Det ble for dårlig kvalitet.
Alle 5 eggene de hadde tro på i går,falt ut i løpet av natten.
Jeg fikk 2 bra egg på hver av de to første forsøkene mine og ingen her, så det føles litt tilfeldig. Jeg håper det ordner seg for deg også, neste gang!!!! Jeg skal følge med når du dukker opp igjen, lykke til!