Hei,
Jeg vet at max utbetaling av fødselspenger for kvinner som tjener over et visst beløp (320.000?) begrenser seg til 6G. Jeg vet at en del bedrifter har ordninger der de dekker/har forsikringer som dekker mellomlegget mellom folketrygdens utbetaling og vanlig lønn. Er det noen som har vært borti dette? Skulle svært gjerne hatt noen å sammenlikne meg med.
På forhånd tusen takk for svar!
Hilsen ei som er på vei inn i lønnsforhandlinger
6G ligger litt i overkant av 400 000, så det er kun hvis du tjener mer enn det at dette blir aktuelt. Jeg er rimelig sikker på at arbeidsplassen min betaler med full lønn selv om de bare får tilbakebetalt opp til 6G fra NAV. Tror slike ting skal stå i personalhåndboken på arbeidsstedet ditt. Sjekk med arbeidsplassen din om det er de som betaler lønn i arbeidstiden eller NAV. Sist jeg hadde permisjon fikk jeg lønn direkte fra arbeidsgiver og fikk dermed også tjent opp maks feriepenger som om jeg var i jobb. Hvis du får utbetalt fra NAV får du kun 12/15 uker oppsparing til feriepenger.
Jeg jobber i et større oljeselskap og der dekker de mellomlegget mellom 6G og min lønn (rundt 750.000). Jeg får vanlig lønnsutbetaling fra selskapet i permisjonen. Jeg har valgt 80% og får da 80% utbetalt av lønn, overtidsgodtgjørelse, kjøregodtgjørelse ol. Jeg får også utbetalt bonus og feriepenger av lønn/permisjonspenger. Det blir også betalt inn til pensjonsfond og forsikring som om jeg var i vanlig jobb. I tillegg beholder jeg alle goder som telefon, trening og internett.
Håper dette var til hjelp.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem