Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Kan han oppføre seg lik/ har jeg ingen krav?
13:31 15.05.2008
Min datter er syk og bf krevde å ha henne i går. Allmentilstanden var ok og det var feber og forkjølelse. Han lovet å sende sms i dag tidlig om hvordan formen hennes var og om hun var i barneh. Hører ikke fra han og skriver til han kl 1250 hvor jeg spør om formen hennes og hvor jeg skal hente henne. Han svarer 1255, jeg har henne. Ok skriver jeg, men fint om du svarer på hvordan formen hennes er og om når jeg kan hente henne evt når du leverer henne? Det unnlater han å svare på.

Er det riktig at han kan holde på slik? Vi har en dårlig avtale og om 1 mnd skal vi inn og lage ny. Fremt til det har vi ikke tidspunkter i avtalen. Jeg blir sprø,sitter og venter på han i tide og utide.
Anonym
Sv: Kan han oppføre seg lik/ har jeg ingen krav?
13:50 15.05.2008
Dette er ikke så gæernt egentlig tenker jeg. Det virker som om du har en ansvarsfull pappa til barnet ditt som er hjemme med henne når hun er syk. Fint at samværsforeldre også kan gjøre sånt og ikke bare bostedsforeldre. Ok, han sendte deg ikke melding i morges, men han tok vare på henne på den måten han syntes var best. Skjønner du lurer, men dette er jo egentlig ikke noe krise, du skulle ikke hatt henne på dagen i dag uansett. Når du sender en melding og spør så svarer han deg jo med en gang ( ja, jeg mener at 5 minutter er med en gang når du har barn i huset)., det er jo ikke noe problem. Skjønner at du vil vite når du skal hente henne eller han skal levere, men klokka er jo ikke to engang, han tenker sikkert at han skal ha henne arbeidsdagen ut eller i alllfall til hun vanligvis hentes i barnehagen.
Vær glad for at du har en far til barnet som tar ansvar og som naturlig tar seg av barna når de er syke. Kanskje du skal begynne å stole litt mer på faren til barnet ditt?
Anonym
13:52 15.05.2008
Sign. anonym over her jeg.

Om du stoler litt mer på han, så vil du slippe å gå rundt og bekymre deg og irriterer deg over små ting. La han få litt tid på seg.
Anonym
13:59 15.05.2008
Hei, saken er litt større enn som så selv om jeg forstår dere. Det er første gang han har tatt fri fra sin egen jobb (stort firma mange ansatte) siden hun ble født. Hadde aldri pappa perm kun på papiret. Kunne ikke hente meg på sykehuset en gang når vi skulle hjem eller være der for meg (da var vi samboere). Hver fre og søn han har henne sitter jeg venter på når han kommer og ikke kommer. Han låser meg til å holde meg hjemme med og uten barnet fordi jeg ønsker å være tilgjengelig om han skulle komme. Dumt av meg.
Han overlater ansvaret for datteren vår til foreldrene hver gang det er noe galt eller for å prioritere gutteturer støtt og stadig og ennå vil han ha mer samvær. Det er nemmelig ikke slik at hun eller hans første barn går foran hans eget behov.Derfor er jeg også bekymret når han ikke svarer på hvordan hun har det, og han er heller ikke hjemme i huset med henne da min mor bor like ved. Er hun fortsatt syk og ikke er i barnehage burde han være i ro med henne spør dere meg.
Anonym
14:00 15.05.2008
I tillegg henter jeg alltid datteren vår kl 1430 1500 i barnehagen.
Anonym
14:18 15.05.2008
Jeg ville iallfall sluttet og sittet hjemme og ventet på når han kommer eller ikke kommer når han skal levere. Send melding og si at du må vite når han leverer, si at dere trenger faste tidspunkt. Hvis han ikke svarer så sier du bare at du er ute, så skjønner han nok at det er lurt å avtale når han kommer til tomt hus. Dere burde sikkert ta dere en tur til familievernkontoret og få faste avtaler på plass.
Skjønner at det er frustrerende, men det kan være at du skal begynne å vise faren til barnet ditt litt mer tillit også. Hvis du ikke får noen signaler om at datteren din har det vondt skal du ikke legge deg for mye opp i hva han gjør sammen med henne. Hvis hun nå bare var litt forkjøla så er det ikke så mye han kan gjøre galt, Og blir jenta sutrete av å ikke være i ro, så lærer han jo av det. Han må få ro til å lære å være pappa på sin måte han også, uten at du skal blande deg borti alt. Selv om det er vanskelig for deg, så er det det beste for både jenta, faren og deg på sikt at han blir en god pappa. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men prøv å ro deg litt ned og ikke send moren din for å spionere på ham:)
Jeg syns som sagt du skal være glad for at faren valgte å være hjemme med henne selv i dag uten å be deg gjøre det. Javel, han har aldri gjort det før, men kanskje han begynner å lære. Så lenge det ikke er tegn til direkte omsorgsvikt hos pappa så ville jeg trukket meg tilbake og latt han få løse ting på sin måte. Det kan kanskje virke som om du gjør det ekstra vanskelig for dere fordi du alltid vil ha kontroll. På den måten kan du ende opp med en pappa som ikke tar ansvar i det hele tatt fordi han føler han ikke får lov.
Anonym
14:20 15.05.2008
Det er selvfølgelig griseirriterende hvis han var en unnasluntrer og en udugelig kjærste da dere var sammen, men det kan jo hende han har blitt en bedre pappa nå etterhvert?
Anonym
14:38 15.05.2008
Fikk nettopp vite at dattern min ikke er i form og sover hos farmor men pappa er på jobb. Skjønner dere?
Anonym
16:30 15.05.2008
Men har hun det fælt hos farmor da?
Anonym
20:20 15.05.2008
For meg så er ikke poenget om hun har det bra hos farmor. Hun lider ikke hos farmor men i betraktning at de røyker inne, barnet mitt er sykt, og informasjonen jeg fikk når jeg hentet henne i dag var at hun var ennå mer syk enn i går når hun ble levert til bf. Jeg mener at så lenge jeg har mulighet til å ha henne selv ( har fri), og det ikke passer for far å ta seg av henne pga jobb, har barnet det best hvor hun bor og hos sin mor som hun er sterkest knyttet til. Far sier at han skal ta seg fri fra jobben dersom hun er syk og den avtalen holder han heller ikke. Atter en gang lyver han. Synes dere dette er så merkelig mening av meg? Og er ikke dette det beste for barnet?
Anonym
21:04 15.05.2008
Jeg er helt enig med deg. Synes det er helt urimelig at barnet skal være hos bestemoren sin så lenge du har fri og muligheten til å ta deg av det. Samvær med foreldre må være førsteprioritet.
skoeske2
21:35 15.05.2008
Skjønner deg godt HI.
Kan ikke skjønne hvorfor han vil dra barnet bort fra den personen hun er mest knyttet til når hun er syk,- for så å levere henne videre. Greit nok at det er farmor men nå er det jo gjerne slik at de fleste vil være hjemme når de er syke.
Og at jenta er enda mer syk, og i tillegg holdes i et hus hvor det røykes inne syns jeg viser at barnefar ikke tenker så mye på barnet men kanskje mest på å herje med mors følelser.
Fru lilla
11:18 16.05.2008
Jepp, virker som om han oppfører seg umodent og snålt. Hvis far tok seg fri for å være med sykt barn syns jeg det var ok at han passet og ikke du, men hvis han jobber og ungen er hos farmor så er det jo litt merkelig å ikke si fra til deg. Det er ikke så galt å løse det sånn hvis begge foreldre er i jobb og har vanskelig for å ta fri, tror ikke syke barn nødvendigvis har det noe verre hos farmor. Mange får jo hjelp av besteforeldre i sånne situasjoner, og det kan være en like god løsning som at stressa foreldre er hjemme. Man er ikke nødt til å ta seg fri hvis andre gode omsorgspersoner er hjemme uansett liksom. Men her var jo du hjemme og det endrer jo noe.

Ellers, i forhold til hva du kan kreve, så syns jeg du kan kreve at datteren din får være i et røykfritt miljø, at både far og farmor lar være å røyke når de er sammen med jenta!
Anonym
12:13 16.05.2008
Pappen har vel kontrol da tenker jeg.
Men er enig med de andre at du bør ha henne fremfor farmoren om hun er syk. Kansje han tenker at han skal ordne selv når han har samvær uten å belaste deg med det når du har "fri" og derfor sender henne til farmor.
serin@
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------