Jeg ville iallfall sluttet og sittet hjemme og ventet på når han kommer eller ikke kommer når han skal levere. Send melding og si at du må vite når han leverer, si at dere trenger faste tidspunkt. Hvis han ikke svarer så sier du bare at du er ute, så skjønner han nok at det er lurt å avtale når han kommer til tomt hus. Dere burde sikkert ta dere en tur til familievernkontoret og få faste avtaler på plass.
Skjønner at det er frustrerende, men det kan være at du skal begynne å vise faren til barnet ditt litt mer tillit også. Hvis du ikke får noen signaler om at datteren din har det vondt skal du ikke legge deg for mye opp i hva han gjør sammen med henne. Hvis hun nå bare var litt forkjøla så er det ikke så mye han kan gjøre galt, Og blir jenta sutrete av å ikke være i ro, så lærer han jo av det. Han må få ro til å lære å være pappa på sin måte han også, uten at du skal blande deg borti alt. Selv om det er vanskelig for deg, så er det det beste for både jenta, faren og deg på sikt at han blir en god pappa. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men prøv å ro deg litt ned og ikke send moren din for å spionere på ham:)
Jeg syns som sagt du skal være glad for at faren valgte å være hjemme med henne selv i dag uten å be deg gjøre det. Javel, han har aldri gjort det før, men kanskje han begynner å lære. Så lenge det ikke er tegn til direkte omsorgsvikt hos pappa så ville jeg trukket meg tilbake og latt han få løse ting på sin måte. Det kan kanskje virke som om du gjør det ekstra vanskelig for dere fordi du alltid vil ha kontroll. På den måten kan du ende opp med en pappa som ikke tar ansvar i det hele tatt fordi han føler han ikke får lov. |