Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Kan man tillate seg et par glass vin mens man venter? Hva gjør dere?
18:34 15.05.2008
Hei,

Lurte på en ting: Kan man ta et par glass med vin mens man venter, eller er det allerede da skadelig for fosteret?
Hva gjør dere?
Paprikka
Sv: Kan man tillate seg et par glass vin mens man venter? Hva gjør dere?
18:37 15.05.2008
det står at det ikke er skadelig med et glass.men jeg ville aldri gjort det.
lene p
18:39 15.05.2008
Mulig jeg er veldig firkanta, men jeg holder meg 110% unna alkohol om det er '''''fare for''''' graviditet :)
Villstyring
18:40 15.05.2008
Hei!
Ja det gjør vi:) Ihvertfall jeg. Jeg har 4 friske barn og har alltid kost meg med et glass vin, men ikke drukket mye! Men det er sikkert forskjellige meninger om dette som om alt annet...
magica fra tryll
19:46 15.05.2008
Her er det også litt vin.... Blir ikke mange slurkene, men det er litt stas. Forrige gang var det prøverør, så da visste jeg at de satte inn et befruktet egg. Da var det ikke snakk om. Men denne gangen har testen vært negativ, så selv om tanta ikke har kommet, så koser jeg meg litt....
Trilletralle vil ha lykketroll
20:00 15.05.2008
Er det ikke noe med at man ikke deler blod de første ukene?

Jeg ville holdt meg unna hele glass, men har unnet meg småslurker da :)
~Endorfina~
20:04 15.05.2008
noen slurker tror jeg ikke vil skade..
jeg selv drikker ikke når vi prøver.. men opp til hver enkelt syns jeg..
obsideisann j-06*3pp etter SA*
21:01 15.05.2008
Jeg drikker ikke noe nå som jeg er mellom EL og IKM. Mellom mens og EL kan jeg drikke litt, men vil begrense meg da også, for jeg tenker at kroppen generelt ikke har noe godt av ei fyllekule, og at det kan gjøre det litt vanskeligere å få det til å klaffe.

Det er forresten et svara strev å holde seg unna alkohol nå for tida. 17 mai, vår, utepils, torsdagspils, fest-meg-her og fest-meg-der. Og alle vet at jeg er veldig glad i å ta meg ei pils, så det er ikke lett å bortforklare heller. Jeg forsøker så godt jeg kan å holde meg unna situasjoner hvor folk forventer at jeg drikker, men 17 mai blir vanskelig... Og når jeg ikke vet om jeg er gravid eller ei så vil jeg heller ikke fortelle noe til noen, prøvinga vil vi ha for oss selv ellers blir jeg nok bare stressa.
mumifrøken
21:09 15.05.2008
signerer på at det er vanskelig å "holde seg unna" alkohol for tiden..
nesten litt "glad" for at jeg fikk tr i dag... vil liksom ikke si det til alle med en gang..
21:17 15.05.2008
Jeg har fått litt sansen for alkoholfri øl de to ukene jeg har hatt alkosperre nå (er i min første pp). Syns det funker veldig greit i vårsola. Problemet er bare alle som forventer at jeg skal drikke, og som sikkert kommer til å spørre på 17 mai når jeg ikke vil ha noe. Er ikke noe glad i (eller flink til) å lyve så jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre
mumifrøken
21:21 15.05.2008
hehe..du får ta noen tomme "ekte" ølflasker og tømme over alkoholfri øl..:P
21:25 15.05.2008
hehe, ja, men er litt vanskelig siden det ikke er hos meg vi skal være, og det er skrekkelig vanskelig å korke åpne flasker. Har vurdert å prøve å bytte merkelappene utenpå, ved å legge flaskene i vannbad, men det står fortsatt munkholm oppå korka :S

Nei dette får bare ordne seg på et vis. Jeg er jo ikke helt i toppform for tida, kan bare prøve å spille på det. Hadde vært enklere om jeg visste at jeg var gravid, da hadde det ikke vært kriiise om det kom ut, skal kun være med svigersøstrene m/fam de vil nok få vite det ganske tidlig om vi blir gravide uansett. Menmen, dette er jo et lite filleproblem. Om de reagerer på at jeg ikke drikker, så spør de nok om jeg er gravid, så kan jeg bare si som sant er at jeg ikke er det. Eller "Ehh, gravid, nehei, ikke som jeg vet i alle fall...". Det er jo ingen løgn ;o)
mumifrøken
08:41 16.05.2008
Ja, frem til en evt positiv test lever (og drikker) jeg som normalt. Opp til hver enkelt hva man velger, synes jeg!
Pacific
08:56 16.05.2008
Hei,

som så mange andre skriver her, så er det jo opp til hver enkelt. Men personlig har jeg kuttet alkohol etter at vi startet å prøve. Heldigvis for meg er det sjelden jeg opplever noe stress ifht selskapeligheter fordi jeg ikke drikker. Som oftest må enten samboer eller jeg kjøre hjem, og det å være sjåfør er jo et perfekt alibi ;-)

Når du spør om alkolhol er skadelig for fosteret allerede mens man venter, så finner du kanskje ut litt mer om det her: http://www.shdir.no/rusmidler/publikasjoner/alkohol_og_graviditet_22882?dummy=null

Mother2be
09:37 16.05.2008
Jeg holder meg unna mellom EL og IKM, men ellers unner jeg meg gjerne et glass eller to. Men kunne ikke falle meg inn å drikke meg full eller noe.

Og til de som sliter med å finne på unnskyldning til hvorfor man ikke drikker: Jeg vil heller ikke si noe til noen før jeg faktisk ER gravid, og det er mye festing og vår-pils og alt sånn der for tiden. Sjåfør-tipset har jo blitt nevnt. Det er jo knall! Ellers så kan man jo ta en hvit løgn og si at man går på antibiotika. Da kan man jo som kjent ikke drikke. Finn en "sykdom" som ikke synes så godt fra utsiden, feks. urinveisinfeksjon eller noe i den dur'n. Ingen kan se om du har det, men antibiotika kreves like fullt for å helbrede. :-)
Meerim
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------