Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Spørsmål ang. utdanning og støtte.
20:07 15.05.2008
Jeg er en alenemor på 23 år med ett barn på 3,5 år.

Jeg jobber fultid og har gjort det i 3,5 år, men det ser ut som om jeg mister jobben dette året her.

Hvis jeg nå bestemmer meg for å begynne på skole, hva kan jeg få av støtte?
Stemmer det at jeg kan få dekket 3 år skolegang?

Jeg har ett lån på 1.250.000 på leiigheten min og f.utgifter på Kr 2800, så jeg har endel utgifter pr mnd.

Jeg har to fag igjen for å få studiekompetanse, men regner med at jeg får dette godkjent siden jeg har jobbet såpass lenge.

Noen som kan gi meg noen eksakte beløp?
Vanskelig å finne ut av det på NAV sine sider.

Setter stor pris på svar:-)
Mamma`n til turbo
Sv: Spørsmål ang. utdanning og støtte.
20:51 15.05.2008
Hvis du ikke har noen form for utdanning fra før har du rett på utdanningsstøtte. Hvis du er hjelpepleier fra vgs. for eksempel, og vil bli sykepleier, vil du ikke få støtte.
Tenkte bare jeg skulle nevne det siden du ikke sier HVA du har jobbet med.
Jeg vet ikke eksakte beløp, men det dekker bare skolebøker og reise til og fra skolen, evt. skolepenger! Du kan få utvidet os, men vet ikke hvordan det blir for deg som har så stort barn. Sikkert andre her inne som vet det bedre:)
**aLMa**
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------