Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Sommerjobb og overgangsstønad
21:48 15.05.2008
Hei!

Er litt forvirret her. Har hørt så mye. Noen sier at du kan tjene 33000 i året uten at de rører os. Men noen sier at det kun er opp til fribeløpet i mnd på ca 2500 du kan tjene uten at de trekker.

Jeg ringte nav hordaland i dag, og der sier hun at det er kun det fribeløpet i mnd. Kan ikke tjene mer enn det før de rører os. Men det blir jo litt feil da i forhold til at jeg ikke kommer til å jobbe nårt sommeren er over og jeg kommer jo ikke til å komme over 33000...

Noen som vet noe om dette?

Anonym
Sv: Sommerjobb og overgangsstønad
22:12 15.05.2008
det som er er at de tar utgagnspuntet i nåværende intekt. altså tjener du 200 000 når og får redusert os, så får du full os etter sommeren når du ikke lenger tjener 200 000. dette går selvfølgelig andre veien også.
tjener du ingen ting nå, men masse 1 eller 2 måneder så mener de natulig nok at du tjener pener til og klarer deg med mindre støtte disse månedene.
du må bare si i fra til de at du skal jobbe 2-3 måneder og hvor mye du forventer og tjene. også sier du fra når du slutter og jobbe, slik at du da får full os igjen
mortilgunnar loves Marcel
22:12 15.05.2008
Om du vet at du ikke skal jobbe til høsten heller, så skal du kunne tjene opp til ca 33 000,-, før du trenger å gi beskjed til NAV. Det er i hvert fall det som har stått på de utbetalingsbekreftelsene jeg har fått hver måned. Jeg vet ikke om dette har endret seg i det siste. Jeg vil jo tro at det er året under et som til slutt avgjør evt trekk i OS.

Snakk med noen andre i NAV, og forklar at det kun er sommerjobb det er snakk om, og at du ikke kommer til å tjene noe de andre månedene resten av året:)

Du kan jo få arbeidsgiver til å bekrefte et midlertidig ansettelsesforhold, og at det kun er sommerjobb det er snakk om.
Anonym
22:15 15.05.2008
Tenkte jeg kunne ta med at der er noe med at de ikke trekker første mnd du jobber, og trekker de den andre måneden, så er det mulig du får dette etterbetalt etter arbeidsforholdets slutt. Dette skjedde med meg en gang jeg hadde sommerjobb. Men det er mange år siden. Du kan jo forhøre deg om det:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------