Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Er det grunn til bekymring? (ang barnet til naboen)
22:47 15.05.2008
Naboen min har en datter på 4år, sikkelig frekk og uoppdragen, ikke det at det har noe med saken å gjøre.
Hver eneste dag kjører de til og fra bhg med barnet på fanget (en 10mins kjøretur hver vei).
Jenten går ute å leker i gaten kl 22 (har skjedd ved 3 tilfeller kun den siste uken). Kan vel legge til at vi bor like ved en svært traffikert vei, og jenten er uten tilsyn.
Moren virker som en skikkelig vims, 20år (har ikke noe med saken å gjøre da jeg er 22 selv). For å være helt ærlig virker det som om hun har null kontroll over barnet, han løper rundt i hagene her.
Kan nevne flere små episoder.

Hva synes dere?
Anonym
Sv: Er det grunn til bekymring? (ang barnet til naboen)
22:52 15.05.2008
huff virker litt slappt det der da!

spiller ingen rolle om turen bare er 5 meter, ulykker kan skje uansett!!

men hva du skal gjøre er jeg usikker på..
Anonym
22:54 15.05.2008
hva med å sende henne (altså mora) et anonym brev der du utrykker bekymring for datteren? å vist det ikke blir forandring vil bv bli koblet inn?

fryktelig vist jenta skulle bli utsatt for en ulykke da!
Anonym
14:06 18.05.2008
Å herregud, anonym 22:54!
Sende anonymt brev????

Blir helt matt, jeg.
lillemanns mamma
22:53 15.05.2008
Syns du skal sende en bekymringsmelding til barnevernet. Foreldrene trenger nok litt oppfølging og oppstramming. Uten at jeg har mye peiling, så skal det nok en del til før de tar henne bort fra foreldrene, men slik skal ikke en 4-åring ha det.
De fleste barn liker å være lenge oppe og sitte framme når bilen kjører, men det er ikke bra for dem, og det er foreldrenes oppgave at slikt ikke forekommer.
(Jada barna mine får også være lenge oppe når det er jul eller vi er på ferie, men ikke til hverdags, og de får aldri sitte på fanget når bilen er igang).

Lykke til!
Anonym
22:53 15.05.2008
Huff, har liknende naboer selv. De lar ungen sin løpe rundt uten å passe på selv om det er biler etc. Og deres unge er bare 2 år. Også kjefter de så fært på han. Og han ser alltid ustelt ut...men for å være helt ærlig...jeg synes det er dems sak. Mye dritt skje i verden. Jeg passer på meg og mitt
Anonym
22:56 15.05.2008
seriøst? klarer du virkelig bare å se på at et lite barn ikke har det bra bare for at du å dine har det??

ikke rart verden er slik den er!

folk må bry seg!!!
Anonym
22:57 15.05.2008
Du kan ta kontakt med barnevernet, anonymt om du vil, å forhøre deg.
De velger selv om dette er noe de vil gripe fatt i.
Anonym
23:06 15.05.2008
kan man levere inn en helt anonym melding til bv??`
Moren er alene med omsorgen, men har ny sambor.
Kan vel legge til at hun løp rundt naken på kveldstid av 2/3 tilfellene forrige uke.
Jeg vet 100% at hun sitter på fanget dems da de kun har bil med to seter.
Det er alltid høy musikk fra huset deres, biler som ruser motoren hele kvelden, drikking, og masse folk. Dette VET jeg foregår mens hun er hjemme. Som nå.feks, sitter moren ute på terassen å drikker, jenten sitter i vinduet og vinker til de som går forbi.

Jeg føler det blir feil å prøve å prate med moren, da vi er gjevaldrene vil jeg ikke prøve å virke som om jeg er noe bedre enn henne, de har ikke bodd her så mange måneder, så ikke kjenner jeg henne mer enn et "hils-nikk" når vi møter på hverandre. Jeg kan ringe BV å høre, men er så redd for å gjøre noe "galt", for på sett å vis, så er det jo ikke slik at gutten lider! MEN- som nevnt over, moren kunne trengt en oppstramming!!

HI
Anonym
23:10 15.05.2008
Er det en gutt eller en jente det er snakk om her?
~Roskva~og~Solveig~
23:16 15.05.2008
Dette må være et tulleinnlegg. HI bytter på å kalle barnet jente og gutt.

Hvis du skal skrive tulleinnlegg, kan du skrive et med litt mer "schvung" enn det der?
Dunder
23:17 15.05.2008
hmm hadde jeg vært deg hi hadde jeg bestemt meg på forhånd om jeg skulle lage en historie om en gutt, eller en jente. Så ville jeg holdt meg til den historien, slik at jeg etterhvert ville oppnådd tillit hos de som leste innlegget mitt.
Anonym
23:30 15.05.2008
Ikke sikkert det er tull fordi hun bytter på gutt eller jente. Det kan hende hun har gjort det for ikke å bli gjenkjent, ved f.eks. nabojenta som titter innom dinbaby.com. Men er det tull så er det i alle fall dårlig gjort, for vi jenter her føler jo med de stakkars barna som blir behandlet dårlig og sender våre gode tanker til dem, og trenger ingen tulleinnlegg om slikt!
Anonym
23:44 15.05.2008
ja, jeg har gjort om på kjønnet, noe som betyr vesentlig lite for situasjonen. Men jeg har egentlig fått nok svar til at jeg føler meg klokere, så i morgen skal jeg ta å ringe BV å høre hva de mener.

Hi
Anonym
23:48 17.05.2008
Jeg mener at du gjør barnet en kjempetjeneste med å ta kontakt med barnevernet. De kan gi foreldrene støtte og veiledning. Jo tidligere ting blir tatt tak i, jo bedre. De prøver det meste før det blir aktuelt på plassere ungene hos andre....
Anonym
23:53 17.05.2008
du blandet litt, du skrev hun har ei datter på 4 år også på slutten skrev du HAN løper i hagen vår... virker som om du ikke ser det barnet så ofte..

Men hvis det er sant det du sier, så er det synd på den lille jenta huff... ring bv og fortell dem at du er bekymret, kanskje dem kan ta en prat med moren hennes!
Anonym
23:55 17.05.2008
har pratet med bv, de sa at saken var "alvorlig nok", så jeg skal skrive det ned skriftlig til dem.

Takk for svar.

HI
Anonym
13:54 18.05.2008
Fint du gjør noe med det! Er mange som tror at barnevernet er en stor stygg ulv som kommer for å stjele barna til folk, men sånn er det jo faktisk ikke. De prøver først å få til et samarbeid med foreldrene slik at situasjonen blir bede for barnet. Ikke alle som "skjønner" helt av seg selv hvordan de skal "oppføre" seg i forhold til barn.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------