Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Foreldrepenger da der?? Det har jo forandret seg etter at jeg leste på Nav for et år siden jo..
22:58 15.05.2008
Hvor mye får dere i foreldrepenger, hvor lenge?

-det jeg har skjønt er at det kun er til barnet er tre år.
Anonym
Sv: Foreldrepenger da der?? Det har jo forandret seg etter at jeg leste på Nav for et år siden jo..
23:11 15.05.2008
Jeg forstår ikke helt hva du mener. Såvidt jeg vet, har det ikke skjedd noen endringer i foreldrepenger det siste året.
Anonym
Sv: Foreldrepenger da der?? Det har jo forandret seg etter at jeg leste på Nav for et år siden jo..
23:21 15.05.2008
Jeg har hvertfall ikke hørt noe om det før jeg leste det nå, så kan jo hende jeg har oversett det bare??

I tillegg så fant jeg noe om ekstra småbarnstillegg og foreldrefradrag forrige gang jeg var der, men ikke nå.
Anonym
23:26 15.05.2008
Foreldrepenger gis jo i utgangspunktet bare ut i enten 54 uker på 80 % lønn, eller 44 uker (? uæææ, har glemt det allerede) på 100 % lønn.

Men man kan ha rett til permisjon i 3 år, men da er jo to av dem ulønnet, da. Eller hvis man tar gradert foreldrepenger kan man selvsagt strekke det over lengre tid. Men maksgrensen for å bli ferdig med permisjon i forbindelse med fødsel er uansett 3 år.

Det er ikke overgangsstønad du mener da? Nei, det kan det foresten ikke være. For den generelle regelen på 3 år har jo vært i mange år....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------