Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
venn med eksen, er det så galt?
23:30 15.05.2008
sambo viser seg nå etter mange år å være sykeligt sjalu...
bare lurer er det virkelig så ille å være venn med en eks?

har en eks jeg ikke hadde pratet med på mange år, møttes igjen på en fest en stund tilbake, vi ble sittende i gangen å prate i en times tid, bare han og jeg(drikker ikke siden jeg er på "prøver" stadiet) så var absolutt ved mine fulle fem..
men sambo lagde et STORT problem ut av dette.... er det normalt?

er mulig jeg er litt rar, men er av den oppfatning at man kan være venner, selv etter det er slutt...
vi er jo fortsatt glad i hverandre, (som venner) selv om vi ikke passer sammen...

noen som har tanker rundt dette?
trille85
Sv: venn med eksen, er det så galt?
13:11 16.05.2008
Syns det var helt greit at du snakket med han igjen etter og ikke ha sett han på mange år. Men det er forskjell på venner og bekjente. Syns ikke du skal bli bestevenn med eksen og virkelig gå inn for å møte han. Men dumper du bortig han tilfeldig må det nu vel gå ann å slå av en prat uten noen problemer, og du trenger jo ikke si til din samboer at du har møtt han den dagen og snakket med han, jeg forteller ikke min samboer om alle jeg treffer på gaten å snakker med. Så hvorfor skal man det hvis det tilfeldigvis viser seg å være en eks?

Prøv å sette deg i hannes situasjon, hvordan hadde du følt det hvis han hadde en eks han var god venn med og glad i, som han møtte en del ganger. Jeg personlig hadde ikke likt det.....
ulldor
21:12 16.05.2008
mulig jeg er spesiell men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe i mot det..
saken er vell at vi alle er i en ganske tett venne gjeng, så vil jo fremover møtes ganske mye...
føler oxo at jeg ikke vill bare være bekjent..
han er en person jeg kan dele tankene mine med (akkurat som en veninne)... sambo vil aldri prate om seriøse og alvorlige ting..
jeg skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan være venner?
det er jo en grunn til at men var sammen, engang i tiden, kan jo ha disse "venne følelsene" fortsatt...
trille85
23:33 16.06.2008
Jeg hadde ikke likt at min kjære skal være venn med en eks.
Jeg holder alle ekser unna selv, så hvorfor skal hun gjøre noe annet?

Sjalusi er noe dritt.... men hva er det som gjør folk sjalue?
Det er usikkerheten på seg selv og sin partner. Få orden på forholdet, og snakk med kjæresten FØR du prøver å være venn videre. La mannen få et valg.
klar for å bli pappa
22:54 22.06.2008
Jeg er kjempegod venn med eksen min! Han er faktisk en av mine beste venner. Det er klart du skal få lov til å være det, men samtidig er sjalusi en vond følelse - og du burde ta hensyn til at kjæresten din føler som han gjør. Min kjæreste er litt betenkt over situasjonen, men syntes det er greit i det store og det hele. De har også møtt hverandre flere ganger, og har en god tone.

Samtidig er det KJEMPEVIKTIG at du ikke er sjalu over lignende ting. I mitt forhold er det for meg helt greit (ihvertfall nesten) om min kjæreste skulle ta en kaffe med sin eks. Jeg kjenner jo stikket av sjalusi, men jeg vet at det er en urasjonell følelse, og jeg egentlig ikke har noe grunn til å være sjalu...

I bunn og grunn burde du vel bare være ærlig med kjæresten din, det er ikke kult å være sjalu, og du burde ikke gå bak ryggen hans, uansett om du har gode intensjoner.
LiseLene
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------