Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Noen som har brukt p-sprøyte her?
09:41 16.05.2008
Hei!
Jeg vil gjerne vite om det er flere her som har brukt p-sprøyte, og som prøver å bli gravide? Og hvordan det evt går med dere? Jeg har prøvd å bli gravid i ca ett halvt år nå, og har mistet litt tålmodighet...Håper å få kontakt med noen som har erfaring, eller med noen som er i samme situasjon ;-)
hopeful78
Sv: Noen som har brukt p-sprøyte her?
10:49 16.05.2008
Hei Hei hopeful!!!
Jeg sluttet på psprøyten høsten 05. Altså for 2 og littover ett halvt år siden. Jeg hadde ingen bivirkninger når jeg gikk på den, men når jeg sluttet på den la jeg på meg nesten 10kg vann på under 2 mnd. Som heldigvis gikk lett av igjen. Hadde ustabil syklus i over ett halvt år, mye mage smerter og blødde myee!!! Nå er det snart ett år siden vi begynnte å prøve å lage barn, å etter 9pp satt den =) Om det har noe med p-sprøyten å gjøre eller ikke, det vet jeg ikke.
Til alle anbefaller jeg IKKE p-sprøyten!!! Om du ikke allerede har fått barn da...
Men jeg har jo hørt om folk som er blitt gravid på psprøyte også så vanskelig å si noe om det...
Vet ikke om dette hjalp noe, men sånn var i allefall min erfaring med p-sprøyten.
Krysser fingrene for at den lille spiren din sitter snart =)
Klem
isi* snart 7pp
11:44 16.05.2008
Hei isi*snart 7pp ;-)
Tusen takk for svar :) Godt å høre fra noen som har vært gjennom dette med p-sprøyta. Skal ALDRI mer ta en sånn, det er bra sikkert!
Det rare med meg er at jeg fikk igjen mensen med en gang, og siden har den vært regelmessig. Ut i fra det har jeg reknet med at syklusen min har vært normal, men forrige mnd skulle jeg ta eggløsningstester og de slo aldri ut positivt! Da begynner jeg å lure på om jeg i det hele tatt har eggløsning :-(
Er inne i den 6 pp nå. Og jeg håper som deg; at spiren snart vil sitte! Godt att det ordnet seg for deg ihvertfall, masse lykke til videre;-)

Ha en fortsatt fin dag!
hopeful78
11:52 16.05.2008
Hihi søt du er!!
Ja den satt på 9pp. (Får ikke forrandret nick) Er 5+3 idag. Skjedd utrolig mye de siste dagene, å nå går tiden sååå sakte til første kontroll i juni igjen!!!! hehe.
Ja uff, skal aldri på den dritt sprøyten jeg heller!!! Men jeg blødde nesten hele tiden etter jeg sluttet på den. Hadde kanskje opphold på noen dager, å en stund var det så vondt at jeg svimte av når ejg reiste meg. Da mente de på legevakten at jeg var gravid utenfor livmoren, men var bare bivirkninger fra sprøyten... Kanskje du kan måle temp for å finne el eller prøve prego kanskje??? Hørt at det hjelper for mange =)

LYKKE TIL videre! Å masse babystøv til deg ;)
isi* snart 7pp
11:57 16.05.2008
vil berre si at eg sluttet i januar 07 med p-sprøyten å fikk vite at eggløsning kan være et problem i starten å at de kan ta 1år før den kommen men eg fikk en cyste som sikkert ikke har noe med p-sprøyten å gjør men då fant di ut at eg hadde hatt eggløsning men dette var i fjor sommer. har enda ikke blitt gravid. de kan ta tid.
Mini-lilly*VilHaBabyNÅ*
12:42 16.05.2008
Huff ja, det er det jeg frykter; at dette vil ta laaaaang tid :-(
Tror likevel jeg vil fortsette å tenke positivt, kose meg masse med han jeg deler hus med og ta varmt i mot baby-støvet fra isi*snart 7pp ,-) Trenger de lykkeønskningene en kan få!

hopeful78
14:51 16.05.2008
hei hei:)
jeg har gått på p-sprøyte og d tok en evighet før jeg ble gravid....d tok nesten 3 år...

men med litt tålmodighet så sitter den snart skal du se, er ikke alle d tar så lang tid med...:)

ikke begynn på den sprøyta igjen hvertfall:)

lykke til:)
håper-så-sterkt-med-guttebeby
17:24 16.05.2008
hei :)

jeg har oxo gått på p-sprøyta men sluttet nå tidlig i februar... går her og venter på mensen som ikke har dukket opp enda ! kjedelig å gå å vente på den asså... håpe den kommer snart...eller at det skjer et mirakel at jeg blir gravid før den kommer *hihi*

**eiamor **
00:41 17.05.2008
Gikk også på p sprøte...sluttet på den tidlig i 2005, hadde da brukt den i nesten tre år. Ble ikke gravid før mai 2007.. Er ganske sikker på at det har en sammenheng. Mensen ble aldri som den var før jeg begynte på den spryta heller... Skal aldri bruke den igjen iallefall:)
Ella_A♡-Fødeklar-
00:03 18.05.2008
Heisann!!!!!!!!

Huffda så vonde opplevelser dere har med p-sprøyta. Jeg har bare godt å si om den og gleder meg stort til å bli færdig med å få barn slik at jeg kan få livet mitt nogenlunde tilbake. Nå er jeg litt dårlig på årstall,men, jeg begynte på psprøyta mens jeg var singel, hadde bestemt meg for å bruke den kun ett år også gå over på pillen, noe jeg gjorde. Mensen ble regelmessig etter sprøyta og med pillen. Brukte 1 el 2 pakker med piller (hussker ikke helt) og sluttet fordi jeg trodde formen min kanskje kunne bli bedre av å slutte, vi brukte da kondom i 3 - 4 mnd før vi i 2006 ble enig om at vi kunne prøve værtfall. Spira satt på første forsøk og i feb 2007 fikk vi en velskapt sønn, nå prøver vi igjen og jeg tror kanskje jeg er gravid igjen, venter i spenning på å teste, men jeg har ikke brukt sprøyta i mellomtiden. Skal aldri bruke p pille igjen, for meg har det vært noe dritt blør som f og har sterke mens smerter...

Lykke til med prøvinga, tror spiren din vil sitte før du vet ordet av det;)
tussemor5
19:56 18.05.2008
Hei tussemor5!
Godt å høre fra noen med positive opplevelser også!
Håper du har rett ;-)
hopeful78
23:31 18.05.2008
Tenker av og til at det er dumt vi er så forskjellige når det kommer til dette punktet. Hadde vært så mye enklere om det samme fungerte på alle!!!:)

Jeg tror uanset at den beste medisin for å bli gravid er å kose seg mye, nyte livet og ikke ha for mye negativt stress rundt seg o gi hverdagen + en porsjon tålmodighet, så tror jeg man kommer langt og får nytt både svangerskap og baby i mye større grad. Blir så sliten av den prøvinga og ventinga hele tiden, hos meg fører værtfall det til mye negativt stress og da er det en ond sirkel igang.

Håper spiren sitter hos deg snart hopeful78
tussemor5
00:15 19.05.2008
He,he...Tusen takk for det, gode råd du gir der altså ;-) Du skal få høre hvis jeg er så heldig å bli gravid :-D
hopeful78
01:07 22.05.2008
Jeg gikk på den i to år. Sluttet i slutten av des. 07, og fikk igjen mensen for 4 dager siden. Det gikk da altså litt under 5 mnd. Trodde det skulle gå lang tid, men jeg er visst heldig. Hadde regelmessig syklus før, så kanskje det har noe å si. :)
maaneskinn
23:34 22.05.2008
Ja, det er litt frustrerende å gå å vente på mensen... Jeg har mensen jeg da, men ikke el! Tester meg med el-tester stadig vekk, men uten pos. resultat!!!! Så himla irriterende :-(
hopeful78
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------