Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Slutte på p-piller
09:44 16.05.2008
Hva skjer hvis man slutter på p-piller midt i et brett? Jeg har hørt at det ikke er bra, men i mitt pakningsvedlegg står det ingenting om saken. Da kan det vel ikke være så farlig, eller?
Jeg tenker som deg. Hvis det hadde vært farlig burde de i alle fall skrevet noe i pakningsvedlegget synes jeg. Jeg bare begynte å lure, da jeg leste noe på "snart klar-forumet" hvor de syntes det var så grusomt fordi ei jente hadde slutta midt i brettet. Også tenkte jeg liksom "hjelp, det gjorde jo jeg også!!"... men så klarer jeg ikke å finne ut HVA som er så farlig, så da er det sikkert bare tull.
for to år siden måtte jeg opereres for celleforandringer. Siden jeg sku få narkose, kunne jeg ikke ta medisiner eller p. piller 4 uker før op. Jeg ringte og spurte om jeg kunne brå slutte midt i brettet, og de på Gyn sa at det måtte jeg bare gjøre. Så det er ikke farlig, men det kan bli litt kluss i systemet.. jeg fikk mens ganske fort etter, men neste mens varte til og fra i 5 uker faktisk.. Nå har jeg sluttet på p.piller ved å ta brettet ut, følte selv det var det beste. Har fått tr på dag 28 nå....
Hei
Jeg slutta etter to piller på nytt brett. Samboeren sa han var klar, og da klarte ikke jeg vente til brettet var farlig. Jeg fikk da mensen tre ganger på en mnd... Hvis du ønsker å komme igang fort anbefaler jeg deg å ta ut brettet, men tror ikke det er noe farlig å slutte midt i..
Virker som om det "farlige" med å slutte midt i et brett går ut på at man kan få uregelmessige sykluser, eller at det tar litt tid før man blir stabil. Hvis man er en veldig ivrig prøver kan jo dette være frustrerende, det skjønner jeg. Jeg slutta ca 2 uker inn i brettet, og fikk TR 4 dager etterpå. Dvs ikke "ekte" TR, men sånn "jukse-TR" som man får når man tar piller. Denne varte bare i 3 dager, og ganske nøyaktig en uke etter første dagen i "jukse-TR'en" kom el-smertene...
Krysser fingrene og håper jeg er i rute, for da kanskje vi klarer å lage et barn på selveste 17. mai!