Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)
Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Nå skal jeg bake kake, selv om jeg er på kranglesida
11:03 16.05.2008
Potetene er kokt og kalde, her skal det hakkes nøtter og piskes krem.
Sv: Nå skal jeg bake kake, selv om jeg er på kranglesida
11:53 16.05.2008
Jepp, sært men fantastisk vellykka, eneste kaka jeg kan. Nøttebunn med kokte poteter i, yoghurtkrem.
Oppskrift følger:
Bunn:
150 g smør
3dl sukker røres hvitt
3 egg røres i, ett av gangen
5 kokte kalde poteter rives/moses og has i
150 g mandler eller nøtter males og røres inn
3ss bakepulver og
1 1/2 ts bakepulver røres inn tilslutt.
Fyll i smurt form (26cm), stek 150-175 grader i 55-60 min.
Fyll:
3 dl kremfløte piskes med
2ss sukker og
1 ts vaniljesukker,
3 dl rømme tilsettes, samt
2 små beger skogsbær, jordbær eller molteyoghurt og
noen ss syltetøy (samme som yoghurten, smak deg fram.
Has på kald kake i forma, sett i kjøleskap til fyllet har stivna.
07:07 17.05.2008
Potetsalat her også. Med purre og egg, og sennep. Og nå er et brett med marengs ferdig, mens ett står i ovnen.
Jeg tok to poteter pr. person, etter mors råd, og jeg har laget til 15 personer. Det blir aaaltfor mye potetsalat....
06:28 18.05.2008
Takk! Nå er den over, da. Vel overstått, med masse pølser, is og MASSE potetsalat (igjen). Barnetog, flagg, felemusikk og dansere i rondastakk og rutaliv. Nydelig Snups i bunad og fletter. Fikk til og med snakket med noen rogalendinger på besøk som kjente igjen bunaden min.
Og så hadde vi knall vær! 24°C i solen, blå himmel og lysegrønne trær, røde tulipaner og gule påskeliljer.
Jeg ble til og med rørt til tårer av danserne, enda de ikke er norske. Og med gnagsår i bunadskoene var det nesten en autentisk 17. mai i år.
23:06 16.05.2008
Jeg har laget gelekake med jordbær. Altså sukkerbrød med to lag vaniljekrem, friske jordbær og gele på toppen.... takket være en ferdigkjøpt kakebunn, og vaniljekrem og gele på pakke. Og Fjordlands rømmegrøt står klar i kjøleskapet.
Mitt liv hadde neppe gått rundt uten Toro, Knorr, Fjordland o.l.