Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 1-2 år

Noen her som har god greie på p-piller?
11:30 16.05.2008
Jeg gir snart opp hele kroppen min! Før jeg ble gravid brukte jeg trinordiol, fungerte kjempefint, og ble gravid 2 mnder etter jeg slutta på de etter 8 års bruk! Nå etter jeg fødte har jeg prøvd to forskjellige typer p-piller (mercilon, yasmin) Har nå startet opp med merke nr 3, microgynon, for en uke siden. Slutta og blø på tirsdag trodde jeg, men i går begynte jeg å blø noe forferdelig igjen!

Noen andre som har hatt det sånn? Er snart rådvill jeg, er jo ikke noe som kan styre denne kroppen jo :(
Anonym
Sv: Noen her som har god greie på p-piller?
11:50 16.05.2008
Jeg vet kroppen kan reagere sånn på pillene. Jeg har ikke vært borti det selv, men et par venninner av meg har blødd og blødd.

Det er sikkert ikke noe annet å gjøre enn å prøve seg frem. Er det lenge siden du fødte? Ammer du? Da skal du jo helst ikke bruke p-pille, men minipille... Jeg brukte conludag... den fungerte fint. Etterpå brukte jeg p-pillene Synfase. Begge de merkene fungerte fint.

Kanskje er det noe annet enn piller som fungerer for deg nå?? Ta en ordentlig prat med legen din du. Og kanskje sette deg inn i de forskjellige prevensjonsmetodene.

Lykke til! Det er kjipt å blø....
Anonym
11:58 16.05.2008
Jeg fødte for snart 1 år siden.. Jeg ammer ikke, så jeg har brukt p-piller siden mini var 3 mnder. Jeg og sambo har snakket om andre metoder, men p-piller er lettest, plaster funker ikke på meg, spiral kan jeg ikke ha! Har vurdert sånn lady comp eller hva det heter. Men er ikke helt sikker på om jeg vil stole på den siden jeg blir fort gravid. Jeg får la det gå 2-3 mnder nå og se om ting roer seg..

Jobber som sykepleier, så bør ha greie på prevansjon, men det er liksom mange som har så ulik erfaring med de forskjellige typene av piller, plaster, etc
Anonym
13:42 16.05.2008
Det finnes et utall av p-piller. Det gjelder som oftest å prøve noen, så kommer du til mål vil jeg tro. Men ha litt tålmodighet med dem, tror ikke det hjelper å bytte merke ofte. Ofte kan man ha uregelmessige "blødninger", men som er mer av utflod mengde. De fleste gangene gir det seg etter noen mnd.

Ellers finnes det jo p-ring, p-stav eller feks p-sprøyte. Den siste er kanskje ikke noe alternativ hvis du vil kunne bli gravid raskt. Hvorfor ikke spiral? Ved hormonspiral slipper jo de fleste all blødning.

Du kan jo drøfte alternativene med legen din?
Uansett, håper det gir seg snart. Lykke til.
Anonym
19:22 16.05.2008
Hei igjen!
Takk for tips! Jeg har prøvd de to andre p-pillene i 3-4 mnder hver og blødde bare mer og mer av de. Fikk blødninger konstant.. Kjempemoro når man aldri vet når man blør og ikke! Spesielt nå som jeg skal begynne med hvite klær igjen.

Spiral kan jeg ikke ha av to grunner som jeg ikke har tenkt til å si noe om, men jeg kan bare ikke ha det, og det har jeg fått klar beskjed av gyn om.. ellers skulle jeg gjerne prøvd det!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------