Mange synes det er vanskelig å få fres på sex-livet etter familieforøkelsen. Et korsstingsbrodert underliv, såre ammepupper og våkenetter med gråtende barn kan ta piffen fra selv den lidderligste. Når denne fasen ebber ut og det er på tide å gjennoppta et aktivt sex-liv, er det ofte greit å ha noen å diskutere med. Her kan dere diskutere og utveksle råd og erfaringer om dette viktige emnet.
Hvorfor er sex så j..... komplisert!!!!
12:28 16.05.2008
Hei.
Vi har en sønn på 6 mndr nå, så jeg er jo helt tilbake til normalen og ikke har vi noen våken netter og ingen skriking så vi er ikke slitne av å være foreldre.
Men, vi har sex kansje en gang i mnd, noe jeg synes er alt for lite.
Vi har denne diskusjonen om hvorfor ganske ofte og da synes min samboer at jeg maser om sex.
Jeg har ofte lyst på sex (skulle helst hatt det annenhver dag), jeg prøver å ta intinativ til oral sex og sier ofte at jeg synes han er sexy og tiltrekkende,sender han sexye mld, stryker på han, prøver å kysse han osv.Men blir ofte avvist da. Men han sliter med ledd smerter, som kommer i perioder der han er stresset. Han har en vanlig 0800-1600 jobb, jobber aldri overtid så jeg vet ikke hva han er stresset over. HAn sier han ikke har det bra med seg selv, (går på selvfølelsen hans). Vekt, eksem og vondt i leddene.
Han sier at for han er ikke sex like viktig for han som meg, men at nærhet og trygghet i forholdet er det viktigdte for han og at vi har det bra. Er jo til dels enig, ;MEN sex er jo like viktig for at ett forhold skal fungere mener jeg.
Jeg føler meg fryktelig ensom, og lite attraktiv for han. Dersom jeg feks går naken hjemme, ser han bare helt vanlig på meg og bryr seg ikke noe om det. Han sier at han ikke orker å ha sex da han er så sliten ofte, jeg har nå tatt hensyn til han og ikke presset han men vi har kun hatt sex når han vil det siste året. Men nå begynner jeg å bli frustrert her.
Er dette vanlig hos menn, er det jeg som er kravstor, egoistisk el urasjonell?
kanskje han er homo. he he.
må vel være en drøm å ha dame som vil ha sex.
hilsen mann
Anonym
Sv: Hvorfor er sex så j..... komplisert!!!!
13:10 22.05.2008
Hei englebarn.
Jeg synes ikke du er kravstor, og jeg synes dere burde sette dere ned og prate ut av det med hverandre. Hvordan var forholdet før graviditet? Er mannen din forandret etter det? Har han de samme følelsene for deg? Hvis han har gått opp i vekt, kanskje han mistrives i egen kropp? Har han "hoppet" på deg før hvis du har gått naken?
Det er tunge spørsmål og få vite svaret på, men man må bare spørre. Jeg har snakket med mange mannfolk og får høre det samme at det er nesten ingen som lar dama være i fred hvis hun går naken over stuegulvet. Da ber hun om det. Tror mannen min hadde vært i himmelen om jeg hadde gjort det, hehe.
Vet ikke om dette hjalp noe særlig, men dere må få prata ut. Han må kunne gi deg svar ellers blir det bare å ende opp i en diger suppe, og dere begynner å mistrives i hverandres selskap fordi dere ikke er enig...
Vi har nå snakket om det og han sier at jeg er alt han vil ha.
Før graviditeten hadde vi ett godt sex liv og han tok ofte initativet og ja han"hoppet på meg" om jeg gjikk naken.
Men ja, han mistrives i egen kropp og sier at når han sliter med smerter orker han ikke tenke på sex. Han sier at jeg fortsatt er attraktiv for han og han ønsker å ha det slik det var før. Jeg har vært slten i det siste og han synes det er tungt å se at jeg ikke er så gla som normalt, og da klarer ikke han å fungere som normalt.
Så jeg må da bare smile og være gla hele tiden, slik at han får det bra og da tror han at ting kommer igang av seg selv.
Det ligger en del mentalt hos han da.
Han synes det er vondt at jeg føler det slik, og vi ønsker jo begge at det skal fungere. Vi får se da om det blir bedre.